Menu główne
Forum
Klubowicze
tomek1405 |
Dodany dnia 28-10-2012 00:11 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
On pisze ze fabrycznie tak bylo. Oczywiescie ze przy swapie nie musisz tylu nic zmieniac tylko przy silniku i jego osprzecie. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
renault19.pl | Dodany dnia 28-10-2012 00:11 |
Sobiepan |
Dodany dnia 28-10-2012 00:20 |
Postów: 45 Data rejestracji: 19.04.2012 22:56 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Się lekko zaniepokoiłem
No to wracając do tematu zasadniczego - potrzebuję pełną listę części do swapa. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 190 000 km
|
|
|
booster70 |
Dodany dnia 28-10-2012 00:23 |
Postów: 516 Data rejestracji: 04.09.2010 23:58 Skąd: lubuskie Słubice |
moge sie wypowiedziec bo przezylem to. niby te kilkanascie koni ale odczujesz roznice napewno i to Ci gwarantuje, nie bedziesz musial juz tak dusic tego silnika zeby cos jechal, z awaryjnoscia hmm.. zalezy jaka jednostke wsadzisz, w jakiej formie bedzie dawca, jak wsadzisz w dobrym stanie, podlaczysz wszystko dobrze i bedziesz mial oko na te wszystkie wezyki to nic Ci sie nie bedzie dzialo Moje auto: Audi A4, B5, 1999r., afn 1.9 (1896/110KM) avant, diesel, 268000km
|
Ewenement |
Dodany dnia 28-10-2012 08:50 |
Postów: 1119 Data rejestracji: 09.11.2009 09:49 Skąd: śląskie Wodzisław Śląski |
@Sobiepan Robiłem takiego swapa i potrzebujesz tak:
-Głowica (ogólnei cała góra) -komputer -wiązka i ta daaaaaa hasa, oczywiścię wtryski, kolektor to co jest połączone z głowicą. chłodniczka oleju, to co pod filtr oleju idzie, o eksploatacyjnych rzeczach nie mówię bo to oczywsitę jak co to wal na priv jutra nie znam, wczoraj nie pamiętam Moje auto: BMW 520i, 24v E34, benzyna, 198000km
|
booster70 |
Dodany dnia 28-10-2012 09:37 |
Postów: 516 Data rejestracji: 04.09.2010 23:58 Skąd: lubuskie Słubice |
puszke od filtra powietrza jeszcze z dolotem Moje auto: Audi A4, B5, 1999r., afn 1.9 (1896/110KM) avant, diesel, 268000km
|
Sobiepan |
Dodany dnia 28-10-2012 18:29 |
Postów: 45 Data rejestracji: 19.04.2012 22:56 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Ewenement napisał/a: (...) o eksploatacyjnych rzeczach nie mówię bo to oczywsitę No mi właśnie chodzi o pełna listę potrzebnych części, razem z tymi "oczywistymi". Poszła PW - ale jakbyś mógł opisać w tym temacie, to będzie dla potomnych. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 190 000 km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 28-10-2012 20:12 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Sobiepan wydaje mi sie ze nie masz wiekszego pojecia o tym co chcesz zrobic, wnioskuje to po rodzaju pytań które tutaj wystosowałeś.
może lepiej poradzić sie kogoś, znajomego, wujka, kogoś z forum z okolic który ma jakieś pojecie i nie zrobi Cie na szaro (żebyś nakupował np niepotrzebnych rzeczy)? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Sobiepan |
Dodany dnia 28-10-2012 21:44 |
Postów: 45 Data rejestracji: 19.04.2012 22:56 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
maestro napisał/a: @Sobiepan wydaje mi sie ze nie masz wiekszego pojecia o tym co chcesz zrobic, wnioskuje to po rodzaju pytań które tutaj wystosowałeś. Gdybym miał pojęcie, to bym zrobił po cichu i nikomu głowy nie zawracał. maestro napisał/a: może lepiej poradzić sie kogoś, znajomego, wujka, kogoś z forum z okolic który ma jakieś pojecie i nie zrobi Cie na szaro (żebyś nakupował np niepotrzebnych rzeczy)? No masz rację - bo pytanie zadane na ogólnopolskim forum dotyczącym stricte R19 to za mało. Wujek prawnik pewnie będzie miał większe pojęcie o tym aucie... Nie ja będę robił swapa (o ile w ogóle będę, bo w temacie pytałem m. in. czy warto) tylko zawodowy mechanik. Mnie interesuje jedynie lista części, które są potrzebne - i tyle. Pytam o wszystkie, bo nie chcę się naleźć w sytuacji, że utknę w miejscu z powodu braku jakiejś śrubki/uszczelki/kabelka. Wiesz, jakie części - napisz, nie wiesz - daj innym napisać. Edytowane przez Sobiepan dnia 28-10-2012 21:44 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 190 000 km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 28-10-2012 21:46 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jaki zawodowy mechanik? Ma na to papier? (pół żartem pół serio)
Nikt Ci tego nie napisze, bo widze że to właśnie chciałeś usłyszeć. Masz mieć wszystko co przylega do głowicy w dawcy i tyle. Bo reszte masz swoją i ona pasuje. Ale widze ze nie chcesz zdać sie na ludzi z Twoich okolic (są aktywni i by pomogli, lub nawet wykonali zmiane silnika na pewno taniej niż jakikolwiek zakład mechaniki). Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
danielb1986 |
Dodany dnia 28-10-2012 22:03 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
ale w czym autor tematu ma problem . Zostaje dół silnika z mono a głowica wiązka komputer wszystkie czujniki pompa paliwa cały dolot kolektor wydechowy musi byc z multi . Do bloku wypadało by zamontować chłodnicę oleju i tyle oczywiście tez musi byc wyciągnięta z dawcy
Edytowane przez danielb1986 dnia 28-10-2012 22:06 If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
Sobiepan |
Dodany dnia 28-10-2012 22:10 |
Postów: 45 Data rejestracji: 19.04.2012 22:56 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Ma i to całkiem niezłe - jak dla mnie wystarczy.
Co do pytań do osób z mojej okolicy - jest oczywistym, że pytałem. Temat pojawił się głównie dlatego, że ich wypowiedzi się różniły - głównie jeżeli chodzi o peryferia. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 190 000 km
|
|
|
wojcio93 |
Dodany dnia 31-10-2012 14:17 |
Postów: 13 Data rejestracji: 29.10.2012 11:54 Skąd: - |
Witam. Podpinam się do tematu gdyż mam kilka pytań odnośnie swapu. 1. Czy można do 1.8 mono założyć głowicę i resztę potrzebnych rzeczy od 1.8 16v multi ? Chodzi mi o to czy od 16v też będzie pasować i wszystko ładnie grać 2. Czy hamulce fabrycznie zamontowane do 1.8 mono 90 koni będą dawać radę przy ok. 140 koni po swapie z 16v ? Czy trzeba je jakoś udoskonalić ? 3. I czy po swapie nie będzie problemów z gazem takim jaki jest zamontowany w aucie ? Auto będzie chodzić bez problemu na gazie ? Pozdrawiam, jestem nowy Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 192000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 31-10-2012 15:43 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@wojcio93 Ad. 1. Do F3P nie założysz głowicy od F7P bo to są inne silniki, nawet mają inną pojemność, mniejsza z tym blok jest inny pod 16 zaworową głowicę.
Ad. 2. Jeżeli swap to z głową (silnik wsadzasz na końcu), najpierw zawias, heble, wydech (nie podejdzie od zwykłej - przynajmniej portki do wymiany), jak już to wszystko ogarnięte dopiero wkładasz silnik. To dlatego impreza pod tytułem swap na F7P to około 5 tysięcy przy czym silnik z osprzętem to jakaś jedna czwarta tego. Ad. 3. Można, nawet zwykły mikser podpiąć pod dolot i jakoś będzie to chodzić, ale generalnie nie polecam ani nikt tu ci takiego czegoś nie poleci, pamiętaj że F7P jest to delikatny silnik i na pewno nie jest idiotoodporny, LPG+F7P owszem, ale albo sekwencja albo BLOS, chyba łatwiej byłoby założyć wówczas blosa, tylko pamiętaj, że i tak musisz wymienić wówczas parownik. Jeżeli masz silnik mono i ci mało to bez przeszkód założysz głowicę od multi (głowica, dolot, wtryski, wiązka i komputer - tyle potrzebujesz żeby z F3N SPI zrobić wersję MPI i tak samo w przypadku konwersji z F3P na F3PM) w przypadku F3Na to 90 KM a "110" (F3P Multi) to w zależności od rocznika albo 109 KM albo (późniejsze) 107 KM. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
wojcio93 |
Dodany dnia 31-10-2012 17:08 |
Postów: 13 Data rejestracji: 29.10.2012 11:54 Skąd: - |
Już wszystko rozumiem. Więc jak swap to tylko na głowice z 1.8 multi 8v i wtedy będzie bez problemu a jak chce 16v to trzeba wtedy najlepiej cały silnik przełożyć tak ?
A i jeszcze jedno pytanko. Jak wygląda sprawa z elektryką. Czy cała instalacja elektryczna z mono pasuje do multi ? Czy trzeba ją całą wymienić ? Edytowane przez wojcio93 dnia 31-10-2012 17:16 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 192000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 31-10-2012 17:21 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wojcio93 napisał/a: Witam. Podpinam się do tematu gdyż mam kilka pytań odnośnie swapu. 1. Czy można do 1.8 mono założyć głowicę i resztę potrzebnych rzeczy od 1.8 16v multi ? Chodzi mi o to czy od 16v też będzie pasować i wszystko ładnie grać 2. Czy hamulce fabrycznie zamontowane do 1.8 mono 90 koni będą dawać radę przy ok. 140 koni po swapie z 16v ? Czy trzeba je jakoś udoskonalić ? 3. I czy po swapie nie będzie problemów z gazem takim jaki jest zamontowany w aucie ? Auto będzie chodzić bez problemu na gazie ? Pozdrawiam, jestem nowy 1. Nie. 2. Trzeba udoskonalić. 3. Skąd mamy wiedzieć jaki masz zainstalowany gaz? wojcio93 napisał/a: Już wszystko rozumiem. Więc jak swap to tylko na głowice z 1.8 multi 8v i wtedy będzie bez problemu a jak chce 16v to trzeba wtedy najlepiej cały silnik przełożyć tak ? A i jeszcze jedno pytanko. Jak wygląda sprawa z elektryką. Czy cała instalacja elektryczna z mono pasuje do multi ? Czy trzeba ją całą wymienić ? Jednak nie do końca rozumiesz. Jeśli masz 1,7 mono (czyli F3N L740 73KM) to możesz założyć tylko głowice i osprzęt od 1,7 multi. Jeśli masz 1,8 mono (czyli F3P mono 1,8s 90KM) to możesz założyć tylko głowice z osprzętem od 1,8 multi (F3P multi 110KM). 16V tylko cały silnik, w sumie wszystko z pod maski. Do każdego silnika jest inny komputer i inna wiązka, jednak jest ona rozpinana na nadkolu kierowcy pod maską, także wystarczy starą odpiąć, wpiąć nową i hasa. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
wojcio93 |
Dodany dnia 31-10-2012 17:26 |
Postów: 13 Data rejestracji: 29.10.2012 11:54 Skąd: - |
Mam F3P mono 1,8s 90KM. A no to dobrze. Więc teraz już na pewno wszystko wiem. Dzięki za odpowiedzi Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 192000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 31-10-2012 17:29 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@wojcio93 Dodatkowo przy silnikach na wielopunkcie jest inna pompa paliwa, należy ją także wymienić.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
wojcio93 |
Dodany dnia 31-10-2012 17:30 |
Postów: 13 Data rejestracji: 29.10.2012 11:54 Skąd: - |
Ok dzięki będę pamiętał. W razie czego będę się was pytał. Treść dodana dnia 01-11-2012 20:26: Mam jeszcze jedno pytanie. Czy trzeba zmieniać linkę szybkościomierza od multi ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 192000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 01-11-2012 20:36 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Nie. W swoim masz już odpowiednią.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
wojcio93 |
Dodany dnia 01-11-2012 21:04 |
Postów: 13 Data rejestracji: 29.10.2012 11:54 Skąd: - |
A co z impulsatorem ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 192000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |