11 Maja 2024 11:43:19
Zdjęcia użytkowników
toseen Gelek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
Zaszroniony parownik, skoki obrotów 
xxlgogoxxl
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2012 17:40
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

mastermax napisał/a:
Na miejscu w płocku to można opony kupić a nie takie opcje jak pompa i dziś nie dam rady bo w szkole będę do 15. Kurde masz rację na poniedziałek nie będzie bo mi nie wyślą dziś przecież...

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 29-09-2012 17:40
Awatar
luksad2200
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2012 21:27
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

za używaną pompę to możesz dać mu dyche

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
mastermax
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 07:31
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

Nie no już kupię nową to nie jest aż taki duży koszt tylko nie wiem co ma wspólnego parownik z pompą chłodzenia? wczoraj dolałem płynu i przejechałem ze 200 metrów i już mi zamarzł parownika płynu uszło może z 20 kropli więc mało płynu nie miał na bank jestem tego pewien więc to może dodatkowo coś z tym parownikiem? bo jam już pisałem płyn jest a parownik zamarza i obroty hulają.
Ostatnio czyściłem cały wtrysk może tam coś źle złożyłem?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
dziko
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 08:45
Awatar


Postów: 287

Data rejestracji: 04.12.2011 19:17
Skąd: lubelskie
Krasnystaw

a węże od wody w parowniku nie pozamieniane ?

space runner tymczasowy wozidup

Moje auto: mitasubiszi xD, benzyna, 999999km
 
mcar
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 10:29
Awatar


Postów: 407

Data rejestracji: 27.11.2007 19:09
Skąd: dolnośląskie
Legnica

węże nie mają większego wpływu w parowniku może po prostu parowniku się już kończy membrana może siedzieć będzie podawać dużo gazu i zamarznie parowniku ja już kilka razy zamroziłem podczas jazdy

Szóstego dnia Bóg stworzył człowieka, siódmego dnia człowiek stworzył Renault 19 i zobaczył ze jest dobre

Moje auto: Chrysler Voyager, benzyna+LPG, 218000km
 
maestro
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 11:46
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

W jakim miejscu masz zamontowany parownik? Zdjęcie.

Odpal auto, jak Ci zaszronieje parownik to otwórz maske i niech sobie chodzi, obserwuj płyn i czy węże od parownika są cieple czy zimne, a może gorące? Odkrec zbiorniczek i zobacz czy płyn nie bedzie chciał Ci wykipieć.

Jakby tak parownik dawał ciała to by nie jechał normalnie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mastermax
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 11:48
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

Kurde mam takie skoki jak odpalę auto wejdzie mi na gaz to tak koło 2 minut mi pakuje obroty na 2,5 tys i tak się utrzymują przez jakieś 10 minut potem się regulowało i spadało na te 900 zaraz pójdę ten parownik wykręcę i do domu zaniosę zobaczę co tam się dzieje

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 11:50
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@mastermax no to zaczynasz temat od dupy strony. zamiast leczyć objawy to próbujesz niwelować skutki.

Parownik potrzebuje odpowiedniej temperatury żeby zmieniał sie stan gazu. Jeśli jest zbyt niska to bedzie zaszroniony. Stąd to pierwsza i najważniejsza wspólna rzecz pompy wody i parownika. Ponadto jeśli parownik masz w miare wysoko to też może to być utrudnione, do tego przy wycieku.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mastermax
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 12:00
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

A czy czasem przycisk nr 2 na zmianie gaz, benzyna, automat nie włącza sam pierw benzyny po to aby silnik i parownik miał czas na rozgrzanie się?
Bo oczywiście auto odpalam z benzyny a potem samo przechodzi mi na gaz chyba że sam go przełączę czego nie robię no chyba że na drodze mi raptem zabraknie albo gazu albo benzyny.

Edytowane przez mastermax dnia 30-09-2012 12:03
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 12:02
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@mastermax powinienes poczekać z przełączeniem na gaz aż temperatura na wskaźniku sie podniesie z tego przedziału zerowego. wtedy problemu nie bedzie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mastermax
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 12:03
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

Zaraz a czy przez parownik przechodzi wąż z płynem chłodzącym ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
Robsajson
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 12:15
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Tak przechodzi.Płyn podgrzewa parownik i gaz z postaci płynnej przechodzi w stan lotny.
Jak przełączysz na Lpg na zimnym silniku to nie ma się co dziwić ,że na parowniku jest szron.

Edytowane przez Robsajson dnia 30-09-2012 14:09
Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
maestro
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 14:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@mastermax Czy zrozumiałeś po 30stu postach zasade działania i zależność miedzy cieknącą pompą (problemami z układem chłodzenia) a zamarzającym parownikiemSmile ?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mastermax
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 15:07
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

Nie nadal nie kminie co tu ma woda do tematu nawet jeśli cieknie i mam jej zbyt mało to ona itak jest gorąca przecież i skoro leci mi przez ten parownik itak gorąca woda to czemu zachodzi szronem? I nie odpalam auta na zimnym silniku dziś jechałem spory kawałek na benzynie silnik oczywiście gorący przełączę na gaz i co nic obroty hulają jak nie będę trzymał gazu to spadną aż się silnik wyłączy a nawet jak pojadę bo oczywiście się da trzymać te obroty i jakoś tam jechać to tak bym jechał kawałek i stanę otwieram maskę a tu parownik zaszroniony... płyn chłodzący jest, silnik gorący też to o co tu chodzi? w takim razie bo pojąć nie mogę mam ten parownik rozkręcony jedna membrana jest dobra a po 2 stronie mam jakiś chyba filtr na gumie cały zardzewiały warstwa rdzy z 1mm

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
Robsajson
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 15:32
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Zapowietrzony układ chłodzenia a dokładnie węży idących do parownika.Próbujemy Ci to od początku wytłumaczyć ale coś opornie idzie.Odpowietrz układ na końcu wyjściowego węża(powrotny z parownika) i powinno być ok.Oczywiście na włączonym ogrzewaniu i nadmuchu.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
maestro
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 15:40
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

mastermax napisał/a:
Nie nadal nie kminie co tu ma woda do tematu nawet jeśli cieknie i mam jej zbyt mało to ona itak jest gorąca przecież i skoro leci mi przez ten parownik itak gorąca woda to czemu zachodzi szronem?

Oto że jej niski poziom powoduje obecność w niższych partiach układu i nie przepompuje Ci jej do parownika, przez co ten bedzie zamarzał.

I nie odpalam auta na zimnym silniku

No to ciekawe jak odpalasz Pfft

dziś jechałem spory kawałek na benzynie silnik oczywiście gorący przełączę na gaz i co nic obroty hulają jak nie będę trzymał gazu to spadną aż się silnik wyłączy a nawet jak pojadę bo oczywiście się da trzymać te obroty i jakoś tam jechać to tak bym jechał kawałek i stanę otwieram maskę a tu parownik zaszroniony... płyn chłodzący jest, silnik gorący też to o co tu chodzi? w takim razie bo pojąć nie mogę

Sprawdzałeś czy węże do parownika są ciepłe lub gorące? Na pewno nie są.

Nie sprawdzasz tego co piszemy, i nie odpowiadasz nam na pytania. Trudno tak pomóc.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mastermax
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 16:06
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

Zaraz złożę ten parownik i sprawdzę czy coś dało jak nie to zobaczę jak tam idzie z tym odpowietrzeniem jak to skończę to dam znać czy to coś pomogło.
Nie piszę tu tylko po to aby nie kupić pompy... itak ją kupię itak bo co się będę bawił w uszczelki skoro itak to nic mi pewnie nie pomoże



Treść dodana dnia 30-09-2012 16:10:

Czyli mam to odpowietrzać poprzez odkręcenie śruby tej czarnej z parownika?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 16:12
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@mastermax Nie.... Pytałem ileś postów temu gdzie masz dokładnie parownik, najlepiej ze zdjęciem.

Jak bedziesz miał poziom płynu w normie, to zostaw go niech sie nagrzeje (no chyba że leje ciurkiem już w pompie to póki nie zmienisz to zostaw to tak jak jest bo nic nie da) i obserwuj czy wężę robią się gorące.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mastermax
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 16:32
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

Ok ide zamontować zaraz dam znać


Treść dodana dnia 30-09-2012 19:49:

No zeszło mi z tym i odkryłem przyczynę falowania obrotów... te śruby do regulacji były powkręcane i trochę się pobawiłem i silnik chodzi idealnie na gazie obroty nie falują a sam parownik nie robi się biały.
Ustawiałem to z godzinę i raz mi waliło gazem z wtrysku a raz nie palił wcale aż w końcu ustawiłem.
Jutro skoczę po tą pompę ale itak jej nie dostanę więc będzie trzeba zamawiać z allegro ale w razie co to dam znać jeszcze jutro


Treść dodana dnia 30-09-2012 19:54:

P.S itak chyba pójdę na regulację tego gazu bo niby obroty mam na 1000 to coś czuję że będzie mi palił z 40... a wcześniej 12/100

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2012 21:22
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@mastermax regulacja gazu jest opisana w FAQu, ale też nie chciało Ci sie poszukać. Śrubą na parowniku ustalasz zasadniczo wolne obroty, przy Twoim silniku około 800.

Po za tym nie wiem o co Ci chodzi z tym kupowaniem w sklepie. Jak czegoś u mnie nie ma w sklepie to na drugi dzień jest.

Edytowane przez maestro dnia 30-09-2012 22:25
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: