29 Marca 2024 01:37:51
Zdjęcia użytkowników
Radek_0089 Haziaj
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] regulacja silownika wolnych obrotow 
dagerr
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2011 16:49
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 27.07.2010 11:54
Skąd: -

Witam, Chcialem sie wziasc za regulacje silownika wolnych obrotow, ale nie mam pojecia czym mam krecic, tym trzpieniem, ktory wystaje z krokowego i sie styka z blaszka od tego polksiezyca? bo za nic nie moge tam zalozyc klucza 8 ;/dodam zdj. jak moglby ktos zaznaczyc czym mamkrecic byl bym wdzieczny Grinoto i one:
dagerr dodał/a następującą grafikę:
dsc00149_2.jpg

Edytowane przez grzes70 dnia 22-03-2012 23:57
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 230000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 22-09-2011 16:49
Awatar
rafal22pt
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2011 17:13
Awatar


Postów: 127

Data rejestracji: 29.09.2009 19:06
Skąd: -

Z tego co widac to juz chyba tam nie masz regulacjiGrin bo tam powinna byc w tym trzpieniu wkrecona sruba 8mm ktora wkrecasz lub wykrecasz i tak regulujesz obroty...Proponuje wymienic krokowy a co do regulacji to odpinasz go od spodu kostka chyba na 3 piny opuszczasz polksiezyc na trzpien (srube wkrecona w ten trzpien) i odpalasz.Musi byc 3.000 obrotow na jalowym przy odlaczonym krokowcu jak bedzie mniej to gasisz auto wykrecasz troche srube i probujesz jeszcze raz a jak za duzo to wkrecasz jak juz bedziesz mial 3.000 to podpinasz mu kostke i powinno byc dobrzeSmile

El szyby,centralny zamek,el lusterka,el szyberdach,wspomaganie kierownicy,halogeny,abs,regulacja wysokosci kierownicy,poduszka powietrzna

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 15300km
 
grzes70
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2011 20:10
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@rafal22pt: Dzwonią,dzwonią tylko w którym kościele?

@dagerr: Sposób regulacji krokowego był tyle razy opisywany że...
Robisz tak:
-rozgrzewasz silnik
-gasisz go i odpinasz krokowy
-palisz silnik i regulujesz kręcąc trzpieniem żeby uzyskać 3000rpm
-gasisz silnik i podpinasz krokowy
Po tej regulacji powinno być dobrze.
Krokowy może ingerować w pracę silnika do ok 3500rpm.

Edytowane przez grzes70 dnia 23-03-2012 00:02
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
warszawa_24
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 23-08-2012 01:23
Awatar


Postów: 99

Data rejestracji: 10.12.2011 00:22
Skąd: lubuskie
Słubice

Sory za odkop ale jezeli po tym zabiegu obroty mam okolo 1500 i musze zbic na trzepieniu te obroty w dol zeby po podpieciu miec w miare normalne jalowe obroty (czyli na wypietym nastawic musze mniej niz 3000) to co to oznacza? Moze byc to uszczelka kolektorow? Wszystkie czujniki sprawdzone, jedynie ten na kolektorze z lewej strony na cieplym wzgledem prawego ma okolo 200ohm roznicy (na zimnym okolo 50). Nowa kopulka, kable, swiece, sonda. EGR wywalone. A spalanie okolo 10L na spokojnej jezdzie.

Moje auto: BMW E38 728iA i Renault 11 TSE 1983r, benzyna, 120500km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 23-08-2012 06:33
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

zrzuć kolektory i tą uszczelkę wymień na wszelki wypadek
a jak to nie pomoże to inny krokowy

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Snorky
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23-08-2012 07:19
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

Uszczelka między kolektorami. Wyciągasz kolektory (ssący i wydechowy) i między nimi (kolektory są skręcone ze sobą) jest uszczelka. Kiedy miałem C3J to przez tą uszczelkę miałem spalanie gazu na poziomie 10L \ 100km, a wolne obroty na zagrzanym silniku to coś koło 1200 rpm.

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
warszawa_24
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23-08-2012 14:58
Awatar


Postów: 99

Data rejestracji: 10.12.2011 00:22
Skąd: lubuskie
Słubice

Ok, będe wymieniał.

Moje auto: BMW E38 728iA i Renault 11 TSE 1983r, benzyna, 120500km
 
grzema86
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2013 19:33
Awatar


Postów: 34

Data rejestracji: 04.12.2010 18:46
Skąd: zachodniopomorskie
Gryfino

Mam podobny problem.

Obroty rosną tak, że silnik zaczyna wyć, nawet przy zmianie biegu.
Wkręciłem głębiej trzpień o około 3 obroty klucza.
Chodził ładnie, ale po przejechaniu ok. 30 km sytuacja wróciła do początku.

Można jakoś zablokować trzpień, żeby krokowy się nie rozstrajał ? ?

R 19 Chamade 92r ph II c3j było
Clio II 98r. F8Q

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 212000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2013 19:38
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@grzema86 musisz go ustawic tak jak nalezy a nie krecic sobie srubka jak Ci pasuje.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
grzes70
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2013 21:09
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@grzema86 Masz zupełnie inny problem.EGR lub mniej prawdopodobne uszczelka między kolektorami.O zaślepieniu EGR znajdziesz temat w FAQ i od tego zacznij.Potem wyreguluj obroty według instrukcji.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: