13 Maja 2024 19:38:57
Zdjęcia użytkowników
Szabelka sopel2101
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Połączenie wężyków podcisnienia C3J 
derkeng
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2012 21:55
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 20.10.2010 08:21
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

Witam forumowiczów

piszę do Was z prośbą o interpretację połączenia wężyków podciśnienia mojego silnika. Oddałem samochód do mechanika na zmianę uszczelki pod głowicą. Przy naprawie złamał mu się trójnik wychodzący z odmy więc jakoś te wężyki poprzemieniał żeby go ominąć. Po tej operacji silnik zaczął się zachowywać dziwnie - obroty nierówne (800 - 1200 benz) a na LPG powyżej 2500. Ponadto przy kilkukrotnym wciśnięciu pedału gazu z rury lecą czarne śmierdzące spaliny. Udało się dorobić ten trójnik ale teraz "mechanik" nie pamięta jak te wężyki pierwotnie szły... Chciałbym upewnić się że wężyki są ok, żeby zacząć szukać innych przyczyn, nie jestem natomiast ekspertem w sprawach mojego auta więc prawdopodobnie i tak skończy się na mechaniku tylko tym razem takim z prawdziwego zdarzenia. EGR Prawdopodobnie nie jest usunięte i nie chciałbym na razie tego usuwać ponieważ wcześniej wszystko działało ok. Proszę też o wyrozumiałość jeśli piszę jakieś absurdy, ponieważ nie orientuję się za bardzo w szczegółach technicznych.

Poniżej załączam zdjęcia obecnych połączeń.

numerem 1 zaznaczyłem połączenie wężyka widoczne z tego ujęcia
[img]http://img402.imageshack.us/img402/3633/img1082cr.jpg[/img] is not a valid Image.

a tutaj ten wężyk łączy się z trójnikiem

[img]http://img23.imageshack.us/img23/5640/img1083fo.jpg[/img] is not a valid Image.

tutaj natomiast biegnie wężyk od benzyny z drugiego trójnika...
[img]http://img546.imageshack.us/img546/8971/img1085ya.jpg[/img] is not a valid Image.

Z tyłu widać chyba to "UFO" oraz wpięty jest wężyk, wnioskuję więc że EGR nie było usuwane

[img]http://img109.imageshack.us/img109/7121/img1086ok.jpg[/img] is not a valid Image.

Ostatnie zdjęcie to fota obudowy filtra od spotu - tutaj jest też jeden wylot, który nie wiem czy ma być zaślepiony, połączony z czymś czy ma być luźno
[img]http://img809.imageshack.us/img809/8915/img1087c.jpg[/img] is not a valid Image.


Z tego co sam wydedukowałem wężyk biegnący od trójnika odmy powinien łączyć się nie z dolnym otworem przepustnicy lecz z górnym (znak zapytania na pierwszym zdjęciu). Nie wiem natomiast czy ten wężyk od benzyny jest połączony właściwie


Z góry dziękuję za wszelkie porady

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 200001km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-07-2012 21:55
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2012 22:39
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jeżeli nie chcesz wywalać EGRa to potrzebujesz oba oryginalne trójniki bo one są kalibrowane, każdy ujście ma inną średnicę przelotu.
Spójrz na to, i powiedz czy coś jeszcze ewentualnie bedzie Ci
potrzebne.
Na przykładzie 1,7 ale po za wpięciem sie w obudowe silnika to nic sie nie zmienia.
www.renault19.pl/images/68_20187_01.jpg
images40.fotosik.pl/1654/78accf78d82514f9.jpg

Na przekreślenia nie patrz bo to instrukcja do wywalenia części niepotrzebnych rzeczy które chcesz zostawic.

Wiecej tu:
http://www.renaul...rowstart=0

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
derkeng
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2012 23:21
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 20.10.2010 08:21
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

Widzisz Maestro, mi też się wydawało że potrzebuję oryginalnego trójnika przy odmie (ten drugi zmieniałem jakiś czas temu i nie miało to wpływu na pracę silnika), jednak mechanik twierdził że nie ma to znaczenia, byleby wężyki pasowały. ech...

Teraz jak wkleiłeś to drugie zdjęcie, to rozjaśnił mi się ten schemat od 1,7. Jednak po przeanalizowaniu schematu zostaje mi jeden wylot z boku przepustnicy (widoczny na zdjęciu nr 3, do niego jest wpięty ten żółty wężyk).

...................

Chyba mnie olśniło: http://www.renaul...d_id=20187

Na tym rysunku wężyk z boku przepustnicy łączy się z mapsensorem. U mnie do boku przepustnicy biegnie wężyk z drugiego trójnika. Mam nadzieję że to to. Oby to było to. Jutro posprawdzam

Edytowane przez derkeng dnia 14-07-2012 23:21
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 200001km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2012 23:33
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Kombinuj, schematy niepocięte spróbuje jeszcze znaleźć chociaż na tych wszystko widac Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 15-07-2012 12:48
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

skoro już w tym siedzisz to może po prostu zrób porządek z egr tak na przyszłość Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
derkeng
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 15-07-2012 13:21
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 20.10.2010 08:21
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

Witam

Problem rozwiązany. W podciśnieniach był kocioł bałkański - całkiem pomieszane, a wężyk od map sensora dyndał sobie radośnie nie podłączony. Teraz obroty w granicach 900 - 1000, nie chodzi jak smok tylko cichutko, także wszystko wróciło do normy. A jaka satysfakcja Smile

Co do EGR to napewno się tym zajmę, ale w tym tygodniu żona ma rodzić to wolę na razie nie kombinować Smile żeby nie było że wody zaczną odchodzić a ja będę w stercie wężyków.

Dzięki Maestro przede wszytkim za zainteresowanie i za schematy. Bez tego na pewno byłbym w plecy pewnie co najmniej o 100 zł. Także wiszę minimum zgrzewkę zimnego piwapiwo

Temat do zamknięcia

Pozdrawiam serdecznie


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 200001km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 15-07-2012 16:40
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie Ty pierwszy mówisz o piwku czy flaszeczce...Pfft
Zdrowej pociechy!

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
hoody
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 17-07-2012 17:38
Awatar


Postów: 55

Data rejestracji: 22.02.2005 07:50
Skąd: -

Widzę że maestro wykorzystał moje malunki.
Ładnie.

R19, 1,4GTR

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 209000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: