12 Maja 2024 02:09:09
Zdjęcia użytkowników
Jogi_lbn Kubaa88
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
Jazda na gazie przy mrozie 15-20 stopni 
males
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 07:14
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 21.03.2010 21:17
Skąd: -

Witam!

Sprawa wygląda następująco. Odpalam samochód na benzynie, czekam chwile po czym przejadę się parę km aż złapie temp. (druga duża kreska na skali czyli jakieś 30-40 wysokości wskazówki), jade kolejne parę km i powiedzmy po 5-6 km mam wrażenie, że parownik zamarza. Silnik traci moc, obroty nie wkręcają się tak jak powinny aż wkońcu gaśnie. Wtedy odpalam na benzynie, jade znowu 3-4 minuty, przełączam na gaz i jest ok przez jakieś kolejne 3-4 km po czym cała sytuacja sie powtarza.

Pytanie brzmi... czy ktoś z Was już tak miał? Rok temu wymieniałem membrany i było wszystko bardzo dobrze. Przez parę dni jeździłem z b. niskim poziomem płynu chłodniczego ale zawsze jakies chociażby resztki były w zbiorniczku wyrównawczym więc raczej wykluczam totalne zniszczenie membran. A może to tylko sprawka mrozu na dworze? Przed tymi największymi mrozami było dobrze a teraz musze przez cały czas jeździć na benzynie...



Mam instalacje pierwszej generacji, centralka stag, parownik tomasetto, silnik f3p z gaźnikiem.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-02-2012 07:14
Awatar
grzes70
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 08:16
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

W zbirniczku ma być minimum płynu na kresce a nie resztki.Opisane objawy sugerują zapowietrzony układ chłodzenia.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
konik75
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 10:20
Awatar


Postów: 99

Data rejestracji: 28.01.2011 09:49
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

Albo smietnik w butli z gazem lub filtr gazu do dupy. tez trak mialem
i jest cacy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 244400km
 
guciowsk
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 10:46
Awatar


Postów: 2952

Data rejestracji: 18.12.2008 16:49
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

ja miałem tak ostatnio. Zły gaz po prostu mi wlali i musiałem to jakos wjeździć

Turbo Burbo eL Pi Dżi Rotfl

Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
 
Snorky
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 12:25
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

To mi też ostatnio wlali tandetny gaz i niestety muszę go wyjeździć (niewiele mi już zostało na szczęście). Przy mocniejszym dociśnięciu pedału gazu silnik po chwili przerywa i się ksztusi.

Spróbuj wyjeździć gaz i zatankuj na innej stacji. Jak nie pomoże to sprawdzenie szczelności układu chłodzenia (i koniecznie odpowietrzenie - tak jak napisał @grześ70 - zbiorniczek wyrównawczy nie może być pusty; po to jest skala min i max i MUSI być pomiędzy) i jego odpowiednie napełnienie, filtry gazu, szczelność instalacji gazowej.

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
Radson
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 14:16
Awatar


Postów: 767

Data rejestracji: 19.09.2011 21:43
Skąd: mazowieckie
Milanówek

Rowniez mialem taki problem ten gaz jest bardzo zmieszany z powietrzem musisz zmnienic stacje gdzie lejesz gaz gdzy ja zmnienilem stacje z gazem nie wiele wiecej musialem zaplacic za 1L gazu ale poplaca i nie ma zadnych problemow. Watro lac gaz na jakis duzy stacjach a nie przy jakis pobocznych. Na jakiej stacji tankujesz gaz?

Edytowane przez Radson dnia 04-02-2012 14:18
Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

Moje auto: Renault Laguna I ph II 2.0 F4R kombi 2000, benzyna+LPG, 270000km
 
rycho666
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 14:37
Awatar


Postów: 500

Data rejestracji: 09.11.2008 09:34
Skąd: lubelskie
Kraśnik

@males: sprawdź obieg czy jest prawidłowy przez parownik a jak nie ma to przeczyść przewody doprowadzające płyn do parownika ja u ojca miałem ten sam objaw na benzynie chodzi a po przełączeniu na gaz po ok 3-4km auto zaczęło szarpać i gasnąć, poodkręcałem przewody od parownika odpaliłem auto na chwile i powietrzem przepchałem przewody i jak ręką odjął a wyleciało mnóstwo rdzy i paprochów

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 198100km
 
dj_mafiozo
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 14:53
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Przede wszystkim odpowietrz układ chłodzenia, jak jeździłeś z płynem poniżej MIN to układ załapał powietrze i niech nikt nie mówi, że nie, a wiadomo co robi powietrze w układzie.
Co do węży do parownika, rzeczywiście sprawdź, czy nie są pozapychane i syfu nie ma.
A jakość gazu, tu bywa różnie generalnie gaz też chrzczą, nie tylko benzynę, jak jeździsz autem na LPG to można to zauważyć, chociażby po tym ile ma mocy, jak się zbiera i ile przejedzie na tym co wlałeś.
Raz ze szwagrem mieliśmy przygodę pod tytułem powinno być jeszcze gazu, bo na tylu a tylu dm3 robi tyle a tyle km, a się skończył (nie muszę mówić, że zgodnie z prawem Moora: zimą w środku nocy po środku niczego, czyli jakieś 10 km do najbliższej stacji).
Ja jeżdżąc na rezerwie zawsze staram się mieć dodatkowy litr przynajmniej w bagażniku, nie raz już wlewałem na poboczu z butelki, raz zapomniałem uzupełnić "awaryjny literek" i spacer 10 km w jedną stronę o północy.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Lesiu11
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 14:53
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

jak parownik zamarza to nie ma w nim ciepłego płynu chłodniczego więc albo masz niski stan płynu albo on nie dostaje sie do parownika z innego powodu

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 17:34
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wszystko przez to ze pewnie parownik masz na wysokosci zbiorniczka wyrownawczego albo nawet wyzej. Mam tak u siebie i jest wiecznie problem. W 19stce mialem nisko parownik to parzył - nie szlo go dotknąc, a teraz mam caly czas letni :/

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
males
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 22:22
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 21.03.2010 21:17
Skąd: -

Wczoraj kiedy mi "zmroziło" parownik, zatrzymalem się i chcialem go obejrzeć. Przewody z płynem chłodniczym były raczej letnie a na pewno nie gorące więc pewnie macie racje i wystarczy odpowietrzyć.

Druga sprawa jest taka, że 2-3 dni przed tymi problemami zatankowałem na małej stacji przy myjni. Dobrze, że zalałem tylko za 30 zł.


Możecie podsunąć jakiś sposób na sprawdzenie szczelności układu lpg? Jakiś czas temu kiedy podniosłem maskę było czuć w powietrzu gaz. Ale nie wziąłem sobie tego do serca z racji tego, że moja Renia to właściwie wrak i szrot Smile

Rozumiem, że aby odpowietrzyć układ mam uruchomić silnik i odkręcić "koreczek" w chłodnicy aż nie zacznie nim tryskać płyn?


Jeszcze jedno zapytanie... Rozumiem, że uszkodzenie membran można raczej wyeliminować? Choćby teoretycznie.



edit: parownik mam poniżej zbiorniczka

Edytowane przez males dnia 04-02-2012 22:30
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d
 
grzes70
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 23:29
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Masz zapowietrzony układ chłodzenia i przez to niedogrzany parownik.I tyle,przynajmniej na razie-do chwili aż tego nie zrobisz nie ma co rozpatrywać pozostałych teorii.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
dj_mafiozo
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2012 12:20
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

A takie pytanie, jak działa ogrzewanie? Ja w F3Nie po rogrzaniu silnika muszę zmniejszać nieco ponad połowę (z max) bo mnie parzy w ręce na kierownicy, nawiew puszczony wszędzie, gdzie się da, wentylator na 1. Wink

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
ernesto_r19
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2012 06:30
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 22.11.2005 21:47
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Nigdy tankowania na lipnych stacjach. Ja u siebie mialem podobne problemy z gazem ale poszedlem po rozum do glowy i zaczolem tankowac tylko na wybranych. A dokladnie na 2 w calym miescie. Problemy sie skonczyly, auto przestalo glupiec na gazie a filterka jeszcze nie wymienialem od gazu. Jedynie co to popukalem i kompresorem przedmuchalem. Sporo osob narzeka bo im nie chce chodzic na gazie i kreca tymi regulacjami i kombinuja. Reduktor raz ustawiony na jednej stacji gdzie jest pewne paliwo i to wszystko. Musi chodzic. jesli zatankujesz gdzies indziej i bedzie glupial to znaczy ze juz wiecej tam nie zatankujesz. To jest podstawowa zasada. co do zamarzania reduktora to sprawdz posziom plynu i wszystkie polaczenia. Byc moze masz jakis wyciek i zapowietrza reduktor. Ja od 10lat jezdze gazami i to nie jest temat ciezki, tylko trzeba wiedziec podstawowe zasady

ernesto
Renata F3NL740
GG: 2272791
Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia

RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS !

Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
 
bula6595
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2012 10:24
Awatar


Postów: 195

Data rejestracji: 09.07.2011 14:12
Skąd: -

ja ostatnio przy -20 odpaliłem renie na gazie ( benzynki zabrakło ) odziwo nic nie zamarzło reduktor oszroniło ale nie zdechła renia. tankuje zawsze na orlenie lub statoilu czy shellach nie zajeżdzam do małych stacji benzynowych.

http://sc7.pl/pol...6,bula6595
coś dla psychopatów mój kanał youtube. https://www.youtu...amp;view=0
 
males
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 13-02-2012 12:32
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 21.03.2010 21:17
Skąd: -

Długo nie odpisywałem ale już mam przyczynę tych problemów.

Problem nie tkwi w zapowietrzonym układzie chłodzenia tylko w pompie wody, która nie pompuje wody z taką siłą jak należy. W tygodniu wymieniam pompę i wtedy już ma być ok. Dodam, że przy mrozie, takim jaki mamy teraz problem zniknął i parownik nie zamarza.

Swoją drogą... byłem w sobotę zmienić pasek rozrządu i okazało się, że rozrząd był źle ustawiony, poprzedni mechaników ustawił go źle o 5 ząbków... paranoja normalnie. Dobrze, że nic złego się nie stało.


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d
 
bula6595
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 13-02-2012 12:47
Awatar


Postów: 195

Data rejestracji: 09.07.2011 14:12
Skąd: -

5 ząbków .. stary to jak ty jeździłeś ? to tak sie da wogole ?

http://sc7.pl/pol...6,bula6595
coś dla psychopatów mój kanał youtube. https://www.youtu...amp;view=0
 
males
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 13-02-2012 12:51
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 21.03.2010 21:17
Skąd: -

No dało się. ale teraz, po dobrym ustawieniu mam chyba ze 100 koni więcej Smile Wcześniej kręcił się tylko do 3,5 tys. a teraz idzie do 7 Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: