Menu główne
Forum
Klubowicze
zbychoo |
Dodany dnia 13-12-2005 22:26 |
Postów: 208 Data rejestracji: 04.05.2005 20:31 Skąd: - |
Witam! pare dni temu wziąlem sie za wymianę sondy lambda. co prawda nie w renault 19, ale w clio! w sumie jedna chwała. Objawy niewydolności sondy były dość dziwne: 1) zimny silnik po wciśnieciu pedału gazu po prostu ksztusił sie i najcześciej gasł:/ 2) rozgrzana sonada pracowała w pełnym zakresie 0,1 - 1V, 3) tak tez po zmierzezniu oporonosci grazałki w sondzie wartość wyszła około 15 ohma- wypadało na to 4) silnik po rozgrazniu zachowywał sie juz dość znośnie zakupiłem nową sonde oczywiście od jednego z naszych klubowiczow JASKIEGO za co z góry serdecznie dziękuje Zobiłem tylko trzy zdjęcia:/ pała mi bateria a nie chciało mi sie leciec do domu po nowe
zbychoo dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Lesiu11 dnia 15-12-2009 12:53 zagazowana Power TurboRenatka (JUST BRC) 1,8i RT (113 KM) '94 z ABS www.Portal-Cynkow... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 13-12-2005 22:26 |
zbychoo |
Dodany dnia 13-12-2005 22:30 |
Postów: 208 Data rejestracji: 04.05.2005 20:31 Skąd: - |
jakby toś nie widział gdzie jest sonda z 3 przewodami i dlaczego potrzebna jest grzałaka w sondzie Bo przeciez wiadomo ze im dalej od kolekrota wydechowego tym zimniej, a sonda pracuje prawodłowo od 300 oC. I tak wyglada sonad po przejecheniu 120 KKm ( ostanie 20 KKM na gazie)
zbychoo dodał/a następującą grafikę:
zagazowana Power TurboRenatka (JUST BRC) 1,8i RT (113 KM) '94 z ABS www.Portal-Cynkow... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
zbychoo |
Dodany dnia 13-12-2005 22:33 |
Postów: 208 Data rejestracji: 04.05.2005 20:31 Skąd: - |
Niestety nie obeszło sie bez przelutowania wtyczek a myslałem ze bedzie pasowac ... nie w tym rzecz jednak!
oczywiście po wkreceniu nowej sondy wszystkie bolączki ustały zarówna na PB jak i LPG ! i swiat stał znowu dobry hehe pozdrawiam Zbyszek zagazowana Power TurboRenatka (JUST BRC) 1,8i RT (113 KM) '94 z ABS www.Portal-Cynkow... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 14-12-2005 15:46 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
A ja mam pytanie: jakim kluczem odkręcić tą sonde? Z góry (po ściągnięciu filtru powietrza) dochodze kluczem oczkowym, ale nie moge nim przekręcić choć o 1 mm!
Tam jest na klucz 21, czy 22 ? Jak macie jakieś sposoby, z miłą chęcią wypróbuje. Dzięki, Krzychu Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
zbychoo |
Dodany dnia 14-12-2005 17:01 |
Postów: 208 Data rejestracji: 04.05.2005 20:31 Skąd: - |
Czesc! Najlepej jest dojśc od spodu auta! a co do klucza to bezpaleacyjnie 22 płaskim. mysle ze oczko też sie dojdzie, jak przeciśnie sie wtyczkę!
Krzychup, no nie za ciekawa ta sonda u Ciebie, powinna pracowac w całym zakresie od 0,1 do 0,9 V! pomyśl o nowej, pracy niewiele przy wymianie i za to ile radochy. Pozdrawiam zagazowana Power TurboRenatka (JUST BRC) 1,8i RT (113 KM) '94 z ABS www.Portal-Cynkow... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 14-12-2005 20:24 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Sonde Lambda odkręca się od góry. Po rozłączeniu złączki elektrycznej odkręciłem kluczem oczkowym 22 przecietym na pół + rurka 20 cm jako przedłużka.
Kluczem udało mi się tylko zruszyć sondę, a reszte odkręciłem ręką! Wyczyściłem, końcówkę sondy szczotką drucianą i z powrotem zakręciłem dokładnmie w odwrotnej kolejności. Reset kompa i w weekend testy spalania. Pozdrawiam, Krzychu. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |