11 Maja 2024 22:54:48
Zdjęcia użytkowników
misiek_Pt smierci
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
Zakup zestawu do regeneracji reduktora LPG, czy to się opłaca? 
Scott
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2012 20:48
Awatar


Postów: 1156

Data rejestracji: 13.06.2005 14:30
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Mój reduktor ma już 10 lat i membrany nie są już pewnie w najlepszym stanie.
Ogólnie pełno na nich tego syfu jak patrzyłem.
I mam pytanie, czy opłaca się kupić oryginalny zestaw naprawczy membran, bo koszt to ok 40zł i wymienić można samemu.
Czy taka wymiana da jakąś poprawę, bo teraz to auto nie reaguje jak kręcę tym pokrętłem do ustawiania dawki LPG na reduktorze?
A może lepiej kupić cały nowy reduktor, gdzieś za 220zł?

Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Grin

Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 18-05-2012 20:48
Awatar
szafran29
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2012 20:51
Awatar


Postów: 351

Data rejestracji: 06.11.2009 11:25
Skąd: lubuskie
Szprotawa

kupujesz nowy reduktor masz gwarancje i pewnosc ze jest dobry, wymienic tez mozesz sam

Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
 
Scott
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2012 21:05
Awatar


Postów: 1156

Data rejestracji: 13.06.2005 14:30
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Wiadomo, tylko ja nie chcę dokładać do auta, ponieważ i tak długo nie pojezdzi.
Dlatego myślałem o regeneracji, bo jest 5 x tańsza.

Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Grin

Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
 
grzes70
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2012 21:07
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Z powodzeniem regenerowałem kilka parowników i żadnych problemów nie ma.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
sizer
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2012 21:09
Awatar


Postów: 29

Data rejestracji: 14.07.2010 15:58
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Zdania są podzielone....teoretycznie jeśli się wymienia cały środek, przeczyści i dobrze złoży to parownik powinien "działać" jak nowy jednak w praktyce różnie to bywa. Sam parę lat temu regenerowałem parownik i poprawa była ale liczyłem na więcej.....znajomy z kolei zawsze wymienia parownik na nowy uważając, że regeneracja to tylko pozorna oszczędność bo zawsze będzie palił więcej niż po montażu nowego.
W tym roku znowu muszę zrobić porządek z parownikiem ale tym razem chyba kupię nowy. Jeśli spalanie będzie niższe niż po regeneracji to przy dzisiejszych cenach gazu w niedługim czasie parownik się zwróci.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
guciowsk
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2012 21:09
Awatar


Postów: 2952

Data rejestracji: 18.12.2008 16:49
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

próbowałem kiedyś zregenerowac parownik ale nic z tego nie wyszło kupiłem nowy parownik...

Turbo Burbo eL Pi Dżi Rotfl

Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
 
limahl000
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2012 22:20
Awatar


Postów: 24

Data rejestracji: 26.02.2012 17:18
Skąd: -

jestem gazownikiem i powiem ci szczerze ze to jest pic na wodę...Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 225000km
 
grzes70
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2012 22:27
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@limahl000 Szczerze?Tak naprawdę regeneracja parownika jest dla gazownika kompletnie nieopłacalna.Stąd parcie na wymianę na nowy.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Scott
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2012 09:59
Awatar


Postów: 1156

Data rejestracji: 13.06.2005 14:30
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Mi za regenerację powiedzieli:
-zestaw ok 100zł
-wymiana 100-150zł
Czyli wychodzi, że lepiej nowy kupić.
Ale jak samemu się za to zabrać, to już 50zł, bo tyle zestaw z przesyłką wyjdzie.

Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Grin

Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
 
luksad2200
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2012 10:23
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

razcja wymina dla gazwonika jest nie opłacalna, lepiej wstawic nowy szybciej i pewniej, z regeneracją jes więcej zachodu tylko wyieniając całe bebechy to tosamo co wymina parownika na nowy, wiec regeneruj,

A skąd wiesz że już pora na regeneracje, nie trzyma parametrów po ustawieniu, nie wiesz bo nie ustawiałes, moze byc tylko kwestia ustawienia a nie odrazu potrzebna regeneracja, jak bys kupował nowy to tylko jakis lepszy bo jak kupisz cos taniego to bedzie gorzej niż na twoim starym.

takie jest moje zdanie, pracuje w firmie zajmującej się tylko gazem to wiem,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
Scott
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2012 16:18
Awatar


Postów: 1156

Data rejestracji: 13.06.2005 14:30
Skąd: małopolskie
Oświęcim

luksad2200 napisał/a:
A skąd wiesz że już pora na regeneracje, nie trzyma parametrów po ustawieniu, nie wiesz bo nie ustawiałes, moze byc tylko kwestia ustawienia a nie odrazu potrzebna regeneracja, jak bys kupował nowy to tylko jakis lepszy bo jak kupisz cos taniego to bedzie gorzej niż na twoim starym.

takie jest moje zdanie, pracuje w firmie zajmującej się tylko gazem to wiem,


Jak patrzyłem na membrany, to całe w syfie i mają już 10 lat.
Dodatkowo podczas kręcenia tym pokrętłem od obrotów w reduktorze, w ogóle nie reaguje, czyli obroty ani nie spadają ani nie rosną.
Dodatkowo, to jak byłem na ustawieniu, to powiedzieli że nie ustawią bo już trzeba wymienić reduktor.

Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Grin

Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
 
luksad2200
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2012 16:20
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

ok, jak nie reagują tą srubą to się cinieniem reduktora steruje, no ale jak do wymiany to regeneruj

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
Scott
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2012 16:23
Awatar


Postów: 1156

Data rejestracji: 13.06.2005 14:30
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Tylko nie wiadomo, dlaczego do wymiany.
Bo jak u nich byłem to tylko podniosłem maskę i popatrzył i powiedział, że do wymiany.
Nic z nim nie robił, tylko rzucił okiem.
Chyba, że mu się nie chciało i dlatego.

Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Grin

Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
 
ANDI
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2012 16:46
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

regenerowałem sporo parownikow.. Po zabiegu jedne działały ok a z innymi było Gorzej niż przed.. Rozmawiałem z kilkoma gazownikami i Wszyscy zgodnie twierdzą ze regeneracja udaje się zazwyczaj w 50%.. Nigdy to nie będzie nowy parownik.. Pozatym do kosztów membran Musisz doliczyć benzynę estrakcyjna i szczotke druciana... Podsumowując- jak by to miał być parownik dla mnie to kupiłbym nowy

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
Scott
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2012 10:44
Awatar


Postów: 1156

Data rejestracji: 13.06.2005 14:30
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Tylko szczotka i benzyna nie kosztują za dużo Wink

Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Grin

Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
 
sizer
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2012 15:30
Awatar


Postów: 29

Data rejestracji: 14.07.2010 15:58
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Tak jak pisałem wcześniej zdania są podzielone.....ja regenerowałem i poprawa była ale......to nie to samo co nowy parownik. Teraz stoję przed podobnym wyborem co Ty i jednak decyduje się na zakup nowego (dobrze spasowany, złożony i tylko montujesz)
Poza tym obudowa ma już 10 lat więc myślę, że warto ją wymienić.
Przemyśl tylko jak długo planujesz jeździć tym samochodem.....czy zwróci Ci się zakup nowego parownika, jak nie to regeneruj.
Jeśli mija 10 lat to może i butla to wymiany ? Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
luksad2200
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2012 22:30
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

przypuścmy e parowbik landi renzo czy brc kosztuje 500zł, co robisz, regenerujesz czy nowy, gazownik powie ci że lepiej nowy wiem z doswiadzczenia bo jestem gazownikiem, a dlacvzego bo jest to prostrze i łatwikejsze w robocie, regenerowałem już z 10parowników i po wyminaie było wszystko ok,
jesli masz regenerowac parownik za 200zł to bez sensu,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2012 22:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Pokaż mi taki parownik który ma wydolność do 100 kilowatów (bo więcej w R19 raczej sie nie stosuje) i kosztuje 500PLN.

Za 200PLN to kupujesz nowy parownik z gwarancją i śpisz spokojnie. Niestety ale to co jest na allegro spotkacie także u gazowników ale 100% drożej.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Scott
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2012 08:40
Awatar


Postów: 1156

Data rejestracji: 13.06.2005 14:30
Skąd: małopolskie
Oświęcim

maestro napisał/a:
Pokaż mi taki parownik który ma wydolność do 100 kilowatów (bo więcej w R19 raczej sie nie stosuje) i kosztuje 500PLN.

Za 200PLN to kupujesz nowy parownik z gwarancją i śpisz spokojnie. Niestety ale to co jest na allegro spotkacie także u gazowników ale 100% drożej.


Dokładnie, na allegro można kupić za ok. 200zł, a ten sam u gazownika 350-400 zł.

A ja autem nie zamierzam długo jeździć, dlatego szukam po jak najniższych kosztach.

Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Grin

Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
 
mn
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2012 11:57
Awatar


Postów: 201

Data rejestracji: 30.12.2009 14:19
Skąd: świętokrzyskie
Starachowice

www.drypa.pl

zobacz tu.
mi gazownicy za wymianę krzyknęli 300PLN.
więc ... przejechałem się do ww sklepu (34km w obie strony) i kupiłem zestaw naprawczy (30PLN). sam wymieniłem. po wymianie zrobiłem ok. 25tyś km i nie narzekam.
ps. cena nowego reduktora w sklepie 160PLN (czyli gazownik zarabia 140PLN)

Edytowane przez mn dnia 21-05-2012 12:03

Moje auto: Nissan Qashqai, diesel, 120000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: