Menu główne
Forum
Klubowicze
Mateo |
Dodany dnia 06-11-2011 11:27 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
Dokładnie. Jeśli wstawiasz coś na forum publiczne to nie licz tylko na pozytywne opinie, Wszystko po to by zrobić to jeszcze lepiej.
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
renault19.pl | Dodany dnia 06-11-2011 11:27 |
s_konrad |
Dodany dnia 06-11-2011 11:37 |
Postów: 647 Data rejestracji: 28.04.2007 22:54 Skąd: lubelskie Chełm |
@michor: Jak sam zauważyłeś można kupić jakąś szajbkę, która załączy oświetlenie wnętrza po wyłączeniu silnika. Ale...
1. Ta szajbka będzie pobierała jakiś tam prądzik (choćby spoczynkowy) czyli to samo zjawisko co podłączyć diody LED 2. Oświetlenie załączy się po zgaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu) co jest mało praktyczne jeśli kogoś wysadzasz po drodze a sam jedziesz dalej. 3. W czasie jazdy nie można zapoznać się z topografią drzwi a co za tym idzie dalej zachodzi potrzeba obmacywania tapicerki drzwi, żeby dotknąć do klameczki 4. Jeżeli dodatkowo chcesz płacić za taką szajbkę to podpowiadam, że 1 tranzystorek np. BD 135 (1,20 PLN ), 2 rezystorki (0,20 PLN) włączony we właściwe miejsce w instalacji samochodu bez trudu będzie załączał obwód oświetlenia przy zgaszonym silniku. @se7en3: Nikt nie krytykuje Twojego rozwiązania. Ja nadal twierdzę, że pomysł jest godny uwagi. Kwestia wykonania i techniczny pomysł zasilenia takiego rozwiązania jest indywidualnym wyborem Tak więc relaks i luz bo to podstawa konstruktywnego myślenia. My jedynie rozpatrujemy inne możliwości wykonania takiego pomysłu. Pozdrawiam a zainteresowanych ową szajbką zapraszam do dalszej dyskusji. Chętnie podpowiem jakie są możliwości doposażenia autka za grosze w dodatkowe rozwiązania Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
|
se7en3 |
Dodany dnia 06-11-2011 11:37 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
+++
tak racja he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
GONZO |
Dodany dnia 06-11-2011 13:48 |
Postów: 966 Data rejestracji: 08.06.2007 23:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
żeby ten system dobrze działał włączenie musi być spowodowane po spełnieniu co najmniej dwóch czynników tak jak np brzęczyk nie wyłączonych świateł. W przeciwnym razie albo klamki będą włączały się niepotrzebnie albo dojdzie do sytuacji że się nie załączą.
Zatrzymanie pojazdu albo wyłączenie silnika nie zawsze się sprawdzi, trzeba do tego dodać kolejny sygnał np. odpięcie pasa bezpieczeństwa (zakładając że wszyscy grzecznie zapinają pasy) W megane, lagunie jest specjalny czujnik w napinaczu kierowcy który włącza kontrolkę nie zapiętych pasów, można tez kupić napinacz kierowcy z anglika i mamy załatwiony temat pasażera (tylko że wtedy trzeba będzie zrobić strefy i położyć kilometr przewodów ;/) ... Powrócił GONZO marnotrawny i nikt już nie jest bezpieczny ... ................... Każdy ma swoją banie i matriksa w głowie ....................i to jest najgorsze Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 260000km
|
Mateo |
Dodany dnia 06-11-2011 14:19 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
Mi przez głowę przeszło coś takiego.
Doprowadzić to każdych drzwi stały plus. Mase w drzwiach się znajdzie. Między plusem a diodą umieścić przekaźnik który byłby podłączony do podświetlenia przycisku od szyb. A za przekaźnikiem umieścić kondensator. W momencie wyłączenia świateł przekaźnik odłącza stały plus a z kondensator sprawia że dioda jeszcze świeci przez jakiś czas. Nie wiem czy dobrze kombinuje bo nie ukrywam że za bardzo się nie znam ale na chłopski rozum powinno to się sprawdzić. Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
se7en3 |
Dodany dnia 06-11-2011 14:27 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
tak to fajny pomyśł tylko jak mówisz kilometry kabli i czasu ..
he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
GONZO |
Dodany dnia 06-11-2011 14:37 |
Postów: 966 Data rejestracji: 08.06.2007 23:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
a jakby zrobić tak jak zegarek lcd i wyświetlacz kompa - czyli po zapłonie świeci intensywnie a po odpaleniu silnika słabiej
klamki świeciłyby się cały czas tylko nie mrugałyby niepotrzebnie i nie waliły po oczach podczas jazdy. ... Powrócił GONZO marnotrawny i nikt już nie jest bezpieczny ... ................... Każdy ma swoją banie i matriksa w głowie ....................i to jest najgorsze Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 260000km
|
se7en3 |
Dodany dnia 06-11-2011 15:20 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
jeśli chodzi o walenie po oczach to wgl nie rozprasza to i nie świeci po oczach prawie jest to nie zauwazalne
he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
s_konrad |
Dodany dnia 06-11-2011 17:36 |
Postów: 647 Data rejestracji: 28.04.2007 22:54 Skąd: lubelskie Chełm |
@Mateo: Jeżeli chcesz się bawić w obliczenia to:
1. dobierzesz pojemność, która będzie zasilała diodę odpowiednio długi czas, 2. dolicz koszt przekaźników, 3. dołóż min 20 mb przewodu 4. docelowo trzeba byłoby zastosować sprzężenie zwrotne na każdym przekaźniku Za dużo zabawy jak na 4 LEDowe punkty a koszt i tak niewspółmiernie wysoki. Prościej byłoby zrobić układ czasowy na jakimś operacyjnym scalaczku np NE555. Nie chcę teraz dywagować odnośnie kosztów takiego układu, ale na 100% całość zamknie się w 10 PLN a stosując przekaźniki i pojemności to znacznie ponad 30 PLN. I o ile ja się mam prawo pomylić w kwestii technicznej o tyle w kosztach zdecydowanie taniej wyjdzie układzik operacyjny. Dobrze byłoby zapytać maestro jak zrobić taki układ bo ja już trochę zardzewiałem. Edytowane przez s_konrad dnia 06-11-2011 17:37 Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
|
se7en3 |
Dodany dnia 06-11-2011 21:13 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
Widze ze pomysły coraz bardziej ciekawsze i tansze ;ddd
he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
maestro |
Dodany dnia 06-11-2011 23:35 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
s_konrad napisał/a: @Mateo: Jeżeli chcesz się bawić w obliczenia to: 1. dobierzesz pojemność, która będzie zasilała diodę odpowiednio długi czas, 2. dolicz koszt przekaźników, 3. dołóż min 20 mb przewodu 4. docelowo trzeba byłoby zastosować sprzężenie zwrotne na każdym przekaźniku Za dużo zabawy jak na 4 LEDowe punkty a koszt i tak niewspółmiernie wysoki. Prościej byłoby zrobić układ czasowy na jakimś operacyjnym scalaczku np NE555. Nie chcę teraz dywagować odnośnie kosztów takiego układu, ale na 100% całość zamknie się w 10 PLN a stosując przekaźniki i pojemności to znacznie ponad 30 PLN. I o ile ja się mam prawo pomylić w kwestii technicznej o tyle w kosztach zdecydowanie taniej wyjdzie układzik operacyjny. Dobrze byłoby zapytać maestro jak zrobić taki układ bo ja już trochę zardzewiałem. Bez przesady. Trzeba policzyć koszty właściwe czyli realne. Jak Ty zardzewiałeś to ja już dawno spróchniałem.... Ja wydaje 40PLN i mam to co chce, czyli zatrzymuje sie, wystarczy że dotkne centralnego i światło w srodku mile sie rozjasnia. Jeśli podczas włączonego zapłonu/silnika otworza sie drzwi lampka szybko sie rozjasni, i po zamknieciu szybko wygaśnie. Podczas wyłaczonego zapłonu/silniku nastepuje to o wiele wolniej. Tak wiec pomyślcie jak to zrobić. Mam pewien plan to sprzężyć ale to nadal testy bo mam ważniejsze rzeczy na głowie a według mnie głowny impuls to zerowa predkosc (zerowa ilość impulsów i np hamulec ręczny). Jeśli ktoś bedzie miał ALE to niech powie jak w miare automatycznie ustawic układ bo ja nie widze lepszego rozwiazania. Edytowane przez maestro dnia 06-11-2011 23:35 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
s_konrad |
Dodany dnia 07-11-2011 20:22 |
Postów: 647 Data rejestracji: 28.04.2007 22:54 Skąd: lubelskie Chełm |
@maestro: No to teraz pojechałeś sobie trochę po bandzie
Układ detekcji ruchu + dodatkowo inny detektor (nawet zatkany tranzystor z krańcówki ręcznego) to już rozbudowany system kontroli wyposażenia pojazdu. Do tego jeszcze sprzężenie z oświetleniem... Całość jest super tylko, że trochę mija się z ideą taniości I pozostaje pytanie ilu użytkowników będzie w stanie sprostać takiemu projektowi a ilu pójdzie po najmniejszej linii oporu i zrobi najprościej. Intensywność świecenia diody też można kontrolować poprzez regulację choćby ogólnie dostępnym PR 1kOhm Ja miałem na myśli układzik działający na podobnej zasadzie do tego, który zrobiłeś w zegarach. A intensywność świecenia można przecież regulować płynnie np na LM 317 Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 2 z 2: 12
Przejdź do forum: |