Menu główne
Forum
Klubowicze
raku100 |
Dodany dnia 05-06-2012 11:28 |
Postów: 34 Data rejestracji: 18.04.2012 13:34 Skąd: - |
Witam Dodaje zdjęcie z moimi szczotkami : http://w344.wrzut...0120605266 i dwa pytanka: Co powinno być w miejscu żółtym? najprawdopobniej coś było tam ukruszone i i wypadło, i znalesc nie moge bo w trawe to coś wpadło. Czy w miejscu czerwonym powinna być jaka tulejka? Wiem że do R19 jest wiele róznych typów rozruszników. jakby ktos miał taki jak ja z takimi szczotkami prosze o pomoc Cel wyjecia rozrusznika: Przekrecanie kluczyka i cisza, kontrolki nie przygasały. Pozdrawiam ! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 2500000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 05-06-2012 11:28 |
maestro |
Dodany dnia 06-06-2012 21:18 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jeżeli kontrolki nie przygasały to najpierw warto było skupić sie na przewodach do niego dochodzących, masie za rozrządem oraz klemami akumulatora. Wybitnie cisza i brak przygasania kontrolek oznacza problem z zasilaniem rozrusznika a nie nim samym - bynajmniej na tym etapie który opisujesz. |
lukat1988 |
Dodany dnia 06-06-2012 21:23 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
Jeszcze plus od elektromagnesu sprawdzić.
Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
marcinek_p |
Dodany dnia 09-06-2012 01:14 |
Postów: 12 Data rejestracji: 16.09.2009 23:00 Skąd: łódzkie Kutno |
Jeżeli problem nie rozwiązany to dodam swoje trzy grosze... Całkiem niedawno gmerałem w takim oto rozruszniku. Objawy te same, przekręcam kluczyk i cisza... U mnie ewidentnie "podwiesiła" się szczotka która ma kontakt z masą przez jedną z tych dwóch śróbek(faktem nie pomijalnym była też jej skąpa co nie co już długość). Czerwone miejsce to "gniadko" dla tulejki która znajduje się w stojanie rozrusznika. Miejsce żółte, dokładnie nie pamiętam jak wyglądało na 100%, ale na pewno siedzi tam część sprężyny dociskającej szczotki... U mnie również nadkruszony ząbek mimo że trzymał spręzynę zdecydowałem się na wymianę szczotkotrzymacza. Ceny nie pamiętam ale chyba coś koło 30 PLN ze szczotkami... Oczywiście to co koledzy wyżej proponują też może być przyczyną, ale jak już rozrusznik jest na stole, a jego wyjmowanie i wkładanie nie należy do przyjemności warto sprawdzić wszystko... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d
|
|
|
coxurn91 |
Dodany dnia 09-06-2012 02:19 |
Postów: 175 Data rejestracji: 08.12.2011 14:11 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
u mnie było to samo , cisza spokój po przekręceniu klucza.
odpięła mi sie wsuwka idąca do rozrusznika. moze to był problem ? w innym przypadku szczotki mi sie zaciely poprzez to, że przeciekał mi trójnik idacy od zbiorniczka z plynem chlodzacym i lało sie prosto na rozrusznik .... zanim do tego doszedłem to dolałem jakieś 5 l wody bo to lato było akurat maniana sie działa .... Chodzą cylindry pod maską, sprawdź to, Na jazdę w miasto czas to, jadziem. Ruszam z osiedla przy tym podkładzie, przemierzam je kilka razy na dzień. Szprychowe fele, zrobię sobie prezent, wszystkie cztery - www.chromowane.pl Dziś nie menel dziś się toczę , Dziś powstrzymam sie od chlania może. Lubie jak kolumbryna po asfalcie płynie i nie spodziewalbym sie ze to kiedys minie...
Moje auto: Fiat Stilo Abarth 2.4 20v 170km, benzyna, 172700km
|
raku100 |
Dodany dnia 09-06-2012 14:42 |
Postów: 34 Data rejestracji: 18.04.2012 13:34 Skąd: - |
Więc jakoś to poskładałem.. wydaje mi się że problem był z cieknącym płynem chłodniczym.. i tak jak u Ciebie lało mi sie na rozrusznik. Czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą ;/ przeczyściłem wszystkie styki, wsuwki, nowe śruby itp, kręci jak szalony Treść dodana dnia 09-06-2012 14:43: A tak pozatym , nie wiecie ile by kosztowała wymiany uszczelki pod głowica ? czy może dałbym sam rade. ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 2500000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 09-06-2012 14:45 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Po co wymieniać uszczelke? Jakie masz powody? |
WoZnY |
Dodany dnia 12-06-2012 18:02 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Witam
Pomimo, iż problem został rozwiązany podzielę się tym co wiem o owym rozruszniku (może komuś się jeszcze w przyszłości przyda, w szczególności, że to bardzo popularny typ rozrusznika występuje w oplach, wielu modelach renaulta itd.). Przytoczone zdjęcie ukazuje widok szczotkotrzymacza od strony wirnika/komutatora (po prostu od spodu). W miejscu zaznaczonym zółtym owalem jest miejsce do zaczepienia sprężyny dociskającej szczotki. Sama sprężyna musi być zaczepiona nie na tym właśnie szczotkotrzymaczu, lecz na ząbku w obudowie stojana (metalowa obudowa rozrusznika) inaczej plastyk szybko się wyłamie. Ponadto pomiędzy sprężynę dociskającą oraz szczotki należy podłożyć podkładkę izolacyjną (zwykle są w komplecie ze szczotkami oraz z nową sprężyną). W miejscu zaznaczonym na czerwono powinien znajdować się kołpak osłaniający przed brudem podkładkę osadczą wirnika (tzw. omegę). Generalnie własnoręczna naprawa takiego rozrusznika nie jest trudna ani kosztowna. Komplet szczotek na maj 2012 to koszt 10pln. Szczotkotrzymacz 8pln, automat 35pln, zaś bendiks 45pln. Po wymianie ww. rozrusznik kręci 2 razy szybciej niż przed wymianą. Przy okazji rozkręcenia, warto wymienić smar w przekładni planetarnej na nowy i tu uwaga. W otworze osadczym wirnika w przekładni jest kulka, na której opiera się wirnik likwidując ruch poosiowy. Jakby co to zapraszam na PW, rozrusznik ten miałem niejednokrotnie na stole i wiem co w nim siedzi. WAŻNA UWAGA nie należy go opukiwać kluczem/młotkiem w rozrusznik, bo zwykle kończy się to w najlepszym przypadku poodklejanymi magnesami ze stojana. <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
raku100 |
Dodany dnia 21-06-2012 14:32 |
Postów: 34 Data rejestracji: 18.04.2012 13:34 Skąd: - |
Raz: Ubywa mi płyny chłodzacego Dwa, Wyciek przy kolektorze wydechowym, kapie płyn, ale jak ma kaprys to i ilej pocieknie. Trzy: Przegrzewa się silnik.. Jak wygląda naprawa sememu? Na co trzeba wzrocic uwage? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 2500000km
|
|
|
Hifman |
Dodany dnia 21-06-2012 16:05 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Broki Panie masz Pan zgniłe zapewne i dlatego leje płynem pod kolektorem.
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
tiku92 |
Dodany dnia 21-06-2012 16:20 |
Postów: 596 Data rejestracji: 20.09.2011 09:01 Skąd: podkarpackie Przemyśl |
Wracając do tematu ja mam w mojej renówce zaaplikowany rozrusznik z R21
HIP HOP DON'T STOP !
Zdjęcia Renaty http://www.renaul...rowstart=0 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 230000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 28-11-2012 17:37 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
A ja zapytam trochę z innej beczki, byłem w motoryzacyjnym, chciałem kupić szczotki do rozrusznika i dowiedziałem się że było kilka modeli montowanych, pytanie następujące, jakie rozruszniki były montowane przy F3N L740?
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
WoZnY |
Dodany dnia 28-11-2012 22:21 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Jakie montowali. Generalnie montowali takie jakie mieli akurat pod ręką w magazynie - francuzy Bez wyciągnięcia się nie dowiesz niestety.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
maestro |
Dodany dnia 28-11-2012 22:43 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@WoZnY Montowac to montowali w miare odpowiednio do silnika odpowiedni rodzaj, ale co jest po tylu latach to juz zagadka.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
STANIS |
Dodany dnia 01-12-2012 17:08 |
Postów: 5 Data rejestracji: 10.11.2012 19:03 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Witam mam pytanie,czy szczotka rozrusznika ta przy stojanie rozrusznika jest wlutowana na cyne czy tez na lut srebrny? nie moge jej ruszyc lutownica a mam rozrusznik rozebrany,czy mozna by ja podlaczyc na jakas zlaczke bez wylutowywania,tam plynie dosc duzy chyba prad.
moze ktos ma jakis patent bez wylutowywania? rozrusznik Valeo do silnika 1.4 STANIS
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 142000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 01-12-2012 17:30 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Wątpię aby to połączenie lutowano srebrem.Prawdopodobnie masz lutownicę zbyt małej mocy. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |