12 Maja 2024 10:52:34
Zdjęcia użytkowników
seba1423 dawcio
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Zimno w aucie!!! 
marcin90pl
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2012 18:16
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Witam, jakiś czas temu wymieniałem pompę wtryskową u mechanika i po wymianie auto przestało grzać. Temperatura zawsze rosła do idealnego kąta 45 stopni na wskaźniku i tak się trzymała, czy było lato czy zima, zawsze zostawała idealnie w połowie. Mimo temperatury na tych 45 stopniach w kratkach leciało ledwo ciepłe powietrze (na pewno zimniejsze niż do tej pory) więc z powrotem do mechanika. Stwierdził, że termostat nie działa odpowiednio i że trzeba wymienić. Ok, kupiłem, 50zł wydałem. Po wymianie termostatu i płynu odebrałem auto i robiłem krótkie trasy więc auto nawet nie zdążyło się zagrzać i nie zwracałem na to uwagi. Jednak po trasie 60km wskazówka dolatuje do 2 kreski, lekko powyżej i spadnie pod nią, żeby znów po dobiciu ponad nią spaść. I tak w kółko. Ok, może termostat jest walnięty- zdarza się. Nie zachowałem paragonu więc kolejne 40zł w plecy i koszty płynów/koncentratów. Tym razem wymieniałem z ojcem. Po dolaniu płynu na otwartym korku, odpowietrzanie chłodnicy. Niby już powietrza nie ma, ale temperatura ani rusz do góry. Wentylator się załącza ale temperatura na wskaźniku jak uparta powyżej 2 kreski nie wejdzie. Na postoju jeszcze można nazwać to powietrze ciepłym, ale przy prędkości ok. 80km/h już leci ledwo letnie. Miał ktoś kiedyś taki problem? Dziwi mnie to, że z dnia na dzień przestał grzać. Nagrzewnica nie cieknie, była wymieniona jakoś latem od dawcy i było ładnie ciepło (ranem auto grzało i zanim słońce wyszło, dało się na spodenkach wysiedzieć). Płynu w układzie dosyć. Chłodnica do połowy zakryta kartonem i zero efektu. Ni jak nie mogę dogrzać auta. Już mnie to irytuje. Proszę o jakieś podpowiedzi.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 27-01-2012 18:16
Awatar
Kali
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2012 18:17
Awatar


Postów: 3457

Data rejestracji: 07.08.2010 21:30
Skąd: lubelskie
Radzyń Podlaski

Nagrzewnica ?

LRA11899<3

Moje auto: Renault Laguna II 1.9 dCi (88kW/120KM),, diesel, 211000km
 
marcin90pl
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2012 18:30
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Tak z dnia na dzień? była przekładana z dawcy, bo moja ciekła.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
grzes70
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2012 18:41
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

A jak się rozkłada temperatura na wężach układu chłodzenia,nagrzewnicy?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
marcin90pl
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2012 18:42
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Wąż, który idzie od chłodnicy do termostatu jest wręcz gorący a ten idący na powrocie jest letni.


Treść dodana dnia 27-01-2012 23:28:

Pogrzebałem przy minus 12 stopniach z teściem przez ponad godzinę na dworzu i wyszło na to że był zapowietrzony, bo jak chodził na wolnych i ugniataliśmy węże jakie tylko się dało to w pewnym momencie puścił obieg na chłodnice. Odkręciliśmy odpowietrznik na chłodnicy całkowicie i trzymając około 2tys obrotow dalej ugniatalismy weze. Nagle walnął tyle płynu, że wylało się trochę górą zbiorniczka wyrównawczego więc puściliśmy gaz i zakręciliśmy odpowietrznik. Pochodził chwilę, płynu ubyło więc odkręciliśmy znowu odpowietrznik. Tym razem trochę pochlapał i wreszcie poleciało ciurkiem (widocznie z ojcem za słabo odpowietrzyliśmy, albo węże ugniataliśmy za pierwszym razem). płynu w zbiorniczku się wyrównało tak, że pokazywało na chodzie ponizej maksimum. Ale ale, w końcu temperatura na wskaźniku deski rozdzielczej stanęła w połowie, tak jak do tej pory. Powietrze lecące z kratek nie parzy, ale jest wyczuwalnie cieplejsze. Na dziś starczy. Jutro trasa 60km w jedną stronę. Może w końcu będzie grzał.


Treść dodana dnia 29-01-2012 09:45:

I dupa. Nie grzeje. Co prawda zimnym nie wieje ale nie jest to to powietrze co kiedyś. Chłodnica przykryta kartonami, a samochód nie może z temperaturą podejść wyżej niż 2 kreska. W aucie zimno i nie może się dogrzać. Po trasie dziś rano nie gasiłem go. Odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i ugniatałem wąż od chłodnicy, który wręcz parzył (tak jak inne węże). Odkręciłem odpowietrznik chłodnicy i nic z niego nie poleciało (dopiero dalsze ugniatanie węża powodowało tworzenie się bąbelków, ale ciurkiem się nie wylewało). Z tego odpowietrznika powinien lecieć płyn po odkręceniu go trochę? Mi ulatuje para i jak pisałem tworzą się bąbelki. Zakręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i nadal podczas ugniatania jedynie bąbelki się tworzyły na odpowietrzniku i nie chciało lecieć ciurkiem. Powietrze nadal zimne, a temperatura na wskaźniku wyżej 2 kreski ni chu chu nie podejdzie. Co robię źle? :/

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
bula6595
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2012 09:55
Awatar


Postów: 195

Data rejestracji: 09.07.2011 14:12
Skąd: -

stary a nie cieknie z głowicy ?masz płynu dobrze wlane ? a nie masz czasem za duzo oleju ? bo coś tu śmierdzi . moze zalałś układ mydłem w płynie ? ze lecą babelki ? bo niemoze być ze leci para i bąbelki tam nie ma prawa być powietrza wogole w hłodnicy . ma lecieć ciurkiem . coś masz zpierdzielone .. sprawdź czy czasem nie masz wężą zaczopowanego czy coś

co tam masz wogole petrygo czy wode z czymś tam ?

http://sc7.pl/pol...6,bula6595
coś dla psychopatów mój kanał youtube. https://www.youtu...amp;view=0
 
marcin90pl
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2012 13:48
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Lane na pewno jest koncentrat + płyn. Bąbelki w sensie pęcherzyki powietrza co od razu pękają (nie piana Smile ). płyn ma nieciekawy zapach i jest trochę mętny. przelew do zbiorniczka powraca (wlewa się z górnego węża).

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
matisso
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 30-01-2012 11:08
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 31.10.2008 09:38
Skąd: -

Witam. Odkąd zaczęły się większe mrozy mam podobne objawy. Z początku na benzynie nagrzewa sie do 1/4 skali, potem wskazówka zaczyna wariować. Raz w górę, raz w dół. Ogrzewanie chłodzi, parownik niedogrzany nie pozwala na przełączenie na gaz. Gdy sie dobrze nagrzeje problemy znikają, lecz wskazówka leciutko podryguje. Wczoraj go odpowietrzałem, ale płyn pociekł tylko z jednego zaworka od nagrzewnicy, tego bliżej pompy, podejrzewam ze idącego do nagrzewnicy. Z zaworka od chłodnicy do pompy nie poszło nic, nawet po podniesieniu zbiorniczka powyżej układu, to samo było w drugim zaworku od nagrzewnicy( na przewodzie dalszym od pompy). Na bagnecie nie widzę osadów, pod korek oleju nie zaglądałem.Głowica lekko wilgotna, ale tak już mam dłuższy czas. W lecie uzupełniałem układ destylowaną wodą ( niecały litr). Czy możliwe że ta woda sie wytrąca przy mrozach i zamarzając przytyka termostat? Skoro parownik jest niedogrzany to podejrzewam że obieg nie działa jak powinien. Po dobrym nagrzaniu problemu nie ma, więc tak jakby to odmarzało..

Renatka 19 - żyletka nie do zaje...nia Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan
 
Swierzak90
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2012 21:43
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

Przeczytaj to uważnie autorze postu: mam ten sam silnik i po odpaleniu auta przy - 12 stopniach po 3 minutach juz leci ciepłe powietrze, więc tu problemem będzie nagrzewnica jeśli u ciebie tak nie jest. A po drugie jest - 12 stopni czasami nie jeździsz na max ciepłym nawiewie i na 3 biegu wiatraczka ? włącz na max zimne i wyłącz nawiew.

co do odpowietrzenia jeśli nie jesteś pewny swojej metody zrob tak : odpal auto max ciepłe powietrze ( bez włączenia nawiewu ) i niech sobie klekocze aż termostat nie puści dużego obiegu może to trwać ok 20 - 30 min klekotania autka ale bedziesz pewny ze auto jest odpowietrzone, przy tej operacji odkręć korek płynu i miej w zapasie z literek.

Renault Clio 1.9 dTi GrinGrin Ogarnia się naprawde syto SmileSmile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
kimada
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2012 22:01
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

A po drugie jest - 12 stopni czasami nie jeździsz na max ciepłym nawiewie i na 3 biegu wiatraczka ? włącz na max zimne i wyłącz nawiew.

Możesz przybliżyć tą myśl? Co da włączenie na max zimne i wyłaczenie nawiewu?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
Swierzak90
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2012 21:31
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

Z mojego doświadczenia wiem że włączenie Ciepłego nawiewu włącza dodatkowy obieg w aucie przez nagrzewnice co spowoduje dłuższe nagrzanie auta czyż nie? A włączenie wiatraczka na 3 bieg włącza dodatkowe jakby to nazwać "chłodzenie" autka.

Renault Clio 1.9 dTi GrinGrin Ogarnia się naprawde syto SmileSmile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
marcin90pl
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 10:00
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Przepraszam za długą przerwę, ale nieogrzewany garaż nie zachęca do grzebania w aucie Smile Wymieniłem nagrzewnicę na nową aluminiową. Auto grzeje jak kolega wcześniej pisał po 3min jazdy. W aucie jest gorąco więc przyczyna nie grzania znaleziona (choć stara nagrzewnica z zewnątrz wygląda jak nowa). Jest jednak coś czego się nie spodziewałemSmile Podczas spuszczania płynu przy wymianie nagrzewnicy, płyn miał kolor granatowo/czarny. Jakby wymieszał się z olejem. Wlałem 5l nowego płynu i po odpaleniu i nagrzaniu auta kolejny litr. Następnego dnia w zbiorniczku było pusto! Dolałem do maximum, zrobiłem w ciągu dnia około 30km i po nocy znów dolałem około pół litra. Razem weszło 7L Grin Od jakichś 4 dni poziom płynu nie zmienia się, jednak nie robię więcej jak 30-40km dziennie i nigdy więcej niż 15km na raz. Auto się nie dogrzewa (wskazówka zostaje przy 2 kresce) ale jest w nim naprawdę gorąco. Oleju mi nie ubywa ale nie wiem, czy nie przybyło bo długo nie sprawdzałem Grin Moje pytanie:

- jeśli kolor płynu granatowo/czarny miałby oznaczać olej w układzie chłodzenia to nie powinien olej pływać na wierzchu z takimi okami jak w rosole? Grin Mój był mętny, jednolitego koloru.

- ile litrów płynu wchodzi w nasze renie? Grin bądź co bądź 7L to dość dużo Grin

P.S. Nie zauważyłem większych wycieków. Był jeden na wężu dolnym chłodnicy ale po dokręceniu opaski przestało lecieć.

Edytowane przez marcin90pl dnia 11-02-2012 10:01
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
luksad2200
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 10:26
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

jak spusciłes do sucha i masz teraz maxa do jest to mozliwe
w książce pisze 7,1l płynu,

Edytowane przez luksad2200 dnia 11-02-2012 10:29
sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
Swierzak90
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 15-02-2012 16:23
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

Marcin jeśli odpowietrzyłeś tak jak pisałem to wszystko w porządku, wchodzi ok 7 litrów bez obaw to duży silnik ma co chłodzić.
Olej byś zobaczył od razu w imię zasady : OLIWA ZAWSZE NA WIERZCH WYPŁYWA

Pozdrawiam

Renault Clio 1.9 dTi GrinGrin Ogarnia się naprawde syto SmileSmile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: