Menu główne
Forum
Klubowicze
monterek5 |
Dodany dnia 01-09-2011 20:22 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
dzis skonstruowalem rozporke tylnich kielichow wraz z mocowaniami jako rozpurke wykozystalem rozporke seryjna z pod maski 16v a wyglada to nastepujaco, jutro zdjecia z montazu i juz zamontowana zaprojektowana w ten sposob zeby nie wadzila nawet wtedy gdy mamy wlozona tylna kanape [img]http://images45.fotosik.pl/1073/2bd05061d0eae491m.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images38.fotosik.pl/1063/4bfd41e4108375fem.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images49.fotosik.pl/1046/b3577f5f8af4bd6cm.jpg[/img] is not a valid Image. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 01-09-2011 20:22 |
maestro |
Dodany dnia 01-09-2011 22:54 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Pamietaj o w miare dokładnych wymiarach i kątach do podania
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Snorky |
Dodany dnia 02-09-2011 08:50 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
W tym szaleństwie jest metoda...
Poka jak to po zamontowaniu wygląda... Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
michor |
Dodany dnia 02-09-2011 10:07 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Pytanie na co to.
Jakoś mi się wydaje że ta tylna to sztuka dla sztuki - cały ciężar i geometrię zawieszenia robi belka. Pręzej bym robił usztywnienie pomiędzy 2 ma mocowaniami belki pod spodem niz przy amorach które nic praktycznie obciążenia nie przenośza.... [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 02-09-2011 10:38 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
wlasnie owa belka czy tam rozpurka jest w mwganach na spodzie jak masz belke mocowana.
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
seba2ts |
Dodany dnia 02-09-2011 11:17 |
Postów: 501 Data rejestracji: 03.11.2008 18:23 Skąd: mazowieckie Chorzele |
jest jest . w swojej właśnie miałem i sie zastanawiałem po co to jest ale i tak nie zdawało egzaminu bo juz cała spruchniała była heh
Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D
Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 02-09-2011 11:47 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
wszystko po kolei ta rozporka ma 2 zadania pierwsze to zeby kielichy sie nie ruszaly i nie zmienialy odleglosci bo moze jest to niezauwazalne ale albo sie zblizaja albo sie oddalja od siebie podczas ostrej jazdy, a 2 funkcja to mocowanie pasow szelkowych do kubła potem beda kolejne zmiany
Edytowane przez monterek5 dnia 03-09-2011 10:36 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
zibi80 |
Dodany dnia 02-09-2011 12:17 |
Postów: 141 Data rejestracji: 29.12.2005 13:11 Skąd: lubelskie Opole Lubelskie |
obawiam się że michor ma rację, przednie kielich pracują podczas ostrych skrętów na boki, tylne nie, tutaj działa na nie jedynie siła nacisku amortyzatorów Moje auto: Mazda Premacy, diesel
|
|
|
michor |
Dodany dnia 02-09-2011 13:07 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Dokładnie.
Przy przednim zawieszeniu które jest niezależne, jest problem z przesuwającymi się kielchami - tył w R19 z definicji jest konstrukcją relatywnie sztywną. Tak jak pisalem wcześniej - główne siły się rozkładają na śruby pod kanapą i bardziej skupiłbym się na usztywnieniu tamtego elementu. Amory tutaj za bardzo nie mają nic do gadania. A i nie polecam montowania pasów do czegoś takiego. Jezeli planujesz jazdy na KJS - od razu Ci mówię że BK nie przejdziesz. Pasy najlepiej zamontować do fabrycznych mocowań tylnej kanapy - albo centralnych i środkowych (tam gdzie klamry są przykręcone -> lub najlepiej tak prawdę mówiąc do tych 2 cypków na których siedzisko kanapy się blokuje W przypadku dzwona taka rozpórka na 2 śrubkach m8 nie ma szans utrzymać pasa. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 02-09-2011 20:44 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
dzis rozporka juz dokonczona i zamontowana
[img]http://images50.fotosik.pl/1085/219fb7922c6a5d62m.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images37.fotosik.pl/1037/df514db3511a949fm.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images50.fotosik.pl/1085/425475a3da01480dm.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images46.fotosik.pl/1032/b8bfdbf8305c925dm.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images39.fotosik.pl/1041/9befa8474b26d1b4m.jpg[/img] is not a valid Image. napewno nie zaszkodzi a moze polepszy wlasciwosci jezdne i na pewno nie jest to jeszcze koniec prac z rozporkami koszt wykonania i materialu niecale 50 zl i pare godzin zabawy Treść dodana dnia 03-09-2011 15:47: up przetestowane dzisiaj na zakretach i jest wyczuwalna roznica jezeli chodzi o sztywnosc tylu takze moze jeszcze sie usztywni po zalozeniu jeszcze 2 dolnych rozporek ale i tak jest niezle zapraszam niedowiarkow na jazde Edytowane przez monterek5 dnia 03-09-2011 10:42 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
macio8888 |
Dodany dnia 22-09-2011 10:25 |
Postów: 363 Data rejestracji: 14.12.2008 23:53 Skąd: małopolskie Nowy Sącz |
z tego co wiem to pasy szelkowe, nie mogą być montowane powyżej kąta 20*, chodzi o to, żeby za fotelem mierząc od poziomu nie miały odchylenia więcej niz 20*. Sam się zastanawiam gdzie zamontować szelki tak, żeby okazyjnie z tyłu coś lub kogoś przewieźć. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
|
dominik520 |
Dodany dnia 22-09-2011 12:58 |
Postów: 412 Data rejestracji: 16.05.2011 19:30 Skąd: wielkopolskie Czempiń |
Pomysl dobry ale czy skuteczny...a myslales moze o zrobieniu stabilizatora z tylu?przy dochamowywaniu w zakrecie nie bedzie Ci wewnetrzne kolo sie odrywac a jak zaczniesz usztywniac bude to za jakis czas klatka chyba bude bedzie usztywniac
Edytowane przez dominik520 dnia 22-09-2011 13:04 Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
|
edzio |
Dodany dnia 22-09-2011 13:24 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
A ja mam coś takiego Zawsze jest do czego przypiąć gumką bagaże
Edytowane przez edzio dnia 22-09-2011 13:25 Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
CyccX |
Dodany dnia 25-09-2011 14:13 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
cały ten pomysł na tylną rozpórkę to jakieś nieporozumienie. Jedyne co ta rozpórka może dać to +2 do lansu w niektórych gronach, na jazdę nie ma ona najmniejszego wpływu ze względu na rodzaj tylnego zawieszenia, o czym zresztą pisze michor i reszta.
szelki do takiego czegoś to chyba tylko do jazdy po lesie. VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 25-09-2011 14:15 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
ech uwielbiam teoretykow ktorzy wiedza nie probujac
Edytowane przez monterek5 dnia 25-09-2011 14:21 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
CyccX |
Dodany dnia 25-09-2011 14:39 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
chyba trochę niesprawiedliwie nazywasz mnie teoretykiem, ale mniejsza o to.
ja tylko przedstawiłem swoje zdanie, nie zgadzasz się z nim, jest ok nie ma sprawy. Ja po prostu uważam że Twoje odczucia co do poprawy właściwości jezdnych są takie same jak odczucia ludzi którzy po zamontowaniu magnetyzera czują przyrost mocy życzę wytrwałości w kolejnych modach VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 25-09-2011 14:51 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
coraz wicej jest teoretykow a coraz mniej ludzi ktorzy robia i experymentuja z roznymi zeczami przy samochodzie, tak na prawde sprawa wyglada nastepujaco po zrobieniu rozporki testowalem sobie jazde na serpentynach nieopodal mnie i odczulem roznice w prowadzeniu samochodu taka ze bez rozpurki tyl plynnie czuc jak uczieka az do momentu ucieczki natomiast z rozporka jest zdecydowanie inaczej nie czuc nic na zakrecie az do momentu w ktorym calkowicie ucieknie ci tyl granica jest minimalna ale na pewno podniesiona troche wyzej niz w opcji bez, na pewno klatka i dolne dodatkowe 2 rozpurki budy to jest idealna opcja ale docelowo chce miec to w sedanie i zamiast klatki wyladuje taka jak widac na zdjeciach , trzeba bylo isc na jakies ustepstwa .nie montowalem jej po prostu na srobach mocujacych amory bo wiem ze to zadnego prawie efektu nie daje dlatego najpierw podnioslem bude wspawalem ustawilem i opuscilem i na milion procent w jakis sposob to usztywnia bude samochodu a jak usztywnia to juz jest plus z mojego punktu widzienia przynajmniej
Edytowane przez monterek5 dnia 25-09-2011 14:51 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
mixer43 |
Dodany dnia 25-09-2011 18:41 |
Postów: 386 Data rejestracji: 07.07.2007 14:05 Skąd: śląskie Częstochowa |
według mnie ta rozpórka w HTB usztywni Ci bude tak samo jak w sedanie blacha pod tylnią półką tyle że ta blacha faktycznie przyjmuje naprężenia budy, nie przekonuje mnie ta rozpórka a napewno nie zamontowana na nie utwardzonych śrubach m8, tak czy siak może coś daje, komfort psychiczny napewno
Moje auta:BMW e36 2.5 Coupe 192KM, BMW e36 m60b44 in progres
Moje auto: BMW e36 330 v8 sedan, benzyna, 192000km
|
cymek1986i |
Dodany dnia 26-09-2011 01:48 |
Postów: 439 Data rejestracji: 24.06.2010 09:06 Skąd: - |
edzio a zrobil bys taka rozpureczke i dla mnie
cymek
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
dominik520 |
Dodany dnia 26-09-2011 07:14 |
Postów: 412 Data rejestracji: 16.05.2011 19:30 Skąd: wielkopolskie Czempiń |
A moim zdaniem malo ale na pewno ta rozporka ma wplyw na sztywnosc budy karoseria jest samonosna i w tym miejscu dzialaje sily skretne na kaste podczas pracy amortyzatorow to jest logiczne bo przykladem moze byc forum sc ludzie co szykuja auta do kjs itd w cc/sc daja takie rozporki a w sc amor jest mocowany do waxhacza i belki! nie do kasty i takie zeczy Ich zdaniem ma wplyw na sztywnosc auta to moim zdaniem tym bardziej w r19 gdzie sily od amora ida na nadkola Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |