08 Maja 2024 21:16:58
Zdjęcia użytkowników
remo84 mati_
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
swap głowicy z f3n mono na MULTI 
booster70
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 00:59
Awatar


Postów: 516

Data rejestracji: 04.09.2010 23:58
Skąd: lubuskie
Słubice

panowie! niewiem czy temat juz byl, nawet nie szukalem, nerwy mi nie pozwalaja! wrocilem wlasnie do domu.. jakis koles golfem 3 urzadzil sobie wyscigi na miescie :/ wiem ze mial tam 1.8 90 km.. szlismy rowno.. nie uciekal mi ani ja go nie doganialem.. ia tu moja szybka refleksja.. swap glowicy z f3n multi. widzialem tu na forum chyba ktos juz to mial. moje pytanie polega na tym.. ze dokladnie niewiem co i jak z ta glowica.. jak mozecie to opiszcie mi to po kolei jak co trzeba. dzieki Wink

Moje auto: Audi A4, B5, 1999r., afn 1.9 (1896/110KM) avant, diesel, 268000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 30-07-2011 00:59
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 06:42
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nie ma opisywania kolejny raz. poszukaj tematu, autorem tej przeróbki jest Ewenement.

po drugie kolejna osoba ktora przyznaje sie ze olewa sprawe szukania. brawo.

w skrócie. potrzebujesz całą góre z dolotem i pompą paliwa. dziekuje za uwage.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
edzio
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 08:04
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

@maestro: Mała poprawka F3N multi radzi sobie na zwykłej pompce paliwa niskie ciśnienie wyrównuje sobie dosyć długim czasem otwarcia wtryskówSmile

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
Ewenement
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 09:00
Awatar


Postów: 1119

Data rejestracji: 09.11.2009 09:49
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Ściągasz Głowicę, zmieniasz wiązke, komputer zakładasz głowicę i śmiga
plug & play

Potrzebujesz
Głowicę razem z kolektorem ssącym (chyba tak to sie nazywa)
wiązke z komputerem
Dolot cały
ogólnie tego co nie ma w mono, po zdjęciach nawet można ogarnąć
ktoś może sprzedaje zestawy do swapa
Reszta to jest plug & play,

Wszystko idzie w jedno miejsce, kabelki na długość wykluczają podłączenie w inne miejsce

Edytowane przez Ewenement dnia 30-07-2011 09:03
jutra nie znam, wczoraj nie pamiętam

Moje auto: BMW 520i, 24v E34, benzyna, 198000km
 
danielb1986
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 09:35
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

@booster70: I dlatego miedzy innymi wkładam do swojej f3p Multi 81kW/110km . Nie zostawie najmiejszych szans wiekszości WV Golf III i IV na światłach i na trasie Wink A tak na serio to przekłądam bo mój F3N prosi o remont , a trafiła mi sie w stanie technicznym po blisko 157tys przebiegu r19 z 1,8i pod maska ABS i całą reszta no to co będe remontować F3N-a za powiedzmy 1000zł jak mogłem kupic f3p za 1200zł Wink

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
lukat1988
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 12:21
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

A mnie zastanawia czym tak naprawdę się głowice różnią...Wałek rozrządy=u na pewno. I tak mi się wydaje, że wystarczył by dolot z wiązką i kompem, ale mogę się mylić. Może ktoś ma jak to porównać.

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
Ewenement
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 12:28
Awatar


Postów: 1119

Data rejestracji: 09.11.2009 09:49
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

@lukat1988: Budową się różnia,
Wtryski inaczej przychodzą
kolektor wydechowy inaczej dochodzi
i wiele innych


Treść dodana dnia 30-07-2011 12:31:

www.renault19.pl/forum/attachments/multi_1.jpg
na tym zdjeciu widać, na głowicy mono, w miejscu gdzie tu idzie kolektor wydechowy, jest wtrysk

jutra nie znam, wczoraj nie pamiętam

Moje auto: BMW 520i, 24v E34, benzyna, 198000km
 
xxlgogoxxl
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 13:23
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

No i tak w ogóle to wtryski są w głowicy, tym się też ona różni od zwykłej jednopunktowej.

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 13:40
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@edzio: tak samo jak 16v na pompie zwyklej? ma byc 3bar i tyle. a co sobie wlozyta to wasza sprawa.

@xxlgogoxxl: to podstawowa, nie do przeskoczenia różnica Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Ewenement
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 13:45
Awatar


Postów: 1119

Data rejestracji: 09.11.2009 09:49
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

@maestro: tzn, jak? pompa z mono nie ogarnie? Grin mi jak na razie ogarnia, ale jak będzie okazja to chce zmienić

jutra nie znam, wczoraj nie pamiętam

Moje auto: BMW 520i, 24v E34, benzyna, 198000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2011 13:49
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Ewenement: po prostu nie którzy nie potrafią zrozumieć żę skoro fabryka daje taką pompe to taka widocznie ma być. Co z tego że 16V chodzi na zwykłej jak jest uj do dupy?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
booster70
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 31-07-2011 01:41
Awatar


Postów: 516

Data rejestracji: 04.09.2010 23:58
Skąd: lubuskie
Słubice

okazalo sie ze to GTI 2.0 115 km.. Grin cos słabo idzie skoro ma 40 koni wiecej i uciec mi nie mógl


Treść dodana dnia 31-08-2011 23:08:

zaczalem rozbierac dawce i zauwazylem ze w baku ma 1 otwor na pompe i plywak jako jedna czesc a ja mam 2 osobno pompa i osobno .. czy bak tez musze zmieniac? bo tu podlaczone jest wszytsko 1 kosztka a u mnie osobne kable ida.. przerobic wtyczki czy bak przelozyc?

Moje auto: Audi A4, B5, 1999r., afn 1.9 (1896/110KM) avant, diesel, 268000km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 31-08-2011 23:11
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Mało spostrzegawczy jesteś.

Pompa jest pod autem, a to co opisujesz to pływak, tylko z dodatkowymi dwoma wężami do zasysania paliwa przez pompe i powrót.

Na Twoim miejscu szukałbym pompy zanurzeniowej z 16V albo mutli z ph2 żeby była w bak. Wtedy podmienisz tylko swoją na tą i tyle.

Jeśli nie podoba Ci sie to to wymień pływak na ten z czterema podpięciami, i podepnij pompe jak w dawcy, odpinajac oczywiscie tą w baku.

Edytowane przez maestro dnia 31-08-2011 23:11
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
booster70
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 31-08-2011 23:16
Awatar


Postów: 516

Data rejestracji: 04.09.2010 23:58
Skąd: lubuskie
Słubice

jutro zrzuce bak i zobacze dokladnie jak to jest. powiem jeszcze ze u mnie do plywaka ida 2 kable o ile dobrze pamietam a w dawcy 4. moze to malo istotne ale zawsze roznica Pfft

Moje auto: Audi A4, B5, 1999r., afn 1.9 (1896/110KM) avant, diesel, 268000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 31-08-2011 23:20
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@booster70: na pewno idą 4 do pływaka w obu. to niezaleznie od wersji.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sobiepan
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2012 23:09
Awatar


Postów: 45

Data rejestracji: 19.04.2012 22:56
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Trochę stary temat, ale nie chcę zakładać nowego.
Czy ktoś z Was mógłby mi napisać, jakie części są potrzebne do swapa mono/multi? Wiem, że głowica z wtryskami i kolektorami, dolot, wiązka silnika, pompa paliwa. Ale mi chodzi konkretnie - od śrubki A po rurkę Z.
I pytanie kolejne - które właściwie powinno być pierwszym - czy jest sens takiego przeszczepu? Czy te dodatkowe -naście KM spowoduje, że auto będzie się lepiej "zbierało" lub silnik będzie miał większą kulturę pracy? Nie chodzi tutaj o większe spalanie czy prędkości maksymalne, tylko o taką zwykłą jazdę miasto/trasa.
I w końcu - czy taki przeszczep się przyjmie? Jak z awaryjnością? Czytałem temat ze swapem w aucie Ewenementa i odniosłem wrażenie, że nie było tam tak do końca różowo...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 190 000 km
 
R9GTX
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2012 23:14
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

napewno będzie lepiej jak przy mono. Mam taki silnik i powiem że jak na 90km to jest całkiem żwawy

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
Sobiepan
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2012 23:20
Awatar


Postów: 45

Data rejestracji: 19.04.2012 22:56
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

R9GTX napisał/a:
(...)Mam taki silnik i powiem że jak na 90km to jest całkiem żwawy


Ale masz multi fabryczne, czy swapa? Jak z awaryjnością i częściami?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 190 000 km
 
R9GTX
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2012 23:25
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

fabrycznie. Cały dół jest jak w zwykłym mono, góra inna. W trzeciej 19 mam mono i też był plan tylko głowice założyć ale leci kompletny. Aaaa i przy multi są z przodu małe zaciski wentylowane i z tyłu jest belka 4dr

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
Sobiepan
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2012 23:53
Awatar


Postów: 45

Data rejestracji: 19.04.2012 22:56
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

To znaczy, że przy swapie belka też by musiała być zmieniana? Ej, chyba nie...
A jesteś w stanie mi wypisać części potrzebne do przeróbki?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 190 000 km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: