Menu główne
Forum
Klubowicze
beny |
Dodany dnia 04-06-2012 21:01 |
Postów: 14 Data rejestracji: 03.05.2012 12:09 Skąd: - |
Witam. Proszę o pomoc! Czy to normalne że po włączeniu świateł spadają obroty? Co może być przyczyną takiego zachowania silnika? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 3d, 230000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 04-06-2012 21:01 |
WoZnY |
Dodany dnia 04-06-2012 21:43 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Czy to normalne że po włączeniu świateł spadają obroty? Normalne szczególnie w gaźnikowcach. Co może być przyczyną takiego zachowania silnika? Zaczynasz pobierać prąd z alternatora, ten natomiast energię mechaniczną z silnika, co owocuje spadkiem obrotów. Włącz jeszcze nadmuch, grzana szybę i co tam masz jeszcze to spadną jeszcze bardziej/ bardziej zauważalnie. Spadek oczywiście nie będzie raczej większy niż 50-100obr/min, a to jest już słyszalne. W nowych silnikach nie zauważysz takiego zjawiska, bo zaawansowane systemy (elektronika i mechanika) bardzo precyzyjnie potrafią sterować prędkością obrotową silnika. <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
beny |
Dodany dnia 04-06-2012 23:43 |
Postów: 14 Data rejestracji: 03.05.2012 12:09 Skąd: - |
Dzięki za odpowiedź! Teraz obroty na biegu jałowym mam ustawione na 900. Po włączeniu świateł spadają poniżej 800, a po włączeniu się wentylatora chłodnicy jeszcze bardziej maleją. Efekt jest taki że gdy stoję na światłach w środku są takie drgania, że ciężko wysiedzieć Dodam że gaźnik był czyszczony i regulowany, nowe świece. A może przyczyną są przewody WN? Przeszukałem całe forum, czytałem na temat falujących obrotów wszystko co jest napisane. Niestety nie znalazłem nic na temat tego problemu w silniku C1J z gaźnikiem Zenith. Regulator napięcia mam nowy Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 3d, 230000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 04-06-2012 23:46 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Alternator masz pewnie 60A a to troche bieda tak czy owak... |
beny |
Dodany dnia 04-06-2012 23:57 |
Postów: 14 Data rejestracji: 03.05.2012 12:09 Skąd: - |
Wcześniej czegoś takiego nie było. Problem pojawił się w zimie kiedy były te największe mrozy i tak już zostało. Myślałem że jak wyreguluje gaźnik wszystko będzie Ok. Pół roku temu moja renia paliła średnio 7,5 litra benzyny a teraz jest 10. Co z tym zrobić? Zostało chyba jedno rozwiązanie czyli wymiana kabli WN? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 3d, 230000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 04-06-2012 23:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Filtr paliwa kiedy zmieniałes? Filtr powietrza? |
beny |
Dodany dnia 05-06-2012 00:01 |
Postów: 14 Data rejestracji: 03.05.2012 12:09 Skąd: - |
Filtr paliwa i powietrza zmieniałem w listopadzie. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 3d, 230000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-06-2012 00:04 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
I przejechałeś od tamtej pory ile km? |
beny |
Dodany dnia 05-06-2012 00:12 |
Postów: 14 Data rejestracji: 03.05.2012 12:09 Skąd: - |
Jeżdżę do pracy czyli jakieś 35km w obie strony. 5000km nawet nie będzie. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 3d, 230000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |