11 Maja 2024 19:36:30
Zdjęcia użytkowników
damianszyca ALAN
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
regeneracja parownika OMVL90E 
kimada
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2012 20:05
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

Dobra Panowie, czas zacząć robić coś samemu dalej. Jako, że jestem, jak wiecie, zielony, to poproszę o poradę. Muszę wyjąć parowniki, rozebrać, wymienić wszystkie gumki, w sensie membranki i uszczelki, więc proszę o poradę, jak to uczynić step baj step, aby niczego nie schrzanić, czyli jak i z czym się je, jak z wężami z płynem chłodzącym, czy trza gaz przy butli zakęcać itd, itd. Pomożecie?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 13-01-2012 20:05
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2012 20:07
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jezeli przy butli masz elektrozawor to wystarczy że przed odpieciem poluzujesz rurke z gazem przy parowniku, z rurki wyleci gaz po chwili przestanie. i mozesz krecic z auta. weze od parownika - ja sobie tulejke wymysliłem i łącze je ze sobą. nie wiem gdzie masz parownik ale łapał był płyn przy odkrecaniu.

sama regeneracja to banał. jak masz zestaw naprawczy to wszystko samo sie wyjasnia jak rozbierzesz. stare wyjmujesz, nowe wkładasz Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kimada
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2012 20:15
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@maestro: czyli z gazem martwić się nie muszę, to mi się podoba. Parownik mam po lewej stronie, wysoko, na takim płaskowniku przykręcony, na wysokości tej czarnej puchy z przekaźnikami, no może ciut wyżej. Z tym połaczeniem węży to masz świetny pomysł, tylko muszę poszukać w necie opisu do parownika, w sensie jaka średnica rurki, to odkręcę, połączę oba i będzie lux Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2012 20:16
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

16mm albo 19mm - poszukaj info o tym parowniku to bedziesz miał
dane Wink

Pamietaj żeby nie uchlapać alternatora za specjalnie Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kimada
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2012 20:22
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@maestro: stary, alternator jest po drogiej stronie, pisząc lewa miałem na myśli stronę kierowcy. Teraz pytanko, jak sprawdzić po regeneracji szczelność bez czyjnika gazu?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2012 20:29
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@kimada: skrecasz wszystko i tyle. podpinasz gaz i chłodzenie. odpalasz na benzynie, uzupełniasz chłodziwo, czekasz az sie unormuje poziom w zbiorniczku i probuje przerzucic na gaz Wink pamietaj że regulacja potrzebna ale to samemu mozna zrobic, ale nie zdziw sie jak np beda niskie lub wyzsze wolne obroty

smród gazu oznacza aby od razu wylaczyc silnik Wink woda z mydłem i badasz czy rurke np dokreciłes dobrze Wink

Edytowane przez maestro dnia 13-01-2012 20:30
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kimada
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2012 20:43
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@maestro: czyli standardowo, dzięki za pomoc, teraz tylko muszę oblukać w necie, czy tam jest gdzieś filtr gazu przy parowniku, bo poprzedni partacz-gaziarz mówił, że nie ma.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2012 20:44
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

moze byc osobno Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kimada
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2012 20:53
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

Nie ma filtra gazu, nie ma śruby do spuszczania syfu, ale mi się trafiła instalacja. Jutro poczytam o tym parowniku, bo wiedza to podtawa, a nie jakieś pierdoły pseudo gazowników.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2012 20:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Zdjeica porób z pod maski Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kimada
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2012 21:00
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@maestro: no to podtawa, jutro rano będą, polukasz fachowym okiem Smile


Treść dodana dnia 20-01-2012 18:39:

no to w końcu mam te fotki:
http://www.fotosi...1161a.html
http://www.fotosi...ec5f6.html
http://www.fotosi...4af5e.html
http://www.fotosi...f0edc.html
Ale dzisiaj pojawił się nowy problem. Jak wczoraj śmigała na gazie już prawie bez zarzutu, tak dzisiaj umarła. Ten przełacznik w desce przestał działać, nie świeci ani czerwona ani zielona. Renia śmiga tylko na benie. Chciałem polukać gdzie tam są jakieś bezpieczniki, ale na kablach nic nie widać i już dalej nie lazłem bo mokro jak cholera i na łeb się lało.


Treść dodana dnia 20-01-2012 19:13:

Dodam jeszcze, że węże do parownika i sam parwonik nagrzany, czyli wodziczka ciepła śmiga, tylko gdzieś prunt padł do centralki i ciemno jak u afroamerykanina Smile


Treść dodana dnia 20-01-2012 19:16:

i na fotce widać takie dwa cieniutki kabelki, różowy i czarny, one idą do jakieoś czujnika wkręconego w parownik, wygląda mi to na czujnik temperatury, mogę się mylić, ale kompa od gazu miałem ustawionego na obrotka na 2500.


Treść dodana dnia 21-01-2012 15:55:

jak na razie przeczyszczone bezpieczniki do Bingo M, nic nie pomogła, ale najpierw trza pomierzyć napięcia, a tu znowu trza jechać, masakra z tą ciemnicą i brakiem garażu.
Mam pytanko, czy jak parownik by umarł na amen, to centralka ma jakieś zabiezpieczenie i sama się wyłącza, w sensie, że instalacja przestaje działać?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
seba2ts
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2012 15:58
Awatar


Postów: 501

Data rejestracji: 03.11.2008 18:23
Skąd: mazowieckie
Chorzele

moim zdaniem chyba raczej nie . poprostu na gazie by nie chodził pewnie . na sekwencji to by spowrotem sie przełączył na PB ale w zwykłym to chyba nie choc pewności sie nie ma

Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D

Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
 
ANDI
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2012 16:01
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

u mnie bezpiecznik byl nie daleko parownika, spalil sie i mialem tak samo.. nie moglem wlaczyc lpg, przycisk i diody nie reagowaly Smile

Edytowane przez ANDI dnia 21-01-2012 16:02
Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
kimada
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2012 21:08
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@ANDI: no to ja mam tak samo, wszystko zgasło, ewidentnie ma ma prundu, ale teraz i tak nic nie wymyslimy, coemno, zimno i można gdybać.
trza będzie pomierzyć, czy do tych dwóch bezpieczników dochodzi napięcie, to będzie wiadomo cz y szukać dalej.


Treść dodana dnia 23-01-2012 19:21:

Dobra, jak na razie naprawione, przeczyściłem te dwa bezpieczniki idące do Bingo M i zadziałało. Teraz mam inne pytanie. Na benie chodzi lajcikowo, ma 800 obrotów i pracuje równiutko, jak przełączę na LPG, to silnik już przy 900-800 zaczyna szarpać, tak pojedyńcze szarpnięcia i delikatne pykanie w wydech w tym momencie, po przełaczeniu na PB wszystko zaczyna chodzić lux. Więc powiedzcie mi, bo moim zdaniem to nie jest wina kabli WN ani kopólki, więc nie chcę wpadać w dodatkowe koszty. Czy takie objawy może dawać zasyfiony na maxa parownik?


Treść dodana dnia 23-01-2012 20:49:

Fachowcy, podpowiecie coś?


Treść dodana dnia 23-01-2012 22:21:

a to jakiś bojkot jest?


Treść dodana dnia 04-02-2012 17:33:

Pytanie do posiadacza takiego jak w temacie parownika, da się z niego spuścić szlam bez rozbierania na czynniki pierwsze?


Treść dodana dnia 05-02-2012 17:33:

nikt takiego nie ma?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
seba2ts
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2012 22:02
Awatar


Postów: 501

Data rejestracji: 03.11.2008 18:23
Skąd: mazowieckie
Chorzele

z jakiej firmy ten parownik ?? BRC ? powinna byc gdzieś na dole śruba do spuszczania szlamu

Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D

Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
 
kimada
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2012 09:51
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

OMVL90E i nie ma żadnej śruby na dole niestety.


Treść dodana dnia 08-02-2012 21:50:

No to już doszedłem jak w tym ustrojstwie choć trochę ulżyć parownikowi. Spuściłem trochę szlamu, ale pewnie jeszcze od cholery zostało. Cieszy mnie jedno, auto na gazie zaczęło trzymać obroty i pracować jak latem, więc jak zrobi się ciepło, to rozbiorę i wyczyszczę włacznie z wymianą gumek. Martwi mnie jedno, przy wyjściu wody z parownika pojawia się delikatny przeciek i nie wiem, jak długo to wytrzma. Pytanie do znaców tematu, czy po wymianie wewnętrznych uszczelek będzie git, czy nie?
Tutaj macie manuals do regeneracji: http://www.fesaut...ervice.pdf - jakby coś, to mam to dysku i mogę wysłać na meila.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
grzes70
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2012 00:26
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@kimada: Problem z tym parownikiem jest taki że tylko Ty masz taki i nie bardzo wiadomo z czym się to je...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
kimada
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2012 07:25
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@grzes70: no to będę gromadził doświadczenie i dokumentację techniczną i w razie potrzeby służył pomocą Smile
Jak masz taką możliwość, to ściągnij ten poradnik w pdf ze stronki, którą podałem i niech to wrzucą w FAQ.


Treść dodana dnia 09-02-2012 21:09:

Koledzy, pytanko ponawiam, czy jak przy wyjściu z parownika kolanka odprowadzającego wodę jest mokro, to wystarczy przy regeneracji wymienić uszczelkę wewnątrz, czy to jest bardziej poważny problem?

Edytowane przez kimada dnia 09-02-2012 07:36
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2012 21:14
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nic wiecej uszczelniającego tam nie ma Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kimada
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2012 21:20
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@maestro: no to sprawa jasna, czas zakupić zestaw do regeneracji i poczekać na kawałek odwilży, bo łapy marzną jak diabli. Najciekawsze jest to, że u mnie śruba do napięcia membrany była wykręcona na maxa przez tego pizdniętego gaziarza, dobrze, że nie wypadła. To właśnie nią ustawiłem prawidłowe obroty Smile


Treść dodana dnia 11-02-2012 19:52:

Krzychup, jakbyś mógł dodaj ten manuals parownika OMVL R90/E do FAQ, kto wie, komu i kiedy się przyda.


Treść dodana dnia 02-03-2012 20:20:

@maestro jak odłączasz węże z wodą od parownika, to zanim dasz tą łączącą rurkę, ostro leci z węży, czy da się to ogarnąć w miarę szybko?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: