Menu główne
Forum
Klubowicze
Mlody771 |
Dodany dnia 19-04-2012 19:20 |
Postów: 188 Data rejestracji: 24.07.2011 23:18 Skąd: - |
Mam pytanie czy mógł by mi ktoś kto ma taką skrzynie sprawdzić jakie ma obroty przy 40km/h na 3 biegu i jakie prędkości na 5 biegu przy 2500, 3000 i 4000 obrotów? Pilne ;] Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 220000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-04-2012 19:20 |
luksad2200 |
Dodany dnia 19-04-2012 19:25 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
wylicz sobie
to nie jest takie trudne, dokładnie te same co jc5002 oprócz biegu 5, tam masz przy 3000obr/min 115km/h standardowa skrzynia f3n f8q sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
fed21 |
Dodany dnia 19-04-2012 19:32 |
Postów: 943 Data rejestracji: 26.12.2008 17:39 Skąd: lubelskie Krasnystaw |
Ale kolega chce do td z ta skrzynia sprawdzic jak ktos ma załozona Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
|
maestro |
Dodany dnia 19-04-2012 19:39 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@fed21 o co chodzi? jb3028 ma na 5 biegu przy 3000obr 115, a jc5 ma 130.
co ma silnik do tego? Edytowane przez maestro dnia 19-04-2012 19:39 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 19-04-2012 19:45 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
https://docs.goog...jIgN#gid=0
Proszę. Co 100 obrotów policzone. Na kołach 195/50/R15 (bo to też wazne) [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 19-04-2012 20:46 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@michor Rozumiem, że w kolumnie X jest teoria rozpędzania auta, z czym ta skrzynia siedzi? Z wyczynem czy wyczynowa skrzynia przy mocniejszym silniku? Jak z wyczynem to do ilu to się udało dokręcić? No i ostatnie pytanie, duże różnice są ze skrzynką Jb3060 i JB1023?
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
michor |
Dodany dnia 19-04-2012 21:00 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Tak.
Kolumna x to rozpedzanie auta - silnik F7P wyczyna do 6,500 RPM nie dokręcisz (F7P ledwo ledwo dokręca 4 bieg do 6500-6800 i tych tam 200-215. 5 biegu już nie kręci dalej ) V-max w każdym razie na IV biegu Edytowane przez michor dnia 19-04-2012 21:02 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 19-04-2012 21:38 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
że na 4tym to w takich samochodach standard, 5tka to bardziej ekobieg Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
michor |
Dodany dnia 19-04-2012 22:54 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Nie w Renault.
Bardzo, bardzo rzadko 5 bieg to nadbieg. Wiele modeli którymi miałem okazje jeździć tak miało hipis może potwierdzić - on jeździł praktycznie wszystkim ze stajni Renault W 16v lecisz na 5 biegu praktycznie na odcięciu (6500 -> obroty mocy maksymalnej) [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 19-04-2012 23:34 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@michor Ta, zapomniałem że wyczyn powinien mieć odcinkę przy 6 kRPM... Mój ile się kręci nie wiem, wiem, że wskazówka zatrzymuje się na hamulcu... od drugiej strony. Dwa razy tak go kręciłem przez max 3 sekundy, za pierwszym razem kosztowało mnie to spawanie wydechu, za drugim wężyk od trujnika i cały płyn chłodniczy, o ile ten syf można tak nazwać, chociaż i tak chłodnica do wymiany bo odkąd go mam cieknie, tragedii nie ma, raz na tydzień-dwa trzeba uzupełniać od min do max, ale powoli zaczyna mnie to denerwować, więc raczej idzie na szczyt listy po wypłacie.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
michor |
Dodany dnia 19-04-2012 23:36 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
nie wszystkie wczyny miały odcinkę.
do 93 bodajże nie miały odcięcia ale gdzieś przy 6500 wtrysk przestawał wyrabiać. od 93 było normalnie tytytytytyty. P-max w F3N to 5000 RPM. Dalej nie ma go sensu najmniejszego kręcić. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 19-04-2012 23:39 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@michor A tak BTW, chcesz mi powiedzieć, że jeżeli ten silnik miałby więcej mocy to by dokręcił na V pod 270 do odcinki?
Treść dodana dnia 19-04-2012 23:42: Wiem, powyżej 5000 no może 5100-5200 kończy się definitywnie sens dalszego wciskania pedału. A co do odcinki, 93, mój jest 95 i jej nie posiada. W ogóle jakie powinny być oznaczenia kompa F3Na L740? Mam je gdzieś spisane. A tak poza tym dzięki za informacje, miałem w ręku komp od F3Na w starej budzie (na szrocie) i zastanawiałem się czy pytać o cenę. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
michor |
Dodany dnia 19-04-2012 23:46 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@dj_mafiozo Tak.
Tylko do tego potrzebne by było jakieś..... 280 KM [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 19-04-2012 23:48 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
michor napisał/a: (F7P ledwo ledwo dokręca 4 bieg do 6500-6800 i tych tam 200-215. 5 biegu już nie kręci dalej ) michor napisał/a:W 16v lecisz na 5 biegu praktycznie na odcięciu (6500 -> obroty mocy maksymalnej) to która wersja bardziej poprawna w końcu? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
michor |
Dodany dnia 19-04-2012 23:51 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Obydwie.
Tylko skrzynie inne. W pierwszym przypadku F3N'owo dizlowa JB3028 (taką miałem) w drugim przypadku fabryczna do 16v. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 19-04-2012 23:55 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@michor Ta, opory od pewnego momenty narastają w tempie geometrycznym.
Dużo różnią się przełożenia nowej wyczynowej skrzynki (jb3060) i w którą stronę? @Kujtek Wszystko zależy jaką masz skrzynię, bo mowa tu o skrzynce z F3Na, która jest szybsza niż seryjna szesnastkowa i prędkość maksymalną uzyskasz już na IV biegu, nastomiast mając F7P z seryjną skrzynią od tego jest V-bieg. Treść dodana dnia 19-04-2012 23:59: @michor Ubiegłeś mnie... "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
michor |
Dodany dnia 20-04-2012 00:02 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
z fizyki wynika że prędkość maksymalna będzie niezależnie od skrzyni i biegu taka sama (tzn dopóki skrzynia nie będzie za krótka )
Róznica będzie w tempie osiągania tej prędkości. niestety- nie miałem okazji postawić się z 16v - nie powiem czy jest różnica. Do 100 miałem mierzone 9,2 -> biorąc pod uwagę idealne zmiany biegów i warunki to dobry wynik do folderowych 8,5. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 20-04-2012 00:07 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@michor Znam się "coś-niecoś" na fizyce, termodynamice, pisze w ogóle inżyniera z silników samochodowych i wiem, że skrzynia nie ma wpływu na VMax ile za wcześnie się nie kończy, VMax zależy tylko od mocy silnika, i tak naprawdę jest to jedyny parametr który zależy od tego popularnego stwierdzenia "ile masz kucy pod maską", jak dla mnie najważniejszym parametrem mierzącym osiągi silnika jest moment i szybkobieżność.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
maestro |
Dodany dnia 20-04-2012 15:00 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@dj_mafiozo Fajnie jest pisać inżyniera mając 23 lata. Wyjaśnij co to szybkobieżność.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 20-04-2012 21:56 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@maestro Szybkobieżność silnika jest to jak szybko reaguje silnik na otwarcie przepustnicy.
Treść dodana dnia 20-04-2012 21:57: @maestro Fajnie, wszystko fajnie, i tak w tym semestrze się nie obronię na bank, w następnym też raczej nie, ale przynajmniej będę mieć napisaną pracę. Treść dodana dnia 20-04-2012 22:00: A wracając do szybkobieżności, dziś ten parametr stracił na znaczeniu w dobie zasilania wtryskowego sterowanego elektronicznie, ale przy gaźniku był to istotny parametr, taki silnik bez pompki przyspieszającej potrafił zadławić silnik gdy za ochoczo wcisnęło się pedał, nawet do tego stopnia, żeby silnik zdechł, szczególnie jak zimny. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |