Menu główne
Forum
Klubowicze
renofan |
Dodany dnia 17-09-2012 21:37 |
Postów: 83 Data rejestracji: 08.09.2011 13:13 Skąd: podlaskie Białystok |
Witam. Panowie czytałem tu na forum o swapie na właśnie ten silnik. Mam przetarty szlak w pewnym sensie ale nie do końca. Chciałbym wam przedstawić swoją sytuacje. Posiadam R19 F3N 'a mechanicznie żyletę ale buda jest już trochę wzięta od dołu (jeżdzę nnim normalnie ale nie mam zamiaru tego robić w każdym bądz razie). Chciałbym kupić drugą r19 jako bazę budy (bardziej przyglądać będe się blacharce niż mechanice) I w tą budę wsadzić F3R 2.0 8v z laguny mieć 115 i moment od dołu. I tu pytanie do was Odnośnie mego auta budy. Jaki najlepiej silnik wybrać żeby najłatwiej było przerobić. Mam wszyskie części od F3N 'a (nie będę sprzedawał go, zostawie sobie na ewentualne części) wiec ten mam cały. może wiec wziąść Multi, aby to miało sens właśnie myśle nad tym. Poradzcie coś. Jestem gotów kupić drugą R19 i cały silnik F3R. Tylko co wybrać by zrobić to najlepiej. Moje auto: Volvo 440, 1996r., B18U (1800/90KM), benzyna+LPG, 230000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 17-09-2012 21:37 |
luksad2200 |
Dodany dnia 17-09-2012 21:48 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
maestro miał ten silnik u siebie w 19 jago pyataj
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
renofan |
Dodany dnia 17-09-2012 21:55 |
Postów: 83 Data rejestracji: 08.09.2011 13:13 Skąd: podlaskie Białystok |
Wiem czytałem, mam nadzieje, że wtrąci się do tematu i rzuci jakąś cenną uwagę Ale prosiłbym tez innych o pomysły Moje auto: Volvo 440, 1996r., B18U (1800/90KM), benzyna+LPG, 230000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 17-09-2012 22:29 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
może jeszcze monterek bo chyba on wyciągał ten silnik później
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
danielb1986 |
Dodany dnia 17-09-2012 22:54 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
zasada prosta dól z f3r-a góra f3p multi inaczej zapomnij . W takiej konfiguracji wszystko pasuje
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 17-09-2012 22:59 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
@danielb1986 No ewentualnie mogłaby i być góra od lagi, ale trzeba instalację przerabiać od R19 i kostki lagunowe lutować. Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
danielb1986 |
Dodany dnia 17-09-2012 23:08 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
@xxlgogoxxl o immo zapomniałeś temat nie do przeskoczenia
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 17-09-2012 23:09 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
@danielb1986 A faktycznie...po 4 piwie się zapomina różne rzeczy Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 17-09-2012 23:09 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Dół F3R, góra F3P multi.
Wszystko inne zostaje z 1.8multi więc potrzebujesz najlepiej dawce z takim silnikiem. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Lesiu11 |
Dodany dnia 17-09-2012 23:12 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
wyprogramowanie immobilizera z kompa to u nas w legnicy sto złotych. (każda laguna miała)
Zrobienie przejsciowki wiązki silnika do instalacji z r19 też nie jest problem nawet samemu, tylko przekładając cały silnik z laguny/megane f3r potrzebujesz wiązki silnika do kompletu osobiscie nie kombinowałbym w łączenie dwóch róznych silników i patrzenie co z tego wychodzi tylko brał komplet z laguny z wiązką i oddał kompa do czyszczenia z resztą przeszczepilismy f3ra z megany na dwóch cewkach do clio to do r19 tez bysmy przeszczepili przerobienie wiązki pod r19 to jeden wieczór roboty Edytowane przez Lesiu11 dnia 17-09-2012 23:15 Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
maestro |
Dodany dnia 17-09-2012 23:15 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
w centrum 200-> i zawozisz samego kompa oczywiscie. minus jest taki że tracisz kontrolke wtrysku.
jakbyś chciał to dysponuje schematami. Edytowane przez maestro dnia 17-09-2012 23:20 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Zel |
Dodany dnia 18-09-2012 09:56 |
Postów: 18 Data rejestracji: 04.02.2011 16:27 Skąd: - |
silnik wstawiony do 1.8 multi, laguna 2.0 w automacie 2 cewki. Mechanik magik sam zaproponował ten silnik, z tego co pamiętam to jakiś kanał wodny był tylko robiony. A i listwa wtryskowa została ze starego silnika bo wtryski miały inny kolor. Koledzy z lubuskiego i wielkopolskiego ostatnio mieli okazje zobaczyć ten motor. Frajda z jazdy niesamowita zasuwa już od 1500obr/min a powyżej 4 to już latasz
R19 Cabrio 2.0 8V F3R
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 150000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 18-09-2012 10:29 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
różnica pomiędzy 1.8 a 2.0 tylko 5KM i 8Nm?
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 18-09-2012 10:44 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Zel ale wiązka silnika nadal z 19stki i jedna cewka.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renofan |
Dodany dnia 18-09-2012 13:25 |
Postów: 83 Data rejestracji: 08.09.2011 13:13 Skąd: podlaskie Białystok |
Czyli co jakbym kupił f3p multi to części z f3n'a nie przydałby mi się wogule? Jak ma się osprzęt alternator, rozrusznik w f3n jest taki sam jak w f3p multi czy coś innego? Bo u siebie to wiem co mam i wiem ile jest warte a jak kupie f3p multi z dojezdzonym osprzętem będą wkurzać mnie ewentualne usterki. temu wolałbym wziązć swój osprzęt.. Choć niekoniecznie jeśli byłby łatwiej w ten sposób to mogę doprowadzić do porządku i tamten.
A apropo tej wiązki z lagi do przerobienia na instalacje r19 co tam jest do przerobienia? da rade się to zrobić jakoś po kolorach przewodów czy coś w tym stylu? Nie wiem co będzie lepsze.. Cały silnik f3r wsadzić może będzie pewniej z uwagi na to że to komplet. Ale wtedy osprzęt potrzebuje też z lagi czy swój? Zdecydowałem że wstawię chyba kompletny silnik z laguny chcę uniknąć wszystkich problemów i mieć pewność ze bedę miał fabryczną moc tego silnika (chyba że w wypadku f3p multi + dół f3r osiągne to samo) Oco chodzi z tymi cewkami w f3r są dwie więc jak to sie ma do podłączenia z r19? Zastanawiam się co tylko potrzebuje z laguny oprucz silnika, kumputera i początku wydechu? Misa, osprzęt? Edytowane przez renofan dnia 18-09-2012 21:27 Moje auto: Volvo 440, 1996r., B18U (1800/90KM), benzyna+LPG, 230000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 19-09-2012 12:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Sprobuje pokolei.
Alternator rozrusznik pompa wspomagania f3n=f3p. Co do wiązki no to niestety kolorami nie zbyt, schematy pomogą ale bez miernika i paru godzin spędzonych nad silnikiem sie nie obędzie - o ile ogarniasz w ogole kabelkologie. Z Laguny potrzebujesz wszystko. Silnik (misa? a to miska nie jest elementem z silnikiem?) -> kompletny silnik, kolektory, przepustnica, wiązka, komputer, reszta przychodzi Twoja (osprzęt na pasku, rozrusznik). Aha - w F3Rze nie ma chyba jednego króćca do wody z tyłu głowicy. Troche teorii - Laguna: [img]http://images44.fotosik.pl/409/7db51a2db72684d8.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images40.fotosik.pl/1792/bc30a7c3c3851c7b.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images40.fotosik.pl/1792/04a19e50de86d1a9.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images37.fotosik.pl/1774/698795d150619117.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images49.fotosik.pl/1613/a5083dd3bbc3a5ba.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images38.fotosik.pl/1791/16ebfe408f5c6093.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images45.fotosik.pl/1551/cd146cc6b37e8906.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images39.fotosik.pl/1753/f63427d69c41b645.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images46.fotosik.pl/1768/0d981900a950fd97.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images44.fotosik.pl/409/0939644d0b962660.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images48.fotosik.pl/409/95486c536970d470.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images42.fotosik.pl/581/da10733e9db24caf.jpg[/img] is not a valid Image. I kawałek 19stki - tyle powinno Ci wystarczyć. [img]http://images42.fotosik.pl/581/bf63f6d35df92419.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images45.fotosik.pl/1551/b49494b953c50f4a.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images43.fotosik.pl/1546/b84e2854ccad3f7f.jpg[/img] is not a valid Image. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renofan |
Dodany dnia 19-09-2012 12:46 |
Postów: 83 Data rejestracji: 08.09.2011 13:13 Skąd: podlaskie Białystok |
Wielkie Dzięki schematy napewno się przydadzą, szkoda że nie po polsku A apropo tego kroćca do wody z tyłu głowicy to jak to objść trzeba coś przerobić aby był pełny obieg? W przypadku góra z f3p multi pewnie bym tego uniknął.. Moje auto: Volvo 440, 1996r., B18U (1800/90KM), benzyna+LPG, 230000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 19-09-2012 12:50 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Wydaje mi się że w F3R jedno jest zaślepione w głowicy. Trzeba prześledzić jak to tam jest rozwiązane, ale jakos da sie na pewno obejsc Ewentualnie zbiorniczek z dwoma przyłączami a nie trzema
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renofan |
Dodany dnia 19-09-2012 12:53 |
Postów: 83 Data rejestracji: 08.09.2011 13:13 Skąd: podlaskie Białystok |
A gdybym użył zbiorniczka z dwoma przyłączami to nie stracę przypadkiem któregoś z obiegów wody? Moje auto: Volvo 440, 1996r., B18U (1800/90KM), benzyna+LPG, 230000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 19-09-2012 12:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Najważniejszy obieg wody to głowica->chłodnica, pompa wody-głowica-chłodnica. Reszte możesz troche pomodelować byle z głową.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |