Renault19.pl - Forum dyskusyjne: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow- trudne?
 
19 Kwietnia 2024 11:04:39
Zdjęcia użytkowników
Dozer zibix123
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadajÄ… sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
JakieÅ› pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


PorzÄ…dku pilnujÄ…
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Wymiana tarcz hamulcowych i klockow- trudne? 
tkaczy
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2005 18:08
Awatar


Postów: 90

Data rejestracji: 04.10.2005 16:35
SkÄ…d: -

Witam
Przymierzam sie do wymiany tarcz(grubosc 7,9mm i hamowanie 50% powierzchni Frown) z klockami. Zamierzam kupic tarcze Brembo standard + klocki ferodo (ograniczone fundusze).
Serwis chce za wymiana 60 zl od strony, w zwiazku z tym zastanawiam sie nad samodzielna wymiana.
Bede wdzieczny za wszelkie uwagi lub opis problemow jakie moga mnie napotkac (zazwyczaj spotykaja mnie najgorsze Wink). Niestety nie mam dostepu do specjalistycznych narzedzi aby np sprawdzic bicie tarcz.

Pozdrawiam Smile

 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-11-2005 18:08
Awatar
Botmaster_P
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2005 18:22
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 08.06.2005 00:10
SkÄ…d: -

Wymiana tarcz to nic wielkiego, jak tylko kupiłem swoją dziewiętnastkę to od razu musiałem wymienić w niej tarcze. Do wymiany (przynajmniej moim zdaniem) nie trzeba zbyt wielu specjalistycznych narzędzi jedynie taki dziwny śrubokręt do odkręcenia dwóch śrub przy każdej tarczy. Piszę to mając na myśli cały czas tarcze niewentylowane - bo tylko z takimi miałem do czynienia. Należy oczywiście pamiętać o zależności, nowe tarcze - nowe klocki.
Pozdrawiam.

 
GOLAN
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2005 18:55
Awatar


Postów: 631

Data rejestracji: 01.02.2005 22:04
SkÄ…d: -

do wymiany klocków potrzebne są dwa klucze 13 i 18 (o ile dobrze pamietam) i jeśli nie masz jakiegoś przyrządu do cofnięcia cylinderka to proponuje klucz oczkowy obustronny i dwie śruby 8 takie z 10cm długie. Do cofnięcia cylinderka dobrze jest troszke odkręcić odpowietrznik hamulców (po skończonej pracy koniecznie go dokręcić !!) przy wymianie klocków rzeczą oczywistą jest wyczyszczenie prowadnic klocka i to chyba tyle.Wink



F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:->
Instrukcja obsługi forum
Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear
GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc
[img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image.

user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
 
pablo34a
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2005 20:16
Awatar


Postów: 44

Data rejestracji: 20.02.2005 13:21
SkÄ…d: -

Witam. Z tego co sie orientuje to 19 miały dwa typy zacisków hamulcowych Girling i Bendix... więc w zależności od typu wymiana jest troszke inna ale w obydwu przypadkach nie należy do skomplikowanych. Ja mam Girlinga więc do wymiany potrzebne są klucz płaski 17, oczkowy lub nasadowy 13, srubokręt,mloteczek i klucz nasadowy 17albo 18, kluczyk(torks-gwiazdka).Po sciągnięciu koła poluzuj dwie śruby trzymające tarcze do piasty to te gwiazdkowe,odkręcasz dwie sróby który przytrzymują zacisk klocków, aby je odkręcić kontrujesz płaskim kluczem 17 i odkręcasz 13, postukaj lekko po zacisku (lepiej zejdzie ) i ściągnij zacisk,podwieś go kawałkiem drutu aby nie nadwyrężać przewodu hamulcowego, wywal stare klocki, odkręć 2 śruby trzymające wspornik zacisku, następnie wykręcasz całkowicie wcześniej poluzowane śrubki gwiazdkiSmile i tarcza twoja. Montujesz w odwrotnej kolejności ale przed założeniem zacisku musicz wcisnąć tłok do środka najlepiej dwoma dużymi śrubokrętami albo breszkami... wyczyść jeszcze przed założeniem klocków powierzchnie po których sie przesuwają. Bez problemowo dasz sobie rady.Pozdrawiam

 
pablo34a
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2005 20:20
Awatar


Postów: 44

Data rejestracji: 20.02.2005 13:21
SkÄ…d: -

Witam. Z tego co sie orientuje to 19 miały dwa typy zacisków hamulcowych Girling i Bendix... więc w zależności od typu wymiana jest troszke inna ale w obydwu przypadkach nie należy do skomplikowanych. Ja mam Girlinga więc do wymiany potrzebne są klucz płaski 17, oczkowy lub nasadowy 13, srubokręt,mloteczek i klucz nasadowy 17albo 18, kluczyk(torks-gwiazdka).Po sciągnięciu koła poluzuj dwie śruby trzymające tarcze do piasty to te gwiazdkowe,odkręcasz dwie sróby który przytrzymują zacisk klocków, aby je odkręcić kontrujesz płaskim kluczem 17 i odkręcasz 13, postukaj lekko po zacisku (lepiej zejdzie ) i ściągnij zacisk,podwieś go kawałkiem drutu aby nie nadwyrężać przewodu hamulcowego, wywal stare klocki, odkręć 2 śruby trzymające wspornik zacisku, następnie wykręcasz całkowicie wcześniej poluzowane śrubki gwiazdkiSmile i tarcza twoja. Montujesz w odwrotnej kolejności ale przed założeniem zacisku musicz wcisnąć tłok do środka najlepiej dwoma dużymi śrubokrętami albo breszkami... wyczyść jeszcze przed założeniem klocków powierzchnie po których sie przesuwają. Bez problemowo dasz sobie rady.Pozdrawiam

 
SKUTI
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2005 21:02
Awatar


Postów: 356

Data rejestracji: 22.06.2005 16:19
Skąd: małopolskie
Nowy SÄ…cz

pablo34a napisał(a):
wyczyść jeszcze przed założeniem klocków powierzchnie po których sie przesuwają.


No i przed zalozeniem tarczy obowiazkowo musisz wyczyscic piaste, na pewno bedzie troche rdzy, trzeba wyskrobac czyms ostrym i potem papierkiem na blysk Smile, dobrze tez po wyczyszczeniu posmarowac piaste smarem "miedzianym" ktory kupisz w kazdym motoryzacyjnym.
Sprawdz czy nie sa zapieczone prowadnice zacisku, jesli tak to trzeba wyczyscic i nasmarowac. Sprawdz tez stan oslon gumowych, szczegolnie tloczka, nie moze byc popekana.

pozdrowka


Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - byłaSad
R19 16V blue_white - jeeeestSmile

......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom......
 
donald7000
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2005 22:06
Awatar


Postów: 417

Data rejestracji: 16.05.2005 15:41
SkÄ…d: -

GOLAN napisał(a):
Do cofnięcia cylinderka dobrze jest troszke odkręcić odpowietrznik hamulców (po skończonej pracy koniecznie go dokręcić !!)


Co??
Nigdy tego nie rob jak chcesz bezproblemowo wymienic klocki. Do wepchniecia cylinderka uzywaj sciskow stolarskich.


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
 
GOLAN
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2005 23:22
Awatar


Postów: 631

Data rejestracji: 01.02.2005 22:04
SkÄ…d: -

Do wepchniecia cylinderka uzywaj sciskow stolarskich


zgodze sie z tobą ale okazyjnie korzystam z garażu wujka i niestety nie ma on kompletu narzędzi jak w serwisie, albo inaczej to co worze ze sobą to więcej niż on ma na półkach Smile

Do cofnięcia cylinderka dobrze jest troszkę odkręcić odpowietrznik hamulców


to po to żeby nie szarpać sie z cylinderkiem i żeby go nie zniszczyć bo nadmiar płynu który sie nie cofnie wyleci przez odpowietrznik dodatkowo mam gwarancje że nie zapowietrzę układu hamulcowego(lub go nawet odpowietrze ) a tego płynu i tak nie szkoda jak wycieknie bo poziom w zbiorniczku podnosi się o ok 1-2 cm (tak było u mnie wymieniałem tylko przód)


Edytowane przez GOLAN dnia 24-11-2005 23:27

F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:->
Instrukcja obsługi forum
Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear
GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc
[img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image.

user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
 
mario
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2005 23:27
Awatar


Postów: 376

Data rejestracji: 24.03.2005 17:02
SkÄ…d: -

ja tam cylinderki wciskam palcami Smile


Honda Civic
 
pablo34a
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 25-11-2005 00:06
Awatar


Postów: 44

Data rejestracji: 20.02.2005 13:21
SkÄ…d: -

No takie rozwiązani wchodzi w rachube jeżeli ktoś ma imadło w paluchach...Smile Natomiast odkręcanie odpowietrznika to nie jest najlepszy pomysł... cylinderek jeżeli nie jest zapieczony to powinien wchodzić przy niewielkim nacisku, tak wię zastosowanie nawet dwu 15cm stalowych prętów, sróbokrętów bądż innych podobnych powinno wystarczyć.

 
tkaczy
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 25-11-2005 00:53
Awatar


Postów: 90

Data rejestracji: 04.10.2005 16:35
SkÄ…d: -

Dzieki za rozlegla pomoc, z takim opisem na pewno nie zbladze Grin

 
tkaczy
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 25-11-2005 19:25
Awatar


Postów: 90

Data rejestracji: 04.10.2005 16:35
SkÄ…d: -

Zeby bylo jeszcze smieszniej- taka cene podali mi w 2 serwisach. Przy czym w jednym zazyczyli sobie 60zl od strony a w drugim (Shell) doliczyli do ceny czesci 130 za montaz.

 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: