Menu główne
Forum
Klubowicze
Scott |
Dodany dnia 18-05-2012 20:48 |
Postów: 1156 Data rejestracji: 13.06.2005 14:30 Skąd: małopolskie Oświęcim |
Mój reduktor ma już 10 lat i membrany nie są już pewnie w najlepszym stanie.
Ogólnie pełno na nich tego syfu jak patrzyłem. I mam pytanie, czy opłaca się kupić oryginalny zestaw naprawczy membran, bo koszt to ok 40zł i wymienić można samemu. Czy taka wymiana da jakąś poprawę, bo teraz to auto nie reaguje jak kręcę tym pokrętłem do ustawiania dawki LPG na reduktorze? A może lepiej kupić cały nowy reduktor, gdzieś za 220zł? Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 18-05-2012 20:48 |
szafran29 |
Dodany dnia 18-05-2012 20:51 |
Postów: 351 Data rejestracji: 06.11.2009 11:25 Skąd: lubuskie Szprotawa |
kupujesz nowy reduktor masz gwarancje i pewnosc ze jest dobry, wymienic tez mozesz sam Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
|
Scott |
Dodany dnia 18-05-2012 21:05 |
Postów: 1156 Data rejestracji: 13.06.2005 14:30 Skąd: małopolskie Oświęcim |
Wiadomo, tylko ja nie chcę dokładać do auta, ponieważ i tak długo nie pojezdzi.
Dlatego myślałem o regeneracji, bo jest 5 x tańsza. Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 18-05-2012 21:07 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Z powodzeniem regenerowałem kilka parowników i żadnych problemów nie ma. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
sizer |
Dodany dnia 18-05-2012 21:09 |
Postów: 29 Data rejestracji: 14.07.2010 15:58 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Zdania są podzielone....teoretycznie jeśli się wymienia cały środek, przeczyści i dobrze złoży to parownik powinien "działać" jak nowy jednak w praktyce różnie to bywa. Sam parę lat temu regenerowałem parownik i poprawa była ale liczyłem na więcej.....znajomy z kolei zawsze wymienia parownik na nowy uważając, że regeneracja to tylko pozorna oszczędność bo zawsze będzie palił więcej niż po montażu nowego. W tym roku znowu muszę zrobić porządek z parownikiem ale tym razem chyba kupię nowy. Jeśli spalanie będzie niższe niż po regeneracji to przy dzisiejszych cenach gazu w niedługim czasie parownik się zwróci. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
|
|
guciowsk |
Dodany dnia 18-05-2012 21:09 |
Postów: 2952 Data rejestracji: 18.12.2008 16:49 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
próbowałem kiedyś zregenerowac parownik ale nic z tego nie wyszło kupiłem nowy parownik...
Turbo Burbo eL Pi Dżi
Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
|
limahl000 |
Dodany dnia 18-05-2012 22:20 |
Postów: 24 Data rejestracji: 26.02.2012 17:18 Skąd: - |
jestem gazownikiem i powiem ci szczerze ze to jest pic na wodę... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 225000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 18-05-2012 22:27 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@limahl000 Szczerze?Tak naprawdę regeneracja parownika jest dla gazownika kompletnie nieopłacalna.Stąd parcie na wymianę na nowy. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Scott |
Dodany dnia 19-05-2012 09:59 |
Postów: 1156 Data rejestracji: 13.06.2005 14:30 Skąd: małopolskie Oświęcim |
Mi za regenerację powiedzieli:
-zestaw ok 100zł -wymiana 100-150zł Czyli wychodzi, że lepiej nowy kupić. Ale jak samemu się za to zabrać, to już 50zł, bo tyle zestaw z przesyłką wyjdzie. Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 19-05-2012 10:23 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
razcja wymina dla gazwonika jest nie opłacalna, lepiej wstawic nowy szybciej i pewniej, z regeneracją jes więcej zachodu tylko wyieniając całe bebechy to tosamo co wymina parownika na nowy, wiec regeneruj,
A skąd wiesz że już pora na regeneracje, nie trzyma parametrów po ustawieniu, nie wiesz bo nie ustawiałes, moze byc tylko kwestia ustawienia a nie odrazu potrzebna regeneracja, jak bys kupował nowy to tylko jakis lepszy bo jak kupisz cos taniego to bedzie gorzej niż na twoim starym. takie jest moje zdanie, pracuje w firmie zajmującej się tylko gazem to wiem, sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
Scott |
Dodany dnia 19-05-2012 16:18 |
Postów: 1156 Data rejestracji: 13.06.2005 14:30 Skąd: małopolskie Oświęcim |
luksad2200 napisał/a: A skąd wiesz że już pora na regeneracje, nie trzyma parametrów po ustawieniu, nie wiesz bo nie ustawiałes, moze byc tylko kwestia ustawienia a nie odrazu potrzebna regeneracja, jak bys kupował nowy to tylko jakis lepszy bo jak kupisz cos taniego to bedzie gorzej niż na twoim starym. takie jest moje zdanie, pracuje w firmie zajmującej się tylko gazem to wiem, Jak patrzyłem na membrany, to całe w syfie i mają już 10 lat. Dodatkowo podczas kręcenia tym pokrętłem od obrotów w reduktorze, w ogóle nie reaguje, czyli obroty ani nie spadają ani nie rosną. Dodatkowo, to jak byłem na ustawieniu, to powiedzieli że nie ustawią bo już trzeba wymienić reduktor. Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 19-05-2012 16:20 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
ok, jak nie reagują tą srubą to się cinieniem reduktora steruje, no ale jak do wymiany to regeneruj
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
Scott |
Dodany dnia 19-05-2012 16:23 |
Postów: 1156 Data rejestracji: 13.06.2005 14:30 Skąd: małopolskie Oświęcim |
Tylko nie wiadomo, dlaczego do wymiany.
Bo jak u nich byłem to tylko podniosłem maskę i popatrzył i powiedział, że do wymiany. Nic z nim nie robił, tylko rzucił okiem. Chyba, że mu się nie chciało i dlatego. Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
|
ANDI |
Dodany dnia 19-05-2012 16:46 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
regenerowałem sporo parownikow.. Po zabiegu jedne działały ok a z innymi było Gorzej niż przed.. Rozmawiałem z kilkoma gazownikami i Wszyscy zgodnie twierdzą ze regeneracja udaje się zazwyczaj w 50%.. Nigdy to nie będzie nowy parownik.. Pozatym do kosztów membran Musisz doliczyć benzynę estrakcyjna i szczotke druciana... Podsumowując- jak by to miał być parownik dla mnie to kupiłbym nowy
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
Scott |
Dodany dnia 20-05-2012 10:44 |
Postów: 1156 Data rejestracji: 13.06.2005 14:30 Skąd: małopolskie Oświęcim |
Tylko szczotka i benzyna nie kosztują za dużo
Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
|
sizer |
Dodany dnia 20-05-2012 15:30 |
Postów: 29 Data rejestracji: 14.07.2010 15:58 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Tak jak pisałem wcześniej zdania są podzielone.....ja regenerowałem i poprawa była ale......to nie to samo co nowy parownik. Teraz stoję przed podobnym wyborem co Ty i jednak decyduje się na zakup nowego (dobrze spasowany, złożony i tylko montujesz) Poza tym obudowa ma już 10 lat więc myślę, że warto ją wymienić. Przemyśl tylko jak długo planujesz jeździć tym samochodem.....czy zwróci Ci się zakup nowego parownika, jak nie to regeneruj. Jeśli mija 10 lat to może i butla to wymiany Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 20-05-2012 22:30 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
przypuścmy e parowbik landi renzo czy brc kosztuje 500zł, co robisz, regenerujesz czy nowy, gazownik powie ci że lepiej nowy wiem z doswiadzczenia bo jestem gazownikiem, a dlacvzego bo jest to prostrze i łatwikejsze w robocie, regenerowałem już z 10parowników i po wyminaie było wszystko ok,
jesli masz regenerowac parownik za 200zł to bez sensu, sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 20-05-2012 22:48 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Pokaż mi taki parownik który ma wydolność do 100 kilowatów (bo więcej w R19 raczej sie nie stosuje) i kosztuje 500PLN.
Za 200PLN to kupujesz nowy parownik z gwarancją i śpisz spokojnie. Niestety ale to co jest na allegro spotkacie także u gazowników ale 100% drożej. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Scott |
Dodany dnia 21-05-2012 08:40 |
Postów: 1156 Data rejestracji: 13.06.2005 14:30 Skąd: małopolskie Oświęcim |
maestro napisał/a: Pokaż mi taki parownik który ma wydolność do 100 kilowatów (bo więcej w R19 raczej sie nie stosuje) i kosztuje 500PLN. Za 200PLN to kupujesz nowy parownik z gwarancją i śpisz spokojnie. Niestety ale to co jest na allegro spotkacie także u gazowników ale 100% drożej. Dokładnie, na allegro można kupić za ok. 200zł, a ten sam u gazownika 350-400 zł. A ja autem nie zamierzam długo jeździć, dlatego szukam po jak najniższych kosztach. Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
|
mn |
Dodany dnia 21-05-2012 11:57 |
Postów: 201 Data rejestracji: 30.12.2009 14:19 Skąd: świętokrzyskie Starachowice |
www.drypa.pl
zobacz tu. mi gazownicy za wymianę krzyknęli 300PLN. więc ... przejechałem się do ww sklepu (34km w obie strony) i kupiłem zestaw naprawczy (30PLN). sam wymieniłem. po wymianie zrobiłem ok. 25tyś km i nie narzekam. ps. cena nowego reduktora w sklepie 160PLN (czyli gazownik zarabia 140PLN) Edytowane przez mn dnia 21-05-2012 12:03 po rozwodzie z imię RENATA nazwisko BACCARA
Moje auto: Nissan Qashqai, diesel, 120000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |