07 Maja 2024 23:40:36
Zdjęcia użytkowników
artus1989 hanysior19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
Problem przy przełączaniu na gaz 
mastermax
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2012 18:19
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

Witam
Mam problem z autem mianowicie nie pali mi na gazie, problem zaczął się jakieś 3-4 dni temu, pojechałem na cpn zatankować gazu bo miałem już 0 i jeździłem na benzynie.
Po zatankowaniu gazu jechałem jeszcze 4km na benzynie bo chciałem zostawić licznik na pełnych przejechanych 10km a miałem 6.
No więc jadę weszło mi 10km i mówię przełączę na gaz dałem przełącznik na 0 co oznacza gaz a tu mi się auto zaczyna dusić no to dałem na benzynę i zajechałem na parking i patrzę co się dzieje, pod maską nic auto rozgrzane bo już sporo czasu na benzynie jechałem a objawy były identyczne jak przy braku gazu mówię kurde może mi ten typ z cpnu nie nalał gazu bo poszedłem od razu zapłacić za 10l, patrzę na wskaźnik ilości gazu a tu 1/3 czyli gaz jest, elektrozawór otwiera przy butli a auto nie chce palić... To co jest kurde z tym? bezpiecznik od gazu sprawdzałem wąż z parownika odpinałem i patrzyłem czy po przekręceniu na zapłon leci gaz a tu nic czyli gdzieś chyba przed parownikiem jest jakiś problem?
Jak tu samemu sprawdzić co jest? jeździłem po 3 gazownikach to terminy na za tydzień albo wgl. już po nowym roku.
Proszę o jakieś rady jak to samemu sprawdzić bo raczej wątpię żeby była taka możliwość że zamiast gazu mam w butli zatankowane powietrze...
Pozdrawiam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 15-12-2012 18:19
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2012 18:28
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Od kiedy po przekreceniu zapłonu leci gaz z parownika?

Sprawdz kabelki na elektrozaworach i masy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mastermax
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2012 18:37
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

No leci mi ten wąż od parownika do wtrysku i on podaje mi gaz no ale już nie podaje i nie wiem co się stało.
Kable na tych cewkach sprawdzałem tylko raczej nie tak jak trzeba nie wiem dokładnie jak to zrobić bo ja to bym dał na tą cewkę miernik i przekręcał zapłon ? ile powinno mi wskazać? Z tego co widzę to mam cewki jedną na butli 2 obok parownika a 3 jest jakoś koło wlewu płynu chłodniczego.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
Krzychup
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 11:29
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Po przekręceniu stacyjki masz mieć zero na cewkach! Na nich pojawia się napięcie w momencie przełączenia na gaz. Jaką masz instalację? Przełącza sie przy określonych obrotach i temperaturze? Posprawdzaj podłączenie przewodów przy każdej cewce. Możesz spróbować podać napięcie z akumulatora na cewkę, ale musisz wiedzieć gdzie jest masa, a gdzie plus!


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
piotrek8475
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 12:00
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 16.09.2012 13:13
Skąd: -

koledzy mam pytanie odpalilem rano samochod i jadac przerywal mi na gazie po czym jak go zgasilem nie chcial wogole odpalic po jakis 20 min odpalil mi i jechal ale co jakis czas przerywal co moze byc wina tego wie ktos?
 
mastermax
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 12:48
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

Ok poszedłem do auta i sprawa wygląda tak mam 3 cewki niebieskie, 1 jest na zaworze od butli na przekręconym kluczyku mam 0.00 a jak daję na zapłon to pokazuje mi 7,86 wolta i zawór otwiera, kolejne cewki są już pod maską jedna jest razem z jakimś zbiorniczkiem na niej jest identyczna sytuacja jak w ten na butli na zapłonie ma 7,86, kolejna cewka jest na parowniku i tu jest już problem bo miernik pokazuje mi -0,12-0,24 po przekręceniu na zapłon nic nie daje jest w sumie 0 czyli co tam się dzieje? instalację mam lovato i jest to raczej 1 gen.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
Traffic
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 12:51
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 15.04.2009 18:14
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

Na parowniku się pokaże inna wartość jak auto będzie odpalone i przełączysz na gaz.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 261000km
 
mastermax
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 12:51
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

@piotrek8475
Jak odpaliłeś rano na gazie i ruszyłeś w miasto to się nie dziw że Ci szarpie, gaśnie, przerywa i obroty masz ponad 1500
Wina zimny silnik zapewne, musisz auto odpalać pierw na benzynie daj mu się rozgrzać i będzie ok nie wiem może się mylę niech ktoś z większym doświadczeniem się wypowie.


Treść dodana dnia 16-12-2012 12:54:

Ale ja go odpalać chciałem z gazu bo mam już słaby akumulator i wolałem nie bawić się w przełączanie z benzyny na gaz.
Wiem z doświadczenia że na -30 stopniach bez problemu odpalę auto na gazie za 1 razem a na benzynie bym się męczył tak że powinien odpalić chyba że te przełączanie daje coś bardzo ważnego.
Co jeszcze mogę sprawdzić? samemu czy aby na 100% ta cewka od parownika nie jest popsuta?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 14:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

I tak właśnie powstają mity że GAZ TO ZŁO!

Auto ma chodzić przede wszystkim na benzynie. To Twoje zaniedbania skutkują tym że auto nie chce chodzic tak jak trzeba. Jak doprowadzisz uklad benzynowy do sprawnosci to wtedy baw sie gazem, bo tak to dlugo nie pociagniesz. Wszystko ma swoją wytrzymalosc i trwalosc, a odpalajac go przy -30 na gazie strasznie przyspieszylem zuzycie i wydajnosc parownika.

Silnik ma sie rozgrzac, a płyn miec przynajmniej 20-25stopni aby sprawnie chodził na gazie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mastermax
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 14:40
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

... Toć nie napisałem że jeżdżę odpalając na gazie tylko mówię że odpalę auto na gazie nie zależnie od temperatury silnika. Chciałeś to sprawdziłem odpaliłem auto na maxa rozgrzane przełączyłem na gaz i silnik śpi w 1 sekundę nawet jak dam na tej benzynie obroty 4000 i przełączę na gaz to itak silnik gaśnie a na cewce pokazuje na - po przełączeniu z benzyny na gaz na tej od parownika oczywiście tylko nie wiem teraz czy cewka popsuta czy prąd tam nie dochodzi i nie wiem jak to sprawdzić.


Treść dodana dnia 16-12-2012 14:43:

Idę jeszcze raz odepnę kable z cewki i podepnę miernik bo tylko dotykałem miernikiem kabli podłączonych do cewki a samych kabli nie sprawdziłem z/w


Treść dodana dnia 16-12-2012 15:07:

Dobra byłem i odłączyłem kable od cewki podłączyłem miernik i przy zmianie na gaz czy kręceniu na samym gazie pokazuje mi 0 poleciałem po tych kablach i idą do jakiegoś bezpiecznika? przekaźnika? który wygląda tak [img]http://img525.imageshack.us/img525/1066/gazy.jpg[/img] is not a valid Image.
Znaczy się podobnie bo fotka jest z google a tamten na bank ma te oznaczenia inne jest przymocowany pod maską i idą do niego 3 kable z czego 2 idą do cewki pewnie + i -? i co dalej sprawdzić?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 15:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Na bank ma te same oznaczenia.
Muszą być cztery przewody. Masa, +elektrozawór gazu i dwa do wtrysku.
Nie ma to znaczenia w Twoim przypadku.


Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mastermax
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 15:32
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

Nie wiem czy ma bo to 1 fota z google grafika więc jest tylko poglądowa.
No więc co myślisz spalone to jest? popsute czy coś innego? sprawdzać te kable przed tym bezpiecznikiem czy jakoś na bezpieczniku można? Aha i idą mi 3 kable do tego a 1 wtyk mam wolny i raczej tam nigdy nic podpinane nie było bo widać na tym styku brud i ściemniała już miedz.


Treść dodana dnia 16-12-2012 17:44:

Wykręciłem ten przekaźnik i otworzyłem go sprawdzałem obieg miernikiem i łapie mi tylko na 2 stykach jak go prawidłowo sprawdzić czy działa bo on śmierdzi spalenizną ale wygląda super jak nowy.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 18:00
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

To Ci tłumacze że do poprawnego działania potrzebujesz 4 przewody.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
adamor11
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 18:04
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

spróbuj przyłożyć do cewki elektrozaworu na parowniku 12v i zobacz czy reaguje, jak nie to zonk, dziwne że na wszystkie elektrozawory daje prąd a na ten od parownika nie?

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
mastermax
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 18:12
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

Nie wiem ale wiem że się okazało że są 4 kable po ten 4 był w środku i myślałem że to 3 teraz daję baterie na + i - i niby obwód mi zamyka a jak resztę tych styków sprawdzić?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 18:16
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Zawór sprawdz, do czarnej minus, do niebieskiego plus. Jak cyka to git.
Wystarczy poczytać też inne tematy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mastermax
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 18:21
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

No i jak cyka to co dalej? bo cewka to już chyba odpada a kable zakładałem nowe od gazu jeszcze pod koniec tego lata

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 18:33
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Kable od gazu? Bezpieczniki sprawdzał?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mastermax
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 18:35
Awatar


Postów: 133

Data rejestracji: 06.07.2012 21:28
Skąd: -

Tak kable od gazu i przewody i parownik to wszystko było sprawdzane w wakacje razem z szczelnością butli bo przedłużałem legalizację.
A tak sprawdzam ten przekaźnik nie wiem czy dobrze
[img]http://img526.imageshack.us/img526/8631/ddddqf.jpg[/img] is not a valid Image.
A i bezpieczniki też sprawdzałem te w aucie i pod maską

Edytowane przez mastermax dnia 16-12-2012 18:35
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2012 18:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wystarczy poczytać troche o pinach na przekaźniku i wszystko byś wiedział.
Niebieskie to przecięcie obwodu. Jeśli na czerwonych nie ma napięcia to jest przejscie miedzy niebieskimi. Jeśli podasz napięcie to przejscie jest miedzy środkiem a górnym - wtedy odcina wtryskiwacz benzynowy bo pracuje na gazie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: