25 Kwietnia 2024 09:27:05
Zdjęcia użytkowników
el_pablo edzio
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Montaż ściemniacza oświetlenia EDO-uP 
maestro
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2011 13:27
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Alo

Jako że 16stka musi być w wersji "prestige" Grin no to dochodzi kolejna bzdura która sprawa że życie staje sie piękniejsze.

Oczywiście chodzi o mikroprocesorowy ściemniacz oświetlenia EDO-uP. Na allegro jest tylko jeden takiego typu, użytkownik to -SFAR-. Mają też swoją stronę http://www.sfar.pl

Do rzeczy.

Ściemniacz można założyć w kilku konfiguracjach ale kupując go mamy na myśli chyba tylko i wyłącznie wszystkie funkcje tego wynalazku.

Zaczynamy od kliknięcia KupTeraz i czekamy na towar.
Z urządzonkiem jest instrukcja ale jak to bywa - nie każdy kuma czacze.

Mamy do podpięcia 7 przewodów.

Czarny - masa
Czerwony - stały plus
Żółty - do żarówek
Niebieski - do czujników
Biały - plus zapłon
Brązowy - centralny (zamyka)
Zielony - centralny (otwiera)

Wszystko fajnie gdy mamy w aucie elektryczny szyberdach. Wtedy montujemy wszystko w podsufitce. Jeżeli go nie mamy to potrzebujemy dociągnąc jeden przewód na górę, no chyba że ktoś woli gmerać gdzieś w progach i w nogach Wink Montaż u góry polecam na pewno Wink

Sytuacja wygląda nastepująco. Układ oświetlenia jest równolegly, lecz nie jest sterowany z żadnego mini komputerka czy sterownika. Tak wiec rodzi sie mały problem Wink Aby urządzenie działało poprawnie należy do każdej lampki doprowadzić po jednym przewodzie (do tych które chcemy aby działały ze ściemniaczem). Dlaczego o tym pisze. Ano dlatego że np mam lampki w drzwiach, i bez sensu aby po zamknięciu drzwi nadal sie paliły świecąc w bok fotela Wink Tak więc one gasną normalnie, a dwie w podsufitce (akurat ja mam dwie) działają ze ściemniaczem. Tylne boczne olałem ponieważ mam je w pozycji wyłączonej, jednak dla tych którzy nie mają z tyłu u góry dodatkowej lampki trzeba także dociągnąć po jednym przewodzie do każdej z tych lampek (lub np dociągnąc do jednej, a potem z jednej do drugiej żeby bez sensu nie ciągnąc od ściemniacza osobno do jednej i drugiej po metrze czy tam wiecej przewodu).

Do sedna.
Czarny - mase bierzemy sobie z nadwozia lub każdego czarnego przewodu w aucie. U góry jest to czarny w kostce lampki lub czarny w kostce od czujnika podczerwieni centralnego zamka.
Czerwony - stały plus także możemy ukraść z kostki lampki lub czujnika do centralnego, w instalacji auta to także kolor czerwony.
Żółty i niebieski - należy zlokalizować pomarańczowy przewód w kostce lampki (są tylko trzy, czarny czerwony i ten pomarańczSmile), należy go przeciąć. Od strony instalacji podpinamy niebieski, a od strony kostki lampki żółty. Do żółtego podpinamy od razu dodatkowy przewód który potem puścimy na pozostałe lampki. Uwaga na stosunkowo krótkie kable przy lampce. Polecam obrać troche gąbki z tej wiązki, robi sie luźniej.
Biały - jeśli mamy szyberdach to do niego idzie plus zapłon (kolor żółty). Jeśli nie mamy to musimy sobie go pożyczyć (z bezpiecznikow, z zapalniczki).
Brązowy - podpinamy do przewodu brązowego (gdyby był inny kolor to pin 4) kostki czujnika podczerwieni
Zielony - podpinamy do przewodu białego (gdyby był inny kolor to pin 2) kostki czujnika podczerwieni

Dodatkowy przewód podłączony do żółtego przewodu ciągniemy do tylnych lampek, najprosciej zrobić to górnymi plastikami (lub tych które chcemy aby działały z naszym ściemniaczem - pamiętamy że sygnał na tym przewodzie to masa, lampki które sobie dokładamy muszą mieć stały plus). W ich kostkach są trzy przewody. Czarny czerwony i brązowy. Interesuje nas brązowy. Tniemy brązowy, izolujemy część od instalacji, a ten nasz dodatkowy przewód podpinamy do brązowego od strony kostki. Lampka nadal spełnia swoje pozostałe funkcje czyli w pozycji neutralnej nie zapala się wcale, a w pozycji odchylonej "do tyłu" świeci światłem ciągłym.

Wszystkie połączenia lutujemy, chyba że lecimy na hardkora i skrecamy Smile Każdy robi jak potrafi.
Autor czyli ja w swojej skromnej osobie nie ponosi odpowiedzialności za niepoprawne podpięcie (inne niż w opisie) lub szkody wynikające z niestarannego montażu i ochrony przewodów.

Kwestie elektryczną mamy rozwikłaną.

Reszta to tylko wrzucenie ściemniacza za lampke lub przy lekko przedłużonych przewodach w tą przestrzeń między płatem dachu a profilami wzmacniającymi.

Programowanie funkcji opisane jest na stronie producenta ale dodam także tutaj.
Wejscie w tryb programowania dostepne jest tylko w opcji z podpięciem stacyjki, ale my nie bierzemy pod uwagę innego Wink

Włączamy stacyjke (zapłon) i w ciągu 5 sekund 10 razy wciskamy czujnik drzwiowy. Jeśli zrobiliśmy to dobrze to lampka mrugnie sobie raz pełnym światłem sygnalizując że weszliśmy w ustawianie Wink
I teraz - ilość razy wciśnietego czujnika przekłada się na ilość sekund danej opcji. Tak więc po wejsciu w tryb programowania ustawiamy czas podtrzymania, czyli ilość sekund ile bedzie świeciła się lampka po zamknięciu drzwi lub po otwarciu centralnym zamkiem.
Zero wciśnięć powoduje brak zmian, jedno wciśniecie to zerowy czas podtrzymania czyli od razu gaśnie po zamknięciu drzwi, 2-61 wciśnięć to 1-60sekund podtrzymania. Jeżeli wybieramy opcje zero wciśnięć lub wybierzemy już swoją ilość sekund wyłączamy (podwójne mignięcie lampki = potwierdzenie) i właczamy ponownie zapłon.
Teraz ustawiamy czas wygaszania czyli ile czasu ma trwać gaszenie lampki od rozpoczęcia do całkowitego zgaśniecia żarówek. Sytuacja identyczna jak przy poprzednim ustawianiu. Zero wciśnieć - bez zmian, jedno - zerowanie czasu, 2-61 od 1 do 60sekund. Jak już ustawimy to znowu wyłaczamy stacyjke (potwierdzenie 2 x lampka mrugnie) i znowu włączamy stacyjke.
Kolejna opcja to czas rozjaśniania. Sposób programowania tak samo jak wyżej. Po ustawieniu czasu wyłączenie stacyjki powoduje potwierdzenie 2 x lampka mrugnie. Kolejne włączenie stacyjki kieruje nas na ustawienie funkcji stacyjka (rozświetlanie lampki po wyłączeniu zapłonu/silnika, natychmiastowe wygaszanie po włączeniu zapłonu). Zero wciśnięć - bez zmian, jedno wciśnięcie - wyłączamy, dwa wciśnięcia - włączamy. Wyłączamy stacyjke i testujemy czy czasy nam odpowiadają Wink


Powodzenia.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 30-10-2011 13:27
Awatar
Przejdź do forum: