Menu główne
Forum
Klubowicze
Mateo |
Dodany dnia 08-08-2011 20:51 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
Witam.
Od dość długiego czasu próbuję się zebrać i uruchomić wreszcie moją granatową 16V. Powodem tego nie jest brak czasu (chociaż mogło by go być więcej) czy części. Cały czas myślę czy jej nie zaturbić. Z początku miało być to auto które zostawię w serii i na full wypasie a tu się okazuje że bliżej tej opcji jest czarna która wypas ma całkiem niezły a do pełni szczęścia brakuje tylko nowego lakieru i ogólnych poprawek blacharsko lakierniczych. O co mi głownie chodzi. W kwestii turbo to straszny laik ze mnie i potrzebuję rady jaką drogę wybrać. Czy bawić się w szukanie turbo-kit'a do tego silnika, czy szukać kogoś kto ma know how jak to zrobić. Od czego zacząć, jakie zmiany w silniku. Potrzebuję konkretnych rad, krok po kroku od osób które mają o tym pojęcie. Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-08-2011 20:51 |
Zaba |
Dodany dnia 08-08-2011 22:56 |
Postów: 589 Data rejestracji: 02.05.2005 23:45 Skąd: śląskie Rybnik |
Dla turbinki potrzebowałbyś pewnie zestawu tłoków z mniejszym sprężaniem, odpowiednią uszcze4lkę pod głowicę, no i kit turbo, dostępne w intenecie za okolo 15000 pln
zaraz zapodam linki Renault 19 Sedan 16V '94 F7P + Taoyota RAV4 '20 + Toyota Corolla sedan '19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
|
maestro |
Dodany dnia 08-08-2011 22:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
tłok chyba 1,5k sztuka na dzien dobry z tego co przeglądałem, więc odpuściłem temat. chyba że chcesz dać bezpieczne doładowanie na fabrycznych gratach.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Lesiu11 |
Dodany dnia 08-08-2011 23:01 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
http://denisdup.p...rbokit.htm
tu coś jest po obcemu napisane i jakies zdjecia są z resztą wpiszesz w google turbo kit f7p i chyba sto milionów wyników Edytowane przez Lesiu11 dnia 08-08-2011 23:02 Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Mateo |
Dodany dnia 08-08-2011 23:13 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
maestro |
Dodany dnia 08-08-2011 23:24 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Mateo: no chyba. kurde, to może cena za wałki była po półtora kafla.
nie zagłębiałem sie dalej w temat bo wiedziałem że to nie dla mnie. na pewno sprobowałbym na fabrycznych gratach, ale ile wytrzyma fabryczna mapa? a robienie kompa od podstaw... nie powodzenia! Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Zaba |
Dodany dnia 08-08-2011 23:25 |
Postów: 589 Data rejestracji: 02.05.2005 23:45 Skąd: śląskie Rybnik |
no i własnie u nich jest zestaw turbo ale w tej chwili bez ceny
http://www.re5pec...rod_id=175 Renault 19 Sedan 16V '94 F7P + Taoyota RAV4 '20 + Toyota Corolla sedan '19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
|
Mateo |
Dodany dnia 08-08-2011 23:28 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
@Zaba:
Tak ale ten zestaw jest do fabrycznych bebechów a to mnie nie urządza. Lepiej poświęcić więcej kasy ale zrobić tak by miało to chociaż te 230KM i by silnik się po kilku km nie rozsypał. Domyślam się że koszty będą sporę ale jaki efekt. Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
maestro |
Dodany dnia 08-08-2011 23:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Mateo: nie prosciej włozyć chocby F4R? Od razu z turbo?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Mateo |
Dodany dnia 08-08-2011 23:35 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
@maestro:
Przeszło mi to przez myśl ale F4R fabrycznie turbiny nie ma więc oprócz zarurbienia tego silnika dochodzi jeszcze problem wpakowania go w budę i ogarnięcia elektryki. Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
maestro |
Dodany dnia 08-08-2011 23:44 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Mateo: wpakowanie w bude to tak jak wymiana silnika. żaden problem. elektryka jest zawsze do ogarniecia. ale wbrew pozorom nie jest to aż takie trudne. jeżeli uda sie moj pomysl z pewną osobą to bede patentował kostki-przejściówki na silnik 2.0 16V z laguny. Tak aby wpiąć kostki od lagi w przejscie, przejscie we wiązke 19stki i hasa
Ale to nie o tym. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Mateo |
Dodany dnia 08-08-2011 23:48 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
@maestro:
Cię rozumiem. Jednak chciałbym uniknąć dodatkowych komplikacji w już dość skomplikowanym projekcie. A druga sprawa to taka że chciałbym, by jednak pod maską został F7P. Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
maestro |
Dodany dnia 08-08-2011 23:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Mateo: Oczywiście rozumiesz że gdzieś musisz dać IC i gdzieś muszą lecieć te węże i pare innych dupereli?
Sam wiesz ile jest miejsca pod maską Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Mateo |
Dodany dnia 09-08-2011 00:04 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
@maestro: Wiem wiem. Ale wszystko jest do ogarnięcia. Ludzie zaturbiają ten silnik w clio, tam można powiedzieć że miejsca nie ma.
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
monterek5 |
Dodany dnia 09-08-2011 00:04 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
jak chesz podnosic moc f7p to idz w sprezarke mechaniczna tzw kompresor a nie turbo bo turbo cie kasowo zje a kompresor zrobisz z 3 razy taniej i na seryjnych bebechach no mozesz jedynei uszczelke pod glowica zmienic na odprezajaca i metalowa koszt z 50 funtow na ebayu i masz bezpieczne 200-210 kuca za ok 3 tys a z turbo licz spokojnie z 8 tys zeby to dzialalo na wieki i mialo ponad 210 kuca i zylo Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
maestro |
Dodany dnia 09-08-2011 00:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Mateo: ale Ty (my) mamy klime, elektryczne wspomaganie i wielkie dwie chłodnice
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Mateo |
Dodany dnia 09-08-2011 00:10 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
@maestro: Granatowa nie dostanie klimy, coś trzeba poświęcić.
@monterek5: Myślę że 8k na pewno nie wystarczy ale na to jestem przygotowany. Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
monterek5 |
Dodany dnia 09-08-2011 00:27 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
za 8k wkladasz 2.0 turbo z megany i ciessysz sie seryjnymi 240 konmi tak liczylem jak sam chcialem dzialac z turbo ok 5tki silnik z osprzetem wiazka i wszytkim ok 7 stow na kolektor bo czeba spawac na zamownienie bo nie zmesci sie seryjny i reszta na drobiazgi kabelki liczniki i inne duperelki Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
michor |
Dodany dnia 09-08-2011 17:35 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Oj Coś grubo pitolicie.
Na pytanie o doładowanie 0.3-0.5 bara w UK powiedzieli że w sumie mógłbym odprężyć silnik gdybym chciał.. Ecu master kosztuje grosze juz, nie wspominając o MS gdzie problem mapowania ogranicza się tylko do sprytu osoby która to robi. Seryjne graty spokojnie wystarczają na 300 KM. 0.4 bara dobrze zmapowane juz daje ok. 200 Km co moim zdaniem i tak już jest za dużo jak na 19. Pamiętaj mateo że skrzynia wytrzymuje cirka 250 Nm. Co z tego że będziesz miał 230 km i skrzynię która Ci będzie siadać po 150 km? Nikt nic nie wie a demonizuje jakby to niewiadomoco było. Kit turbo. Dobry spawacz i masz kolektor wyspawany w pół dnia. A wiesz już jakie turbo? jaki kompresor? To jest temat rzeka ogólnie i nie ma standardowych rozwiązań. Trzeba szukać po projektach które były robione za granicą (głównie) i wtedy bedzie wiadomo co i jak. A poza tym zasadnicze pytanie - bo 200Km a 200 kM to też może być inna zabawa w zależności od odprężenia/stopnia doładowania. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 09-08-2011 20:25 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@michor: nakreśl temat ecumastera. bo głownie oto mi sie rozchodzi bo to głowna przyczyna moich irytacji.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |