Menu główne
Forum
Klubowicze
TeDIk |
Dodany dnia 14-10-2012 19:16 |
Postów: 10 Data rejestracji: 05.10.2012 19:09 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
Witam od jakiegoś czasu jestem posiadaczem R19 o pojemności 1,4 z instalacją gazową 1generacji.. Po zakupie autka okazało się, że po przełączeniu z benzyny na gaz samochód nie trzyma obrotów i gaśnie.Nie ukrywam, że jest to bardzo problematyczne.W momencie gdy silnik łapie już temperaturę roboczą praca na gazie przebiega prawidłowo i z silnikiem nic się nie dzieje. Jakiś czas temu zauważyłem, że podczas pracy na gazie silnik reaguje na wyciąganie ssania, obroty wzrastają.Pomyślałem o wykorzystaniu tego faktu podczas porannego rozruchu.Mianowicie odpalam rano na benzynie przy wyciągniętym ssaniu,przełączam na "zero" w celu wypalenia resztek benzyny i kiedy następuje pierwszy objaw braku paliwa przełączam na gaz.Oczywiście wszystko to odbywa się na ssaniu.Po wyjechaniu z parkingu, w miarę łapania temperatury przez silnik muszę wciskać ssanie aby utrzymać obroty na normalnym poziomie. Najprawdopodobniej mam do wymiany parownik.Zastanawia mnie tylko to w jaki sposób nowy reduktor będzie się zachowywał na 1generacji, chodzi mi o śrubę registra ustawioną na sztywno? Gdyby był krokowiec to sam regulowałby sobie skład mieszanki. A tak śruba nie będzie odpowiednio reagowała na niskie temperatury. Trochę się rozpisałem ale mam nadzieje, że ktoś mi rozjaśni trochę mój problem Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 193000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 14-10-2012 19:16 |
ANDI |
Dodany dnia 14-10-2012 19:32 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
najprawdopodobniej masz do wymiany parownik mozna regenerowac - wymieniac membrany i oringi ale nie polecam, lepiej kupic nowy ..
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 14-10-2012 19:33 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
1.Nie jeździmy na gazie gdy silnik jest zimny. 2.Prawdopodobnie wszystko jest dobrze,parownik zaczyna poprawnie pracować w temperaturze ok 27st C. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
ANDI |
Dodany dnia 14-10-2012 19:43 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
grzes70 napisał/a: 1.Nie jeździmy na gazie gdy silnik jest zimny. to to to fakt Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
TeDIk |
Dodany dnia 15-10-2012 14:31 |
Postów: 10 Data rejestracji: 05.10.2012 19:09 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
grzes70 napisał/a: 1.Nie jeździmy na gazie gdy silnik jest zimny. 2.Prawdopodobnie wszystko jest dobrze,parownik zaczyna poprawnie pracować w temperaturze ok 27st C. OK patrząc na wskaźnik temperatury to kiedy będzie bezpieczny moment do przełączenia, która to kreska Sam regulowałem sobie instalacje według FAQ z forum.Ile powinna palić moja renia 1.4 gazu po mieście Mi wyszło jakieś 13,...L/100km Ostatnio podczas pracy na mocno dogrzanym silniku [włączający się wiatrak chłodnicy] zaczął lekko tracić obroty [spadły do 600 i dalej w dół] i musiałem delkiatnie wzbogacić dawkę na reduktorze aby unormować obroty. Wiem, że parownik nie jest pierwszej nowości i należałoby go wymienić ale chciałbym go zajeździć na amen Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 193000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 15-10-2012 17:55 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Po pierwsze, to musisz doprowadzić do używalności silnik na benzynie.
Potem musisz zregenerować parownik, bo pewnie go nie zajeździsz, a raczej parownik zajeździ ciebie jak będzie ci palił 15-20l/100km. http://www.motost...rch=Szukaj znalazłem R19 z silnikiem 1.4 i ze średniej wychodzi że palą ok 9,3l/100km, więc Twoje 13l to troszkę za dużo... Poszukaj zestawu do Twojego parownika, poczytaj jak się to robi, to tanim kosztem sam zregenerujesz i ustawisz instalację. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
michor |
Dodany dnia 16-10-2012 09:19 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Pamiętajcie że to gaźnik- to ma istotne znaczenie bo tu nie ma krokowego itp.
Do autora: Sprawdź przy jakiej temperaturze nie musisz już prawie używac ssania na Pb- wtedy i na LPG pewnie nie będziesz musiał używać, i będzie to dobry moment na przełączenie na gaz. Co do ssania na gazie - siłą rzeczy jak silnik jest zimny, to parownik jest zimny itp - trzeba sobie pomóc ssaniem. Sprawdź jeszcze 2 razy regulację na parowniku + register. Instalacja z silnikiem krokowym (pełna II generacja) dziąłać będzie tylko i wyłącznie jeżeli będziesz miał sondę lambda, sterowanie obrotami itp - w gaźnikowcu tylko I gen i śruba ustawiona na sztywno. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Kowal198912 |
Dodany dnia 16-10-2012 09:58 |
Postów: 67 Data rejestracji: 17.02.2012 18:54 Skąd: wielkopolskie Turek |
przeważnie przy I gen. zimny na gazie pyrkocze i to normalne. Zacząłbym w takiej sytuacji od filtra powietrza i klapki ciepło-zimno jak ten silnik taka ma . I przy 13 litrach spalania przykrecil o jakiś 1 obrot na wężu i wyregulowal przy parowniku wolne obroty na rozgrzanym. Zimny silnik pewnie jest zalewany i dlatego tak się dzieje . Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 16-10-2012 09:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Kowal198912 Powtórze po raz wtóry - na zimnym silniku nie jeździmy na LPG.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
TeDIk |
Dodany dnia 16-10-2012 11:54 |
Postów: 10 Data rejestracji: 05.10.2012 19:09 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
W instrukcji LPG napisane jest, że można palić go w temperaturze 20 st.C Rano jak odpalam jest w okolicy 7-10 st.C Więc takiej tragedii nie ma. Myślę,że jak temperatura będzie w okolicy zera to zmuszony będe troche zagrzać go na benzynie i dopiero przełączać na gaz.Robię trochę za małe kursy żeby jeździć pół drogi do pracy na benzynie [zaraz po zakupie tak robiłem i wcale nie jest tanio ] Parownik ustawiłem na ciepłym silniku i już pracuje stabilnie [było trochę za ubogo i dlatego tracił obroty] Teraz jak wyjeżdżę butle do końca to zobaczymy jaki wynik spalania jest i ewentualnie skręce śrubę na wężu o jakąś ćwiarteczkę, bo o jeden obrót to za dużo [ zamulony jest i mocy brak co pewnie wiąże sie z większym spalaniem] . Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 193000km
|
Kowal198912 |
Dodany dnia 16-10-2012 14:33 |
Postów: 67 Data rejestracji: 17.02.2012 18:54 Skąd: wielkopolskie Turek |
maestro napisał/a: @Kowal198912 Powtórze po raz wtóry - na zimnym silniku nie jeździmy na LPG. Napisałem ze jezdzimy? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 16-10-2012 14:38 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Kowal198912 Wyciągnięte ssanie = zimny silnik.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kowal198912 |
Dodany dnia 16-10-2012 14:54 |
Postów: 67 Data rejestracji: 17.02.2012 18:54 Skąd: wielkopolskie Turek |
maestro napisał/a: @Kowal198912 Wyciągnięte ssanie = zimny silnik. Chodziło mi o to ze zimny na ssaniu czy bez na lpg nie bedzie pracował prawidlowo Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
|
|
TeDIk |
Dodany dnia 18-10-2012 11:07 |
Postów: 10 Data rejestracji: 05.10.2012 19:09 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
maestro napisał/a: @Kowal198912 Powtórze po raz wtóry - na zimnym silniku nie jeździmy na LPG. U mnie w pracy wózek widłowy Toyota cały czas lata na gazie zima/lato a w zbiorniku paliwa tylko zapaszek po benzynie jest. Edytowane przez TeDIk dnia 18-10-2012 11:07 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 193000km
|
maestro |
Dodany dnia 20-10-2012 18:28 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@TeDIk nie porównuj wózka widłowego do samochodu.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
TeDIk |
Dodany dnia 28-10-2012 10:01 |
Postów: 10 Data rejestracji: 05.10.2012 19:09 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
maestro napisał/a: @TeDIk nie porównuj wózka widłowego do samochodu. Wózek mamy TOYOTA więc nie różni się pewnie silnik w żaden sposób. Spalanie wyszło mi 13,16 L / 100km Jazda na zimnym silniku Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 193000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |