26 Kwietnia 2024 22:58:02
Zdjęcia użytkowników
kml Camille
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Szczotki rozrusznika 
raku100
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2012 11:28
Awatar


Postów: 34

Data rejestracji: 18.04.2012 13:34
Skąd: -

Witam !
Dodaje zdjęcie z moimi szczotkami : http://w344.wrzut...0120605266
i dwa pytanka:
Co powinno być w miejscu żółtym? najprawdopobniej coś było tam ukruszone i i wypadło, i znalesc nie moge bo w trawe to coś wpadło.
Czy w miejscu czerwonym powinna być jaka tulejka?
Wiem że do R19 jest wiele róznych typów rozruszników. jakby ktos miał taki jak ja z takimi szczotkami prosze o pomoc!
Cel wyjecia rozrusznika: Przekrecanie kluczyka i cisza, kontrolki nie przygasały. Pozdrawiam !

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 2500000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 05-06-2012 11:28
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2012 21:18
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jeżeli kontrolki nie przygasały to najpierw warto było skupić sie na przewodach do niego dochodzących, masie za rozrządem oraz klemami akumulatora. Wybitnie cisza i brak przygasania kontrolek oznacza problem z zasilaniem rozrusznika a nie nim samym - bynajmniej na tym etapie który opisujesz.
 
lukat1988
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2012 21:23
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

Jeszcze plus od elektromagnesu sprawdzić.

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
marcinek_p
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2012 01:14
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 16.09.2009 23:00
Skąd: łódzkie
Kutno

Jeżeli problem nie rozwiązany to dodam swoje trzy grosze... Całkiem niedawno gmerałem w takim oto rozruszniku. Objawy te same, przekręcam kluczyk i cisza... U mnie ewidentnie "podwiesiła" się szczotka która ma kontakt z masą przez jedną z tych dwóch śróbek(faktem nie pomijalnym była też jej skąpa co nie co już długość). Czerwone miejsce to "gniadko" dla tulejki która znajduje się w stojanie rozrusznika. Miejsce żółte, dokładnie nie pamiętam jak wyglądało na 100%, ale na pewno siedzi tam część sprężyny dociskającej szczotki... U mnie również nadkruszony ząbek mimo że trzymał spręzynę zdecydowałem się na wymianę szczotkotrzymacza. Ceny nie pamiętam ale chyba coś koło 30 PLN ze szczotkami...
Oczywiście to co koledzy wyżej proponują też może być przyczyną, ale jak już rozrusznik jest na stole, a jego wyjmowanie i wkładanie nie należy do przyjemności warto sprawdzić wszystko...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d
 
coxurn91
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2012 02:19
Awatar


Postów: 175

Data rejestracji: 08.12.2011 14:11
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

u mnie było to samo , cisza spokój po przekręceniu klucza.
odpięła mi sie wsuwka idąca do rozrusznika. moze to był problem ? w innym przypadku szczotki mi sie zaciely poprzez to, że przeciekał mi trójnik idacy od zbiorniczka z plynem chlodzacym i lało sie prosto na rozrusznik .... zanim do tego doszedłem to dolałem jakieś 5 l wody bo to lato było akurat Grin maniana sie działa ....

Chodzą cylindry pod maską, sprawdź to, Na jazdę w miasto czas to, jadziem. Ruszam z osiedla przy tym podkładzie, przemierzam je kilka razy na dzień. Szprychowe fele, zrobię sobie prezent, wszystkie cztery - www.chromowane.pl Dziś nie menel dziś się toczę , Dziś powstrzymam sie od chlania może. Lubie jak kolumbryna po asfalcie płynie i nie spodziewalbym sie ze to kiedys minie...

Moje auto: Fiat Stilo Abarth 2.4 20v 170km, benzyna, 172700km
 
raku100
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2012 14:42
Awatar


Postów: 34

Data rejestracji: 18.04.2012 13:34
Skąd: -

Więc jakoś to poskładałem.. wydaje mi się że problem był z cieknącym płynem chłodniczym.. i tak jak u Ciebie lało mi sie na rozrusznik.
Czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą ;/ przeczyściłem wszystkie styki, wsuwki, nowe śruby itp, kręci jak szalony Wink


Treść dodana dnia 09-06-2012 14:43:

A tak pozatym , nie wiecie ile by kosztowała wymiany uszczelki pod głowica ? czy może dałbym sam rade. ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 2500000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2012 14:45
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Po co wymieniać uszczelke? Jakie masz powody?
 
WoZnY
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2012 18:02
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Witam

Pomimo, iż problem został rozwiązany podzielę się tym co wiem o owym rozruszniku (może komuś się jeszcze w przyszłości przyda, w szczególności, że to bardzo popularny typ rozrusznika występuje w oplach, wielu modelach renaulta itd.). Przytoczone zdjęcie ukazuje widok szczotkotrzymacza od strony wirnika/komutatora (po prostu od spodu). W miejscu zaznaczonym zółtym owalem jest miejsce do zaczepienia sprężyny dociskającej szczotki. Sama sprężyna musi być zaczepiona nie na tym właśnie szczotkotrzymaczu, lecz na ząbku w obudowie stojana (metalowa obudowa rozrusznika) inaczej plastyk szybko się wyłamie. Ponadto pomiędzy sprężynę dociskającą oraz szczotki należy podłożyć podkładkę izolacyjną (zwykle są w komplecie ze szczotkami oraz z nową sprężyną). W miejscu zaznaczonym na czerwono powinien znajdować się kołpak osłaniający przed brudem podkładkę osadczą wirnika (tzw. omegę). Generalnie własnoręczna naprawa takiego rozrusznika nie jest trudna ani kosztowna. Komplet szczotek na maj 2012 to koszt 10pln. Szczotkotrzymacz 8pln, automat 35pln, zaś bendiks 45pln. Po wymianie ww. rozrusznik kręci 2 razy szybciej niż przed wymianą. Przy okazji rozkręcenia, warto wymienić smar w przekładni planetarnej na nowy i tu uwaga. W otworze osadczym wirnika w przekładni jest kulka, na której opiera się wirnik likwidując ruch poosiowy. Jakby co to zapraszam na PW, rozrusznik ten miałem niejednokrotnie na stole i wiem co w nim siedzi. WAŻNA UWAGA nie należy go opukiwać kluczem/młotkiem w rozrusznik, bo zwykle kończy się to w najlepszym przypadku poodklejanymi magnesami ze stojana.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
raku100
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2012 14:32
Awatar


Postów: 34

Data rejestracji: 18.04.2012 13:34
Skąd: -

Raz: Ubywa mi płyny chłodzacego Dwa, Wyciek przy kolektorze wydechowym, kapie płyn, ale jak ma kaprys to i ilej pocieknie. Trzy: Przegrzewa się silnik.. Jak wygląda naprawa sememu? Na co trzeba wzrocic uwage?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 2500000km
 
Hifman
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2012 16:05
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Broki Panie masz Pan zgniłe zapewne i dlatego leje płynem pod kolektorem.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
tiku92
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2012 16:20
Awatar


Postów: 596

Data rejestracji: 20.09.2011 09:01
Skąd: podkarpackie
Przemyśl

Wracając do tematu Grin ja mam w mojej renówce zaaplikowany rozrusznik z R21 Grin

HIP HOP DON'T STOP !!
Zdjęcia Renaty http://www.renaul...rowstart=0

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 230000km
 
dj_mafiozo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2012 17:37
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

A ja zapytam trochę z innej beczki, byłem w motoryzacyjnym, chciałem kupić szczotki do rozrusznika i dowiedziałem się że było kilka modeli montowanych, pytanie następujące, jakie rozruszniki były montowane przy F3N L740?

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
WoZnY
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2012 22:21
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Jakie montowali. Generalnie montowali takie jakie mieli akurat pod ręką w magazynie - francuzy Pfft Bez wyciągnięcia się nie dowiesz niestety.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2012 22:43
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@WoZnY Montowac to montowali w miare odpowiednio do silnika odpowiedni rodzaj, ale co jest po tylu latach to juz zagadka.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
STANIS
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2012 17:08
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 10.11.2012 19:03
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Witam mam pytanie,czy szczotka rozrusznika ta przy stojanie rozrusznika jest wlutowana na cyne czy tez na lut srebrny? nie moge jej ruszyc lutownica a mam rozrusznik rozebrany,czy mozna by ja podlaczyc na jakas zlaczke bez wylutowywania,tam plynie dosc duzy chyba prad.
moze ktos ma jakis patent bez wylutowywania?
rozrusznik Valeo do silnika 1.4

STANIS

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 142000km
 
grzes70
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2012 17:30
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Wątpię aby to połączenie lutowano srebrem.Prawdopodobnie masz lutownicę zbyt małej mocy.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: