Menu główne
Forum
Klubowicze
tkaczy |
Dodany dnia 24-11-2005 18:08 |
Postów: 90 Data rejestracji: 04.10.2005 16:35 Skąd: - |
Witam Przymierzam sie do wymiany tarcz(grubosc 7,9mm i hamowanie 50% powierzchni ) z klockami. Zamierzam kupic tarcze Brembo standard + klocki ferodo (ograniczone fundusze). Serwis chce za wymiana 60 zl od strony, w zwiazku z tym zastanawiam sie nad samodzielna wymiana. Bede wdzieczny za wszelkie uwagi lub opis problemow jakie moga mnie napotkac (zazwyczaj spotykaja mnie najgorsze ). Niestety nie mam dostepu do specjalistycznych narzedzi aby np sprawdzic bicie tarcz. Pozdrawiam |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 24-11-2005 18:08 |
Botmaster_P |
Dodany dnia 24-11-2005 18:22 |
Postów: 4 Data rejestracji: 08.06.2005 00:10 Skąd: - |
Wymiana tarcz to nic wielkiego, jak tylko kupiłem swoją dziewiętnastkę to od razu musiałem wymienić w niej tarcze. Do wymiany (przynajmniej moim zdaniem) nie trzeba zbyt wielu specjalistycznych narzędzi jedynie taki dziwny śrubokręt do odkręcenia dwóch śrub przy każdej tarczy. Piszę to mając na myśli cały czas tarcze niewentylowane - bo tylko z takimi miałem do czynienia. Należy oczywiście pamiętać o zależności, nowe tarcze - nowe klocki. Pozdrawiam. |
|
|
GOLAN |
Dodany dnia 24-11-2005 18:55 |
Postów: 631 Data rejestracji: 01.02.2005 22:04 Skąd: - |
do wymiany klocków potrzebne są dwa klucze 13 i 18 (o ile dobrze pamietam) i jeśli nie masz jakiegoś przyrządu do cofnięcia cylinderka to proponuje klucz oczkowy obustronny i dwie śruby 8 takie z 10cm długie. Do cofnięcia cylinderka dobrze jest troszke odkręcić odpowietrznik hamulców (po skończonej pracy koniecznie go dokręcić !) przy wymianie klocków rzeczą oczywistą jest wyczyszczenie prowadnic klocka i to chyba tyle. F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:-> Instrukcja obsługi forum Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc [img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image. user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
pablo34a |
Dodany dnia 24-11-2005 20:16 |
Postów: 44 Data rejestracji: 20.02.2005 13:21 Skąd: - |
Witam. Z tego co sie orientuje to 19 miały dwa typy zacisków hamulcowych Girling i Bendix... więc w zależności od typu wymiana jest troszke inna ale w obydwu przypadkach nie należy do skomplikowanych. Ja mam Girlinga więc do wymiany potrzebne są klucz płaski 17, oczkowy lub nasadowy 13, srubokręt,mloteczek i klucz nasadowy 17albo 18, kluczyk(torks-gwiazdka).Po sciągnięciu koła poluzuj dwie śruby trzymające tarcze do piasty to te gwiazdkowe,odkręcasz dwie sróby który przytrzymują zacisk klocków, aby je odkręcić kontrujesz płaskim kluczem 17 i odkręcasz 13, postukaj lekko po zacisku (lepiej zejdzie ) i ściągnij zacisk,podwieś go kawałkiem drutu aby nie nadwyrężać przewodu hamulcowego, wywal stare klocki, odkręć 2 śruby trzymające wspornik zacisku, następnie wykręcasz całkowicie wcześniej poluzowane śrubki gwiazdki i tarcza twoja. Montujesz w odwrotnej kolejności ale przed założeniem zacisku musicz wcisnąć tłok do środka najlepiej dwoma dużymi śrubokrętami albo breszkami... wyczyść jeszcze przed założeniem klocków powierzchnie po których sie przesuwają. Bez problemowo dasz sobie rady.Pozdrawiam |
|
|
pablo34a |
Dodany dnia 24-11-2005 20:20 |
Postów: 44 Data rejestracji: 20.02.2005 13:21 Skąd: - |
Witam. Z tego co sie orientuje to 19 miały dwa typy zacisków hamulcowych Girling i Bendix... więc w zależności od typu wymiana jest troszke inna ale w obydwu przypadkach nie należy do skomplikowanych. Ja mam Girlinga więc do wymiany potrzebne są klucz płaski 17, oczkowy lub nasadowy 13, srubokręt,mloteczek i klucz nasadowy 17albo 18, kluczyk(torks-gwiazdka).Po sciągnięciu koła poluzuj dwie śruby trzymające tarcze do piasty to te gwiazdkowe,odkręcasz dwie sróby który przytrzymują zacisk klocków, aby je odkręcić kontrujesz płaskim kluczem 17 i odkręcasz 13, postukaj lekko po zacisku (lepiej zejdzie ) i ściągnij zacisk,podwieś go kawałkiem drutu aby nie nadwyrężać przewodu hamulcowego, wywal stare klocki, odkręć 2 śruby trzymające wspornik zacisku, następnie wykręcasz całkowicie wcześniej poluzowane śrubki gwiazdki i tarcza twoja. Montujesz w odwrotnej kolejności ale przed założeniem zacisku musicz wcisnąć tłok do środka najlepiej dwoma dużymi śrubokrętami albo breszkami... wyczyść jeszcze przed założeniem klocków powierzchnie po których sie przesuwają. Bez problemowo dasz sobie rady.Pozdrawiam |
|
|
SKUTI |
Dodany dnia 24-11-2005 21:02 |
Postów: 356 Data rejestracji: 22.06.2005 16:19 Skąd: małopolskie Nowy Sącz |
pablo34a napisał(a): wyczyść jeszcze przed założeniem klocków powierzchnie po których sie przesuwają. No i przed zalozeniem tarczy obowiazkowo musisz wyczyscic piaste, na pewno bedzie troche rdzy, trzeba wyskrobac czyms ostrym i potem papierkiem na blysk , dobrze tez po wyczyszczeniu posmarowac piaste smarem "miedzianym" ktory kupisz w kazdym motoryzacyjnym. Sprawdz czy nie sa zapieczone prowadnice zacisku, jesli tak to trzeba wyczyscic i nasmarowac. Sprawdz tez stan oslon gumowych, szczegolnie tloczka, nie moze byc popekana. pozdrowka Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - była R19 16V blue_white - jeeeest ......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom...... |
donald7000 |
Dodany dnia 24-11-2005 22:06 |
Postów: 417 Data rejestracji: 16.05.2005 15:41 Skąd: - |
GOLAN napisał(a): Do cofnięcia cylinderka dobrze jest troszke odkręcić odpowietrznik hamulców (po skończonej pracy koniecznie go dokręcić !) Co? Nigdy tego nie rob jak chcesz bezproblemowo wymienic klocki. Do wepchniecia cylinderka uzywaj sciskow stolarskich. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
|
|
|
GOLAN |
Dodany dnia 24-11-2005 23:22 |
Postów: 631 Data rejestracji: 01.02.2005 22:04 Skąd: - |
Do wepchniecia cylinderka uzywaj sciskow stolarskich zgodze sie z tobą ale okazyjnie korzystam z garażu wujka i niestety nie ma on kompletu narzędzi jak w serwisie, albo inaczej to co worze ze sobą to więcej niż on ma na półkach Do cofnięcia cylinderka dobrze jest troszkę odkręcić odpowietrznik hamulców to po to żeby nie szarpać sie z cylinderkiem i żeby go nie zniszczyć bo nadmiar płynu który sie nie cofnie wyleci przez odpowietrznik dodatkowo mam gwarancje że nie zapowietrzę układu hamulcowego(lub go nawet odpowietrze ) a tego płynu i tak nie szkoda jak wycieknie bo poziom w zbiorniczku podnosi się o ok 1-2 cm (tak było u mnie wymieniałem tylko przód) Edytowane przez GOLAN dnia 24-11-2005 23:27 F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:-> Instrukcja obsługi forum Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc [img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image. user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
mario |
Dodany dnia 24-11-2005 23:27 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
ja tam cylinderki wciskam palcami Honda Civic
|
|
|
pablo34a |
Dodany dnia 25-11-2005 00:06 |
Postów: 44 Data rejestracji: 20.02.2005 13:21 Skąd: - |
No takie rozwiązani wchodzi w rachube jeżeli ktoś ma imadło w paluchach... Natomiast odkręcanie odpowietrznika to nie jest najlepszy pomysł... cylinderek jeżeli nie jest zapieczony to powinien wchodzić przy niewielkim nacisku, tak wię zastosowanie nawet dwu 15cm stalowych prętów, sróbokrętów bądż innych podobnych powinno wystarczyć. |
|
|
tkaczy |
Dodany dnia 25-11-2005 00:53 |
Postów: 90 Data rejestracji: 04.10.2005 16:35 Skąd: - |
Dzieki za rozlegla pomoc, z takim opisem na pewno nie zbladze |
|
|
tkaczy |
Dodany dnia 25-11-2005 19:25 |
Postów: 90 Data rejestracji: 04.10.2005 16:35 Skąd: - |
Zeby bylo jeszcze smieszniej- taka cene podali mi w 2 serwisach. Przy czym w jednym zazyczyli sobie 60zl od strony a w drugim (Shell) doliczyli do ceny czesci 130 za montaz. |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |