08 Maja 2024 22:06:04
Zdjęcia użytkowników
komar21 adiks7
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
swap głowicy z f3n mono na MULTI 
tomek1405
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2012 00:11
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

On pisze ze fabrycznie tak bylo. Oczywiescie ze przy swapie nie musisz tylu nic zmieniac tylko przy silniku i jego osprzecie.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 28-10-2012 00:11
Awatar
Sobiepan
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2012 00:20
Awatar


Postów: 45

Data rejestracji: 19.04.2012 22:56
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Się lekko zaniepokoiłem Wink
No to wracając do tematu zasadniczego - potrzebuję pełną listę części do swapa.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 190 000 km
 
booster70
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2012 00:23
Awatar


Postów: 516

Data rejestracji: 04.09.2010 23:58
Skąd: lubuskie
Słubice

moge sie wypowiedziec bo przezylem to. niby te kilkanascie koni ale odczujesz roznice napewno i to Ci gwarantuje, nie bedziesz musial juz tak dusic tego silnika zeby cos jechal, z awaryjnoscia hmm.. zalezy jaka jednostke wsadzisz, w jakiej formie bedzie dawca, jak wsadzisz w dobrym stanie, podlaczysz wszystko dobrze i bedziesz mial oko na te wszystkie wezyki to nic Ci sie nie bedzie dzialo Wink

Moje auto: Audi A4, B5, 1999r., afn 1.9 (1896/110KM) avant, diesel, 268000km
 
Ewenement
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2012 08:50
Awatar


Postów: 1119

Data rejestracji: 09.11.2009 09:49
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

@Sobiepan Robiłem takiego swapa i potrzebujesz tak:
-Głowica (ogólnei cała góra)
-komputer
-wiązka

i ta daaaaaa hasa,
oczywiścię wtryski, kolektor to co jest połączone z głowicą.
chłodniczka oleju, to co pod filtr oleju idzie, o eksploatacyjnych rzeczach nie mówię bo to oczywsitę Grin
jak co to wal na priv

jutra nie znam, wczoraj nie pamiętam

Moje auto: BMW 520i, 24v E34, benzyna, 198000km
 
booster70
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2012 09:37
Awatar


Postów: 516

Data rejestracji: 04.09.2010 23:58
Skąd: lubuskie
Słubice

puszke od filtra powietrza jeszcze z dolotem Wink

Moje auto: Audi A4, B5, 1999r., afn 1.9 (1896/110KM) avant, diesel, 268000km
 
Sobiepan
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2012 18:29
Awatar


Postów: 45

Data rejestracji: 19.04.2012 22:56
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Ewenement napisał/a:
(...) o eksploatacyjnych rzeczach nie mówię bo to oczywsitę Grin


No mi właśnie chodzi o pełna listę potrzebnych części, razem z tymi "oczywistymi". Poszła PW - ale jakbyś mógł opisać w tym temacie, to będzie dla potomnych.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 190 000 km
 
maestro
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2012 20:12
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Sobiepan wydaje mi sie ze nie masz wiekszego pojecia o tym co chcesz zrobic, wnioskuje to po rodzaju pytań które tutaj wystosowałeś.
może lepiej poradzić sie kogoś, znajomego, wujka, kogoś z forum z okolic który ma jakieś pojecie i nie zrobi Cie na szaro (żebyś nakupował np niepotrzebnych rzeczy)?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Sobiepan
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2012 21:44
Awatar


Postów: 45

Data rejestracji: 19.04.2012 22:56
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

maestro napisał/a:
@Sobiepan wydaje mi sie ze nie masz wiekszego pojecia o tym co chcesz zrobic, wnioskuje to po rodzaju pytań które tutaj wystosowałeś.


Gdybym miał pojęcie, to bym zrobił po cichu i nikomu głowy nie zawracał.

maestro napisał/a:
może lepiej poradzić sie kogoś, znajomego, wujka, kogoś z forum z okolic który ma jakieś pojecie i nie zrobi Cie na szaro (żebyś nakupował np niepotrzebnych rzeczy)?


No masz rację - bo pytanie zadane na ogólnopolskim forum dotyczącym stricte R19 to za mało. Wujek prawnik pewnie będzie miał większe pojęcie o tym aucie...

Nie ja będę robił swapa (o ile w ogóle będę, bo w temacie pytałem m. in. czy warto) tylko zawodowy mechanik. Mnie interesuje jedynie lista części, które są potrzebne - i tyle. Pytam o wszystkie, bo nie chcę się naleźć w sytuacji, że utknę w miejscu z powodu braku jakiejś śrubki/uszczelki/kabelka. Wiesz, jakie części - napisz, nie wiesz - daj innym napisać.

Edytowane przez Sobiepan dnia 28-10-2012 21:44
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 190 000 km
 
maestro
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2012 21:46
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jaki zawodowy mechanik? Ma na to papier? Smile (pół żartem pół serio)

Nikt Ci tego nie napisze, bo widze że to właśnie chciałeś usłyszeć.

Masz mieć wszystko co przylega do głowicy w dawcy i tyle. Bo reszte masz swoją i ona pasuje. Ale widze ze nie chcesz zdać sie na ludzi z Twoich okolic (są aktywni i by pomogli, lub nawet wykonali zmiane silnika na pewno taniej niż jakikolwiek zakład mechaniki).

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
danielb1986
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2012 22:03
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

ale w czym autor tematu ma problem . Zostaje dół silnika z mono a głowica wiązka komputer wszystkie czujniki pompa paliwa cały dolot kolektor wydechowy musi byc z multi . Do bloku wypadało by zamontować chłodnicę oleju i tyle oczywiście tez musi byc wyciągnięta z dawcy

Edytowane przez danielb1986 dnia 28-10-2012 22:06
If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
Sobiepan
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2012 22:10
Awatar


Postów: 45

Data rejestracji: 19.04.2012 22:56
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Ma i to całkiem niezłe - jak dla mnie wystarczy.

Co do pytań do osób z mojej okolicy - jest oczywistym, że pytałem. Temat pojawił się głównie dlatego, że ich wypowiedzi się różniły - głównie jeżeli chodzi o peryferia.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 190 000 km
 
wojcio93
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2012 14:17
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 29.10.2012 11:54
Skąd: -

Witam. Podpinam się do tematu gdyż mam kilka pytań odnośnie swapu.

1. Czy można do 1.8 mono założyć głowicę i resztę potrzebnych rzeczy od 1.8 16v multi ? Chodzi mi o to czy od 16v też będzie pasować i wszystko ładnie grać Smile

2. Czy hamulce fabrycznie zamontowane do 1.8 mono 90 koni będą dawać radę przy ok. 140 koni po swapie z 16v ? Czy trzeba je jakoś udoskonalić ?

3. I czy po swapie nie będzie problemów z gazem takim jaki jest zamontowany w aucie ? Auto będzie chodzić bez problemu na gazie ?

Pozdrawiam, jestem nowy Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 192000km
 
dj_mafiozo
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2012 15:43
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@wojcio93 Ad. 1. Do F3P nie założysz głowicy od F7P bo to są inne silniki, nawet mają inną pojemność, mniejsza z tym blok jest inny pod 16 zaworową głowicę.
Ad. 2. Jeżeli swap to z głową (silnik wsadzasz na końcu), najpierw zawias, heble, wydech (nie podejdzie od zwykłej - przynajmniej portki do wymiany), jak już to wszystko ogarnięte dopiero wkładasz silnik. To dlatego impreza pod tytułem swap na F7P to około 5 tysięcy przy czym silnik z osprzętem to jakaś jedna czwarta tego.
Ad. 3. Można, nawet zwykły mikser podpiąć pod dolot i jakoś będzie to chodzić, ale generalnie nie polecam ani nikt tu ci takiego czegoś nie poleci, pamiętaj że F7P jest to delikatny silnik i na pewno nie jest idiotoodporny, LPG+F7P owszem, ale albo sekwencja albo BLOS, chyba łatwiej byłoby założyć wówczas blosa, tylko pamiętaj, że i tak musisz wymienić wówczas parownik.

Jeżeli masz silnik mono i ci mało to bez przeszkód założysz głowicę od multi (głowica, dolot, wtryski, wiązka i komputer - tyle potrzebujesz żeby z F3N SPI zrobić wersję MPI i tak samo w przypadku konwersji z F3P na F3PM) w przypadku F3Na to 90 KM a "110" (F3P Multi) to w zależności od rocznika albo 109 KM albo (późniejsze) 107 KM.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
wojcio93
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2012 17:08
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 29.10.2012 11:54
Skąd: -

Już wszystko rozumiem. Więc jak swap to tylko na głowice z 1.8 multi 8v i wtedy będzie bez problemu a jak chce 16v to trzeba wtedy najlepiej cały silnik przełożyć tak ?

A i jeszcze jedno pytanko. Jak wygląda sprawa z elektryką. Czy cała instalacja elektryczna z mono pasuje do multi ? Czy trzeba ją całą wymienić ?

Edytowane przez wojcio93 dnia 31-10-2012 17:16
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 192000km
 
maestro
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2012 17:21
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

wojcio93 napisał/a:
Witam. Podpinam się do tematu gdyż mam kilka pytań odnośnie swapu.

1. Czy można do 1.8 mono założyć głowicę i resztę potrzebnych rzeczy od 1.8 16v multi ? Chodzi mi o to czy od 16v też będzie pasować i wszystko ładnie grać Smile

2. Czy hamulce fabrycznie zamontowane do 1.8 mono 90 koni będą dawać radę przy ok. 140 koni po swapie z 16v ? Czy trzeba je jakoś udoskonalić ?

3. I czy po swapie nie będzie problemów z gazem takim jaki jest zamontowany w aucie ? Auto będzie chodzić bez problemu na gazie ?

Pozdrawiam, jestem nowy Smile


1. Nie.
2. Trzeba udoskonalić.
3. Skąd mamy wiedzieć jaki masz zainstalowany gaz?

wojcio93 napisał/a:
Już wszystko rozumiem. Więc jak swap to tylko na głowice z 1.8 multi 8v i wtedy będzie bez problemu a jak chce 16v to trzeba wtedy najlepiej cały silnik przełożyć tak ?

A i jeszcze jedno pytanko. Jak wygląda sprawa z elektryką. Czy cała instalacja elektryczna z mono pasuje do multi ? Czy trzeba ją całą wymienić ?


Jednak nie do końca rozumiesz. Jeśli masz 1,7 mono (czyli F3N L740 73KM) to możesz założyć tylko głowice i osprzęt od 1,7 multi.
Jeśli masz 1,8 mono (czyli F3P mono 1,8s 90KM) to możesz założyć tylko głowice z osprzętem od 1,8 multi (F3P multi 110KM).

16V tylko cały silnik, w sumie wszystko z pod maski.

Do każdego silnika jest inny komputer i inna wiązka, jednak jest ona rozpinana na nadkolu kierowcy pod maską, także wystarczy starą odpiąć, wpiąć nową i hasa.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
wojcio93
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2012 17:26
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 29.10.2012 11:54
Skąd: -

Mam F3P mono 1,8s 90KM. A no to dobrze. Więc teraz już na pewno wszystko wiem. Dzięki za odpowiedzi

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 192000km
 
maestro
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2012 17:29
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@wojcio93 Dodatkowo przy silnikach na wielopunkcie jest inna pompa paliwa, należy ją także wymienić.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
wojcio93
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2012 17:30
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 29.10.2012 11:54
Skąd: -

Ok dzięki będę pamiętał. W razie czego będę się was pytał.


Treść dodana dnia 01-11-2012 20:26:

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy trzeba zmieniać linkę szybkościomierza od multi ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 192000km
 
maestro
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2012 20:36
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie. W swoim masz już odpowiednią.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
wojcio93
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2012 21:04
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 29.10.2012 11:54
Skąd: -

A co z impulsatorem ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 192000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: