13 Maja 2024 21:04:21
Zdjęcia użytkowników
jonowaty Romeo_elk
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Chwilowe spadki mocy - dT 
nelus2403
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 18:18
Awatar


Postów: 482

Data rejestracji: 09.11.2008 12:17
Skąd: łódzkie
Sieradz

Witam jakiś czas temu jadąc jakieś 80km/h chciałem wyprzedzić auto. Jechałem na 5 biegu a więc żeby sprawnie wyprzedzić samochód zredukowałem na 4 bieg i rura... Po pewnej chwili samochód zaczął się mulić i szarpać. Ja mu w gaz a on zmiejsza obroty.... Popuściłem pedał gazu i po chwili znowu but.... to samo, silnik zamulił, ale po chwili dostał strzała i zaczął się normalnie zbierać. Po pewnym momencie problem się nasilił.... Wtedy zredukowałem na 3 bieg i spód. Samochód nadal się mulił lecz po chwili poszedł jak z procy. I potem przyśpieszał już normalnie na każdym biegu.
Myślę sobie może jakieś lewe paliwo i stąd takie objawy. Od dobrego miesiąca jeżdzę na Vervie. Dzisiaj jadąc objawy się powtórzyły;/ Więc wykluczam złej jakości paliwo.
Samochód nie bierze grama oleju, przy butowaniu nie kopci, tym bardziej normalnie.
Filtr paliwa wymieniony jakieś 6 tys km temu.
Turbina sprawna, gazując na postoju rury od IC robią się sztywne.
Gdzie może być problem? Czy jest w naszych reniach zawór egr? Może jest zasyfiony i przez to tak zamula?
Może to wina zaworu LDA? Wtrsyki?
Miał ktoś kiedyś podobne objawy? Co może być przyczyną?

Z góry dziękiSmile

Edytowane przez nelus2403 dnia 10-09-2012 18:18
Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000



Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000


Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-09-2012 18:18
Awatar
luksad2200
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 18:24
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

nieszczelny układ paliwowy, zasysa powietrze pewnie

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
nelus2403
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 18:28
Awatar


Postów: 482

Data rejestracji: 09.11.2008 12:17
Skąd: łódzkie
Sieradz

ahas czyli tam szukać przyczyny?Smile Jutro z rana sprawdzęSmile
Dzięki za sugestięSmile

Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000



Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000


Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 18:30
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@nelus2403 EGR jest ale z tego co pamietam to u Ciebie jest wersja bez.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
nelus2403
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 21:22
Awatar


Postów: 482

Data rejestracji: 09.11.2008 12:17
Skąd: łódzkie
Sieradz

Sprawdziłem wszystkie przewody paliwa od baku do pompy i wygląda na to, że jest ok. Sprawdziłem też pompkę ręczną paliwa, po dwóch, trzech pompowaniach robi się twarda. Może dołożyć zaworek zwrotny i to pomoże? Myślałem też o IC bo pewnie przez te 20 lat to zrobił tam się niezły syf. Chociaż z drugiej strony jakby to była wina IC to pewnie zamulałoby cały czas:/
Co ciekawe dzisiaj przejechałem ok 30km i co zmiana biegów to but, i ani razu nie zamuliło. Pewnie za jakies kilkadziesiąt km znów go zamuliFrown

Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000



Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000


Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
 
luksad2200
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 21:34
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

MASZ KATALIZOTOR?

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
nelus2403
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 21:39
Awatar


Postów: 482

Data rejestracji: 09.11.2008 12:17
Skąd: łódzkie
Sieradz

jest. W sumie po takim czasie mógłby się skończyć ale w ciemno szkoda wycinać. Idzie to samemu jakoś sprawdzić?

Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000



Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000


Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 21:41
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

nelus2403 napisał/a:Myślałem też o IC bo pewnie przez te 20 lat to zrobił tam się niezły syf. Chociaż z drugiej strony jakby to była wina IC to pewnie zamulałoby cały czas:/

dt nie ma intercoolera

Edytowane przez Kujtek dnia 22-05-2013 17:55
hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
luksad2200
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 21:43
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

auto jest zmulona jak kat jest zapchany,
dt ma interkuler,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
nelus2403
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 21:49
Awatar


Postów: 482

Data rejestracji: 09.11.2008 12:17
Skąd: łódzkie
Sieradz

@Kujtek to Ty nigdy dT nie widziałeś na oczySmile


Treść dodana dnia 11-09-2012 21:56:

@luksad2200 dzięki za radęSmile jak zdąrzę to jutro podjadę do kolesia co zajmuję się tłumikami, zobaczymy co powieSmile

Edytowane przez nelus2403 dnia 11-09-2012 21:53
Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000



Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000


Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
 
luksad2200
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 22:03
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

a moze wtryski leją,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 22:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@luksad2200 podobno nie kopci?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 22:08
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

kajam się wszem i wobec albowiem błąd popełniłem

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
artus1989
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 22:11
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

Weźcie sie zastanówcie nad tym co piszecie. Jaki katalizator, co tam niby go na chwile zatyka i za chwile jest ok? wtryski jakby lały to wiecie co by sie działo, i to nie momentami tylko cały czas. Wina albo zaworu LDA albo problem leży gdzieś głębiej w pompie. Sprawdź sobie zawór upustowy turbiny czy działa, czy nie jest zapieczony, bo czasami może ci za duże ciśnienie przepychać membrany w zaworze LDA i wtedy moc spada, no albo coś z nim innego nie tak. Może i być nieszczelność na przewodach paliwowych ale to musiałbyś nowymi przewodami zasilić pompe bo tak nie zawsze wykryjesz nieszczelność. Jak ci sie znów tak stanie to szybko wciśnij sprzęgło i sprawdź czy ci nie zgaśnie

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
nelus2403
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 22:17
Awatar


Postów: 482

Data rejestracji: 09.11.2008 12:17
Skąd: łódzkie
Sieradz

nie kopci nic a nic przy porządnym butowaniu. Tak sobie pomyślałem, że możnaby też ominąć filtr i podciągnąc przewody bezpośrednio pod pompę wtryskową ale musiałbym poczekać aż znów zacznie mulić.
Narazie sprawdze ten kat jak okaże się oki to spróbuje z tym zaworkiem chociaż sam nie wiem.

Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000



Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000


Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
 
artus1989
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 22:21
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

sprawdź najpierw ta szczelność przewodów i ten zawór na turbinie, poźniej będziesz kombinował dalej. najlepiej by było pociągnąć od samego zbiornika przewod paliwowy ale to czasochłonne...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
nelus2403
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 22:35
Awatar


Postów: 482

Data rejestracji: 09.11.2008 12:17
Skąd: łódzkie
Sieradz

@artus1989 ok dzięki za wzkazówkęSmile masz racje trzebą zacząć od najprostrzych rzeczySmile
A jak sprawdzić ten zawór upustowy?

Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000



Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000


Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
 
artus1989
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 22:39
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

pociągnij go ręką mocno czy go przesuniesz a jak nie to daj ciśnienie 1 bara na ten wężyk co do niego idzie a on ma sie przesunąć wtedy. No właśnie nie rób nic pochopnego Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
nelus2403
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 22:47
Awatar


Postów: 482

Data rejestracji: 09.11.2008 12:17
Skąd: łódzkie
Sieradz

rozumiem, że jak pod ciśnieniem się nie przesunie to zapieczony tak?Smile
Jutro napiszę co i jakSmile

Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000



Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000


Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2012 15:18
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@nelus2403 tylko delikatnie z tym cisnieniem. mi sie nacisneło za mocno pistolet od kompresora to prawie tą wajche wyrwało Grin reka na pewno tego nie ruszysz.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: