Menu główne
Forum
Klubowicze
decki |
Dodany dnia 08-11-2011 12:32 |
Postów: 10 Data rejestracji: 20.10.2011 12:40 Skąd: - |
Witam.
Mam mały problem. Chciałem się pozbyć rdzy na moim aucie.Zeszlifowałem do gołej blachy, odtłuściłem następnie posmarowałem specjalnym środkiem do rdzy. Odczekałem 24h.Pózniej szpachlowanie , papier , papier na mokro podkład i malowanie( przy okazji chciałem zrobić kilka odprysków i to był błąd ). Wyszło tragicznie, porobiły się jakieś plamy. (dodam ,że nie pryskałem jeszcze lakierem bezbarwnym ). Poniżej znajdują się zdjęcia. Co można z tym zrobić , żeby wyglądało lepiej bez malowania całego auta. http://imageshack...0399j.jpg/ http://imageshack...0397f.jpg/ Edytowane przez decki dnia 08-11-2011 12:45 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-11-2011 12:32 |
luksad2200 |
Dodany dnia 08-11-2011 12:36 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
dodaj zdjecia
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
decki |
Dodany dnia 08-11-2011 12:46 |
Postów: 10 Data rejestracji: 20.10.2011 12:40 Skąd: - |
Edytowane przez decki dnia 08-11-2011 12:52 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 08-11-2011 12:58 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
są 2 wyjścia z sytuacji,
lakier bezbarwny na te elementy w całości, lub polerka sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
decki |
Dodany dnia 08-11-2011 13:05 |
Postów: 10 Data rejestracji: 20.10.2011 12:40 Skąd: - |
A powiedz mi jeszcze jak robić tą polerkę ,jakim materiałem ? mechanicznie czy ręcznie ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 08-11-2011 13:06 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
mechanicznie, szlifierką kątową z regulcją obrotów, tarczą do polerki, ale bedziesz musiał całe auto przejechac w ten spsoób
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
decki |
Dodany dnia 08-11-2011 13:12 |
Postów: 10 Data rejestracji: 20.10.2011 12:40 Skąd: - |
Mam jeszcze jedno pytanko a prze polerkę nie uszkodzę starego lakieru.Te elementy , które widać na zdjęciach nie są jeszcze lakierowane. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 08-11-2011 13:14 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
nie powinieneś, tarcza do polerki jest delikatna,
odświeżysz stary lakier i będzie wyglądał identycznie sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
decki |
Dodany dnia 08-11-2011 13:24 |
Postów: 10 Data rejestracji: 20.10.2011 12:40 Skąd: - |
Dzięki bardzo za podpowiedzi. Będę próbował tak zrobić. pozdro Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 08-11-2011 13:27 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
tylko zebys szlifierką na wysokich obrotach nie próbował bo spalisz lakier, mają byc małe obroty
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
dominik520 |
Dodany dnia 08-11-2011 15:39 |
Postów: 412 Data rejestracji: 16.05.2011 19:30 Skąd: wielkopolskie Czempiń |
zmatuj cały błotnik,kup odpowiednią baze(chodzi o kolor)i pomaluj cały element,a i nie czekaj kilka dni, tylko maluj bezbarwnym po wyschnięciu bazy bo później klar schodzi,z tym już nic nie zrobisz!żadna polerka nie pomoże Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
|
se7en3 |
Dodany dnia 08-11-2011 22:52 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
weź to całe rozwal papierem ściernym potem szpachluj zjedz wodnym daj podkład zeszlifuj go lekko aj baze, potem clar wyjdzie ci 80 zł max jak sam zrobisz to .
he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
Lipek |
Dodany dnia 09-11-2011 00:14 |
Postów: 549 Data rejestracji: 09.12.2010 12:22 Skąd: lubelskie Lublin |
Po pierwsze to nigdy nie stosuje się jakiś odrdzewiaczy typu kortanin itp. Bo to jest jedno wielkie g***o i co jedynie to można sobie tylko roboty dołożyć
Jeśli chcesz zrobić to dobrze i żeby miało ręce i nogi to: Zeszlifuj do gołej blachy miejsca w których jest rdza (najszybciej kątówką z tarczą do szlifowania) Rozciągnij to miejsce papierem np P100 tak aż nie będzie czuć różnicy między warstwami (Sprawdzaj całą dłonią nie dwoma palcami) Połóż ok. dwie warstwy(czas między warstwami ok.10min przy temp. ok. 20'C) podkładu EPOKSYDOWEGO (antykorozyjny) i pozostaw do wyschnięcia. Przymatuj papierkiem np P240 jeśli są to poszpachluj ubytki docieraj papierami w zależności czy ładnie poszpachujesz jak w miarę to zacznij od P100/P120 jak już dotrzesz posprawdzaj czy jest ok. i wygładź szpachlę papierami P240-P320 no i na to podkład wypełniający tak ok. trzech warstw (czas między warstwami czekaj aż "na oko" zmatowieje ok. 10-15min) zostaw do wyschnięcia. Podkład zacznij szlifować P240 (Pamiętaj o rantach itp. bo wszystkie nie dociągnięcia na podkł. wyjdą na lakierze) sukcesywnie przechodź do drobniejszych papierów na koniec jeśli masz oscylarkę szlifuj krążkiem P500 jeśli jedziesz ręcznie to P800/P1000 na wodę najlepiej przypylić czarnym sprayem wtedy widać gdzie nie do matowane. Malowane elementy można lakierować na ostro (tylko ten element, nie polecam) lub cieniować (wychodzić z bazą i bezbarwnym na sąsiadujący element) pod cieniowanie matuj papierkiem wodnym P1000 mniej więcej pół elementu. Odtłuszczamy, oklejamy I jedziesz z bazą. Pierwsza warstwa tzw tolerancyjna przypyl element podkładowany po ok.10 min pełna warstwa i po 10min kolejna z wyciągnięciem jej na cieniowany element mniej więcej do połowy zmatowanego pola. Lakier bezbarwny tzw. Klar to samo pierwsze tolerancyjna a puźniej dwie konkretnie wylane (po odstępie ok. 15-20min) obie warstwy wyciągnij na elem. cieniowany w tym drugą do końca zmatowanego pola CIENIWANEGO ELEMENTU NIE LAKIERUJEMY DO TAŚMY I zostaw do wyschnięcia POLERKA: Syfki zeszlifuj papierem wodnym P2000 następnie cały malowany element łącznie z tym cieniowanym zmatuj wodnym P2500. Poleruj wstępnie białą wilgotną gąbką oczywiście z nałożoną pastą na element po ok. trzech powtórzonych cyklach dla lepszego połysku przepoleruj czrną gąbką z nałożonym mleczkiem np. autopolitura doczyść miękką szmatką i ciesz się połyskiem i brakiem rdzy. Dziękuję za uwagę Jeśli o czymś zapomniałem to nie krzyczczcie poprawię "Bóg dał nam nogi, aby dojść tam gdzie nie da się wjechać na glebie"
Moje auto: Renault Clio, Phase I, 1992r.,F7r/p 2.0 16v (1998/1KM),Hot hatch, benzyna Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., F7P 1.8 16v (1764/136KM),Cabrio, benzyna
|
dominik520 |
Dodany dnia 09-11-2011 07:04 |
Postów: 412 Data rejestracji: 16.05.2011 19:30 Skąd: wielkopolskie Czempiń |
Opisane od A do Z@decki: jak zrobisz to tak,jak opisal @Lipek: to efekt gwarantowany Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |