30 Październik 2014 14:04:19
Zdjęcia użytkowników
ziutas traker86
Ilosć albumów: 1712, Ilosć zdjęć: 6651

Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Robsajson [off] 29-10-2014 23:23
jonowaty, Stara fota nie ma co ukrywać Pfft

jonowaty [off] 29-10-2014 23:22
Robsajson, znamy to Pfft

Robsajson [off] 29-10-2014 23:10
jonowaty, Wy chyba jeszcze życia nie znacie Grin https://fbcdn-sph.
..2676_n.jpg

jonowaty [off] 29-10-2014 21:24
Kujtek, chyba tego nie widziałeś http://i.imgur.co.
..
na tym setupie, to nawet boczne podmuchy wiatru stają się groźne przy większych prędkościach Grin

Kujtek [off] 29-10-2014 21:23
co wy wiecie o terenowym zawieszeniu... http://i.imgur.co.
..EbcN0l.jpg

gielab0019 [off] 29-10-2014 21:09
jonowaty, na ori zawiasie też nie mam problemów i tak laga sztywna tzn mój egzemplarz znajomej bardziej miękka bo tam F3R siedzi

jonowaty [off] 29-10-2014 21:04
gielab0019, ja od wczoraj nie boję się nigdzie wjechać Grin a wiem co ori zawieszenie potrafi w terenie Grin

gielab0019 [off] 29-10-2014 20:42
lkrencik, N7Q volvo!

lkrencik [off] 29-10-2014 20:39
choc cena b18ft jest sporo nizsza niz f4r

lkrencik [off] 29-10-2014 20:38
Kujtek, jak jade w takie miejsca jak dzis cabrio zostaje pod domem Grin


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Szczotki rozrusznika 
raku100
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2012 11:28
Awatar


Postów: 34

Data rejestracji: 18.04.2012 13:34
Skąd: -

Witam !
Dodaje zdjęcie z moimi szczotkami : http://w344.wrzut...0120605266
i dwa pytanka:
Co powinno być w miejscu żółtym? najprawdopobniej coś było tam ukruszone i i wypadło, i znalesc nie moge bo w trawe to coś wpadło.
Czy w miejscu czerwonym powinna być jaka tulejka?
Wiem że do R19 jest wiele róznych typów rozruszników. jakby ktos miał taki jak ja z takimi szczotkami prosze o pomoc!
Cel wyjecia rozrusznika: Przekrecanie kluczyka i cisza, kontrolki nie przygasały. Pozdrawiam !

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 2500000km
 
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2012 21:18
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 41905

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jeżeli kontrolki nie przygasały to najpierw warto było skupić sie na przewodach do niego dochodzących, masie za rozrządem oraz klemami akumulatora. Wybitnie cisza i brak przygasania kontrolek oznacza problem z zasilaniem rozrusznika a nie nim samym - bynajmniej na tym etapie który opisujesz.
 
lukat1988
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2012 21:23
Awatar

Klubowicz #0486

Postów: 1519

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: -

Jeszcze plus od elektromagnesu sprawdzić.

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 245000km
 
marcinek_p
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2012 01:14
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 16.09.2009 23:00
Skąd: -

Jeżeli problem nie rozwiązany to dodam swoje trzy grosze... Całkiem niedawno gmerałem w takim oto rozruszniku. Objawy te same, przekręcam kluczyk i cisza... U mnie ewidentnie "podwiesiła" się szczotka która ma kontakt z masą przez jedną z tych dwóch śróbek(faktem nie pomijalnym była też jej skąpa co nie co już długość). Czerwone miejsce to "gniadko" dla tulejki która znajduje się w stojanie rozrusznika. Miejsce żółte, dokładnie nie pamiętam jak wyglądało na 100%, ale na pewno siedzi tam część sprężyny dociskającej szczotki... U mnie również nadkruszony ząbek mimo że trzymał spręzynę zdecydowałem się na wymianę szczotkotrzymacza. Ceny nie pamiętam ale chyba coś koło 30 PLN ze szczotkami...
Oczywiście to co koledzy wyżej proponują też może być przyczyną, ale jak już rozrusznik jest na stole, a jego wyjmowanie i wkładanie nie należy do przyjemności warto sprawdzić wszystko...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d
 
coxurn91
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2012 02:19
Awatar


Postów: 175

Data rejestracji: 08.12.2011 14:11
Skąd: -

u mnie było to samo , cisza spokój po przekręceniu klucza.
odpięła mi sie wsuwka idąca do rozrusznika. moze to był problem ? w innym przypadku szczotki mi sie zaciely poprzez to, że przeciekał mi trójnik idacy od zbiorniczka z plynem chlodzacym i lało sie prosto na rozrusznik .... zanim do tego doszedłem to dolałem jakieś 5 l wody bo to lato było akurat Grin maniana sie działa ....

Chodzą cylindry pod maską, sprawdź to, Na jazdę w miasto czas to, jadziem. Ruszam z osiedla przy tym podkładzie, przemierzam je kilka razy na dzień. Szprychowe fele, zrobię sobie prezent, wszystkie cztery - www.chromowane.pl Dziś nie menel dziś się toczę , Dziś powstrzymam sie od chlania może. Lubie jak kolumbryna po asfalcie płynie i nie spodziewalbym sie ze to kiedys minie...

Moje auto: Fiat Stilo Abarth 2.4 20v 170km, benzyna, 172700km
 
raku100
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2012 14:42
Awatar


Postów: 34

Data rejestracji: 18.04.2012 13:34
Skąd: -

Więc jakoś to poskładałem.. wydaje mi się że problem był z cieknącym płynem chłodniczym.. i tak jak u Ciebie lało mi sie na rozrusznik.
Czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą ;/ przeczyściłem wszystkie styki, wsuwki, nowe śruby itp, kręci jak szalony Wink


Treść dodana dnia 09-06-2012 14:43:

A tak pozatym , nie wiecie ile by kosztowała wymiany uszczelki pod głowica ? czy może dałbym sam rade. ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 2500000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2012 14:45
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 41905

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Po co wymieniać uszczelke? Jakie masz powody?
 
WoZnY
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2012 18:02
Awatar


Postów: 2750

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: -

Witam

Pomimo, iż problem został rozwiązany podzielę się tym co wiem o owym rozruszniku (może komuś się jeszcze w przyszłości przyda, w szczególności, że to bardzo popularny typ rozrusznika występuje w oplach, wielu modelach renaulta itd.). Przytoczone zdjęcie ukazuje widok szczotkotrzymacza od strony wirnika/komutatora (po prostu od spodu). W miejscu zaznaczonym zółtym owalem jest miejsce do zaczepienia sprężyny dociskającej szczotki. Sama sprężyna musi być zaczepiona nie na tym właśnie szczotkotrzymaczu, lecz na ząbku w obudowie stojana (metalowa obudowa rozrusznika) inaczej plastyk szybko się wyłamie. Ponadto pomiędzy sprężynę dociskającą oraz szczotki należy podłożyć podkładkę izolacyjną (zwykle są w komplecie ze szczotkami oraz z nową sprężyną). W miejscu zaznaczonym na czerwono powinien znajdować się kołpak osłaniający przed brudem podkładkę osadczą wirnika (tzw. omegę). Generalnie własnoręczna naprawa takiego rozrusznika nie jest trudna ani kosztowna. Komplet szczotek na maj 2012 to koszt 10pln. Szczotkotrzymacz 8pln, automat 35pln, zaś bendiks 45pln. Po wymianie ww. rozrusznik kręci 2 razy szybciej niż przed wymianą. Przy okazji rozkręcenia, warto wymienić smar w przekładni planetarnej na nowy i tu uwaga. W otworze osadczym wirnika w przekładni jest kulka, na której opiera się wirnik likwidując ruch poosiowy. Jakby co to zapraszam na PW, rozrusznik ten miałem niejednokrotnie na stole i wiem co w nim siedzi. WAŻNA UWAGA nie należy go opukiwać kluczem/młotkiem w rozrusznik, bo zwykle kończy się to w najlepszym przypadku poodklejanymi magnesami ze stojana.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V, benzyna+LPG, 215000km
 
raku100
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2012 14:32
Awatar


Postów: 34

Data rejestracji: 18.04.2012 13:34
Skąd: -

Raz: Ubywa mi płyny chłodzacego Dwa, Wyciek przy kolektorze wydechowym, kapie płyn, ale jak ma kaprys to i ilej pocieknie. Trzy: Przegrzewa się silnik.. Jak wygląda naprawa sememu? Na co trzeba wzrocic uwage?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 2500000km
 
Hifman
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2012 16:05
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: -

Broki Panie masz Pan zgniłe zapewne i dlatego leje płynem pod kolektorem.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
tiku92
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2012 16:20
Awatar


Postów: 597

Data rejestracji: 20.09.2011 09:01
Skąd: podkarpackie
Przemyśl

Wracając do tematu Grin ja mam w mojej renówce zaaplikowany rozrusznik z R21 Grin

HIP HOP DON'T STOP !!
Zdjęcia Renaty http://www.renaul...rowstart=0

Moje auto: Renault Laguna Alize, benzyna, 206500km
 
dj_mafiozo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2012 17:37
Awatar

Klubowicz #0485

Postów: 1564

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

A ja zapytam trochę z innej beczki, byłem w motoryzacyjnym, chciałem kupić szczotki do rozrusznika i dowiedziałem się że było kilka modeli montowanych, pytanie następujące, jakie rozruszniki były montowane przy F3N L740?

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 143908km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 11300km
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 152222km
 
WoZnY
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2012 22:21
Awatar


Postów: 2750

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: -

Jakie montowali. Generalnie montowali takie jakie mieli akurat pod ręką w magazynie - francuzy Pfft Bez wyciągnięcia się nie dowiesz niestety.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V, benzyna+LPG, 215000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2012 22:43
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 41905

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@WoZnY Montowac to montowali w miare odpowiednio do silnika odpowiedni rodzaj, ale co jest po tylu latach to juz zagadka.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 165000km
Moje auto: Renault VelSatis, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (3498/245KM), liftback, 240000km
 
STANIS
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2012 17:08
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 10.11.2012 19:03
Skąd: -

Witam mam pytanie,czy szczotka rozrusznika ta przy stojanie rozrusznika jest wlutowana na cyne czy tez na lut srebrny? nie moge jej ruszyc lutownica a mam rozrusznik rozebrany,czy mozna by ja podlaczyc na jakas zlaczke bez wylutowywania,tam plynie dosc duzy chyba prad.
moze ktos ma jakis patent bez wylutowywania?
rozrusznik Valeo do silnika 1.4

STANIS

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 142000km
 
grzes70
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2012 17:30
Awatar


Postów: 3637

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Wątpię aby to połączenie lutowano srebrem.Prawdopodobnie masz lutownicę zbyt małej mocy.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Przejdź do forum: