Menu główne
Forum
Klubowicze
brodwey |
Dodany dnia 15-08-2011 15:05 |
Postów: 23 Data rejestracji: 19.02.2011 12:33 Skąd: - |
Witam mam problem z temperatura w swojej reni otóż ubywało mi płynu ze zbiorniczka efekt wymiana uszczelki pod głowica szlif głowicy przy okazji wymiana uszczelniaczy oraz zaworów po tym małym remonciku grzeje sie silnik pomimo tego że wentylator się włancza ,wymieniłem termostat i nadal to samo co może byc przyczyną? walniety czujnik w chłodnicy lub w bloku czy chłodnica proszę o rady Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 15-08-2011 15:05 |
maestro |
Dodany dnia 15-08-2011 15:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Czy wentylator włacza sie na tym poziomie co kiedyś przy sprawnym układzie? Czy na pewno jest to płyn a nie woda (także destylowana)? Po czym wnioskujesz że sie grzeje?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
brodwey |
Dodany dnia 15-08-2011 15:19 |
Postów: 23 Data rejestracji: 19.02.2011 12:33 Skąd: - |
witam nie jest to płyn tylko po naprawie zalałem wode ale wrazie coś nie stracic plynu a wentylator włancza sie dużo pozniej dopiero przy ostatniej dużej kresce na gorze Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 15-08-2011 15:21 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
No to wybacz ale jak masz wode to nie ma sensu dalej dyskutować. Wylej to szambo, zalej płynem i wtedy napisz o efektach. Woda to do czajnika na wode, a nie do układu chłodzenia w aucie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
brodwey |
Dodany dnia 15-08-2011 15:23 |
Postów: 23 Data rejestracji: 19.02.2011 12:33 Skąd: - |
ok tak zrobie i dam znac o efektach dzieki za podpowiedz Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 15-08-2011 15:24 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Woda gotuje sie w 99,9stopniach Celsjusza, normalna temperatura pracy silnika oscyluje w granicach 90stopni, to nic dziwnego że wywala albo gotuje.
Kiedy ludzie zrozumieją że nie wolno lać wody do chłodzenia. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
brodwey |
Dodany dnia 15-08-2011 15:27 |
Postów: 23 Data rejestracji: 19.02.2011 12:33 Skąd: - |
no tak glupio zrobiłem z tą wodą czlowiek sie uczy na błedach Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 15-08-2011 21:29 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Woda wrze przy 100 stopniach Celsjusza pod ciśnieniem 1 atmosfery.Temperatura wrzenia wzrasta wraz ze wzrostem ciśnienia.W R19 mamy bezpiecznik w korku na 1.4 bara (jak dobrze pamiętam).Co w żaden sposób nie zmienia faktu że nie powinno się stosować wody jako chłodziwa w normalnie użytkowanym samochodzie. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 15-08-2011 23:08 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Dobrze Grześ prawi. Woda wrze w 100stC przy normalnym ciśnieniu tj. 1013hPa. W układzie chłodzenia mamy wzrastające ciśnienie wraz ze wzrostem temp. Zatem woda przy sprawnym układzie chłodzenia nie powinna się gotować. Majster jak zwykle demonizuje wodę. Ja skupiłbym się raczej na termostacie, albo pompie. Gdy silnik osiągnie niebezpiecznie wysoką temp. to włączenie ogrzewania na maksa powoduje zbicie temp.? Jeśli tak to pompa jest ok. (warunek sprawna nagrzewnica - czyli brak problemów z ogrzewaniem zimą). Wywaliłbym wtedy termostat i skręcił układ bez niego. Jeżeli objawy miną to wiadomo co wadziło. Jak nadal kicha, to raczej zamulona chłodnica, ja tak to widzę.
A woda do silnika jest zła przede wszystkim dlatego, że powoduje przyśpieszoną korozję metalowych części układu chłodzenia. <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
brodwey |
Dodany dnia 28-08-2011 07:17 |
Postów: 23 Data rejestracji: 19.02.2011 12:33 Skąd: - |
WoZnY napisał/a: Dobrze Grześ prawi. Woda wrze w 100stC przy normalnym ciśnieniu tj. 1013hPa. W układzie chłodzenia mamy wzrastające ciśnienie wraz ze wzrostem temp. Zatem woda przy sprawnym układzie chłodzenia nie powinna się gotować. Majster jak zwykle demonizuje wodę. Ja skupiłbym się raczej na termostacie, albo pompie. Gdy silnik osiągnie niebezpiecznie wysoką temp. to włączenie ogrzewania na maksa powoduje zbicie temp.? Jeśli tak to pompa jest ok. (warunek sprawna nagrzewnica - czyli brak problemów z ogrzewaniem zimą). Wywaliłbym wtedy termostat i skręcił układ bez niego. Jeżeli objawy miną to wiadomo co wadziło. Jak nadal kicha, to raczej zamulona chłodnica, ja tak to widzę. A woda do silnika jest zła przede wszystkim dlatego, że powoduje przyśpieszoną korozję metalowych części układu chłodzenia. Witam a wiec tak kiedy temperatura mi niebezpiecznie wzrosła włonczyłem na maksa ogrzewanie i temperatura momentalnie mi spadła, co do termostatu to ma dopiero 2 tygodnie kupilem nowy sprawdze jeszcze chłodnice bo juz jestem głupi Treść dodana dnia 28-08-2011 08:44: ponownie ja a wiec dzis sprawdziłem raz jeszcze i tak podpielem na krótko wentylator pod akumulator i działa nastepnie nagrzałem silnik i niestety płyn sie zagotował a wentylator stoi w miejscu przewody gorace i chłodnica tez Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 28-08-2011 09:41 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Sprawdź termowyłącznik wentylatora(ten w chłodnicy)-zewrzyj wtyczkę która do niego jest wpięta.Jeśli wentylator ruszy to znaczy że termowyłącznik do wymiany. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
brodwey |
Dodany dnia 28-08-2011 09:47 |
Postów: 23 Data rejestracji: 19.02.2011 12:33 Skąd: - |
tak tez zrobiłem zwarłem styki i wentylator zadziałał Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 28-08-2011 09:52 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
W takim razie termowyłącznik do wymiany.O ile układ jest faktycznie odpowietrzony i chłodnica gorąca jak napisałeś. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
brodwey |
Dodany dnia 28-08-2011 09:54 |
Postów: 23 Data rejestracji: 19.02.2011 12:33 Skąd: - |
tak układ odpowietrzony i chłodnica gorąca jak czort Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |