Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 21-01-2011 21:38 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Haj
Przy okazji wymiany filtra zagaiłem z ciekawosci gościa ile by kosztowała sekwencja do 16stki. Zajrzał pod maske i pyta jaki wtrysk. Mówie że chyba Renix, a ten że nie ma opcji założenia Nakreśli mi ktoś sprawe? Przecież są emulatory specjalnie do Renixa i problem znika, no i do tego potrzeba szybkich wtryskiwaczy gazowych ale o tym to juz wiedziałem wczesniej, mimo wszystko pan (z naprawde porzadnego zakładu) odradzał. Mówi że mimo że sekwencja to sekwencja to lepiej ustawi mi auto na IIgeneracji. Jestem zdezorientowany. Na prawde to taka trudnosc? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 21-01-2011 21:38 |
michor |
Dodany dnia 22-01-2011 09:28 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Kwestia dobrego sterownika który ma funkcję obsługi wtrysku fullgroup (np. Stag -300 Plus (?))
+ dobre wtryski. *rzekomo* szare Valteki (1-2 ohmowe) dają radę już -ew. problem może pojawić się na wolnych obrotach (krótkie czasy) Aczkolwiek Matrix HD554. - 500PLN listwa. To jest trudność jak się montuje instalację z tego co się ma na składzie a nie dobiera elementy wg tego co trzeba [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
morfi609 |
Dodany dnia 22-01-2011 11:08 |
Postów: 3692 Data rejestracji: 15.02.2009 20:02 Skąd: małopolskie Kraków |
kiedys pytałem z ciekawosci goscia w zakładzie którym zakładaja gaz i powiedział ze gorsza sekwecja 2300zł a najlepsza 2700zł ja szczerze raczej nie polecam instalacje gazowa II generacji według mnie duzo lepsza sewkecja jesli chodzi o 16V Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
|
Swistakbb |
Dodany dnia 22-01-2011 11:34 |
Postów: 572 Data rejestracji: 01.10.2009 15:33 Skąd: śląskie Bielsko-Biała |
a co sądzicie o instalacji sekwencyjnej STAG 200 ? ma ktos to przetestowane ?
Złomek na codzień czarny mat :
Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 172000km Moje auto: Renault Laguna 1, Phase II, 1998r, K4M (1598/107KM), kombi, benzyna+LPG, 195000km
|
CyccX |
Dodany dnia 22-01-2011 13:07 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
sekwencje da rade zainstalować w 16V I BO BEz najmeniejszeog problemu. wystarczy zobaczyc w necie, na schemat podłączenia chociaż by stag 300 jak pisal kolega wyzej. Schematy sa dostpene w necie.
Nie wiem czmui gazownicy opowiadaja takie bzdury ze II gen lepsza od sekwencji, mzoe daltego ze gosc sie mniej nameczy przy montażu a skasuje za "dobra II gein" tyle samo co za sekwencje. VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
maestro |
Dodany dnia 22-01-2011 14:41 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Po prostu powiedział mi że bedzie problem z emulacją wtryskiwaczy a podpinanie dodatkowych "obciążeń" (cewek) bedzie fałszować odczyty na kompie gazu.
Odradzał mi sekwencje do 16V bo na bank nie byłbym zadowolony. Pytałem o sekwencje do 2.0 8V to tez mówi że w 100% dobrze nie bedzie, bo albo wolne beda różne albo powyzej 5000-5500 bedzie za ubogo. Miałem wrażenie że gość nie wie jakie funkcje ma STAG, a nawet DIEGO, a na prawde gość zna sie na rzeczy. Tym bardziej jestem zdziwiony. Treść dodana dnia 22-01-2011 14:42: No i mówi że instalacja bez butli i parownika z Matrixami około tysiąca. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 22-01-2011 15:14 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
nooo.
Matrixy 500 PLN, centralka 500 PLN Parownik koło 150 200 + pierdółki butla itp jakieś 1500-1800 PLN samemu. A z emulacją wtyskiwaczy to pitoli 3 po3. Nie ma żadnego problemu - emulator wtrysków a wtryski z centralki to 2 inne rzeczy. A jak centralka ma funkcje full group (np. właśnie stag 300) to nie ma problema. Grunt żeby wtryski szybkie były bo jak nie będą to na krótkim czasie wtrysku mogą nie dać rady. Da się ale nie tak po taniości jak do innych silników. Z resztą słyszałem ze valteki klepią jak diesel. A i tak dobre wtryski się wymienia/regeneruje co 20-30 tys. Valteki nawet po 10 potrafią paść. (bazuję na autokacik.pl i to co tam przeczytałem). [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 22-01-2011 15:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
valteki klepią. kumpel ma czerwone w e36 1,8 i jest cicho, a drugi ma w 2,0 i klepią jak cholera.
Pierwsze co to F3R do ogarnięcia z gazem. Dzisiaj troche pojeździłem, to normalnie ogien Bede sie mierzył z e36 150koni, zobaczymy Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 22-01-2011 15:55 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Ja się ostatnio mierzyłem z Hipisem i lagą
żeby bylo jasne -ph2 F4R (?) czy F4P? Ja długa skrzynia i 200 kg mniej, laga zmienne fazy rorządu i 200kg więcej i krótsze pierwsze trochę biegi. Równo szło [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
biale_chamade |
Dodany dnia 27-10-2011 15:45 |
Postów: 362 Data rejestracji: 23.02.2010 16:02 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
Ja mam u siebie Stag 4 i standardowe wtryskiwacze (nie wiem jakiej firmy- czerwone są) Oczywiście emulator full group- BRC- i śmiga elegancko ale jest problem... Z gazu na benzynę przechodzi bez zająknięcia ale przejście z benzyny na LPG zajmuje nawet 3 sekundy czyli w praktyce przełączanie mam ustawione przy 3000 obrotów. Nie wiadomo co jest przyczyną takiego opóźnienia wtryskiwaczy gazu bo kontrolka na emulatorze zaświeca się w momencie przełączenia na gaz ale wtryskiwacze nie chcą chodzić od razu... Jak ktoś zna temat to proszę o jakieś podpowiedzi. I nie piszcie że to temat nie do ogarnięcia (jak słyszał maestro), bo wiem że da się to zrobić tak jak być powinno. Poza tym w Mławie jest koleś który to robi ale oczywiście nie powiedział mi jak Treść dodana dnia 27-10-2011 15:46: A wtryskiwacze wcale nie są aż takie głośne... W zimę te benzynowe klepią głośniej Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 128000km
|
michor |
Dodany dnia 27-10-2011 16:02 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Masz opcję podawania 2 paliw na raz?
To powinno rozwiązać problem bo pewnie zanim sie listwa napełni itp itd. Ustaw jakiś tam przestrzał żeby chodziło na 2 paliwach i pewnie nie będzie problemu [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
biale_chamade |
Dodany dnia 27-10-2011 16:22 |
Postów: 362 Data rejestracji: 23.02.2010 16:02 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
A o tym nie pomyślałem... Nie wiem czy jest taka opcja. Muszę się dowiedzieć. Tylko mnie to zastanawia dlaczego jest takie opóźnienie wtrysków LPG. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 128000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 27-10-2011 21:05 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Tylko mnie to zastanawia dlaczego jest takie opóźnienie wtrysków LPG. . Bo w momencie zasilenia elektrozaworów, gaz musi postać rozprężony w parowniku, potem nie najkrótszym wężem napełnić listwę wtryskową, a to trwa, bo ciśnienie gazu też nie jest jakieś kosmiczne. Zwykle ustala się zwłoke wyłączenia wtryskiwaczy PB na ok. 1s a to wystarcza, aby silnik pracował jeszcze na PB a w tym czasie LPG przedostaje się wtryskiwaczy. Ponadto przełączenie też musi odbywać się na podwyższonych obrotach bo nigdy tego nie zgrasz idealnie. U mojego brackiego w Polo przełącza przy 1800RPM i jest naprawdę gładko. <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
maestro |
Dodany dnia 27-10-2011 23:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Chodzi oto że wtryskiwacze gazowe zaczynają pracowac jeden po drugim w okreslonym opoźnieniu. Przejscie z gazu na benzyne powinno być wręcz NIEZAUWAŻALNE, może być slyszalne (wtryskiwacze)
Pochwal sie tą sekwencją bo rzucasz nowe światło Treść dodana dnia 27-10-2011 23:16: @WoZnY: na sekwencji ustawiasz np przejscie na gaz przy przekroczeniu 600obr (tak tak) - odpalasz zimny silnik, pracuje na wolnych, temperatura osiaga zadaną dla przełączenia i silnik zaczyna pracować na gazie a Ty nawet tego niezauważasz. tak powinna działać prawidłowo dograna sekwencja. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
misiek_Pt |
Dodany dnia 27-10-2011 23:30 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
ja tak mam w sinej i w scenucu. po nocy chodzi z 5 min na bp i temp delikatnie sie podniesie i juz jest na gazie, nawet nie wiesz kiedy.
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
biale_chamade |
Dodany dnia 28-10-2011 10:39 |
Postów: 362 Data rejestracji: 23.02.2010 16:02 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
Sekwencja z działa tak jak mówi maestro: że cylindry przełącza się po kolei z pewnym opóźnieniem między sobą tak że przejście na LPG przy biegu jałowym odbywa się niezauważalnie. Ale... Do wtrysku Renix (chyba tak to się pisze) potrzebny jest emulator przez który zakłóca to przejście i przełączanie na gaz odbywa się tak jak w 2-giej generacji. Fachowcy mówią że przez ten emulator nie da rady zrobić inaczej.
Treść dodana dnia 28-10-2011 10:42: michor napisał/a: Masz opcję podawania 2 paliw na raz? To powinno rozwiązać problem bo pewnie zanim sie listwa napełni itp itd. Ustaw jakiś tam przestrzał żeby chodziło na 2 paliwach i pewnie nie będzie problemu Dowiadywałem się o to i gazownik powiedział że nie ma opcji nakładania na siebie fazy wtrysku PB i LPG. Ustawiał nawet opóźnienie odcięcia wtrysku benzyny i nic to nie dawało. Bo w momencie zasilenia elektrozaworów, gaz musi postać rozprężony w parowniku, potem nie najkrótszym wężem napełnić listwę wtryskową, a to trwa, bo ciśnienie gazu też nie jest jakieś kosmiczne. Tu przyznaje Ci racje ale tak jest jak samochód dłużej stoi ale kiedy odpalam go kilka sekund po tym jak zgaśnie to gaz nie zdąży aż tak cofnąć się z listwy wtryskowej z której zresztą do kolektora idzie wężyk długości ok 7 do 10cm. Edytowane przez biale_chamade dnia 28-10-2011 10:47 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 128000km
|
maestro |
Dodany dnia 28-10-2011 10:43 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
to wszystko dlatego że jest zewnetrzny emulator...
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
biale_chamade |
Dodany dnia 28-10-2011 10:46 |
Postów: 362 Data rejestracji: 23.02.2010 16:02 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
Treść dodana dnia 28-10-2011 10:46:
Co znaczy zewnętrzny? Edytowane przez biale_chamade dnia 28-10-2011 10:46 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 128000km
|
maestro |
Dodany dnia 28-10-2011 12:41 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
kazdy komputer sekwencji ma w sobie emulator. w przypadku renixa nie korzysta z niego a z dodatkowego, zewnetznego, dokładanego do tego co już jest.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
biale_chamade |
Dodany dnia 29-10-2011 12:29 |
Postów: 362 Data rejestracji: 23.02.2010 16:02 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
Niedługo mój gazownik ma jechać na szkolenie. Na takich spotkaniach jak rzuci temat to ktoś coś podpowie a przez telefon nikt nie sprzeda takich informacji nawet jak wie o bo jak on to wie to po co kto inny ma na tym zarabiać... W ogóle doszliśmy do wniosku że najlepiej będzie jak pojadę razem z nim swoim samochodem i żeby każdy zobaczył co się dzieje bo jak widać nawet na naszym forum, na odległość ciężko stwierdzić co może być tym bardziej że każdy inaczej przedstawia to co się dzieje. Treść dodana dnia 29-10-2011 12:30: Niestety nie wiadomo jeszcze kiedy będzie to szkolenie ale temat cały czas jest w ruchu Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 128000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |