Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 30-10-2011 16:40 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Alo bondziorno
Jako że zima idzie to zgłębiam kolejny temat z cyklu - maestro ma za dużo czasu. Ojciec ma turbodiesla. Od momentu kupna nie działało ssanie, wymieniłem zaworek, pogmerałem pod maską no i zaczeło działać. Było to latem, w zime oczywiście przestało, jednak fura odpalała normalnie, tylko obroty miała 800 cały czas. Mniejsza z tym. W dT ssanie działa troche dziwnie, bo dopiero w chwili odpalania/odpalenia zaczyna być generowane wystarczające podciśnienie które pociąga linke a linka dźwignie Z auta w ktorym działało to ssanie podmieniłem już sterownik świec, zaworek i gruche z linką. Pytanie jest jedno - czy czujnik na wężu ustala czas grzania świec (w zależności od temperatury silnika) i wpływa na ssanie? Dawniej na ciepłym silniku kontrolka od grzania gasła o wiele szybciej a teraz czy ciepły czy zimny to pali sie z 10sekund. Aktualnie silnik odpala ciężko, za 2-3razem odpali, poklekocze i jest spokoj. Ciepły nie ma problemu. Jest tak tylko po długim postoju, najczesciej nocnym, dłużej niż 8h. Auto straciło też troche na mocy, ale olej czysty, płyn czysty, nie dymi ani nic. Turbina sie troche wyciszyła więc stawiam na nią. Ustawienie pompy też było pi razy drzwi. Tak wiec kieruje się ku świecom ale tu nie o tym. Do czego dąże. U mnie w aucie na wężyku od podciśnienia w ogóle nie zasysa palca. Czy to już koniec VACUMPOMPY? Bo sie okaże że wszystko podmienie a tu po prostu zbyt słabe podciśnienie. Jakiś czas temu pedał hamulca robił sie dziwny ale to znikneło jak sie okazało że cylinderek sie rozszedł za bardzo Po wymianie hamulce wróciły do normy. Aby wymienić pompe podciśnienia trzeba zrobić coś wiecej po za zdjęciem węża i odkreceniem śrubek (nawet nie zwróciłem uwagi jakich)? Podpieram się troche tym ale za wiele to nie wnosi po za tym co już wiadomo. [img]http://images47.fotosik.pl/1181/b28626c8d1d9e6d2.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez maestro dnia 30-10-2011 16:51 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 30-10-2011 16:40 |
luksad2200 |
Dodany dnia 30-10-2011 17:22 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
spróbuj na wonych obrotach zjeżdzac z sporej górki i hamowac w bardzo krótkich odstępach czasu, jesli hamulec się nie zmieni pompa wakum jest ok,
z mioich doswiadczeń wiem ze podcisnienie w turbo klekocie poinno włańczas ssanie na początku i później zaworek powinien byc luźny, nie musi byc dużego podcisnia gdyż zaworek jest elektryczny. sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 30-10-2011 17:28 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@luksad2200: Pewna niekonsekwencja w Twoim poście. Wiadomym jest że ssanie jest tylko na zimnym silniku, stąd było moje pytanie czy ten czujnik temperatury na wężu odpowiada też za to. Linka z rozgrzewaniem się ma stawać sie co raz luźniejsza ale to dlatego że własnie zaworek sterowany ze sterownika świec sie domykał. U mnie w ogole nie zasysa palca jak trzymam na wężyku więc lipa.
Treść dodana dnia 30-10-2011 18:33: Kolejna dawka nic nie wnoszących schematów. [img]http://images35.fotosik.pl/994/a5ee7ddd5915e7a9.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images37.fotosik.pl/1144/02db74b1df721fc3.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images50.fotosik.pl/1191/51722725cf230743.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images46.fotosik.pl/1138/c0e8e61368d64830.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images35.fotosik.pl/994/23c6c2f849a7b9fe.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images47.fotosik.pl/1181/9d151a202261f514.jpg[/img] is not a valid Image. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 30-10-2011 19:16 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
odkręć przewód od pompy i sprawdź czy ci wsysa palec. Mi raz już pompa przestała wytwarzać podciśnienie i rozkręciłem ją na części, przeczyściłem, skręciłem i cholera zaczęła działać i działa do tej pory, już 100 tys zrobiła a właśnie nikt nie wie co wnosi ten czujnik na wężu:-/ a ja musiałem zrobić sobie ten elektrozaworek na przełącznik bo miałem kable poucinane jak ją kupiłem i teraz nie wiem pod co ma być podpięte Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
maestro |
Dodany dnia 30-10-2011 19:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@artus1989: zaraz Ci powiem pod co na pewno pod sterownik świec. po to są te schematy
wiesz. wnioskuje że musi zasysać skoro pedał hamulca jest podobny do mojego w 16V. jutro jak Bóg da po prostu to zamienie, pytanie tylko czy wymiana jest na zasadzie wymiany kopułki - odkrecam torxy, wyjmuje, i wkładam drugie? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 30-10-2011 19:27 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
dokładnie, tylko przekładasz to odkręceniu torxów, ale trzeeba mieć uszczelke albo silicon czerwony. Podaj pod który pin w sterowniku to jest podpięte jeśli możesz Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
maestro |
Dodany dnia 30-10-2011 19:35 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jutro wpadam z miernikiem żeby być pewnym na bank bo ze schematu jednoznacznie nie wynika
Treść dodana dnia 01-11-2011 18:24: @artus1989: odkrecam to na 13stki czy torxy? bo torxów nie da rady dojść Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 01-11-2011 19:07 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
sorry- odkręcasz 13, i ściągasz bez obaw, nic nie wypadnie. jeśli chcesz pompe rozebrać to wtedy torxy i też nic nie wypadnie. Aaa i sprawdź mi w wolnym czasie który to ten pin od ssania Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
maestro |
Dodany dnia 01-11-2011 19:10 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@artus1989: sick! zapomniałem
dostep do jednej sruby jest bajeczny dlatego sobie darowałem ale jutro walka Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 01-11-2011 19:14 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
będziesz rozbierał ją czy tylko wymieniał? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
maestro |
Dodany dnia 01-11-2011 19:18 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@artus1989: plan jest na wymiane
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 01-11-2011 19:23 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
A to szybko pójdzie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
maestro |
Dodany dnia 30-11-2011 16:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Wymienione. Dalej brak zasysania, brak ssania oczywiscie. O co tu chodzi?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 30-11-2011 19:46 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
Musisz przepatrzeć wszystkie wężyki czy którys nie jest przecięty lub pęknięty. od tego trójnika na wężu pompa- serwo idzie wężyk do elektrozaworu i od niego do gruszki więc sprawdź gdzie gubi podciśnienie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
maestro |
Dodany dnia 30-11-2011 21:32 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
problem w tym że nigdzie nie zasysa (w dawcy wszystkiego co przekładałem bylo czuć zasysanie palca)
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 01-12-2011 20:30 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
No ale pompa ciągnie czy nie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
maestro |
Dodany dnia 01-12-2011 20:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
no chyba musi bo hamulce są
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 01-12-2011 20:32 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
no to szykaj gdzie jest zatkane, moze ten trójnik na wężu od pompy do serwa? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
maestro |
Dodany dnia 01-12-2011 20:36 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
zapchane powiadasz? miałem troche oleju jak odkreciłem, wiec sadze ze uszczelniacz tez mowi papa.
co to ja jeszcze chcialem... potem wchodzą dwa wezyki do ukladu chlodzenia, czego tez nie kumam Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 01-12-2011 20:51 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
Po odkręceniu od pompy wężyka ja też mam tam olej. Właśnie- ten czujnik w wężu... Chciałem go dokupić w serwisie bo myslałem że to tez on steruje pracą ssania ale powiedzieli mi że jest to zaworek od egr-u i nie dostane go nigdzie a odepnij wężyki od niego bo na 90% jest zepsuty i on może ci blokować przepływ. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |