08 Maja 2024 07:52:21
Zdjęcia użytkowników
tyransiu kamilek_19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
problem z temperaturą 
brodwey
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2011 15:05
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 19.02.2011 12:33
Skąd: -

Witam mam problem z temperatura w swojej reni otóż ubywało mi płynu ze zbiorniczka efekt wymiana uszczelki pod głowica szlif głowicy przy okazji wymiana uszczelniaczy oraz zaworów po tym małym remonciku grzeje sie silnik pomimo tego że wentylator się włancza ,wymieniłem termostat i nadal to samo co może byc przyczyną? walniety czujnik w chłodnicy lub w bloku czy chłodnica proszę o rady

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 15-08-2011 15:05
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2011 15:16
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Czy wentylator włacza sie na tym poziomie co kiedyś przy sprawnym układzie? Czy na pewno jest to płyn a nie woda (także destylowana)? Po czym wnioskujesz że sie grzeje?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
brodwey
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2011 15:19
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 19.02.2011 12:33
Skąd: -

witam nie jest to płyn tylko po naprawie zalałem wode ale wrazie coś nie stracic plynu a wentylator włancza sie dużo pozniej dopiero przy ostatniej dużej kresce na gorze

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2011 15:21
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No to wybacz ale jak masz wode to nie ma sensu dalej dyskutować. Wylej to szambo, zalej płynem i wtedy napisz o efektach. Woda to do czajnika na wode, a nie do układu chłodzenia w aucie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
brodwey
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2011 15:23
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 19.02.2011 12:33
Skąd: -

ok tak zrobie i dam znac o efektach dzieki za podpowiedz

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2011 15:24
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Woda gotuje sie w 99,9stopniach Celsjusza, normalna temperatura pracy silnika oscyluje w granicach 90stopni, to nic dziwnego że wywala albo gotuje.
Kiedy ludzie zrozumieją że nie wolno lać wody do chłodzenia.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
brodwey
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2011 15:27
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 19.02.2011 12:33
Skąd: -

no tak glupio zrobiłem z tą wodą czlowiek sie uczy na błedach Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
 
grzes70
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2011 21:29
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Woda wrze przy 100 stopniach Celsjusza pod ciśnieniem 1 atmosfery.Temperatura wrzenia wzrasta wraz ze wzrostem ciśnienia.W R19 mamy bezpiecznik w korku na 1.4 bara (jak dobrze pamiętam).Co w żaden sposób nie zmienia faktu że nie powinno się stosować wody jako chłodziwa w normalnie użytkowanym samochodzie.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
WoZnY
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2011 23:08
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Dobrze Grześ prawi. Woda wrze w 100stC przy normalnym ciśnieniu tj. 1013hPa. W układzie chłodzenia mamy wzrastające ciśnienie wraz ze wzrostem temp. Zatem woda przy sprawnym układzie chłodzenia nie powinna się gotować. Majster jak zwykle demonizuje wodę. Ja skupiłbym się raczej na termostacie, albo pompie. Gdy silnik osiągnie niebezpiecznie wysoką temp. to włączenie ogrzewania na maksa powoduje zbicie temp.? Jeśli tak to pompa jest ok. (warunek sprawna nagrzewnica - czyli brak problemów z ogrzewaniem zimą). Wywaliłbym wtedy termostat i skręcił układ bez niego. Jeżeli objawy miną to wiadomo co wadziło. Jak nadal kicha, to raczej zamulona chłodnica, ja tak to widzę.

A woda do silnika jest zła przede wszystkim dlatego, że powoduje przyśpieszoną korozję metalowych części układu chłodzenia.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
brodwey
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 28-08-2011 07:17
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 19.02.2011 12:33
Skąd: -

WoZnY napisał/a:
Dobrze Grześ prawi. Woda wrze w 100stC przy normalnym ciśnieniu tj. 1013hPa. W układzie chłodzenia mamy wzrastające ciśnienie wraz ze wzrostem temp. Zatem woda przy sprawnym układzie chłodzenia nie powinna się gotować. Majster jak zwykle demonizuje wodę. Ja skupiłbym się raczej na termostacie, albo pompie. Gdy silnik osiągnie niebezpiecznie wysoką temp. to włączenie ogrzewania na maksa powoduje zbicie temp.? Jeśli tak to pompa jest ok. (warunek sprawna nagrzewnica - czyli brak problemów z ogrzewaniem zimą). Wywaliłbym wtedy termostat i skręcił układ bez niego. Jeżeli objawy miną to wiadomo co wadziło. Jak nadal kicha, to raczej zamulona chłodnica, ja tak to widzę.

A woda do silnika jest zła przede wszystkim dlatego, że powoduje przyśpieszoną korozję metalowych części układu chłodzenia.

Witam a wiec tak kiedy temperatura mi niebezpiecznie wzrosła włonczyłem na maksa ogrzewanie i temperatura momentalnie mi spadła, co do termostatu to ma dopiero 2 tygodnie kupilem nowy sprawdze jeszcze chłodnice bo juz jestem głupi


Treść dodana dnia 28-08-2011 08:44:

ponownie ja a wiec dzis sprawdziłem raz jeszcze i tak podpielem na krótko wentylator pod akumulator i działa nastepnie nagrzałem silnik i niestety płyn sie zagotował a wentylator stoi w miejscu przewody gorace i chłodnica tez

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
 
grzes70
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 28-08-2011 09:41
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Sprawdź termowyłącznik wentylatora(ten w chłodnicy)-zewrzyj wtyczkę która do niego jest wpięta.Jeśli wentylator ruszy to znaczy że termowyłącznik do wymiany.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
brodwey
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 28-08-2011 09:47
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 19.02.2011 12:33
Skąd: -

tak tez zrobiłem zwarłem styki i wentylator zadziałał Sad

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
 
grzes70
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 28-08-2011 09:52
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

W takim razie termowyłącznik do wymiany.O ile układ jest faktycznie odpowietrzony i chłodnica gorąca jak napisałeś.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
brodwey
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 28-08-2011 09:54
Awatar


Postów: 23

Data rejestracji: 19.02.2011 12:33
Skąd: -

tak układ odpowietrzony i chłodnica gorąca jak czort

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: