07 Maja 2024 21:39:43
Zdjęcia użytkowników
Cwiru piotrg
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
Jazda na LPG przy wyciągniętym ssaniu 
TeDIk
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-10-2012 19:16
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 05.10.2012 19:09
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

Witam od jakiegoś czasu jestem posiadaczem R19 o pojemności 1,4 z instalacją gazową 1generacji..
Po zakupie autka okazało się, że po przełączeniu z benzyny na gaz samochód nie trzyma obrotów i gaśnie.Nie ukrywam, że jest to bardzo problematyczne.W momencie gdy silnik łapie już temperaturę roboczą praca na gazie przebiega prawidłowo i z silnikiem nic się nie dzieje.
Jakiś czas temu zauważyłem, że podczas pracy na gazie silnik reaguje na wyciąganie ssania, obroty wzrastają.Pomyślałem o wykorzystaniu tego faktu podczas porannego rozruchu.Mianowicie odpalam rano na benzynie przy wyciągniętym ssaniu,przełączam na "zero" w celu wypalenia resztek benzyny i kiedy następuje pierwszy objaw braku paliwa przełączam na gaz.Oczywiście wszystko to odbywa się na ssaniu.Po wyjechaniu z parkingu, w miarę łapania temperatury przez silnik muszę wciskać ssanie aby utrzymać obroty na normalnym poziomie.
Najprawdopodobniej mam do wymiany parownik.Zastanawia mnie tylko to w jaki sposób nowy reduktor będzie się zachowywał na 1generacji, chodzi mi o śrubę registra ustawioną na sztywno?? Gdyby był krokowiec to sam regulowałby sobie skład mieszanki. A tak śruba nie będzie odpowiednio reagowała na niskie temperatury.

Trochę się rozpisałem ale mam nadzieje, że ktoś mi rozjaśni trochę mój problem

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 193000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-10-2012 19:16
Awatar
ANDI
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-10-2012 19:32
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

najprawdopodobniej masz do wymiany parownik Smile mozna regenerowac - wymieniac membrany i oringi ale nie polecam, lepiej kupic nowy ..

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
grzes70
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-10-2012 19:33
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

1.Nie jeździmy na gazie gdy silnik jest zimny.
2.Prawdopodobnie wszystko jest dobrze,parownik zaczyna poprawnie pracować w temperaturze ok 27st C.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
ANDI
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-10-2012 19:43
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

grzes70 napisał/a:
1.Nie jeździmy na gazie gdy silnik jest zimny.

to to to fakt

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
TeDIk
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2012 14:31
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 05.10.2012 19:09
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

grzes70 napisał/a:
1.Nie jeździmy na gazie gdy silnik jest zimny.
2.Prawdopodobnie wszystko jest dobrze,parownik zaczyna poprawnie pracować w temperaturze ok 27st C.


OK patrząc na wskaźnik temperatury to kiedy będzie bezpieczny moment do przełączenia, która to kreska?

Sam regulowałem sobie instalacje według FAQ z forum.Ile powinna palić moja renia 1.4 gazu po mieście ? Mi wyszło jakieś 13,...L/100km

Ostatnio podczas pracy na mocno dogrzanym silniku [włączający się wiatrak chłodnicy] zaczął lekko tracić obroty [spadły do 600 i dalej w dół] i musiałem delkiatnie wzbogacić dawkę na reduktorze aby unormować obroty. Wiem, że parownik nie jest pierwszej nowości i należałoby go wymienić ale chciałbym go zajeździć na amen

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 193000km
 
Krzychup
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2012 17:55
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Po pierwsze, to musisz doprowadzić do używalności silnik na benzynie.
Potem musisz zregenerować parownik, bo pewnie go nie zajeździsz, a raczej parownik zajeździ ciebie jak będzie ci palił 15-20l/100km.
http://www.motost...rch=Szukaj znalazłem R19 z silnikiem 1.4 i ze średniej wychodzi że palą ok 9,3l/100km, więc Twoje 13l to troszkę za dużo...
Poszukaj zestawu do Twojego parownika, poczytaj jak się to robi, to tanim kosztem sam zregenerujesz i ustawisz instalację.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
michor
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 16-10-2012 09:19
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Pamiętajcie że to gaźnik- to ma istotne znaczenie bo tu nie ma krokowego itp.


Do autora:
Sprawdź przy jakiej temperaturze nie musisz już prawie używac ssania na Pb- wtedy i na LPG pewnie nie będziesz musiał używać, i będzie to dobry moment na przełączenie na gaz.

Co do ssania na gazie - siłą rzeczy jak silnik jest zimny, to parownik jest zimny itp - trzeba sobie pomóc ssaniem.


Sprawdź jeszcze 2 razy regulację na parowniku + register.


Instalacja z silnikiem krokowym (pełna II generacja) dziąłać będzie tylko i wyłącznie jeżeli będziesz miał sondę lambda, sterowanie obrotami itp - w gaźnikowcu tylko I gen i śruba ustawiona na sztywno.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Kowal198912
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 16-10-2012 09:58
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 17.02.2012 18:54
Skąd: wielkopolskie
Turek

przeważnie przy I gen. zimny na gazie pyrkocze i to normalne. Zacząłbym w takiej sytuacji od filtra powietrza i klapki ciepło-zimno jak ten silnik taka ma Smile. I przy 13 litrach spalania przykrecil o jakiś 1 obrot na wężu i wyregulowal przy parowniku wolne obroty na rozgrzanym. Zimny silnik pewnie jest zalewany i dlatego tak się dzieje Smile.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 16-10-2012 09:59
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Kowal198912 Powtórze po raz wtóry - na zimnym silniku nie jeździmy na LPG.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
TeDIk
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 16-10-2012 11:54
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 05.10.2012 19:09
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

W instrukcji LPG napisane jest, że można palić go w temperaturze 20 st.C Rano jak odpalam jest w okolicy 7-10 st.C
Więc takiej tragedii nie ma. Myślę,że jak temperatura będzie w okolicy zera to zmuszony będe troche zagrzać go na benzynie i dopiero przełączać na gaz.Robię trochę za małe kursy żeby jeździć pół drogi do pracy na benzynie [zaraz po zakupie tak robiłem i wcale nie jest tanio Sad ]
Parownik ustawiłem na ciepłym silniku i już pracuje stabilnie [było trochę za ubogo i dlatego tracił obroty] Teraz jak wyjeżdżę butle do końca to zobaczymy jaki wynik spalania jest i ewentualnie skręce śrubę na wężu o jakąś ćwiarteczkę, bo o jeden obrót to za dużo [ zamulony jest i mocy brak co pewnie wiąże sie z większym spalaniem] .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 193000km
 
Kowal198912
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 16-10-2012 14:33
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 17.02.2012 18:54
Skąd: wielkopolskie
Turek

maestro napisał/a:
@Kowal198912 Powtórze po raz wtóry - na zimnym silniku nie jeździmy na LPG.

Napisałem ze jezdzimy?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 16-10-2012 14:38
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Kowal198912 Wyciągnięte ssanie = zimny silnik.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kowal198912
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 16-10-2012 14:54
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 17.02.2012 18:54
Skąd: wielkopolskie
Turek

maestro napisał/a:
@Kowal198912 Wyciągnięte ssanie = zimny silnik.

Chodziło mi o to ze zimny na ssaniu czy bez na lpg nie bedzie pracował prawidlowo

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
TeDIk
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 18-10-2012 11:07
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 05.10.2012 19:09
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

maestro napisał/a:
@Kowal198912 Powtórze po raz wtóry - na zimnym silniku nie jeździmy na LPG.


U mnie w pracy wózek widłowy Toyota cały czas lata na gazie zima/lato a w zbiorniku paliwa tylko zapaszek po benzynie jest.

Edytowane przez TeDIk dnia 18-10-2012 11:07
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 193000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2012 18:28
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@TeDIk nie porównuj wózka widłowego do samochodu.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
TeDIk
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2012 10:01
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 05.10.2012 19:09
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

maestro napisał/a:
@TeDIk nie porównuj wózka widłowego do samochodu.


Wózek mamy TOYOTA więc nie różni się pewnie silnik w żaden sposób.

Spalanie wyszło mi 13,16 L / 100km Jazda na zimnym silniku

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 193000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: