Menu główne
Forum
Klubowicze
wilkowski111 |
Dodany dnia 09-04-2012 16:38 |
Postów: 89 Data rejestracji: 19.01.2012 17:12 Skąd: łódzkie Łódź |
Powiem tak. W każdym dieslu, z jakim miałem styczność, na 5 biegu jest max. 2,2 tys obrotów przy 100 km/h. W mojej 19 przy tej prędkości mam 3 tys. i jak na benzynę to akurat. Mój znajomy w Golfie 1.9 TDi 105 KM też ma skrzynię piątkę i u niego przy 130km/h jest raptem 2,4 tys. Nie ma reguł, zależy od auta, ale mówi się, że w dieslu spalanie znacząco rośnie powyżej 2,5 tys obrotów, bo maleje moment obrotowy, a więc i sprawność. Ty z tą skrzynią, chcąc jechać 130-140, musiałbyś utrzymywać silnik na obrotach 3,5-3,7 tys - zdecydowanie za dużo.
Nie miałem nigdy 19 z dieslem, ale poza nią jeżdżę tylko dieslami, więc mam jakieś porównanie. Jeśli nie jeździsz w ogóle poza miastem, to być może możesz dokonać takiej zamiany, tylko pytanie - po co? Będziesz musiał co chwilę machać lewarkiem - to właśnie w turbodieslu lubię, że nie trzeba tak często zmieniać biegów - właśnie przez stracony na to czas wiele lepszego przyspieszenia nie będzie. Edytowane przez wilkowski111 dnia 09-04-2012 17:01 Moje auto: Renault Laguna II Phase I, diesel, 301000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-04-2012 16:38 |
maestro |
Dodany dnia 09-04-2012 17:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
co to za tdi z moca 105koni?
ze zwykłego diesla 5bieg 3000obr = ~115km/h; z turbo to 130km/h Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
wilkowski111 |
Dodany dnia 09-04-2012 17:19 |
Postów: 89 Data rejestracji: 19.01.2012 17:12 Skąd: łódzkie Łódź |
Golf Plus z 2007 roku. Silnik 1.9 TDI PD. Skoro skrzynia jest taka sama w 1.7 i 1.9 d, to w takim razie jest inne przełożenie na kołach. W 1.7 przy 3000 obrotów mam 100 km/h. Moje auto: Renault Laguna II Phase I, diesel, 301000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 09-04-2012 17:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Mylisz sie.
W F3N mono jest 115km/h. Musisz mieć skrzynie od innego silnika. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
wilkowski111 |
Dodany dnia 09-04-2012 18:15 |
Postów: 89 Data rejestracji: 19.01.2012 17:12 Skąd: łódzkie Łódź |
Może i mi się popierniczyło. Może faktycznie jest tyle, co mówisz. Renówką w trasy nie jeżdżę prawie w ogóle (w tym roku raz), więc mogło mi się pomylić. Tak czy siak, jak na diesla, 115 km/h przy 3000 obrotów to za dużo.
Edytowane przez wilkowski111 dnia 09-04-2012 18:31 Moje auto: Renault Laguna II Phase I, diesel, 301000km
|
|
|
Mlody771 |
Dodany dnia 14-04-2012 08:13 |
Postów: 188 Data rejestracji: 24.07.2011 23:18 Skąd: - |
założyłem skrzynie jb3041 z megane 1,9 pasuje idealnie, żadnego dyskomfortu nie odczułem z tego powodu że jest krótsza Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 220000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 14-04-2012 08:51 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
jb3041 nie jest z megane tylko z clio, orginał montowany z silnikiem 1,9d
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 2 z 2: 12
Przejdź do forum: |