Menu główne
Forum
Klubowicze
przemoo90 |
Dodany dnia 27-11-2012 22:04 |
Postów: 6 Data rejestracji: 28.09.2012 20:03 Skąd: - |
Witam. Mam instalację II generacji i przez 6 lat nie odwiedzałem gazownika (wszystko było ok). Podjeżdżałem tylko na rutynowe kontrole. Od jakiegoś czasu wzrosło spalanie i zaczął gasnąć. Wymieniłem sondę lambda i świece. Niby był ok ale przez tydzień chyba Samochód gaśnie kiedy z większej prędkości dojeżdżam np. do świateł czy skrzyżowania i zwalniam , wysprzęglam i wrzucam luz. Słabo również odpalał na gazie ale po regeneracji reduktora było lepiej. Byłem już na regulacji ale nic nie pomaga. Gazownik proponuję wstawić śrubę zamiast silniczka krokowego a jeśli to nie pomoże to kupić nowy reduktor (obecny regenerowałem gdzieś indziej) . Podejrzewam silniczek krokowy, ponieważ po wygaszeniu silniku od jakiegoś czasu zniknął charakterystyczny stukot, który oznacza pracę silnika krokowego. Jednak gaśnie i falują obroty przeważnie na zimnym silniku a gdyby to był silniczek krokowy to gasnął by cały czas? Mój silniczek krokowy to http://moto.alleg...68854.html Nigdzie praktycznie nie mogę go znaleźć na allegro (są tylko do 1798 a ja mam 1721,74km). Jeśli może ktoś podrzucić jakiś link lub ewentualnie kwotę ile może kosztować, bo te do 1798 na allegro nie przekraczają 100 zł. Co o tym myślicie i czy też stawialibyście na silniczek krokowy? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 241000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 27-11-2012 22:04 |
maestro |
Dodany dnia 27-11-2012 22:46 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Mieszasz kolego
Gazownik miał na myśli silniczek krokowy od GAZU a nie oryginalny od sterowania przepustnicą. Jeżeli gaziarz chce wywalać krokowy i zastąpić go śrubą to znaczy że nie ma pojecia co moze dolegać Twojemu autu. Dla mnie parownik padł. Po za tym na gazie sie nie odpala Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
przemoo90 |
Dodany dnia 27-11-2012 23:05 |
Postów: 6 Data rejestracji: 28.09.2012 20:03 Skąd: - |
hmmm ja myślałem, że ma na myśli silniczek krokowy ten co wstawiłem link, który odpowiada też za pracę na benzynie, dlatego chciałem pojeździć teraz na benzynie i zobaczyć czy będą podobne objawy. Nie wiedziałem, że mam dwa silniczki krokowe Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 241000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 27-11-2012 23:17 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
To już wiesz Problem jest w mieszance, a to trzeba ustawić na parowniku. Jeśli sie tego nie da zrobić no to chyba jasne że jest do wywalenia. Parownik kosztuje ~160PLN i sam go sobie wymienisz. U gaziarza za to samo zapłacisz 300-350PLN.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
przemoo90 |
Dodany dnia 27-11-2012 23:25 |
Postów: 6 Data rejestracji: 28.09.2012 20:03 Skąd: - |
ok dzieki. jutro pojeżdże na benzynie i jeśli to parownik lub silniczek krokowy gazu to rozumiem, że powinno być ok i nie ma to wpływu na jazdę na benzynie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 241000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 27-11-2012 23:27 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
oczywiscie.
krokowy na 99% nie. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
przemoo90 |
Dodany dnia 28-11-2012 15:50 |
Postów: 6 Data rejestracji: 28.09.2012 20:03 Skąd: - |
dziś pojechałem do pracy na benzynie i te same objawy na dojeżdżaniu do świateł zagasł. Czy w tej sytuacji można wykluczyć usterkę w instalacji gazowej, czy np. słaby reduktor może mieć też wpływ na jazdę na benzynie przez co też gaśnie, czy też jednak przyczyn szukać gdzieś indziej. Te charakterystyczne trykanie po zgaszeniu (praca silniczka krokowego) jednak słychać.
Co to może być? jestem w stanie wydać około 200-300 zł ale chce mieć pewność, że to to bo już wymieniłem sondę, zregenerowałem reduktor, kupiłem świece, regulowałem gaz i nic Edytowane przez przemoo90 dnia 28-11-2012 15:50 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 241000km
|
|
|
czekus |
Dodany dnia 28-11-2012 17:52 |
Postów: 442 Data rejestracji: 18.11.2011 13:04 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Mam taką samą akcje i nie wiem o co kaman.Nie ma gazoliny.Wymieniłem świece kable cewke,a nawet wymieniłem czujnik położenia wału-i dalej mam ten sam problem,chetnie bede obserwował ten temat Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 160000km
|
michor |
Dodany dnia 28-11-2012 17:58 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
chyba zamknę ten temat bo nie mogę.
@przemoo90: poszukaj tematu w dziale F3N o styczniku w silniczku krokowym, hm? @czekus Ty masz inny silnik niż @przemoo90 więc jego rozwiązanie niekoniecznie będzie pasować do Twojego problemu. Polecam hasło "siłownik biegu jałowego" w dziale F3P Faq. Jak rozwiążecie te problemy to wtedy możemy wrócić do gazu. Warunek KONIECZNY do poprawnego zdiagnozowania usterki w układzie LPG to BEZBŁĘDNIE działający silnik na PB. Inaczej nie ma co podchodzić do tematu. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
przemoo90 |
Dodany dnia 28-11-2012 17:59 |
Postów: 6 Data rejestracji: 28.09.2012 20:03 Skąd: - |
słyszałem, że reduktor może zalewać i przez to też na benzynie może gasnąć lub przełącznik może być walnięty dlatego odłączyłem kable i teraz instalacja jest odłączona myślę, że będę miał pewność czy to wina instalacji. Jeśli zgaśnie na benzynie jutro też (a myślę, że tak) to już nie wiem co to może być. Objawy takie same jak wtedy kiedy padła mi sonda lambda (tankowałem dziś gaz i spalanie 18,1 L , przy średnim około 12 przeważnie w mieście) jednak sonda nowa jak gazownik podłączył komputer to chodziły takie trzy kropki i pokazywał, że chodzi a sonda nowa tylko podejrzane jest mi to, że jak kiedyś wymieniłem to po przytknięciu miernika wartości skakały a teraz stoi na 0,4 około i się za bardzo nie zmienia.
edit: no właśnie dlatego jutro przetestuję jak będzie na benzynie bo byłem pewien, że to instalacja, wymienie reduktor za 300 zł a to się okaże co innego. Treść dodana dnia 28-11-2012 18:50: ok poczytałem trochę i będę musiał zdemontować krokowy i przeczyścić ewentualnie wymienić. Jeszcze tylko pytanko czy silniczek krokowy może mieć też wpływ na to, że pali 6 L więcej gazu? Edytowane przez przemoo90 dnia 28-11-2012 18:01 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 241000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 29-11-2012 09:39 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Może albo nie.
Dopóki nie będzie pewności że Pb działa jak powinno, grzebanie w instalacji LPG nie ma sensu. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
przemoo90 |
Dodany dnia 29-11-2012 15:47 |
Postów: 6 Data rejestracji: 28.09.2012 20:03 Skąd: - |
po rozłączeniu kabli od instalacji dzisiaj na samej pb było ok napisze później jak trochę pojeżdżę Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 241000km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 02-12-2012 13:12 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
przemoo90 napisał/a: Podejrzewam silniczek krokowy, ponieważ po wygaszeniu silniku od jakiegoś czasu zniknął charakterystyczny stukot, który oznacza pracę silnika krokowego. ... Co o tym myślicie i czy też stawialibyście na silniczek krokowy? Ja bym od tego zaczął zabawę z naprawą. Nic ci nie da ustawianie dawki gazu jak silnik nie potrafi utrzymać wolnych obrotów. Zacznij od wyczyszczenia siłownika krokowego benzyny, a potem zajmij się gazem! Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 02-12-2012 14:30 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
przecież łatwo sprawdzic czy nie puszcza gazu z parownika, jak pracuje auto na gazie sciągasz kabelek z cewki na paroniku i ma odrazu zgasnąc jak nie zgasnie to trzeba naprawiac,
i Krzychup ma racje bezyna musi byc ok zeby na gazie też było dobrze, sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |