13 Maja 2024 03:43:06
Zdjęcia użytkowników
KaVo adrianl1
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Wyjęcie turbosprężarki/kolektora 
maestro
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2012 19:46
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Alo

Czy jest to wykonalne na aucie? Rzuciłem okiem ale zbyt kolorowo to to nie wygląda. Robił ktoś bez ruszania silnika?
Chce przy tej okazji wymienić też kolektor dolotowy - da rade dojść do śrub?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 13-06-2012 19:46
Awatar
luksad2200
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2012 23:30
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

raczej powinno dac rade, ale najper chyba turbo trzeba wyciągnąc, jutro sprawdze jaki jest dokładnie dostęp

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
Hifman
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2012 08:33
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Turbo wychodzi, kolektor - pupa.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2012 20:36
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Kolektor chciałem wyjąc aby wymienić go na taki bez EGRa ale chyba finalnie go zaślepie i tyle.
Turbina - rozumiem że na dzień dobry wylatuje półoś i rozrusznik? Teoretycznie to wiem wszystko, chodzi bardziej o to kto już to robił lub próbował.

No i teraz pytanie, bo co mądrzejsze głowy to inne zdanie. Jak turbine słychać wyraźnie (świst) pod obciążeniem to znaczy że OK?

Edytowane przez maestro dnia 14-06-2012 20:37
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2012 20:41
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

hifman wymieniał turbo jego najlepiej pytaj, moja rada jest tak turbo jest na 4 szpilkach najlepiej je skontrować i wykręcic, wtedy masz więcej miejsca do wyjęcia turbo

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2012 20:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Najbardziej mnie interesuje jak to jest skrecone do innych elementów (do bloku/głowicy whatever) - bo to że dwa wężę od wody i dwie rurki od oleju trzeba odkrecic w którymś dogodnym miejscu - to wiem. Kolanko za turbiną raczej nie do ruszenia na aucie - więc za kolankiem rozkrecam wydech.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2012 20:53
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

do bloku jest przykręcone 1 srubą, więc do odkręcenia 4 sruby od kollektora, 2 od tłumnika i odkręcic wode i olej, chyba półośśki i rozrusznika nie trzeba ruszacv

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2012 20:54
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Półośka na pewno ułatwi wiele tzn jej pozbycie sie. Póki co badam kiedy bedzie w miare pogoda to sie wezme.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2012 21:07
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

sprawdzałem przed chwilą wszedzie wejdzie klucz 13, odkręcanie kolanka to nie bedzie zły pomysł, i do srub dobry dostęp, wszystko raczej bedziesz krecił od góry, chyba ze te 2 sruby od wydechu od spodu i rurka olejowa, jak odkręcisz turbo to kolektror to bedzie pestka

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2012 21:20
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

to że wejdzie klucz to wiesz, grzechotką próbowałem to nie ma wystarczająco miejsca żeby sie porządnie zaprzeć. bezpieczniej bedzie rozkrecić portki.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 15-06-2012 10:01
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

3 razy wkladalem turbo, 3 razy bez kanalu i odkrecania polosi czy rozrusznika.

Turbawe odkrecalem od kolektora (4 nakretki), od wylotu spalin (4 nakretki), WG odlaczalem od turbiny i z korpusu (seger i dwie sruby), odpinalem caly dolot (rury od ic i od filtra) i out go z auta, wiadomo olejowe od turbiny a wodne na laczeniach opaskami. Turbo chyba nie wyjdzie Ci gora jak zostawisz kawal rury przy niej. Moja wyszla za kazdym razem gora, ba nawet rozporki ani nic nie odpinalem. Rotfl
W 3 godziny zmienialem turbine i odpalalem auto jest niewygodnie ale da rade.

Kolektor chcialem tez wyjac ale roboty i wyginania jak dla mnie too much. Na wyjetym silniku jest problem z 2 nakretkami od kolektorow bo sa za egr takze powodzenia zycze. Pfft

Edytowane przez Hifman dnia 15-06-2012 10:06
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 15-06-2012 21:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nakretki za turbiną (wylot spalin) nie przemawiająca do mnie zbytnio ale skoro mowisz ze tak no to sprobujemy. olejowe od turbiny - na turbinie czy gdzies dalej? bo na turbinie to są kosmiczne rozmiary kluczy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 16-06-2012 15:29
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Olejowe na turbinie, powrót zadaje się klucz 24, a wejście 12 czy coś takie.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2012 21:52
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Robota za mną. Lało sie ze mnie w garażu ale dałem rade. Z przerwami na dwie kawy 5 godzin wyjęcie włożenie, przejażdżka. A więc tak. Demontaż turbiny to cztery śruby/nakretki na klucz 13 do kolektora, dwie na 13 rura za kolektorem czyli odpięcie od wydechu -> nie ruszałem tego kolanka za turbiną. Przewody olejowe odpiąłem przy silniku -> powrót 2 x klucz 10 i zasilanie klucz 22 (w miejscu czujnika ciśnienia w 16V). Woda u góry widoczna, na dole u mnie wchodzi do pompki. Dla lepszego dostepu wywaliłem półoś i przewód do rozrusznika od strony aku. Na turbinie nic odkrecałem troche ze strachu. Dostep kiepski do śrub szczególnie dolnych (kolektor->turbina). Przy okazji zaślepiony EGR. Co jeszcze. Moja wersja miała jeszcze wylot z turbiny długi i demontowalny na oringu do samego korpusu turbiny, za to druga miała krótkie kolano i jako jedność. W ten sposób brakło jakichś 20cm węża Grin ale od czego jest PCV. Na szczęście mam wąż/rure do tej sprezarki. Moja była z 92, a ta z 95. Jesli kilka różnic ale ogólnie jest OK. Ponadto wylot ze spreżarki ma mniejszą średnice w porównaniu do starszej. Wszystko poskrecane, wycudowane. Odpycha sie lepiej - przede wszystkim słychać turbine, ale to jeszcze nie jest to co powinno. Pozostaje pompa, ale tutaj musze zasięgnąć wiedzy w kolejnym temacie Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2012 12:04
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Widzisz Panie blizej bys mieszkał to w 3 godziny zmieniem turbo. Wink

btw
Pamietaj o lince gazu do Clio.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
luksad2200
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2012 21:58
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

u mnie ie słychac turbiny to źle?
nie jedzilęm nigdy renówką z turbiną to niewiem jak to powinno brzmiec, ale czuc przyspieszenie i to nizłe tak od 2300obr.min

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
dj_mafiozo
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2012 22:09
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Żeby nie zakładać kolejnego tematu, takie głupie pytanie, czy kolektor od dTka podejdzie do wyczyna?

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2012 22:56
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@dj_mafiozo nie.
@luksad2200 wiem jak potrafi zapitalac ale w zadnym 'cudzym' dtku tego nie doznałem, tylko w dawcy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2012 23:07
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

zobaczymy ja bede miał porównanie niedługo w megance już nie dużo zostało do końca swapa, i w twdy bede miał pewnośc czy wszystko jet ok

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 08-07-2012 00:05
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Co do różnic w turbinach.

Widać różnice na długość w wężach.
[img]http://images40.fotosik.pl/1695/b4bad47efd7d783e.jpg[/img] is not a valid Image.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: