Menu główne
Forum
Klubowicze
luksad2200 |
Dodany dnia 11-06-2011 23:26 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
Mam zamiar uturbic silnik 1,9d , prosze o wasze opinie i sugestie, czy ktos już tak robił ?
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 11-06-2011 23:26 |
maestro |
Dodany dnia 12-06-2011 00:47 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
probowali.
madrzejsi ode mnie w kwestii diesla w 19stce mowią ze glowica niby sie rozni, ale czym? nie wiem, powtarzam. jest uzytkownik (wylecial mi z glowy) - ma 1,9d z dokładaną klimą - wie sporo na temat klekota i szczegolow. ogolnie niegdyś doszliśmy do wniosku ze prosciej kupic drugi. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Swierzak90 |
Dodany dnia 12-06-2011 02:25 |
Postów: 619 Data rejestracji: 15.03.2009 15:46 Skąd: - |
adzik chyba ma klime w klekocie
Renault Clio 1.9 dTi Ogarnia się naprawde syto
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 12-06-2011 09:36 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
to ja napisze do czego doszedłem,
1.Głowice są identyczne, wielkości zaworów te same, mocowania kolektorów te same itd. 2. Psuje by odprężyć głowice, ale jeśli już mamy założoną uszczelkę z trzema dziurami, nie trzeba tego robić. 3.Olejenie, bez problemu do rozwiązania, zasilanie jest na pompie zakręcone korkiem, powrót, jedna z rurek odpowietrzenia silnika. 4. Pompa wtryskowa, nie trzeba ruszać pod warunkiem nie zastosowania intelkulera, małe prawdopodobieństwo uzyskania w przedziale 1750-3500 zbyt ubogiej mieszanki. 5.Wydech mam grubszy niż, standardowa 19. Powiedzcie mi jak wygląda sytuacja chłodzenie płynu chłodzącego jak jest to rozwiązane i czy trzeba wkładać jakąś chłodnice oleju dodatkowo. sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
pavko |
Dodany dnia 12-06-2011 10:37 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
tłoki w 1.9 D wystają w GMP z bloku od 0.3 do ponad 1 mm w 1.9 dT do 0.2 mm... 1.9dT jest odprężane na uszczelce - więc albo 1.9D z mało wystającymi tłokami + najwyższa uszcelka albo kanapka z 2 uszczelek...
I w sumie ważna rzecz przy tego typu projekcie - śruby głowicy są JEDNORAZOWE... Edytowane przez pavko dnia 12-06-2011 10:38 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
adzik840 |
Dodany dnia 12-06-2011 11:26 |
Postów: 499 Data rejestracji: 05.01.2008 17:05 Skąd: - |
ten klient co ma klime to ja, adzik probował uturbic klekota i sie skonczyło tragicznie bo głowica musi byc od dt takzwana rozprezna,uszczelke pod głowica az wypaliło ,a silnik kopa miał tylko przez 100km nie polecam takich zabiegow,zeby uturbic klekota ,ze starego silnika zostaje nam tylko blok ,a i tak jest inny system smarowania w dt natrysk na denko,czyli konczac potrzebujemy głowice 500zł,turbo z 300zł ,inny filtr powietrza,IC,,nowy rozrzad z 300zł,nowe hamulce bo sie na zwykłych mozna zabic,jak jest klima to jest problem wspomagania, w skrucie kup dawce wyremontuj silnik i jezdzij
renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 12-06-2011 11:32 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
i takiej porady chciałem usłyszeć,(silnik nie wytrzyma tego) wiec robię przekładkę silnika, akurat mam na stanie silnik 1,9td, w bardzo dobrym stanie
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 12-06-2011 16:33 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jak posiadasz obok drugi to sie nie ma co zastanawiac. przerobek jest sporo (powrót smarowania idzie prosto w miske wiec i tak wiercenie w bloku )
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 12-06-2011 16:35 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
kolego chyba nie doczytałeś co pisałem, żadnych wierceń powrót, od odpowietrzenia, tylko jak nie wytrzyma, silnik to robię przekładkę silnika.
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 12-06-2011 16:38 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@luksad2200: no to życze Ci powodzenia podpinać to razem.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 13-06-2011 10:02 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
to ja biorę się za przekładkę, powinienem jutro wam dać znać jak mi poszło,
Edytowane przez luksad2200 dnia 13-06-2011 10:02 sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 13-06-2011 10:10 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
ale jednak wrodzona ciekawość nie daje mi spokoju.
oświeć mnie bo może sobie sam to wymysliłem - powrot turbiny chcesz podpiąć do odpowietrzenia ktore już istnieje? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 13-06-2011 10:13 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
przeczytaj cały post dokładnie, tak chciałem podpiąc, ale adzik wytłumaczył, ze silnik nie wytrzyma włożenia samego turbo, dlatego przekładam cały silnik kompletny F8QT (turbo 90KM)
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 13-06-2011 10:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
czyli krótko mówiąc chcialeś zachlapać pol silnika razem z odmą i dolotem olejem ktory by wracał z turbiny. dziwne wrazenie odnosze że nie wiesz jak to dziala.
ale powodzenia w przekladce. to wiele bezpieczniejsze jak widze w Twoim przypadku. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 13-06-2011 10:18 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
nic bym nie zachlapał, są 2 odpowietrzenia 1 jest powrotem wiec nie masz racji,
i tak mogę się założyć ze mimo mojego młodego wieku, więcej zrobiłem silników F8Q niż ty, Edytowane przez luksad2200 dnia 13-06-2011 10:20 sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 13-06-2011 10:24 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
tak jedno jest powrotem, a drugie odmą, szkoda tylko że łączą sie w jedno.
i tak moge sie załozyć że mimo tego że jestem młodszy od Ciebie to nie leżałem pod monopolem od najmłodszych lat i nie jestem synusiem tatusia czy mamusi ktory tylko potrafi gadac. Narobiłem sie przy 19stkach i innych wynalazkach. dT mam pod maską wiec nie mów mi co jak jest podpięte, mimo że bardziej siedze w benzynach. nie jestem teoretykiem. powrót by byl jakbyś w miske bezposrednio mial przyłącze. widziałeś jaka zakuwana rurka robi za powrót? oszalałeś chyba że chciałaś to dac razem z gumowym "powrotem". jak wjezdzasz na ambicje wiekowe to coś z Toba nie tak, może dlatego jestes tutaj a nie na meganeklubpolska. daruj sobie takie teksty bo tak sobie przychylności nie znajdziesz. aha i jeszcze jedno. w takim razie ja tez jestem maestro-mechanik skoro Ty sie za takiego uważasz. i jednak jeszcze na koniec. nie zapominaj ze 1,9D w 19stce i 1,9D w megane jednak posiadaja roznice. Edytowane przez maestro dnia 13-06-2011 10:28 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 13-06-2011 12:41 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
w sumie rok różnicy, ale nie oto chodzi, megance silnik sie różni, gdyż nie ma odpowietrzenia na zewnątrz tylko w srodku, a poza tym mam silnik od 19, wiec jest tak samo jak u ciebie, nie mówie ze bym wkładał do gumowego węża, bo by sie ztopił w tym masz racjie, to jest oczywiste, ale sprawdziłem ta rurka prost w miske chodzi, ale ta dyskusja jest troche bez sensu, gdyż wycofałem sie z tego pomysłu uturbienia zwykłego diesla, bo to by było za dużo przeróbek i kasy musiałbym włożyć,
jak dobrze pójdzie dzisiaj bede miał juz w aucjie td, silniik juz wyciągnąłem, został tylko do przespawania lekko wydech i wstawiac td to napisz mi kolego, cos na temat interkulera, czy zakładac do niego czy nie warto, czy 19 miały intelkuler czy nie, bo planuje wstawic filtr stożkowy u siebie, i itelkuler, czy to bedzie dobre połęcznie, i w jakim miejscu najlepiej wstawic intelkuler żeby zimne powietrze łapał Edytowane przez luksad2200 dnia 13-06-2011 13:02 sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 13-06-2011 13:53 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Miały. fabrycznie za lampą kierowcy montowany.
I skoro miały to warto [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 13-06-2011 14:11 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
ok rozumie tylko nie wiem teraz dlaczego nazywają sie td, a nie tdi
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
millo |
Dodany dnia 13-06-2011 14:21 |
Postów: 84 Data rejestracji: 26.02.2009 02:51 Skąd: - |
Nazywają się dT. Poza tym TDI już było zajęte . Każdy producent nazywa jak chce. W dCi nie ma literki T, a turbina tam świszczy. W GDI jest D, a to benzyniak. Tak więc literki to nie jedyny wyznacznik tego, czy jest turbo i intercooler. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 213000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |