25 Kwietnia 2024 19:54:10
Zdjęcia użytkowników
TomexD playazka
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy nadwozia
 Drukuj temat
podnoszenie reni 
adek
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2011 22:55
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 09.11.2011 08:45
Skąd: kujawsko-pomorskie
Mogilno

jest problem, podczas podnoszenia coś się stało z lewarkiem i wgniut mi podłogę ostra krawędzią z przodu z lewej strony , będę musiał spawać

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 411040km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-11-2011 22:55
Awatar
Kali
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2011 22:57
Awatar


Postów: 3457

Data rejestracji: 07.08.2010 21:30
Skąd: lubelskie
Radzyń Podlaski

to pytanie czy twierdzenie ?

LRA11899<3

Moje auto: Renault Laguna II 1.9 dCi (88kW/120KM),, diesel, 211000km
 
adek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2011 22:59
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 09.11.2011 08:45
Skąd: kujawsko-pomorskie
Mogilno

zastanawiam się nad urzywaniem podnośnika hydraulicznego bezpieczniejszego , w tym celu musiałbym wzmocnić podłogę

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 411040km
 
R9GTX
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2011 22:59
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

pod lewarek zawsze się coś podkłada, to nie nowe auta Smile nawet jak próg zdrowy to zawsze może się tak stać. Materiał się z wiekiem utlenia

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
adek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2011 23:06
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 09.11.2011 08:45
Skąd: kujawsko-pomorskie
Mogilno

stary niestary ale podnieść trzeba, zastanawiam się nad dołożeniem kawałka grubszej blachy pod podnośnik hydrauliczny

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 411040km
 
R9GTX
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2011 23:09
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

wymień najlepiej zgnite elementy. Nieważne jakim będziesz podnośnikiem auto podnosił to i tak będzie się zapadać w miejscach zkorodowanych.

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
Obywatel
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:07
Awatar


Postów: 778

Data rejestracji: 17.02.2008 22:13
Skąd: pomorskie
Słupsk

Przy podnoszeniu samochodu lepiej dmuchać na zimne. Kiedyś Renówka mi spadła z lewarka bo podniosłem całą jedną stronę podpierając lewarkiem na środku progu. No i lewarek się złamał bo był z marketu Shock Całe szczęście wcześniej podłożyłem koło pod okolice przedniego chlapacza i auto nie jebnęło tarczą o ziemię, ale strachu i tak się najadłem jak cholera.

Podstawa to dobry lewarek (nie z marketu !), dobrze umieszczony i pewnie podparty. No i tak jak ktoś wyżej napisał, jeśli auto jest nadjedzone, to lepiej jest coś podłożyć - np. deskę.

Moje auto: Passat B5FL; Clio III 1.2 tce, diesel, 220000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:10
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

lewarek jest do podnoszenia i opuszczania a nie do tego aby auto na nim spoczywało.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Obywatel
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:15
Awatar


Postów: 778

Data rejestracji: 17.02.2008 22:13
Skąd: pomorskie
Słupsk

Zgadza się, ale najlepiej stosować dobre lewarki o nominalnej nośności równej masie naszego auta pomnożonej przez 2. Co to za lewarek (o ile pamiętam był to 2 ton), który łamie się po podniesieniu jednej strony małego kompakta, jakim jest R19?

Moje auto: Passat B5FL; Clio III 1.2 tce, diesel, 220000km
 
se7en3
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:25
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

podnieś sobie go na wachaczu albo na gumach stabilizatora ...
najbezpieczniej i tam sie nic nie stanie .. zawsze tak podnosze nawet jeśli auto ma 2 lata;d lepiej dmuchac na zimne;d

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@se7en3: najgłupszy sposob.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
se7en3
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:30
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

noo jednak nie. kazdy mechanik ci to powie

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Każdy mechanik Ci powie że nie podkłada sie lewarka pod ruchome elementy zawieszenia tylko pod elementy nośne auta (konstrukcyjne) i do tego przewidziane.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mati89tczew
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:31
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

ja z tyłu podnoszę o mocowanie beli, a z przodu w fabrycznym lewarkiem w fabrycznym miejscu.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
se7en3
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:32
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

ta przewidziany masz próg ale jesli on jest zgnity to pod co ma podłożyć sobie lewarek pod kolo? a;bp moze pod wydech ?
wez stary bo troche przesadzasz, pod co noo powiedz pod co sie podnosi skoro progi sa zgnite ?
???


Treść dodana dnia 13-11-2011 23:33:

bo mnie to ciekawi


Treść dodana dnia 13-11-2011 23:34:

@mati89tczew: ok to rozumiem jesli próg nie jest zgnity;d
a prawa z tylu tez o mocowanie belki podnosze

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:35
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

a gdzie kończą sie przedłużenia podłużnic? a potem na ich końcu profil poprzeczny? spójrz najpierw a potem pisz takie glupoty jak podkładanie lewarka pod wahacz


jakby któryś z was miał choć kapke oleju w głowie to by wiedział że podnosząc auto w tylnych fabrycznych miejscach podnosi za mocowanie belki.

jeszcze ktoś ma ale do prawdziwości o czym pisze?

Edytowane przez maestro dnia 13-11-2011 23:36
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
se7en3
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:37
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

dobra ty podkładassz sobie pod pogłużnice spoko
ja podkładam sobie pod wachacz albo gumy stabilizatora nic mi sie nie dzieje i jest okey ! mi pasi bo nic sobie nie psuje.

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:40
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Podłużnice, jedyny inny element który może być wykorzystany do podnoszenia auta.

Nadal brak oleju w głowie. Wahacz jest elementem który podczas podnoszenia opada wypierany przez rozciągającą sie sprezyne. Nadal nie rozumiesz że to po prostu zwyczajnie niebezpieczne?

Edytowane przez maestro dnia 13-11-2011 23:41
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
gielab0019
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:41
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

maestro napisał/a:
a gdzie kończą sie przedłużenia podłużnic? a potem na ich końcu profil poprzeczny? spójrz najpierw a potem pisz takie glupoty jak podkładanie lewarka pod wahacz


jakby któryś z was miał choć kapke oleju w głowie to by wiedział że podnosząc auto w tylnych fabrycznych miejscach podnosi za mocowanie belki.

jeszcze ktoś ma ale do prawdziwości o czym pisze?

w mercedesie jest fajny patent że są 4 krążki po każdej stronie po 2 Wink pod to się daje lewarek i 0 wątpliwości że coś się stanie Wink

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
se7en3
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2011 23:43
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

niech Ci bedzie niebezpieczne tylko ktora osoba robiąc cos pod autem nie da sobie jakiegos elementu zabezpieczajacego" gdy w czsie lezenia pod autem " " i w razie awari podnośnika auto nie spadło" chyba kazdy o tym myśli .

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: