25 Kwietnia 2024 23:07:10
Zdjęcia użytkowników
mlgit89 Emil_R19_txe
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F]Jeszcze raz hamulce 
kellyq
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-04-2012 09:22
Awatar


Postów: 95

Data rejestracji: 15.05.2011 22:11
Skąd: lubelskie
Janów Lubelski

Witam

Jeszcze raz chciałem zasięgnąć porady odnośnie hamulców.

Mam z tyły tarczowe, problem polega na tym że tylne koło od strony wlewu paliwa w ogóle nie hamuje tzn. gdy podlewaruje to koło i ktoś naciska na pedał hamulca to mogę rękami normalnie przekręcić kołem. Kiedy np. zaciągnę ręczny to jest opór ale jednak da się przekręcić kołem, z drugiej strony to koło na ręcznym za nic nie da się ruszyć. Sprawdzałem czy może nie są zapowietrzone i nic takiego nie było.


Do głowy wpadła mi taka myśl że to może być przewód gumowy niedrożny, bo skoro ręczny coś tam trzyma to znaczy że jednak klocki są dociskane (bo ręczny jest jednak na linkę, prawda)

Proszę powiedzcie mi czy dobrze kombinuję

Edytowane przez Krzychup dnia 12-04-2012 22:01
3dfuria.blogspot.com
www.motostat.pl/user_images/35566/icon1.png

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 165000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-04-2012 09:22
Awatar
WoZnY
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-04-2012 11:21
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Problem może być złożony. Po pierwsze ręczny nie działa jednak jak trzeba, zatem albo cięgno się wyciągnęło, albo klocki lipne. Hamulec roboczy w ogóle nie hamuje, zatem albo niedrożne przewody hamulcowe, albo zapieczony zacisk/prowadnice. Bez rozbierania się nie dowiemy. Po rozebraniu niech ktoś delikatnie pedał naciska a Ty sprawdź czy tłoczek w ogóle się wysuwa (tylko nie za mocno, bo wyskoczy i trzeba będzie go poskładać, oraz układ odpowietrzać).

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
michor
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-04-2012 11:50
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Istnieje taka możliwość, w przypadku tylnych hamulcow tarczowych że ręczny słabo łapie ponieważ zasadniczy źle działa.

Z tego co kojarzę z konstrukcji tych hamulców, samoregulacja odbywa się przy korzystaniu z hamulca zasadniczego (kasuje się zużycie klocków) więc w efekcie-> brak hamulca zasadniczego powoduje brak samoczynnej regulacji/kasacji zużycia kloców, a w efekcie słaby ręczny.

Dlaczego zasadniczy nie działa?
1) zatarty tłoczek
2) zagiety przewód
3) zatkany w inny sposób niż zagięcie przewód
4) zapowietrzenie zacisku
5) korektor na belce?

Woźny dobrze sugeruje- ale np. można włożyć klocek drewniany żeby mieć pewność że tłoczek z zacisku nie wyskoczy (np. obuch od młotka, klucz, cokolwiek)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
SKUTI
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 15-04-2012 21:23
Awatar


Postów: 356

Data rejestracji: 22.06.2005 16:19
Skąd: małopolskie
Nowy Sącz

zapieczony tłoczek w zacisku, ew prowadnice zardzewiale na amenSmile

pozrowka

Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - byłaSad
R19 16V blue_white - jeeeestSmile

......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom......
 
mareczek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 16-04-2012 08:05
Awatar


Postów: 301

Data rejestracji: 03.12.2009 10:42
Skąd: małopolskie
Wadowice

Ja bym się kierował w stronę korektora o którym wspomniał michor. U mnie był tak zasyfiony że nawet nocne moczenie w ropie nie pomogło. Zablokowałem go w ten sposób, żę jest tak jakby cały czas otwarty i hamulec bez względu na obciążenie łapie równo na 4 koła. A przy okazji przeczyść sobie też prowadnice o których SKUTI pisze bo jak dawno nie zaglądałes to może być ciekawie

żółty Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 110180km
 
kellyq
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2012 20:19
Awatar


Postów: 95

Data rejestracji: 15.05.2011 22:11
Skąd: lubelskie
Janów Lubelski

.....................................
odgrzewam kotleta
.....................................

Dzisiaj się za to wziąłem, kupiłem nowe tarcze, klocki i łożyska na całą tylną oś bo i druga tarcza była bardzo zasyfiona że aż taka warstewka od niej odłaziła.
Okazało się że prowadnice były bardzo zapieczone. Co ciekawe nie udało mi się ich odkręcić bo po prostu nie szło i bałem się że śruba się urwie. Rozruszałem i teraz śmiga. Czuć wyraźną różnicę w hamowaniu, teraz praktycznie staje dęba. Na wiosnę zrobię z przodu to będzie prawdziwa żyleta.

W związku z powyższym mam następne pytanie. Ręczny łapie dopiero przy końcu. Gdzie jest jakieś podkręcanie linki lub coś w tym stylu?? Trzeba kanał??

Z góry dzięki

3dfuria.blogspot.com
www.motostat.pl/user_images/35566/icon1.png

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 165000km
 
guciowsk
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2012 20:22
Awatar


Postów: 2952

Data rejestracji: 18.12.2008 16:49
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

pod osłoną termiczną pod tlumikiem. Tak trzeba kanał i pierwsza zasada dobrego recznego w tarczach: Nowe linki lub w bardzo dobrym stanie!!

Turbo Burbo eL Pi Dżi Rotfl

Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
 
SKUTI
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2012 20:44
Awatar


Postów: 356

Data rejestracji: 22.06.2005 16:19
Skąd: małopolskie
Nowy Sącz

kellyq napisał/a:
.....................................
odgrzewam kotleta
.....................................
Okazało się że prowadnice były bardzo zapieczone. Co ciekawe nie udało mi się ich odkręcić bo po prostu nie szło i bałem się że śruba się urwie. Rozruszałem i teraz śmiga. Czuć wyraźną różnicę w hamowaniu, teraz praktycznie staje dęba. Na wiosnę zrobię z przodu to będzie prawdziwa żyleta.
Z góry dzięki


urwac o one sie raczej nie urwą na pewno, na kleju sa krecone wiec moga ciezko isc. Jak je rozruszales metoda WD40 psikac ruszac psikac ruszac to niedlugo bedziesz mial to samo. Zeby bylo dobrze na dlugo trzeba rozebrac, co trzeba wymienic, nawet prowadnice jak maja wzery, uszczelniacze obowiazkowo raczej, nasmarowac specjalnym smarem z zestawu, poskladac i dlugo cieszyc sie jazda. "rozruszanie" jest dobre na chwile

pzdr

Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - byłaSad
R19 16V blue_white - jeeeestSmile

......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom......
 
kellyq
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2012 15:57
Awatar


Postów: 95

Data rejestracji: 15.05.2011 22:11
Skąd: lubelskie
Janów Lubelski

no ja wiem że to na chwilę tylko dobre, ale no właśnie nie chcą te śruby za nic drgnąć, jeszcze żeby chociaż dobre podejście było Cry

teraz rozchodzi się mi jeszcze o to czy i gdzie jest regulacja linki ręcznego Smile

3dfuria.blogspot.com
www.motostat.pl/user_images/35566/icon1.png

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 165000km
 
michor
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2012 16:01
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Ręczny na tarczach łapie wysoko. I to jest normalne.

Zgodnie z instrukcją zablokowanie powinno nastąpić gdzieś powyżej 8 ząbka, a jeżeli dobrze pamiętam to 10-12.


Podkręcisz ręczny to będzie Ci się tarcza grzać.

Jak go zaciągniesz to samochód stoi czy jedzie?
(aaa. i na tarczach, taki jego urok że za mocny to on nie jest)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
kellyq
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 02-10-2012 08:50
Awatar


Postów: 95

Data rejestracji: 15.05.2011 22:11
Skąd: lubelskie
Janów Lubelski

Ok rozumiem, ten typ tak ma Smile
Generalnie jak zaciagnę ręczny to nie idzie ruszyć bo silnik by zdechł więc zostawie jak jest. Ostatnie pytanie: czy śrubę dokręcającą łożysko powinienem dokręcić na maksa czy z wyczuciem ( gdy ją odkręcałem żeby zmienić łożysko trochę sie nasiłowałem)

3dfuria.blogspot.com
www.motostat.pl/user_images/35566/icon1.png

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 165000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 02-10-2012 11:23
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@kellyq ja stosuje zawsze półmetrową rurke jako przedłużke i łapiąc za jej środek ręcznie dokrecam.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: