13 Maja 2024 18:02:31
Zdjęcia użytkowników
damiankan SILVER
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Obroty 
moniek201
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 02-10-2011 19:54
Awatar


Postów: 68

Data rejestracji: 17.08.2011 12:31
Skąd: podkarpackie
Jasło

Witam.

Jak w temacie mam problem z obrotami silnika.
Auto zapala normalnie obr. są ok 1000 (tak już było jak go kupiłem), po częściowym rozgrzaniu silnika a także na ciepłym silniku obroty na biegu jałowym lubią wzrosnać (nie zawsze się to dzieje, ale zdarza sie to coraz cześciej) do
1600/1900. Po ok 30, 40 sek lub zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu wracaja do 1000. Dziś nawet zdarzylo mi się że obr. najpierw podskoczyly do 1600, a zaraz po tym opadly na 800 i chwile po tym wróciły do 1000. Dodam też że jadac powoli przez miasto np na drugim biegu auto dostaje nagle zrywu samo od siebie, tak jak by go ktoś dodatkowo pchnął.
Jesli ktoś może coś podpowiedziec bedę wdzięczny.

Dla ulatwienia dodam
Pompa Lucas (wycieków nie zauważylem)
Filtry paliwa, oleju wymienione przez poprzedniego wlaściciela

moniek201

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 02-10-2011 19:54
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 02-10-2011 19:56
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Identycznie miał znajomy, problem leżał u niego w pompie (w jakiejś tam części) - na dieslach sie mocno nie znam. W każdym razie sprawa była taka jak piszesz, dodatkowo po przekroczeniu jakichś tam obrotow silnik nagle wchodził na maxa i ciągnął ile tylko fabryka dała. Skończyło sie na wymianie uszczelki pod głowicą (skutek) i pogrzebaniu czy wymianie pompy (przyczyna). Sprobuje dowiedzieć sie co tam robił.

Mądrzy ludzie może powiedzą coś wiecej. Jak odpala zimny i ciepły? Zawsze za pierwszym? Długo trzeba krecic? Kopci? Jak i kiedy?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
moniek201
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 02-10-2011 20:20
Awatar


Postów: 68

Data rejestracji: 17.08.2011 12:31
Skąd: podkarpackie
Jasło

Odpala na tyk czy zimny czy ciepły, zawsze za pierwszym razem
Nie kopci wogóle.
A jeśli chodzi o to nagłe zrywanie- tu nie ma znaczenia jakie mam obr. czasem jest przy 1400 a czasem przy wyższych,
i nie jest to taki kop że ciągnie na max, dostaje takiego naglego uderzenia, ale zaraz ustepuje


Treść dodana dnia 03-10-2011 14:30:

Chciałbym dodać małe sprostowanie do tematu, który załozyłem.

Spróbuje to w miare dobrze opisać.

Zapalam auto, obroty są normalne, auto moze sobie tak pyrkać nawet cały dzięn i nie podskoczą,
natomiast wystarczy pojeździc chwilę i np. podczas próby przychamowania wciskajac sprzęgło obr. wzrastaja i za jakąś chwile
wracaja do normy. Tak jak pisałem wczesniej nie dzieje sie tak cały czas, jest dzień ze wszystko jest ok, a jest dzień w którym zdarzy się to z 2-3 razy podczas przejechania jakiejś odległosci i przychamowania.

moniek201

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
 
luksad2200
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2011 15:01
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

powód jest prosty leją wtryskiwacze

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
moniek201
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2012 23:36
Awatar


Postów: 68

Data rejestracji: 17.08.2011 12:31
Skąd: podkarpackie
Jasło

dla potomnych
powodem okazał się być zapowietrzony układ paliwowy, poprzez niski stan paliwa

moniek201

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
 
Hifman
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2012 09:18
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Heh mialem pisac o tym ze u mnie jak zaworek zwrotny staje to takie cyrki robi. Dostaje nagle mniej paliwa i zaczyna wariowac po obrotach jednak u mnie w dalszym skutku auto gaslo a pompka od odpowietrzania wessana do srodka.

Jak uklad jest zapowietrzony to powinien sam podczs jazdy dac sobie z tym rade wiec moze masz nieszczelny uklad paliwowy.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: