16 Kwietnia 2024 22:12:59
Zdjęcia użytkowników
domaniu artomek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
[F] Jak wyczyscic intecooler 
maestro
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2010 21:10
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Kontynuująć temat czyszczenia intercoolera - rozumiem że czyści się go poprzez wlot i wylot powietrza a nie tylko wizualnie z zewnątrz?

To po primo.

Po drugie - oleju od wymiany do wymiany sie nie dolewa. Z maxa spada na polowe skali przez 8-9tys km bo co tyle wymiana. Martwić się czy nie? Bo co z tego że teraz go wyczyszcze bo mam silnik wyjęty to moge sie pobawić jak za miesiac czy krocej bedzie to samo. Leci mi z takiej rurki/weza z tylu silnika w okolicach turbiny, tzn jest podpocona. Może to też miec wpływ? samo turbo od strony że tak powiem wlotu nie jest jakieś brudne czy tłuste. Nie wiem czy powinno czy nie czy jak.

Fajnie jakby ktoś odpisał w miare szybko bo jutro pewnie silnik ląduje w aucie i nic nie zrobie przez kolejne 200tys Grin


Treść dodana dnia 23-06-2010 21:21:

[img]http://images35.fotosik.pl/161/c01b05d77eeff6f6.jpg[/img] is not a valid Image.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 23-06-2010 21:10
Awatar
krzysiek_b
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2010 21:27
Awatar


Postów: 572

Data rejestracji: 13.08.2008 15:26
Skąd: -

@maestro: mgła olejowa będzie zawsze więc się nie martw.
wyczyść intercooler bo to na pewno mu pomoże i składaj do kupy.

jak się nie dolewa od wymiany do wymiany zbyt wiele oleju to spokojnie

Moje auto: Audi B4 Avant 1.9 TDI, diesel, 200000km
 
maestro
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2010 21:29
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

no tutaj oleju nie dolewam wcale, zupełnie na powaznie mowie.

wiesz mgła olejowa, a jak wyciągnąłem wszystkie te rurki, przewody, doloty, wyloty i położyłem pod ścianą pionowo to za godzine miałem kałuże oleju Pfft tyle ściekło.

macałem troche ten "wirnik"czy cus, nie wiem ale dosc sztywno, nie ma luzu, moze nie wyczuje go palcami, no ale nie wiem. boje sie wykrecic turbo żeby nie zobaczyć obrazu nędzy i rozpaczy i nie mieć co wkładać potem.


Treść dodana dnia 23-06-2010 21:30:

czyli co. bańka nitro i do środka i shake? czy wyciągnąć to gówno i karcherem z jakąś chemią? druga sprawa - ma ktoś pojecie jak to wyjąć w 19stce? niby widze stelarz, pare śrubek ale normalnie czarna magia.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
krzysiek_b
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2010 21:46
Awatar


Postów: 572

Data rejestracji: 13.08.2008 15:26
Skąd: -

wiem jak to jest w b4 ale w 19 nie pomogę Smile
zasady czyszczenia jednak są te same więc powiem co wiem Grin

czyszczenie jak najdłuższe. benzyna, nitro i co się jeszcze da i najlepiej karczerem do środka- tylko delikatnie by nie pogiąć "żeberek" bo są delikatne.

Możesz go myć aż będzie lekki. z 2 kg obecnie na 0.5 kg Grin
aż się zdziwisz ile tam będzie świństwa...


Po takim przebiegu na ściankach musi być mgła, która ścieknie- na Twoim miejscu bym się nie pokoił.

Olejem w dolocie należy się martwić jak trurbo puszcza z gorącej strony- wówczas będzie kopcił.

Jeżeli nie kopci a ciśnienie doładowania jest ok nie ma się czym martwić.

Luzy wzdłużne są dopuszczalne ale poprzeczne już nie.



W każdej Audi, VW itd 1.9 tdi olej w dolocie jest od odmy- być może w 19 też



Treść dodana dnia 23-06-2010 21:48:

by pozbyć się większości oleju z wężów turbo stosuje się na odmę tzw catch oil (np taki. http://www.allegr...i_t4.html)

Moje auto: Audi B4 Avant 1.9 TDI, diesel, 200000km
 
maestro
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2010 21:50
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

w 19 także od odmy, ale ja mowie o połaczeniu kolektor-ic-ic-turbo - pomijam fakt filtr powietrza->motor.

czyli mowisz że ogien. z gorącej strony... panie. ja wiem że tu wlot, tu wylot i powrót jakiś Pfft ogólnie w każdych było zaolejone, doloty wyloty wszystko. do IC, z IC.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
krzysiek_b
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2010 21:55
Awatar


Postów: 572

Data rejestracji: 13.08.2008 15:26
Skąd: -

by zobaczyć gorącą stronę musiałbyś wyciągnąć turbo- mówię Ci śmiało wszystko wyczyść i składaj Smile

z doświadczeń z moim silnikiem jak z innymi to uważam, że nie ma się czym martwić i wszystko składać. z tego co opowiadasz u Ciebie jest wszystko w najlepszym porządku.


i jak będziesz składał to uważaj na wszystkie węże bo jak przedziurawisz to konie w niebo będą szły i będzie kopcił

Moje auto: Audi B4 Avant 1.9 TDI, diesel, 200000km
 
maestro
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2010 22:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

to jutro bede walczył, pocykam troche zdjec, sie moze przydadzą.


Treść dodana dnia 26-06-2010 20:55:

po operacji czyszczenia, no i sprzegło od razu.

starałem sie wszystko robic na tip top.

jest inna sprawa. auto zaczelo zbierac sie porządnie, ale za to turbine słysze dość wyraźnie - wczesniej tak nie było.

dobrze źle?


Treść dodana dnia 12-07-2010 00:15:

kolejna sprawa.

wymiana wezy tych takich dziwnych (IC->kolektor) te sprawy na nowe moze coś dać, czy to tylko rzeźbienie nie tam gdzie trzeba?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
krzysiek_b
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 12-07-2010 08:44
Awatar


Postów: 572

Data rejestracji: 13.08.2008 15:26
Skąd: -

maestro napisał/a:

jest inna sprawa. auto zaczelo zbierac sie porządnie, ale za to turbine słysze dość wyraźnie - wczesniej tak nie było.

dobrze źle?






turbo jak słychać to jeszcze nic nie oznacza.
może się okazać, że przewód ic-kolektor lub inny ma minimalne pęknięcie i tak będzie się dziać.

Ja jak czyściłem u siebie to przy skręcaniu opaską przedziurawiłem przewód ic-turbina (u mnie prosto z ic idzie przewód do turbiny) i dość mocno było słychać "pęd powietrza" przy mocniejszym przygazowaniu- jakby turbina.


najważniejsze jest to ile turbina pompuje- trzeba zmierzyć.
jeśli pompuje dobrze to nic z tym nie zrobisz.

maestro napisał/a:
wymiana wezy tych takich dziwnych (IC->kolektor) te sprawy na nowe moze coś dać, czy to tylko rzeźbienie nie tam gdzie trzeba?


napisz trochę jaśniej

Moje auto: Audi B4 Avant 1.9 TDI, diesel, 200000km
 
maestro
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 12-07-2010 11:10
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

no tez weze kolektor-ic-ic-turbo - wymiana ich na elastyczne, nowe, sztuczne w sensie Pfft

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
krzysiek_b
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 12-07-2010 11:51
Awatar


Postów: 572

Data rejestracji: 13.08.2008 15:26
Skąd: -

z tymi wezami roznie bywa.
musza byc na pewno olejoodporne i w środku gladkie

jeśli masz to możesz wymieniać ale weze te muszą byc tylko szczelne więc jak stare są szczelne to są dobre

Moje auto: Audi B4 Avant 1.9 TDI, diesel, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: