29 Kwietnia 2024 02:56:18
Zdjęcia użytkowników
booster70 bialy86kace
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy nadwozia
 Drukuj temat
Malowanie, szpachlowanie 
decki
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 12:32
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 20.10.2011 12:40
Skąd: -

Witam.
Mam mały problem. Chciałem się pozbyć rdzy na moim aucie.Zeszlifowałem do gołej blachy, odtłuściłem następnie posmarowałem specjalnym środkiem do rdzy. Odczekałem 24h.Pózniej szpachlowanie , papier , papier na mokro podkład i malowanie( przy okazji chciałem zrobić kilka odprysków i to był błąd ). Wyszło tragicznie, porobiły się jakieś plamy. (dodam ,że nie pryskałem jeszcze lakierem bezbarwnym ). Poniżej znajdują się zdjęcia.
Co można z tym zrobić , żeby wyglądało lepiej bez malowania całego auta.
http://imageshack...0399j.jpg/
http://imageshack...0397f.jpg/

Edytowane przez decki dnia 08-11-2011 12:45
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-11-2011 12:32
Awatar
luksad2200
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 12:36
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

dodaj zdjecia

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
decki
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 12:46
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 20.10.2011 12:40
Skąd: -


Edytowane przez decki dnia 08-11-2011 12:52
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
 
luksad2200
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 12:58
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

są 2 wyjścia z sytuacji,
lakier bezbarwny na te elementy w całości, lub polerka

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
decki
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 13:05
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 20.10.2011 12:40
Skąd: -

A powiedz mi jeszcze jak robić tą polerkę ,jakim materiałem ? mechanicznie czy ręcznie ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
 
luksad2200
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 13:06
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

mechanicznie, szlifierką kątową z regulcją obrotów, tarczą do polerki, ale bedziesz musiał całe auto przejechac w ten spsoób

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
decki
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 13:12
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 20.10.2011 12:40
Skąd: -

Mam jeszcze jedno pytanko a prze polerkę nie uszkodzę starego lakieru.Te elementy , które widać na zdjęciach nie są jeszcze lakierowane.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
 
luksad2200
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 13:14
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

nie powinieneś, tarcza do polerki jest delikatna,
odświeżysz stary lakier i będzie wyglądał identycznie

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
decki
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 13:24
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 20.10.2011 12:40
Skąd: -

Dzięki bardzo za podpowiedzi. Będę próbował tak zrobić.
pozdro

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 202085km
 
luksad2200
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 13:27
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

tylko zebys szlifierką na wysokich obrotach nie próbował bo spalisz lakier, mają byc małe obroty

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
dominik520
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 15:39
Awatar


Postów: 412

Data rejestracji: 16.05.2011 19:30
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

zmatuj cały błotnik,kup odpowiednią baze(chodzi o kolor)i pomaluj cały element,a i nie czekaj kilka dni, tylko maluj bezbarwnym po wyschnięciu bazy bo później klar schodzi,z tym już nic nie zrobiszShock!żadna polerka nie pomożePfft

Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
 
se7en3
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2011 22:52
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

weź to całe rozwal papierem ściernym potem szpachluj zjedz wodnym daj podkład zeszlifuj go lekko aj baze, potem clar wyjdzie ci 80 zł max jak sam zrobisz to .

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
Lipek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-11-2011 00:14
Awatar


Postów: 549

Data rejestracji: 09.12.2010 12:22
Skąd: lubelskie
Lublin

Po pierwsze to nigdy nie stosuje się jakiś odrdzewiaczy typu kortanin itp. Bo to jest jedno wielkie g***o i co jedynie to można sobie tylko roboty dołożyć Smile
Jeśli chcesz zrobić to dobrze i żeby miało ręce i nogi to:
Zeszlifuj do gołej blachy miejsca w których jest rdza (najszybciej kątówką z tarczą do szlifowania) Rozciągnij to miejsce papierem np P100 tak aż nie będzie czuć różnicy między warstwami (Sprawdzaj całą dłonią nie dwoma palcami) Połóż ok. dwie warstwy(czas między warstwami ok.10min przy temp. ok. 20'C) podkładu EPOKSYDOWEGO (antykorozyjny) i pozostaw do wyschnięcia.
Przymatuj papierkiem np P240 jeśli są to poszpachluj ubytki docieraj papierami w zależności czy ładnie poszpachujesz jak w miarę to zacznij od P100/P120 jak już dotrzesz posprawdzaj czy jest ok. i wygładź szpachlę papierami P240-P320 no i na to podkład wypełniający tak ok. trzech warstw (czas między warstwami czekaj aż "na oko" zmatowieje ok. 10-15min) zostaw do wyschnięcia.
Podkład zacznij szlifować P240 (Pamiętaj o rantach itp. bo wszystkie nie dociągnięcia na podkł. wyjdą na lakierze) sukcesywnie przechodź do drobniejszych papierów na koniec jeśli masz oscylarkę szlifuj krążkiem P500 jeśli jedziesz ręcznie to P800/P1000 na wodę najlepiej przypylić czarnym sprayem wtedy widać gdzie nie do matowane. Malowane elementy można lakierować na ostro (tylko ten element, nie polecam) lub cieniować (wychodzić z bazą i bezbarwnym na sąsiadujący element) pod cieniowanie matuj papierkiem wodnym P1000 mniej więcej pół elementu.
Odtłuszczamy, oklejamy I jedziesz z bazą.
Pierwsza warstwa tzw tolerancyjna przypyl element podkładowany po ok.10 min pełna warstwa i po 10min kolejna z wyciągnięciem jej na cieniowany element mniej więcej do połowy zmatowanego pola. Lakier bezbarwny tzw. Klar to samo pierwsze tolerancyjna a puźniej dwie konkretnie wylane (po odstępie ok. 15-20min) obie warstwy wyciągnij na elem. cieniowany w tym drugą do końca zmatowanego pola
CIENIWANEGO ELEMENTU NIE LAKIERUJEMY DO TAŚMY
I zostaw do wyschnięcia Wink
POLERKA: Syfki zeszlifuj papierem wodnym P2000 następnie cały malowany element łącznie z tym cieniowanym zmatuj wodnym P2500. Poleruj wstępnie białą wilgotną gąbką oczywiście z nałożoną pastą na element po ok. trzech powtórzonych cyklach dla lepszego połysku przepoleruj czrną gąbką z nałożonym mleczkiem np. autopolitura doczyść miękką szmatką i ciesz się połyskiem i brakiem rdzy.
Dziękuję za uwagę Pfft Jeśli o czymś zapomniałem to nie krzyczczcie poprawię Wink

"Bóg dał nam nogi, aby dojść tam gdzie nie da się wjechać na glebie" Wink
Moje auto: Renault Clio, Phase I, 1992r.,F7r/p 2.0 16v (1998/1?KM),Hot hatch, benzyna Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., F7P 1.8 16v (1764/136KM),Cabrio, benzyna
 
dominik520
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-11-2011 07:04
Awatar


Postów: 412

Data rejestracji: 16.05.2011 19:30
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

Opisane od A do Z@decki: jak zrobisz to tak,jak opisal @Lipek: to efekt gwarantowanySmile

Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: