20 Kwietnia 2024 08:30:15
Zdjęcia użytkowników
kwasu andrzej1940
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Relacja z wymiany sondy lambda:d 
zbychoo
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2005 22:26
Awatar


Postów: 208

Data rejestracji: 04.05.2005 20:31
Skąd: -

Witam!

pare dni temu wziąlem sie za wymianę sondy lambda. co prawda nie w renault 19, ale w clio! w sumie jedna chwała. Objawy niewydolności sondy były dość dziwne:
1) zimny silnik po wciśnieciu pedału gazu po prostu ksztusił sie i najcześciej gasł:/
2) rozgrzana sonada pracowała w pełnym zakresie 0,1 - 1V,
3) tak tez po zmierzezniu oporonosci grazałki w sondzie wartość wyszła około 15 ohma- wypadało na to
4) silnik po rozgrazniu zachowywał sie juz dość znośnie

zakupiłem nową sonde Grin oczywiście od jednego z naszych klubowiczow JASKIEGO za co z góry serdecznie dziękujeGrin

Zobiłem tylko trzy zdjęcia:/ pała mi bateria a nie chciało mi sie leciec do domu po nowe
zbychoo dodał/a następującą grafikę:
a[1234].jpg

Edytowane przez Lesiu11 dnia 15-12-2009 12:53
zagazowana Power TurboRenatka (JUST BRC) 1,8i RT (113 KM) '94 z ABS
www.Portal-Cynkow...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 13-12-2005 22:26
Awatar
zbychoo
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2005 22:30
Awatar


Postów: 208

Data rejestracji: 04.05.2005 20:31
Skąd: -

jakby toś nie widział gdzie jest sonda z 3 przewodami i dlaczego potrzebna jest grzałaka w sondzie Smile Bo przeciez wiadomo ze im dalej od kolekrota wydechowego tym zimniej, a sonda pracuje prawodłowo od 300 oC.

I tak wyglada sonad po przejecheniu 120 KKm ( ostanie 20 KKM na gazie)
zbychoo dodał/a następującą grafikę:
b[1235].jpg

zagazowana Power TurboRenatka (JUST BRC) 1,8i RT (113 KM) '94 z ABS
www.Portal-Cynkow...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 220000km
 
zbychoo
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2005 22:33
Awatar


Postów: 208

Data rejestracji: 04.05.2005 20:31
Skąd: -

Niestety nie obeszło sie bez przelutowania wtyczek Sad a myslałem ze bedzie pasowac ... nie w tym rzecz jednak!

oczywiście po wkreceniu nowej sondy wszystkie bolączki ustały zarówna na PB jak i LPG !!

i swiat stał znowu dobry hehe

pozdrawiam

Zbyszek

zagazowana Power TurboRenatka (JUST BRC) 1,8i RT (113 KM) '94 z ABS
www.Portal-Cynkow...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 220000km
 
Krzychup
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2005 15:46
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

A ja mam pytanie: jakim kluczem odkręcić tą sonde? Z góry (po ściągnięciu filtru powietrza) dochodze kluczem oczkowym, ale nie moge nim przekręcić choć o 1 mm!
Tam jest na klucz 21, czy 22 ?
Jak macie jakieś sposoby, z miłą chęcią wypróbuje.
Dzięki, Krzychu


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
zbychoo
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2005 17:01
Awatar


Postów: 208

Data rejestracji: 04.05.2005 20:31
Skąd: -

Czesc! Najlepej jest dojśc od spodu auta! a co do klucza to bezpaleacyjnie 22 płaskim. mysle ze oczko też sie dojdzie, jak przeciśnie sie wtyczkę!

Krzychup, no nie za ciekawa ta sonda u Ciebie, powinna pracowac w całym zakresie od 0,1 do 0,9 V! pomyśl o nowej, pracy niewiele przy wymianie i za to ile radochy.

Pozdrawiam

zagazowana Power TurboRenatka (JUST BRC) 1,8i RT (113 KM) '94 z ABS
www.Portal-Cynkow...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 220000km
 
Krzychup
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2005 20:24
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Sonde Lambda odkręca się od góry. Po rozłączeniu złączki elektrycznej odkręciłem kluczem oczkowym 22 przecietym na pół + rurka 20 cm jako przedłużka.
Kluczem udało mi się tylko zruszyć sondę, a reszte odkręciłem ręką! Wyczyściłem, końcówkę sondy szczotką drucianą i z powrotem zakręciłem dokładnmie w odwrotnej kolejności.
Reset kompa i w weekend testy spalania.
Pozdrawiam, Krzychu.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: