Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 27-05-2011 00:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Ma ktoś pomysł/doświadczenie w wyjmowaniu tego klamora?
Oczywiście po za opcją zdjęcia kola, rozkrecenia kawałka zawiasu, wyjęcia półośki i zabraniu sie za robote wlaściwą. Edytowane przez maestro dnia 26-08-2011 22:53 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 27-05-2011 00:31 |
Pawel171990 |
Dodany dnia 27-05-2011 09:57 |
Postów: 182 Data rejestracji: 25.08.2008 13:34 Skąd: dolnośląskie Bolesławiec |
Sam ostatnio próbowałem i zaklinował mi się między półośką, a turbiną, a wydech był odkręcony od tego kolanka co z turbiny wychodzi. Także chyba nie wykonalne, chyba, że ma ktos jakiś patent, ale wątpię. Treść dodana dnia 27-05-2011 09:59: Ewentualnie, można by spróbować odkręcić rurki od smarowania, bo na nich mi się wtedy klinował, ale to się chyba mija z celem i szybciej będzie wyciągnąć półośkę Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
|
maestro |
Dodany dnia 27-05-2011 22:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Wiec generalnie tak. Wszystko bylo uwolnione w niecałą godzine ale żeby go wyjąć...
Od gory wylatuje obudowa filtra bez rury dolotowej (trudno dostepna bo nachodzi na turbine a nie wadzi przy tej robocie wiec zostala), obie rury od intercoolera, i to by bylo tyle. Odkrecamy 3 sruby rozrusznika i od gory wsio. (ja tylko poluzowalem, zeby jeszcze w miare sztywno siedział). Z kanału na dzień dobry nie moglem odkrecić niczego Wiec z powrotem na góre, kolo out, odkrecony amor na dole od zwrotnicy i tym sposobem połośka zdjeta z wieloklinu na skrzyni. Z powrotem kanał odkrecone "portki" czyli od kolanka za turbiną wydech dynda. No i teraz najciekawsze. Na rozruszniku jest oslona termiczna z odlanym aluminiowym koszem na jego koniec. Śruby są w masakrycznie słabym dojściu. Oslona na 16 i 13 (od gory za rozrządem) a wszedzie rurki od turbiny. Masakra. Jak już powalczylem ze wspornikami, oslonami (z 20minut probowalem na tysiac sposobów), odkrecaniem srub po ćwierć obrotu no to przyszedł czas na odkrecenie przewodow od rozrusznika, bo zrobilo sie troche miejsca. Potem rozrusznik od gory do konca odkrecamy i probujemy od spodu wymanewrować. Od razu mowie ze sie nie da Są generalnie trzy mozliwe wyjścia. Pierwsze klinuje rurka wchodząca w blok/miske. Gdyby nie ona wyjęcie to juz 5 sekund. Drugie klinuje kolano turbina->przyłącze do portek. Probowałem odkrecić to kolano ale niestety miejsca na to za wiele nie ma i zrezygnowalem. Ostatnie wyjście to proba wyciagniecia grzmota tak jak opisane jest to do benzyny, czyli proba przeciśnieta tego klamora w strone kola pasażera, omijając przy tym rurki i rureczki. I taką droge wybralem. Trzeba odkrecic jeszcze trzymadlo do przewodu od rozrusznika, a ono razem z rurką od smarowania (cienka), daje sie odginac bez uszkodzeń wiec tym tropem poszedlem. Jednak i tak przeciągnięcie go to męka. Nie ma mozliwosci obrócenia go w zadnym miejscu wiec na prawde - 5 lat zycia mniej. Za to wlozylem go od dolu, przeciskając miedzy powrotem turbiny do miski, kolanem od turbiny a jeszcze jedną rurka Nie wiem jak, ale wcisnąlem go na chama i wszedł. Wszystko potem poskrecane. Zacząłem o 9.20, skonczylem myciem rak o 12.30. Ale bez plaskich grzechotek (16 i 13) to sobie bym darował. Aha - wyjęcie calkowite polośki nie zalatwia sprawy, wiec nie ma sensu jej wyjmowac, ale gdyby odkrecić ten jeden wąż od bloku to sekund pięc i po robocie. Ale strach Powodzenia innym zycze. [img]http://images38.fotosik.pl/870/f1c9f882d390b8f8.jpg[/img] is not a valid Image. Treść dodana dnia 26-08-2011 22:50: Aktualizuje temat bo dzisiaj przechodziłem ponownie przez wymiane. Wiec schemat jest prosty. Odpinamy aku. Zaczynamy od wywalenia puszki filtra i obu węży intercoolera. Luzujemy śruby od rozrusznika, ale żeby jeszcze siedział. Luzujemy nakretkę półosi, podnosimy prawą stronę, zdejmujemy koło. Odkrecamy nakretke półosi, odkrecamy mocowanie amora do zwrotnicy. Rurka miedzy stabilizator a sanki i odginamy odciągając na zewnątrz piaste ile pozwoli przewód hamulcowy. Powinna wyjść z wieloklinu. Potem w zależności co mamy przy skrzyni to wybijamy kołek albo sprezynke zdejmujemy i półoś na wierzchu. Odkrecamy kolanko (portki) wydechu. Wydech nam teraz dynda i odsłania sporo. Próbujemy wejsc wszelkimi kombinacjami kluczy i nasadek do przewodu rozrusznika. Trudno i nie ma ruchu. Zaryzykowałem i odkreciłem powrót turbiny (olej) w blok - dwie nakretki na klucz 10 zaraz nad miską. Wyszło elegancko, z powrotem złożyłem na dirko bo sie lekko pociło a normalnie jest tam taka uszczelka jak pod kolektorami, taka gruba. Kiedy już tą rurke wyjmiemy (kawałek sztywnej, i elastyczna) to mamy super dostep do nakretki przewodów rozruchu. Odkrecamy, wsuwke ściągamy. Od góry wykrecamy 3 sruby rozrusznika i pięknie wychodzi do dołu. Montaż w odwrotnej kolejności Bede jeszcze pod spodem to cykne, ale ogólnie robota na godzine. Potrzebne narzędzia. płaska 16 (najlepiej płaska grzechotka bo dolna śruba rozrusznika może nam chwile zająć jeśli nie pójdzie palcami) nasadka 16 (najlepiej dłuższa z krótką przedłużką i grzechotka do tego mała grzechotka i 13stka na przedlużce do przewodów na rozruszniku klucz 10/grzechotka 10 do nakretek powrotu oleju turbiny nasadka 30 i kawałek rurki 13stka na długiej przedłużce i grzechotka - do portek wydechu. i to by było na tyle. Treść dodana dnia 01-09-2011 23:10: Rurka na dwie nakretki na klucz 10 - kolor czerwony, numer dwa. Edytowane przez maestro dnia 27-05-2011 23:01 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 22-10-2012 20:43 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
jutro bede wymieniał to napisze jak mi poszło, mam ambitne plany wyjąć go od góry, osłony termicznej nie mam wiec może pójdzie lżej, klucze jakie mam to 16 grzechotka pałska, klucz 16 pałski klucz 17 pałski klucz 10 oczko i płaski, i klucz 13 może dam rade
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 22-10-2012 21:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
nie ma szans górą. 17stka Ci nie potrzebna.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 22-10-2012 21:32 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
wiem, ze 17 nie potrzebna, ale mam, i mam jeszcze 24klucz, mam ambicjie, i go wydre od góry chociaż miałby wyjsc w kawałkach
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
tomi |
Dodany dnia 22-10-2012 22:20 |
Postów: 628 Data rejestracji: 26.07.2005 21:54 Skąd: śląskie Częstochowa |
Da sie w dól, 2 razy wyciagalem, to jest mozliwe. Odkreca sie tylko kawalek wydechu i wspornik turbiny (i oczywiscie rozrusznik).
Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/ I30crdi GD Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
|
maestro |
Dodany dnia 23-10-2012 14:46 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@luksad2200 Wystarczy spojrzeć na ten cały burdel od góry i logika mówi że nie da sie górą.
Chyba że odkrecisz kolektory Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 23-10-2012 18:08 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
da sie od góry, ten burdel musiałem usunąc, ale sie da jedyne co odkreciałem od dołu to rurka powrotu oleju reszte od góry wszystko robiłem
Treść dodana dnia 23-10-2012 19:28: i odkreciłem osłone termo rozrusznika żeby wyszedł rozrusznik sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 23-10-2012 19:29 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
no inaczej to nie ma szans, chociaz ja i tak nie widze szans na wyjscie górą, przeciez tam masz turbine, nie ma opcji przy standardowym rozruszniku dT
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 23-10-2012 19:46 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
wyszedł nawet sprawnie, musiałem odkrecic ta oslone termo i wyszedł, miedzy turbiną, a a skrzynią z tej strony,
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |