01 Maja 2024 20:26:45
Zdjęcia użytkowników
2-ba konus
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning optyczny
 Drukuj temat
Fotoreportaż "Klamki Podświetlane" 
Mateo
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 11:27
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Dokładnie. Jeśli wstawiasz coś na forum publiczne to nie licz tylko na pozytywne opinie, Wszystko po to by zrobić to jeszcze lepiej.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 06-11-2011 11:27
Awatar
s_konrad
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 11:37
Awatar


Postów: 647

Data rejestracji: 28.04.2007 22:54
Skąd: lubelskie
Chełm

@michor: Jak sam zauważyłeś można kupić jakąś szajbkę, która załączy oświetlenie wnętrza po wyłączeniu silnika. Ale...
1. Ta szajbka będzie pobierała jakiś tam prądzik (choćby spoczynkowy) czyli to samo zjawisko co podłączyć diody LED
2. Oświetlenie załączy się po zgaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu) co jest mało praktyczne jeśli kogoś wysadzasz po drodze a sam jedziesz dalej.
3. W czasie jazdy nie można zapoznać się z topografią drzwi Wink a co za tym idzie dalej zachodzi potrzeba obmacywania tapicerki drzwi, żeby dotknąć do klameczki Smile
4. Jeżeli dodatkowo chcesz płacić za taką szajbkę to podpowiadam, że 1 tranzystorek np. BD 135 (1,20 PLN ), 2 rezystorki (0,20 PLN) włączony we właściwe miejsce w instalacji samochodu bez trudu będzie załączał obwód oświetlenia przy zgaszonym silniku.
@se7en3: Nikt nie krytykuje Twojego rozwiązania. Ja nadal twierdzę, że pomysł jest godny uwagi. Kwestia wykonania i techniczny pomysł zasilenia takiego rozwiązania jest indywidualnym wyborem Smile Tak więc relaks i luz bo to podstawa konstruktywnego myślenia.
My jedynie rozpatrujemy inne możliwości wykonania takiego pomysłu.
Pozdrawiam a zainteresowanych ową szajbką zapraszam do dalszej dyskusji. Chętnie podpowiem jakie są możliwości doposażenia autka za grosze w dodatkowe rozwiązania

Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium

Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
 
se7en3
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 11:37
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

+++
tak racja Wink

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
GONZO
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 13:48
Awatar


Postów: 966

Data rejestracji: 08.06.2007 23:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

żeby ten system dobrze działał włączenie musi być spowodowane po spełnieniu co najmniej dwóch czynników tak jak np brzęczyk nie wyłączonych świateł. W przeciwnym razie albo klamki będą włączały się niepotrzebnie albo dojdzie do sytuacji że się nie załączą.
Zatrzymanie pojazdu albo wyłączenie silnika nie zawsze się sprawdzi, trzeba do tego dodać kolejny sygnał np. odpięcie pasa bezpieczeństwa (zakładając że wszyscy grzecznie zapinają pasy)
W megane, lagunie jest specjalny czujnik w napinaczu kierowcy który włącza kontrolkę nie zapiętych pasów, można tez kupić napinacz kierowcy z anglika i mamy załatwiony temat pasażera (tylko że wtedy trzeba będzie zrobić strefy i położyć kilometr przewodów ;/)

... Powrócił GONZO marnotrawny Wink i nikt już nie jest bezpieczny Grin ...

................... Każdy ma swoją banie i matriksa w głowie ....................i to jest najgorszeGrin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 260000km
 
Mateo
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 14:19
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Mi przez głowę przeszło coś takiego.
Doprowadzić to każdych drzwi stały plus. Mase w drzwiach się znajdzie.
Między plusem a diodą umieścić przekaźnik który byłby podłączony do podświetlenia przycisku od szyb.
A za przekaźnikiem umieścić kondensator.
W momencie wyłączenia świateł przekaźnik odłącza stały plus a z kondensator sprawia że dioda jeszcze świeci przez jakiś czas.
Nie wiem czy dobrze kombinuje bo nie ukrywam że za bardzo się nie znam ale na chłopski rozum powinno to się sprawdzić.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
se7en3
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 14:27
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

tak to fajny pomyśł tylko jak mówisz kilometry kabli i czasu ..

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
GONZO
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 14:37
Awatar


Postów: 966

Data rejestracji: 08.06.2007 23:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

a jakby zrobić tak jak zegarek lcd i wyświetlacz kompa - czyli po zapłonie świeci intensywnie a po odpaleniu silnika słabiej
klamki świeciłyby się cały czas tylko nie mrugałyby niepotrzebnie i nie waliły po oczach podczas jazdy.

... Powrócił GONZO marnotrawny Wink i nikt już nie jest bezpieczny Grin ...

................... Każdy ma swoją banie i matriksa w głowie ....................i to jest najgorszeGrin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 260000km
 
se7en3
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 15:20
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

jeśli chodzi o walenie po oczach to wgl nie rozprasza to i nie świeci po oczach prawie jest to nie zauwazalne Wink

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
s_konrad
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 17:36
Awatar


Postów: 647

Data rejestracji: 28.04.2007 22:54
Skąd: lubelskie
Chełm

@Mateo: Jeżeli chcesz się bawić w obliczenia to:
1. dobierzesz pojemność, która będzie zasilała diodę odpowiednio długi czas,
2. dolicz koszt przekaźników,
3. dołóż min 20 mb przewodu
4. docelowo trzeba byłoby zastosować sprzężenie zwrotne na każdym przekaźniku
Za dużo zabawy jak na 4 LEDowe punkty a koszt i tak niewspółmiernie wysoki. Prościej byłoby zrobić układ czasowy na jakimś operacyjnym scalaczku np NE555. Nie chcę teraz dywagować odnośnie kosztów takiego układu, ale na 100% całość zamknie się w 10 PLN a stosując przekaźniki i pojemności to znacznie ponad 30 PLN. I o ile ja się mam prawo pomylić w kwestii technicznej o tyle w kosztach zdecydowanie taniej wyjdzie układzik operacyjny. Dobrze byłoby zapytać maestro jak zrobić taki układ bo ja już trochę zardzewiałem.

Edytowane przez s_konrad dnia 06-11-2011 17:37
Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium

Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
 
se7en3
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 21:13
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

Widze ze pomysły coraz bardziej ciekawsze i tansze ;ddd

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
maestro
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 23:35
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

s_konrad napisał/a:
@Mateo: Jeżeli chcesz się bawić w obliczenia to:
1. dobierzesz pojemność, która będzie zasilała diodę odpowiednio długi czas,
2. dolicz koszt przekaźników,
3. dołóż min 20 mb przewodu
4. docelowo trzeba byłoby zastosować sprzężenie zwrotne na każdym przekaźniku
Za dużo zabawy jak na 4 LEDowe punkty a koszt i tak niewspółmiernie wysoki. Prościej byłoby zrobić układ czasowy na jakimś operacyjnym scalaczku np NE555. Nie chcę teraz dywagować odnośnie kosztów takiego układu, ale na 100% całość zamknie się w 10 PLN a stosując przekaźniki i pojemności to znacznie ponad 30 PLN. I o ile ja się mam prawo pomylić w kwestii technicznej o tyle w kosztach zdecydowanie taniej wyjdzie układzik operacyjny. Dobrze byłoby zapytać maestro jak zrobić taki układ bo ja już trochę zardzewiałem.

Bez przesady. Trzeba policzyć koszty właściwe czyli realne.

Jak Ty zardzewiałeś to ja już dawno spróchniałem.... Smile

Ja wydaje 40PLN i mam to co chce, czyli zatrzymuje sie, wystarczy że dotkne centralnego i światło w srodku mile sie rozjasnia. Jeśli podczas włączonego zapłonu/silnika otworza sie drzwi lampka szybko sie rozjasni, i po zamknieciu szybko wygaśnie. Podczas wyłaczonego zapłonu/silniku nastepuje to o wiele wolniej.

Tak wiec pomyślcie jak to zrobić. Mam pewien plan to sprzężyć ale to nadal testy bo mam ważniejsze rzeczy na głowie a według mnie głowny impuls to zerowa predkosc (zerowa ilość impulsów i np hamulec ręczny). Jeśli ktoś bedzie miał ALE to niech powie jak w miare automatycznie ustawic układ
bo ja nie widze lepszego rozwiazania.

Edytowane przez maestro dnia 06-11-2011 23:35
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
s_konrad
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2011 20:22
Awatar


Postów: 647

Data rejestracji: 28.04.2007 22:54
Skąd: lubelskie
Chełm

@maestro: No to teraz pojechałeś sobie trochę po bandzie Grin
Układ detekcji ruchu + dodatkowo inny detektor (nawet zatkany tranzystor z krańcówki ręcznego) to już rozbudowany system kontroli wyposażenia pojazdu. Do tego jeszcze sprzężenie z oświetleniem... Całość jest super tylko, że trochę mija się z ideą taniości Smile
I pozostaje pytanie ilu użytkowników będzie w stanie sprostać takiemu projektowi a ilu pójdzie po najmniejszej linii oporu i zrobi najprościej. Intensywność świecenia diody też można kontrolować poprzez regulację choćby ogólnie dostępnym PR 1kOhm Wink
Ja miałem na myśli układzik działający na podobnej zasadzie do tego, który zrobiłeś w zegarach. A intensywność świecenia można przecież regulować płynnie np na LM 317 Smile

Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium

Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: