Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 13-06-2012 19:46 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Alo
Czy jest to wykonalne na aucie? Rzuciłem okiem ale zbyt kolorowo to to nie wygląda. Robił ktoś bez ruszania silnika? Chce przy tej okazji wymienić też kolektor dolotowy - da rade dojść do śrub? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 13-06-2012 19:46 |
luksad2200 |
Dodany dnia 13-06-2012 23:30 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
raczej powinno dac rade, ale najper chyba turbo trzeba wyciągnąc, jutro sprawdze jaki jest dokładnie dostęp
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
Hifman |
Dodany dnia 14-06-2012 08:33 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Turbo wychodzi, kolektor - pupa.
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
maestro |
Dodany dnia 14-06-2012 20:36 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Kolektor chciałem wyjąc aby wymienić go na taki bez EGRa ale chyba finalnie go zaślepie i tyle.
Turbina - rozumiem że na dzień dobry wylatuje półoś i rozrusznik? Teoretycznie to wiem wszystko, chodzi bardziej o to kto już to robił lub próbował. No i teraz pytanie, bo co mądrzejsze głowy to inne zdanie. Jak turbine słychać wyraźnie (świst) pod obciążeniem to znaczy że OK? Edytowane przez maestro dnia 14-06-2012 20:37 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 14-06-2012 20:41 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
hifman wymieniał turbo jego najlepiej pytaj, moja rada jest tak turbo jest na 4 szpilkach najlepiej je skontrować i wykręcic, wtedy masz więcej miejsca do wyjęcia turbo
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 14-06-2012 20:48 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Najbardziej mnie interesuje jak to jest skrecone do innych elementów (do bloku/głowicy whatever) - bo to że dwa wężę od wody i dwie rurki od oleju trzeba odkrecic w którymś dogodnym miejscu - to wiem. Kolanko za turbiną raczej nie do ruszenia na aucie - więc za kolankiem rozkrecam wydech.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 14-06-2012 20:53 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
do bloku jest przykręcone 1 srubą, więc do odkręcenia 4 sruby od kollektora, 2 od tłumnika i odkręcic wode i olej, chyba półośśki i rozrusznika nie trzeba ruszacv
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 14-06-2012 20:54 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Półośka na pewno ułatwi wiele tzn jej pozbycie sie. Póki co badam kiedy bedzie w miare pogoda to sie wezme.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 14-06-2012 21:07 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
sprawdzałem przed chwilą wszedzie wejdzie klucz 13, odkręcanie kolanka to nie bedzie zły pomysł, i do srub dobry dostęp, wszystko raczej bedziesz krecił od góry, chyba ze te 2 sruby od wydechu od spodu i rurka olejowa, jak odkręcisz turbo to kolektror to bedzie pestka
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 14-06-2012 21:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
to że wejdzie klucz to wiesz, grzechotką próbowałem to nie ma wystarczająco miejsca żeby sie porządnie zaprzeć. bezpieczniej bedzie rozkrecić portki.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Hifman |
Dodany dnia 15-06-2012 10:01 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
3 razy wkladalem turbo, 3 razy bez kanalu i odkrecania polosi czy rozrusznika.
Turbawe odkrecalem od kolektora (4 nakretki), od wylotu spalin (4 nakretki), WG odlaczalem od turbiny i z korpusu (seger i dwie sruby), odpinalem caly dolot (rury od ic i od filtra) i out go z auta, wiadomo olejowe od turbiny a wodne na laczeniach opaskami. Turbo chyba nie wyjdzie Ci gora jak zostawisz kawal rury przy niej. Moja wyszla za kazdym razem gora, ba nawet rozporki ani nic nie odpinalem. W 3 godziny zmienialem turbine i odpalalem auto jest niewygodnie ale da rade. Kolektor chcialem tez wyjac ale roboty i wyginania jak dla mnie too much. Na wyjetym silniku jest problem z 2 nakretkami od kolektorow bo sa za egr takze powodzenia zycze. Edytowane przez Hifman dnia 15-06-2012 10:06 Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
maestro |
Dodany dnia 15-06-2012 21:04 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
nakretki za turbiną (wylot spalin) nie przemawiająca do mnie zbytnio ale skoro mowisz ze tak no to sprobujemy. olejowe od turbiny - na turbinie czy gdzies dalej? bo na turbinie to są kosmiczne rozmiary kluczy.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Hifman |
Dodany dnia 16-06-2012 15:29 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Olejowe na turbinie, powrót zadaje się klucz 24, a wejście 12 czy coś takie.
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
maestro |
Dodany dnia 05-07-2012 21:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Robota za mną. Lało sie ze mnie w garażu ale dałem rade. Z przerwami na dwie kawy 5 godzin wyjęcie włożenie, przejażdżka. A więc tak. Demontaż turbiny to cztery śruby/nakretki na klucz 13 do kolektora, dwie na 13 rura za kolektorem czyli odpięcie od wydechu -> nie ruszałem tego kolanka za turbiną. Przewody olejowe odpiąłem przy silniku -> powrót 2 x klucz 10 i zasilanie klucz 22 (w miejscu czujnika ciśnienia w 16V). Woda u góry widoczna, na dole u mnie wchodzi do pompki. Dla lepszego dostepu wywaliłem półoś i przewód do rozrusznika od strony aku. Na turbinie nic odkrecałem troche ze strachu. Dostep kiepski do śrub szczególnie dolnych (kolektor->turbina). Przy okazji zaślepiony EGR. Co jeszcze. Moja wersja miała jeszcze wylot z turbiny długi i demontowalny na oringu do samego korpusu turbiny, za to druga miała krótkie kolano i jako jedność. W ten sposób brakło jakichś 20cm węża ale od czego jest PCV. Na szczęście mam wąż/rure do tej sprezarki. Moja była z 92, a ta z 95. Jesli kilka różnic ale ogólnie jest OK. Ponadto wylot ze spreżarki ma mniejszą średnice w porównaniu do starszej. Wszystko poskrecane, wycudowane. Odpycha sie lepiej - przede wszystkim słychać turbine, ale to jeszcze nie jest to co powinno. Pozostaje pompa, ale tutaj musze zasięgnąć wiedzy w kolejnym temacie
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Hifman |
Dodany dnia 06-07-2012 12:04 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Widzisz Panie blizej bys mieszkał to w 3 godziny zmieniem turbo.
btw Pamietaj o lince gazu do Clio. Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 06-07-2012 21:58 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
u mnie ie słychac turbiny to źle
nie jedzilęm nigdy renówką z turbiną to niewiem jak to powinno brzmiec, ale czuc przyspieszenie i to nizłe tak od 2300obr.min sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 06-07-2012 22:09 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Żeby nie zakładać kolejnego tematu, takie głupie pytanie, czy kolektor od dTka podejdzie do wyczyna?
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
maestro |
Dodany dnia 06-07-2012 22:56 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@dj_mafiozo nie.
@luksad2200 wiem jak potrafi zapitalac ale w zadnym 'cudzym' dtku tego nie doznałem, tylko w dawcy. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 07-07-2012 23:07 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
zobaczymy ja bede miał porównanie niedługo w megance już nie dużo zostało do końca swapa, i w twdy bede miał pewnośc czy wszystko jet ok
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 08-07-2012 00:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Co do różnic w turbinach.
Widać różnice na długość w wężach. [img]http://images40.fotosik.pl/1695/b4bad47efd7d783e.jpg[/img] is not a valid Image. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |