Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 05-07-2012 21:57 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Alo amigos.
Jako że z wymianą turbosprężarki sie uporałem i efekt jest, ale nie zadowalający (wiem jak to jeździło w innym aucie) nadszedł w takim razie czas na pompe. Jak to kruca fiks zdemontować z dawcy żeby głownego ustawienia nie popitolić? Jak to w ogóle potem odpalić po za standardowym odpowietrzaniem? Co wypada kupić od razu przy takiej wymianie (oringi, podkładki cudawianki)? Myśle że to ostatni element układanki przez który auto troche straciło wigoru. Jak sie za to brać? No i głowna sprawa, przy turbinie są różnice starsze i młodsze roczniki. Moja jest z 92, dawca z 95. Różnice w pompach? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 05-07-2012 21:57 |
luksad2200 |
Dodany dnia 05-07-2012 22:16 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
wtryskiwacze pasuje sprawdzić przyokazji,
pompy były różne numery ale są zamienne, sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-07-2012 22:25 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@luksad2200 co to znaczy sprawdzić? nie leją bo nie kopci, po silniku też sie nie leje. tylko co gdy np nie bedzie chciał odpalac. oto sie rozchodzi. w temacie aż takim nie jestem, stąd zapytowuje.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 05-07-2012 22:55 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
jesli pompa nie ma zatartego sprzęgiełka niskiego cisnienia odpali napewno, najlepiej zalac paliwo do pompy lejkiem i odpowietrzać, jak jest dobra pompka to sie odpowietrzy szybko, mozna też na pych zapalic wrazie czego, ale trzeba miec pewnu rozrząd
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-07-2012 23:14 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@luksad2200 rozrzad był robiony jakies 5tys km temu wiec bede myslal o tym intensywnie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Hifman |
Dodany dnia 06-07-2012 11:59 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Spoko koko koko. Bez problemow przy standardowym odpowietrzeniu powinienes odpalic. Ja po remoncie odpowietrzylem, krecilem, znowu odpowietrzylem, zakrecilem i auto zaskoczylo. Do tego bez problemu odpalilem mimo, ze pompe odkrecalem od silnika.
Najlepiej jakbys mail pompe z cala podstawa to nie ma wtedy strachu o to ze przez pompe nie odpali. baj te łej. Na zaciag nie polecam. Edytowane przez Hifman dnia 06-07-2012 12:00 Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
maestro |
Dodany dnia 06-07-2012 16:36 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Hifman Na zaciąg nie mam zwyczaju. Czyli da sie odkrecić jakoś pompe z tym całym dziadostwem (od tego rozdzielacza odkrecam te rurki?), wykrecam u siebie tak samo i wtykam tą? Jak potem kółko od pompy ustawić (przyjmijmy że zablokuje wał w jednej pozycji)
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Hifman |
Dodany dnia 06-07-2012 19:49 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Ja pompe mialem z cala podstawa, z kolem pasowym itd. zatem niczego nie tykalem tylko odkrecilem 5 srub, 3 od strony rozrzadu, 2 od strony czolowej silnika. Poza tym to fakt to trzeba oczywiscie wszystko odkrecic rurki kabelki oslony itd.
Kolo pasowe chcesz odkrecic? czy chodzi o rozrzad, bo rozrzad ustawiasz blokujac wal korbowy i ustawiasz tak jak cecha z paska mowi. Innymi slowy na pompe zakladasz pasek w ostatniej kolejnosci zgodnie z cechami. Edytowane przez Hifman dnia 06-07-2012 19:52 Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 06-07-2012 21:53 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
proponuje rozrządu nie ruszac, tylko rolke napinającą poluzowac, łatwiejsza i szybsza wymiana wu=yciągasz pompe bez łapy i kołka,
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 06-07-2012 22:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
na cechy ustawianie mnie nigdy nie rajcowało bo i tak dupa z tego wychodziła. bede miał zablokowany wał, wiec góra i dół sie nie ruszą, oczywiscie napinacz bedzie zluzowany i tak bedzie wyjęta pompa. skąd tylko wiedziec przykrecając pompe jak ustawić koło?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Hifman |
Dodany dnia 07-07-2012 09:13 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Dobre pytanie tez nad tym myslalem i dlatego zostalo przu tym ze nic nie rozebralem.
Na cechy ustawialem i zero problemow z odpalaniem, czymkolwiek. Co do ustawienia kola. Po prostu bedziesz musial zapamietac ktory wpust pod klin. Chyba ze chodzi o jeszcze co inne a mianowicie o fasolki regulacylne na kole pasowym. Mysle ze ja zrobilbym tak, ze bez rozkrecania samego kola przelozyl calosc, czyli tylko nakretka na walku pompy. Jak wartosci wyprzedzenia podobne to tam bedzie pryszcz. Poza tym pisze na telefonie, docen moje poswiecenie i grzechy jakie przy tym zostaly popelnione. Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
maestro |
Dodany dnia 07-07-2012 13:01 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
To jeszcze inaczej.
Od silnika dawcy odkrecam pompe z calym tym badziewiem (tak ze fasolek ani koła ani ch wie czego nie ruszam bo potem bedzie kiła). To samo robie u siebie, podmieniam, kwestia jak to zasrane koło ustawić od pompy wzgledem reszty silnika. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luksad2200 |
Dodany dnia 07-07-2012 21:27 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
zanaczasz na pasku korektorem znak i taki sam znak na pompie
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 07-07-2012 22:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Myślałem że są bardziej wyrafinowane metody
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Hifman |
Dodany dnia 09-07-2012 17:34 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Nie jak tak masz pompe zdjeta to tylko cecha z paska zostaje.
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 09-07-2012 17:57 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
nie tylko bo możesz ustawic pompe według schemtu tzn znak pompu stawiony poziomo wstrone maski
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |