Menu główne
Forum
Klubowicze
Lesiu11 |
Dodany dnia 27-01-2013 14:24 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
ciężko powiedziec czy czujniki są takie same i mają tą samą rezystencje, obstawiam ze jest to samo, ale nie chce z tym kombinowac jak działa niech działa Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
renault19.pl | Dodany dnia 27-01-2013 14:24 |
Toretto |
Dodany dnia 27-01-2013 15:42 |
Postów: 931 Data rejestracji: 04.07.2009 21:51 Skąd: małopolskie Tarnów |
czyli do tej pory jeszcze nikt nie sprawdzał jak to się zgrywa wszystko. wiec na wiosnę będę próbował to wszystko zgrać. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 200000km
|
michor |
Dodany dnia 27-01-2013 15:52 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Przynajmniej jest argument żeby dziadostwo wywalić...
Na co komu ABS ABS się ma w nodze. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 27-01-2013 16:02 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@michor tak, na co wymyślają esp, kontrolę trakcji, abs itp... może faktycznie jak ktoś ma awaryjny abs bendixa to można pomyśleć nad wywaleniem, ale jak meganka ma mieć boscha to dlaczego nie skorzystać...
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Toretto |
Dodany dnia 27-01-2013 16:12 |
Postów: 931 Data rejestracji: 04.07.2009 21:51 Skąd: małopolskie Tarnów |
@michor zależy kto jak jeździ czasami na zimę się może przydać. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 200000km
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 27-01-2013 16:25 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
mi tam w safranie pomogl jak babka mi wyjechala to w hantle i normalnie autem mozna bylo odbic
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
maestro |
Dodany dnia 27-01-2013 16:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@michor rozumiem że u siebie jeździsz z wyciągnietym bezpiecznikiem od ABSu?
Treść dodana dnia 27-01-2013 17:00: Toretto napisał/a: @maestro no to teraz jeszcze mnie zastanawia czy położenie czujnika jest mniej więcej w tej samej odległości od zębów Nie rozumiem pytania. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 27-01-2013 18:02 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@maestro niet. bezpiecznik jest.
za to mam padnięty lewy tylny czujnik i ABS nie działa @misiek_Pt fakt- ale i tak podstawa to zimna krew i ocena sytuacji. Wystarczy nogę z hamulca podnieść. @Toretto własnie na zimę najmniej (przynajmniej u mnie) @Kujtek No wymyślają. A potem jedździ jeden z drugim jak w jakiejś grze bo go niby wszystko uratuje. A to g* prawda Dobry przykład? Mazda 6 rodziców ma ESP z ASR. I na śniegu jest jedna wielka lipa bo niby wszystko pięknie i ładnie ale ESP nie ogarnia do końca co się dzieje i bardzo ładnie i łatwo pięknie można przodem wyrżnąć bo jak traci przyczepność to zaczyna "niby" ratować co skutkuje jeszcze większym wyjeżdżaniem przodu. A wystarczy nogę z gazu odjąć i samo się ładnie naprawia... Pomijam fakt gaszenia silnika przy ruszaniu bo dodajesz gazu, lekko traci przyczepność i momentalnie go dławi. Może to ten model, ale kilkoma samochodami jeździłem w których ESP potrafiło wyrwać kierownicę z rąk jak zadziałało. Edytowane przez michor dnia 27-01-2013 18:06 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 27-01-2013 18:17 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@michor brakiem wspomagań które będą dbać nie wyplenisz głupoty z głów niektórych, a zdecydowanej większości mogą one uratować cztery litery (i/lub samochód)
przykład bardzo dobry - sam wspomagacz cię nie uratuje hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
pavko |
Dodany dnia 28-01-2013 20:34 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@Toretto - bedzie działać. Obstawiam że różnica w czujnikach ABS pomiędzy r19 a Megi przy systemie Bosha to długość przewodu. W razie zainteresowania mogę wrzucić zdjęcia takiego czujnika z Megi.
A do pozostałych pytanie. Jak już się tak bardzo wzbraniacie przed amortyzatorami z Megane i koniecznie chcecie odpalać maszyny, kombinować i strugać metal to dlaczego nie zmodyfikujecie zwrotnicy? 2 nabite tuleje i planowanie po 2mm z każdej strony załatwia sprawę. I wygląda wielokrotnie bardziej profesjonalnie od rzeźbienia odaptera. Edytowane przez pavko dnia 28-01-2013 20:55 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 28-01-2013 20:41 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
ale co nam dadzą dwie nabite tuleje i planowanie ich po 1mm?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
monterek5 |
Dodany dnia 28-01-2013 20:50 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
a takie pytanie czy seryjny abs bendixa czy tez Boscha wydoli tarcze 280 i 4 tłoczki?
Edytowane przez monterek5 dnia 28-01-2013 20:51 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
pavko |
Dodany dnia 28-01-2013 20:55 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Tuleje zmniejszą rozmiar śrub z M14 do bodajże M12, a planowanie szerokość mocowania z 26 na 22. W efekcie końcowym wejdzie tam kolumna z R19. Bo tym zasadniczo różni się zwrotnica z Megi od tej z 19. Pozostałe wymiary toczka w toczkę takie same. Zastanawiające jest natomiast dlaczego producent przy mocowaniu amortyzatora dał w Megi więcej mięcha. Czyżby w 19 zdażały się przypadki zmęczenia materiału w tym miejscu? (Wedytowałem poprzedni post bo sprawdziłem w notatkach po ile trzeba planować i jest 2mm na stronę) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 28-01-2013 20:57 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Nadal sie chyba nie rozumiemy. Cel to pozostanie przy 19stkowej piaście/zwrotnicy.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
pavko |
Dodany dnia 28-01-2013 21:07 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Jakie to ma zalety? Bo np. adaptery zlinkowane przez Lesiu11 są kompletnie bez sensu. Zakładają założenie do tarcz 280 mikroklocków z 259? 238? Czy projektujący to wesoły inżynier zdawał sobie sprawę że klocek ma pewna objetość? i dzięki temu może zgromadzić więcej ciepła (więceń hamowań) przed zesmażeniem się na skwarka? To samo tyczy się zacisku (pomijam taką oczywistość że siła to powierzchnia razy ciśnienie). Im więcej w nim mięcha tym większa pojemność cieplna i tym później nastąpi zagotowanie płynu... Oczywiście dla lansu to nie ma znaczenia że tarcze od czołgu a zacisk od roweru. Tależ przecież będzie się świecił przez szprychy felgi... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
Pawel171990 |
Dodany dnia 28-01-2013 21:12 |
Postów: 182 Data rejestracji: 25.08.2008 13:34 Skąd: dolnośląskie Bolesławiec |
@pavko Chyba nie rozumiesz o co chodzi z tymi adapterami, chłopaki chcą zrobić adaptery do zwrotnic R19 żeby właśnie tam pasowały zaciski z Megane, ewentualnie potem BREMBO Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-01-2013 21:13 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@pavko chyba tylko pewność zachowania działania abs jeśli na zwrotnicach z megane z abs nie będzie działać 19stkowy abs
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
monterek5 |
Dodany dnia 28-01-2013 21:16 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
czyli tarcza 280 mega scenic czy cosik takiego zacisk z megi tez czy innej reni do tarcz 280 a zwrotnica r19 tak to ma wyglądać ? bo tańsza opcja niż zacisk z peugeota dobrze kumam
Edytowane przez monterek5 dnia 28-01-2013 21:29 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
pavko |
Dodany dnia 29-01-2013 22:44 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
W teorii ma to tak wyglądać. Czy się uda to kwestia samozaparcia maestra (przy okazji hint: takie odaptery mogą się przydać posiadaczom Clio i R5 co najmniej). Wszystkim entuzjastom zacisków brembo proponuję zapoznać się z ich ceną. Ja musiałem się po tym doświadczeniu solidnie schłodzić. Cieczą. Złotą. Co do czujników ABS z Megi. Konstrukcja dosyc standardowa: cewka nawinięta na magnesie; rezystancja około 1100 Ohm. Cżęść zasadnicza ma śrędnicę około 17,5mm a długość (łącznie z magnetyczną końcówką) około 28 mm. Ktoś ma z 19 żeby stwierdzić kompatybilność? (Liczy się opór i magnetyczność samego czujnika). Obstawiam że to ta sama generacja ABS'u Bosh'a i będzie to działać ze sobą. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 29-01-2013 22:46 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@pavko Jeśli nie dowidze to mnie popraw, ale jezeli do tarczy 280 ma iść zacisk z F3Pka no to chyba faktycznie to bez sensu.... Jedyny plus jest taki że przez adapter mam piękne 280mm na brembo z puga
czujniki wizualnie są zupełnie inne w megane i w boschu r19. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |