28 Kwietnia 2024 23:13:10
Zdjęcia użytkowników
bratek wowo89
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy nadwozia
 Drukuj temat
Konserwacja blach 
Lui
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2011 19:52
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 16.07.2011 12:42
Skąd: -

Zbliża się zima, a wraz z nią wzrasta zagrożenie korozyjne. W związku z tym chciałbym nieco zakonserwować tylny prawy błotnik (który był uderzony i ostatnio oczyszczony z rdzy) preparatem tego typu http://www.olejes...ray--bial/ . I tu moje pytanie czy wiecie może jak mogę dostać się w prosty sposób (nie rozbierając blach) do owego błotnika? Może jakoś z bagażnika rozmontowując plastiki? Hmmm....? Dodam, że mam 5 - drzwiowego hatchbacka, ph II.


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 202000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-09-2011 19:52
Awatar
TomekTuchola
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2011 20:44
Awatar


Postów: 105

Data rejestracji: 09.08.2010 19:59
Skąd: -

Otwierasz bagażnik i zdejmujesz plastiki, i tyle Smile ale szczerze powiedziawszy nie polecam tego srodka... zajmuje sie konserwacja już ladnych pare lat i powiem Ci że ten środek jest ok ale po jakimś czasie zrobi sie z niego twarda skorupa która i tak nie zabezpiecza przed korozją. Ja stosuję materiał przygotowany przeze mnie Grin tak zwana zupa Smile wystarczy smar np grafitowy i jakis przepalony olej rozbijasz to na taką "pyce" i smarujesz wszystko ladnie Smile mam do tego taki waż którym jestem w stanie wejsc w każdą szczelinę Grin i pod cisnieniem rozprowadzam tą zupkę Smile Smar jak wiadomo nigdy nie wysycha i wystarczy na cos takiego jakąś folie założyć żeby sie przypadkiem ktoś nie wybrudził i GWARANTUJĘ Ci że jak zajrzysz w takie miejsce nawet po 5 latach to bedzie wygladało jakbyś wczoraj tam napaćkał Smile) no a najważniejsze jest to że rdzy mówsz BYE BYE Smile)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 180000km
 
mati89tczew
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2011 20:46
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

@TomekTuchola: to może ja do ciebie podjadę na taka konserwację, wiela to wychodzi SmileSmile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
TomekTuchola
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2011 21:56
Awatar


Postów: 105

Data rejestracji: 09.08.2010 19:59
Skąd: -

ja robie konserwacje za 300 zł... materiał około 100 zł i 200 zł za robote Smile w tym że u mnie jest tak że konserwuję całą powierzchnie nadwozia razem z wahaczami itd + tylnie nadkola i oczywiście progi Smile Jeśli jesteś zainteresowany to zapraszam Smile obiecuję że bedziesz zadowolony Smile


Treść dodana dnia 12-09-2011 21:57:

Jutro akurat będę robił konserwację jak telefon w koncu nie bedzie mi sie zacinał to porobie kilka fotek Smile


Treść dodana dnia 13-09-2011 17:49:

No i po konserwacji Smile Oto kilka fotek Smile


PRZED:

[img]<script src='http://img88.imageshack.us/shareable/?i=03012009265.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[img]http://img88.imageshack.us/img88/6871/03012009265.jpg[/img] is not a valid Image.</noscript>[/img]

[img]<script src='http://img703.imageshack.us/shareable/?i=03012009267.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[img]http://img703.imageshack.us/img703/3373/03012009267.jpg[/img] is not a valid Image.</noscript>[/img]


PO:


[img]
<script src='http://img37.imageshack.us/shareable/?i=03012009273.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[img]http://img37.imageshack.us/img37/489/03012009273.jpg[/img] is not a valid Image.</noscript>[/img]

[img]<script src='http://img18.imageshack.us/shareable/?i=03012009279.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[img]http://img18.imageshack.us/img18/4999/03012009279.jpg[/img] is not a valid Image.</noscript>[/img]

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 180000km
 
cekaj_no
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 19:16
Awatar


Postów: 41

Data rejestracji: 19.12.2010 22:00
Skąd: opolskie
Kluczbork

hej, podasz proporcje tej Twojej "zupy"

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 200000km
 
Obywatel
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 21:16
Awatar


Postów: 778

Data rejestracji: 17.02.2008 22:13
Skąd: pomorskie
Słupsk

Ten BOLL to można sobie wsadzić w d... Tylko tradycyjne metody: na oczyszczone i pomalowane farbą tlenkową powierzchnie nakładamy Bitex. W profile zamknięte Fluidol albo mieszaninę wg własnej receptury, jak np. ta zaproponowana przez TomekTuchola.

Te współczesne ekologiczne środki dostępne w sklepach to do niczego się nie nadają. Naprawdę dobre innowacyjne środki mają producenci samochodów - zwłaszcza w segmencie użytkowym. Np. środki stosowane przez SCANIĘ są niezniszczalne i dają pancerne zabezpieczenie.

Moje auto: Passat B5FL; Clio III 1.2 tce, diesel, 220000km
 
R9GTX
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 21:36
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

ja robię tak : bitex (bądź jakiś lepiko-kit), trochę styropianu i rozpuszczalnik nitro. Z tego robi się mieszaninę i jazda na oczyszczone miejsce. Mój dziadek konserował tak stary samochód i mimo 27 lat progi są jak z fabryki. A w progach mam trociny i olej przepracowany także niema takiej opcji żeby ruda wyszła

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
TomekTuchola
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2011 18:50
Awatar


Postów: 105

Data rejestracji: 09.08.2010 19:59
Skąd: -

bitex Grin który przez całą wieczność jest mokry Pfft a potem jeszcze może takim samochodem w piach co?Grin Bo słyszałem już takich geniuszy Smile)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 180000km
 
R9GTX
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2011 18:56
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

@TomekTuchola: jak miałbym bliżej to bym podjechał żebyś mi pokazał gdzie jest mokre bo ja jakoś niezauważyłem... pozatym samym bitexem nie smaruje tylko mieszaniną z jego dodatkiem

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
Obywatel
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2011 20:19
Awatar


Postów: 778

Data rejestracji: 17.02.2008 22:13
Skąd: pomorskie
Słupsk

Jaki mokry? Bitex w ciągu 24 godzin normalnie zasycha i można jeździć - choćby po piachu. Od zawsze stosuję ten produkt i jestem zadowolony. Jest tylko jeden warunek, żeby był skuteczny: powierzchnie nim malowane muszą być oczyszczone i pomalowane wcześniej farbą. Na gołą blachę Bitex się nie nadaje.

Moje auto: Passat B5FL; Clio III 1.2 tce, diesel, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: