11 Maja 2024 21:09:06
Zdjęcia użytkowników
ziutas ciastini
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
F8Q dT dziwne obiawy HELP ME 
Mlody771
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2012 23:00
Awatar


Postów: 188

Data rejestracji: 24.07.2011 23:18
Skąd: -

Siemka, mam problem ze swoim dt jadę sobie jadę aż tu nagle coś szarpnęło i zaczęła dymić na biało i śmierdzieć płynem, ok pomyślałem spoko to uszczelka (podejrzewałem to już jakiś czas temu), i tak się stało rozebrałem głowice no i uszczelka była wydmuchana. Przed rozpięciem rozrządu patrze na znaki a tu są źle ustawione:/ no dobra napaćkałem sobie znaki aby wiedzieć jak było na wszelki wypadek, a że wszystko na wierzchu to zmieniłem i rozrząd od razu. Wszystko poskładałem na znaki tak jak dała fabryka i odpalamy trochę kręcenia i załapała ale: zaczęło nią rzucać, telepać i trząść się na raz i zaczęło kopcić tylko tym razem na ciemno siwo-czarno takim paliwem śmierdziało że w garażu moment nic nie było widać i przy wkręceniu na obroty tak 2 tyś pyrkotało z wydechu, tak jak by silnik przerywał ale w idealnie równym tempie. Teraz moje pytanie czy ktoś wcześniej mógł coś grzebać przy pompie paliwa (przestawić zapłon) i pod to ustawić rozrząd? Bo na tym regulowanym kole od pompy widać że coś było przestawiane całkiem nie dawno. Teraz moje pytanie ustawić rozrząd tak jak był i zobaczyć co się będzie działo czy co zrobić?

Da się we własnym zakresie sprawdzić/ustawić zapłon?

Dodam jeszcze że auto odpalało na dotyk nawet w mrozy i zbierało się niewiarygodnie rewelacyjnie jak na te swoje 90KM podejrzewałem że ktoś coś w nim wcześniej grzebał.

Podpowiedzcie coś co teraz z tym robić.

Edytowane przez Mlody771 dnia 10-02-2012 23:08
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-02-2012 23:00
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2012 23:19
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Zakładam że klin masz na wałku, więc rozrząd ustawiasz ZAWSZE na fabryczne znaki, bo nie da sie obrócić (inaczej zamontowac) kółka wzgledem wałka.

Złoż tak jak fabryka każe chyba że masz jakiś patent i klina nie ma. Ustawienie pompy po zmianie rozrzadu zawsze powinno sie odbyc bo niestety bedzie roznica. Pamietaj ze rozpinałeś układ paliwowy wiec ma prawo szarpac przez zapowietrzenie. Ale to chwil kilka, do kilku minut nierównej pracy.


PS. Wypełnij profil samochodu.

Edytowane przez maestro dnia 10-02-2012 23:19
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Mlody771
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2012 23:32
Awatar


Postów: 188

Data rejestracji: 24.07.2011 23:18
Skąd: -

tak mam klin na wałku. a jak ustawić tą pompę da radę to samemu zrobić czy do speca trzeba jechać?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 220000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2012 23:37
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

przestawiałeś ją? ruszałeś na tych "fasolkach"? a może przy zdejmowaniu głowicy zupełnie wykreciłeś z mocowań?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Mlody771
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2012 23:43
Awatar


Postów: 188

Data rejestracji: 24.07.2011 23:18
Skąd: -

na fasolkach nic nie ruszałem a przy zdejmowaniu głowicy wyciągnołem ją całkiem z mocowań tak jak piszesz z tym że ją położyłem na alternatorze

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 220000km
 
artus1989
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2012 23:57
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

Kąt wtrysku możesz sobie sam regulować, tylko przestawia sie go zawsze minimalnie za każdym razem. Skoro wiesz jak chodził wcześniej to dasz rade go ustawić samemu na słuch. Spróbuj, próba nie strzelbaSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
Mlody771
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2012 23:59
Awatar


Postów: 188

Data rejestracji: 24.07.2011 23:18
Skąd: -

a może ustawić rozrząd tak jak był wcześniej i zobaczyć co będzie się działo?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 220000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 00:01
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

rozrzad ustaw na fabryke

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
artus1989
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 00:02
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

Ustaw tak jak fabryka ustaliła, a kąt wtrysku też dasz rade ustawić, to nie jest trudne tylko troche zabawy z tym jest. Skoro znasz sie na mechanice to dasz sobie rade, zwłaszcza że wiesz że auto wcześniej chodziło dobrze i nic nie jest uszkodzoneSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
Mlody771
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 00:05
Awatar


Postów: 188

Data rejestracji: 24.07.2011 23:18
Skąd: -

tak auto wcześniej śmigało aż nadzwyczaj idealnie rozpędzało się jak szczała;]

ok czyli na tych fasolkach to przestawiać tak? i tak jak piszecie minimalnie

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 220000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 00:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

tak. i potem obserwujesz roznice w pracy. ruchy naprawde minimalne.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Mlody771
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 00:08
Awatar


Postów: 188

Data rejestracji: 24.07.2011 23:18
Skąd: -

ok to tak będę próbował jutro coś z tym pokminić bo widziałem właśnie na tych fasolkach że były niedawno ruszane bo są ślady a jak kupiłem autko to właściciel mówił że niedawno robił rozrząd, jeszcze czeka mnie wyciagnięcie sprzęgła:/

jeszcze mi powiedzcie czy dobrze ustawiam rozrząd kółko od wałka rozrządu znakiem idealnie do góry kółko pompy znakiem na znak na pasku a kółko na wale na dole ustawiam tak aby w okienku przy skrzyni znak był na pierwszej kresce od przodu auta (są 4 kreski jedna przy przodzie auta przerwa i potem 3) to ustawiam na tej przy przodzie auta prawda?

I wtedy idealnie wszystkie znaki na kołach są na znakach na pasku

Edytowane przez Mlody771 dnia 11-02-2012 00:12
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 220000km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 00:11
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

sprzegło? po co na co?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Mlody771
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 00:13
Awatar


Postów: 188

Data rejestracji: 24.07.2011 23:18
Skąd: -

jeszcze mi powiedzcie czy dobrze ustawiam rozrząd kółko od wałka rozrządu znakiem idealnie do góry kółko pompy znakiem na znak na pasku a kółko na wale na dole ustawiam tak aby w okienku przy skrzyni znak był na pierwszej kresce od przodu auta (są 4 kreski jedna przy przodzie auta przerwa i potem 3) to ustawiam na tej przy przodzie auta prawda?

I wtedy idealnie wszystkie znaki na kołach są na znakach na pasku

a bo sprzęgło się ślizga już i łożysko huczy to kupiłem kpl sprzęgło to sobie od razu zmienię bo zamierzam tym autkiem troszkę pośmigać

Edytowane przez Mlody771 dnia 11-02-2012 00:13
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 220000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 00:14
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

wał powinienes zablokowac przez okienko a raczej przez wykrecana srube w bloku. wtedy jak zablokujesz to masz pewnosc.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Mlody771
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 00:18
Awatar


Postów: 188

Data rejestracji: 24.07.2011 23:18
Skąd: -

ok tak jutro jeszcze zrobię ale znaki na kołach mi się pokryły ze znakami na pasku czyli niby jest dobrze ustawione wcześniej było trochę inaczej, jutro napiszę co wykombinowałem z tym ;]

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 220000km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 00:20
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

teoretycznie jak sie znaki pokryly z paskiem to ok. ja tam nigdy na to nie patrzylem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Mlody771
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 00:22
Awatar


Postów: 188

Data rejestracji: 24.07.2011 23:18
Skąd: -

jeszcze muszę coś popatrzeć bo ssanie mi nie działa ale to już jutro;] bo zaraz z pracy do Łodzi jadę ;] w tą i spowrotem jutro napiszę co i jak ;]

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 220000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2012 00:23
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

tego co ja chciałem


ssanie działa na podcisnienie. sprawdz wezyki.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Mlody771
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 13-02-2012 00:15
Awatar


Postów: 188

Data rejestracji: 24.07.2011 23:18
Skąd: -

i po kłopocie Wink rozbieram aby sprawdzić znaki i patrzę że na pompie paliwowej o ząb jest walnięte nastawiłem jak trzeba i jest ok, choć dziś rano odpaliła z bardzo dużym trudem, ale może przez to że wczoraj umyłem auto, zobaczę jutro co i jak

a co do ssania to patrzyłem palcem i gruszki nie ciągnie, no to patrzę przed tym zaworkiem co wisi na chłodnicy na górze, no i coś tam delikatnie ciągnie więc ominąłem ten zaworek i podczepiłem bezpośrednio to ssanie ale i tak jakoś słabo to działa wg. mnie


Treść dodana dnia 04-03-2012 10:37:

z wcześniejszymi problemami się już uporałem na szczęście ale mam pytanie z innej beczki aby nie zakładać nowego tematu to tutaj napiszę:
a mianowicie przy obrotach 2-2.5 tyś słychać strasznie buczenie turbo ale tylko w tym zakresie obrotów tak jakby cały silnik dostawał wibracji, turbo sprawdzałem nie ma żadnych luzów, nie kopci, nie bierze oleju i tylko to buczenie w tym zakresie obrotów co to może być? jakaś nieszczelność czy turbo się kończy?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: