Menu główne
Forum
Klubowicze
nelus2403 |
Dodany dnia 10-09-2012 18:18 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
Witam jakiś czas temu jadąc jakieś 80km/h chciałem wyprzedzić auto. Jechałem na 5 biegu a więc żeby sprawnie wyprzedzić samochód zredukowałem na 4 bieg i rura... Po pewnej chwili samochód zaczął się mulić i szarpać. Ja mu w gaz a on zmiejsza obroty.... Popuściłem pedał gazu i po chwili znowu but.... to samo, silnik zamulił, ale po chwili dostał strzała i zaczął się normalnie zbierać. Po pewnym momencie problem się nasilił.... Wtedy zredukowałem na 3 bieg i spód. Samochód nadal się mulił lecz po chwili poszedł jak z procy. I potem przyśpieszał już normalnie na każdym biegu.
Myślę sobie może jakieś lewe paliwo i stąd takie objawy. Od dobrego miesiąca jeżdzę na Vervie. Dzisiaj jadąc objawy się powtórzyły;/ Więc wykluczam złej jakości paliwo. Samochód nie bierze grama oleju, przy butowaniu nie kopci, tym bardziej normalnie. Filtr paliwa wymieniony jakieś 6 tys km temu. Turbina sprawna, gazując na postoju rury od IC robią się sztywne. Gdzie może być problem? Czy jest w naszych reniach zawór egr? Może jest zasyfiony i przez to tak zamula? Może to wina zaworu LDA? Wtrsyki? Miał ktoś kiedyś podobne objawy? Co może być przyczyną? Z góry dzięki Edytowane przez nelus2403 dnia 10-09-2012 18:18 Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 10-09-2012 18:18 |
luksad2200 |
Dodany dnia 10-09-2012 18:24 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
nieszczelny układ paliwowy, zasysa powietrze pewnie
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
nelus2403 |
Dodany dnia 10-09-2012 18:28 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
ahas czyli tam szukać przyczyny? Jutro z rana sprawdzę
Dzięki za sugestię Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
maestro |
Dodany dnia 10-09-2012 18:30 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@nelus2403 EGR jest ale z tego co pamietam to u Ciebie jest wersja bez.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
nelus2403 |
Dodany dnia 11-09-2012 21:22 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
Sprawdziłem wszystkie przewody paliwa od baku do pompy i wygląda na to, że jest ok. Sprawdziłem też pompkę ręczną paliwa, po dwóch, trzech pompowaniach robi się twarda. Może dołożyć zaworek zwrotny i to pomoże? Myślałem też o IC bo pewnie przez te 20 lat to zrobił tam się niezły syf. Chociaż z drugiej strony jakby to była wina IC to pewnie zamulałoby cały czas:/
Co ciekawe dzisiaj przejechałem ok 30km i co zmiana biegów to but, i ani razu nie zamuliło. Pewnie za jakies kilkadziesiąt km znów go zamuli Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 11-09-2012 21:34 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
MASZ KATALIZOTOR?
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
nelus2403 |
Dodany dnia 11-09-2012 21:39 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
jest. W sumie po takim czasie mógłby się skończyć ale w ciemno szkoda wycinać. Idzie to samemu jakoś sprawdzić?
Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 11-09-2012 21:41 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
nelus2403 napisał/a:Myślałem też o IC bo pewnie przez te 20 lat to zrobił tam się niezły syf. Chociaż z drugiej strony jakby to była wina IC to pewnie zamulałoby cały czas:/ Edytowane przez Kujtek dnia 22-05-2013 17:55 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 11-09-2012 21:43 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
auto jest zmulona jak kat jest zapchany,
dt ma interkuler, sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
nelus2403 |
Dodany dnia 11-09-2012 21:49 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
@Kujtek to Ty nigdy dT nie widziałeś na oczy
Treść dodana dnia 11-09-2012 21:56: @luksad2200 dzięki za radę jak zdąrzę to jutro podjadę do kolesia co zajmuję się tłumikami, zobaczymy co powie Edytowane przez nelus2403 dnia 11-09-2012 21:53 Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 11-09-2012 22:03 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
a moze wtryski leją,
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 11-09-2012 22:06 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@luksad2200 podobno nie kopci?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 11-09-2012 22:08 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
kajam się wszem i wobec albowiem błąd popełniłem
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
artus1989 |
Dodany dnia 11-09-2012 22:11 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
Weźcie sie zastanówcie nad tym co piszecie. Jaki katalizator, co tam niby go na chwile zatyka i za chwile jest ok? wtryski jakby lały to wiecie co by sie działo, i to nie momentami tylko cały czas. Wina albo zaworu LDA albo problem leży gdzieś głębiej w pompie. Sprawdź sobie zawór upustowy turbiny czy działa, czy nie jest zapieczony, bo czasami może ci za duże ciśnienie przepychać membrany w zaworze LDA i wtedy moc spada, no albo coś z nim innego nie tak. Może i być nieszczelność na przewodach paliwowych ale to musiałbyś nowymi przewodami zasilić pompe bo tak nie zawsze wykryjesz nieszczelność. Jak ci sie znów tak stanie to szybko wciśnij sprzęgło i sprawdź czy ci nie zgaśnie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
nelus2403 |
Dodany dnia 11-09-2012 22:17 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
nie kopci nic a nic przy porządnym butowaniu. Tak sobie pomyślałem, że możnaby też ominąć filtr i podciągnąc przewody bezpośrednio pod pompę wtryskową ale musiałbym poczekać aż znów zacznie mulić.
Narazie sprawdze ten kat jak okaże się oki to spróbuje z tym zaworkiem chociaż sam nie wiem. Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
artus1989 |
Dodany dnia 11-09-2012 22:21 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
sprawdź najpierw ta szczelność przewodów i ten zawór na turbinie, poźniej będziesz kombinował dalej. najlepiej by było pociągnąć od samego zbiornika przewod paliwowy ale to czasochłonne... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
nelus2403 |
Dodany dnia 11-09-2012 22:35 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
@artus1989 ok dzięki za wzkazówkę masz racje trzebą zacząć od najprostrzych rzeczy
A jak sprawdzić ten zawór upustowy? Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
artus1989 |
Dodany dnia 11-09-2012 22:39 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
pociągnij go ręką mocno czy go przesuniesz a jak nie to daj ciśnienie 1 bara na ten wężyk co do niego idzie a on ma sie przesunąć wtedy. No właśnie nie rób nic pochopnego Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
nelus2403 |
Dodany dnia 11-09-2012 22:47 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
rozumiem, że jak pod ciśnieniem się nie przesunie to zapieczony tak?
Jutro napiszę co i jak Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
maestro |
Dodany dnia 12-09-2012 15:18 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@nelus2403 tylko delikatnie z tym cisnieniem. mi sie nacisneło za mocno pistolet od kompresora to prawie tą wajche wyrwało reka na pewno tego nie ruszysz.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |