18 Kwietnia 2024 09:58:07
Zdjęcia użytkowników
Piast87 newaudi
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Wymiana pompy wtryskowej 
maestro
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2012 21:57
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Alo amigos.

Jako że z wymianą turbosprężarki sie uporałem i efekt jest, ale nie zadowalający (wiem jak to jeździło w innym aucie) nadszedł w takim razie czas na pompe. Jak to kruca fiks zdemontować z dawcy żeby głownego ustawienia nie popitolić? Jak to w ogóle potem odpalić po za standardowym odpowietrzaniem? Grin Co wypada kupić od razu przy takiej wymianie (oringi, podkładki cudawianki)? Myśle że to ostatni element układanki przez który auto troche straciło wigoru.

Jak sie za to brać?
No i głowna sprawa, przy turbinie są różnice starsze i młodsze roczniki.

Moja jest z 92, dawca z 95. Różnice w pompach?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 05-07-2012 21:57
Awatar
luksad2200
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2012 22:16
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

wtryskiwacze pasuje sprawdzić przyokazji,
pompy były różne numery ale są zamienne,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2012 22:25
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@luksad2200 co to znaczy sprawdzić? nie leją bo nie kopci, po silniku też sie nie leje. tylko co gdy np nie bedzie chciał odpalac. oto sie rozchodzi. w temacie aż takim nie jestem, stąd zapytowuje.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2012 22:55
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

jesli pompa nie ma zatartego sprzęgiełka niskiego cisnienia odpali napewno, najlepiej zalac paliwo do pompy lejkiem i odpowietrzać, jak jest dobra pompka to sie odpowietrzy szybko, mozna też na pych zapalic wrazie czego, ale trzeba miec pewnu rozrząd

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2012 23:14
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@luksad2200 rozrzad był robiony jakies 5tys km temu wiec bede myslal o tym intensywnie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2012 11:59
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Spoko koko koko. Bez problemow przy standardowym odpowietrzeniu powinienes odpalic. Ja po remoncie odpowietrzylem, krecilem, znowu odpowietrzylem, zakrecilem i auto zaskoczylo. Do tego bez problemu odpalilem mimo, ze pompe odkrecalem od silnika.
Najlepiej jakbys mail pompe z cala podstawa to nie ma wtedy strachu o to ze przez pompe nie odpali.

baj te łej. Na zaciag nie polecam.

Edytowane przez Hifman dnia 06-07-2012 12:00
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2012 16:36
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Hifman Na zaciąg nie mam zwyczaju. Czyli da sie odkrecić jakoś pompe z tym całym dziadostwem (od tego rozdzielacza odkrecam te rurki?), wykrecam u siebie tak samo i wtykam tą? Jak potem kółko od pompy ustawić (przyjmijmy że zablokuje wał w jednej pozycji)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2012 19:49
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Ja pompe mialem z cala podstawa, z kolem pasowym itd. zatem niczego nie tykalem tylko odkrecilem 5 srub, 3 od strony rozrzadu, 2 od strony czolowej silnika. Poza tym to fakt to trzeba oczywiscie wszystko odkrecic rurki kabelki oslony itd.

Kolo pasowe chcesz odkrecic? czy chodzi o rozrzad, bo rozrzad ustawiasz blokujac wal korbowy i ustawiasz tak jak cecha z paska mowi. Innymi slowy na pompe zakladasz pasek w ostatniej kolejnosci zgodnie z cechami.

Edytowane przez Hifman dnia 06-07-2012 19:52
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
luksad2200
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2012 21:53
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

proponuje rozrządu nie ruszac, tylko rolke napinającą poluzowac, łatwiejsza i szybsza wymiana wu=yciągasz pompe bez łapy i kołka,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2012 22:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

na cechy ustawianie mnie nigdy nie rajcowało bo i tak dupa z tego wychodziła. bede miał zablokowany wał, wiec góra i dół sie nie ruszą, oczywiscie napinacz bedzie zluzowany i tak bedzie wyjęta pompa. skąd tylko wiedziec przykrecając pompe jak ustawić koło?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2012 09:13
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Dobre pytanie tez nad tym myslalem i dlatego zostalo przu tym ze nic nie rozebralem.

Na cechy ustawialem i zero problemow z odpalaniem, czymkolwiek.

Co do ustawienia kola. Po prostu bedziesz musial zapamietac ktory wpust pod klin. Chyba ze chodzi o jeszcze co inne a mianowicie o fasolki regulacylne na kole pasowym.

Mysle ze ja zrobilbym tak, ze bez rozkrecania samego kola przelozyl calosc, czyli tylko nakretka na walku pompy. Jak wartosci wyprzedzenia podobne to tam bedzie pryszcz.

Poza tym pisze na telefonie, docen moje poswiecenie i grzechy jakie przy tym zostaly popelnione. Wink

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2012 13:01
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

To jeszcze inaczej.

Od silnika dawcy odkrecam pompe z calym tym badziewiem (tak ze fasolek ani koła ani ch wie czego nie ruszam bo potem bedzie kiła). To samo robie u siebie, podmieniam, kwestia jak to zasrane koło ustawić od pompy wzgledem reszty silnika.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2012 21:27
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

zanaczasz na pasku korektorem znak i taki sam znak na pompie

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2012 22:16
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Myślałem że są bardziej wyrafinowane metody Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 09-07-2012 17:34
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Nie jak tak masz pompe zdjeta to tylko cecha z paska zostaje.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
luksad2200
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 09-07-2012 17:57
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

nie tylko bo możesz ustawic pompe według schemtu tzn znak pompu stawiony poziomo wstrone maski

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: