Menu główne
Forum
Klubowicze
Xperia |
Dodany dnia 22-12-2012 14:40 |
Postów: 4 Data rejestracji: 22.12.2012 14:32 Skąd: - |
Kupiłem Clio I w dieslu (1,9) i tu pojawia sie problem. Podejrzewam, ze poprzedni własciciel zalozyl w nim skrzynie od czegos innego. Kręci mi kolami na wszysytkich biegach ale predkośc mnx to 110 k/h i przy max obrotach. Nie musze chyba pisac, jakie mam zuzycie paliwa na trasie, a wyperzedzenie starego jelcza z węglem graniczy z cudem.
Podejrzewam, ze siedzi tam przekladnia z 1.4 benzyna. mam mozliwosc kupić tanio skrzynke od 1,8 benzyny, ktora pracowala z silnikiem F3P. Czy brac ją ? Mechanik twierdzi, ze na pewnio bedzie duzo lepsza, ale czy przypadkiem nie cędzie tak, ze zamiast 110 bede miał max 130 i dalej to wycie i zero ekonomii. Edytowane przez Xperia dnia 22-12-2012 18:12 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-12-2012 14:40 |
fed21 |
Dodany dnia 22-12-2012 15:11 |
Postów: 943 Data rejestracji: 26.12.2008 17:39 Skąd: lubelskie Krasnystaw |
Chyba powinienes miec skrzynie jc juz w tym roczniku? Jaki masz naped licznika na linke no i oznaczenie silnika bo miske alu mozesz miec. Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
|
maestro |
Dodany dnia 22-12-2012 15:23 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Xperia to niemożliwe że max 110km/h. Tu nie ma nic do rzeczy skrzynia - to nie możliwe. Skrzynia np z 1.4 na drugim biegu zamyka obrotomierz przy ~110km/h! A gdzie jeszcze pozostałe biegi?
Sprawdz rozrząd i ustawienie pompy bo to po prostu nierealne. Sprzęgło Ci sie bajecznie nie ślizga? Po za tym jak juz sie uprzesz na skrzynie to musisz zerknac czy predkosc masz z impulsatora czy z absu bo to różnica w skrzyni. Miska pewnie aluminiowa. Przy prędkościach 110-120 powinieneś mieć około 2500-2700obr na piątym biegu. Edytowane przez maestro dnia 22-12-2012 15:24 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Xperia |
Dodany dnia 22-12-2012 17:56 |
Postów: 4 Data rejestracji: 22.12.2012 14:32 Skąd: - |
maestro napisał/a: @Xperia to niemożliwe że max 110km/h. Tu nie ma nic do rzeczy skrzynia - to nie możliwe. Skrzynia np z 1.4 na drugim biegu zamyka obrotomierz przy ~110km/h! A gdzie jeszcze pozostałe biegi? Sprawdz rozrząd i ustawienie pompy bo to po prostu nierealne. Sprzęgło Ci sie bajecznie nie ślizga? Po za tym jak juz sie uprzesz na skrzynie to musisz zerknac czy predkosc masz z impulsatora czy z absu bo to różnica w skrzyni. Miska pewnie aluminiowa. Przy prędkościach 110-120 powinieneś mieć około 2500-2700obr na piątym biegu. tak..... ale ja mam diesla, i to troche inna charakterystyka, mechanik jeździł tym i powiedział, ze to skrzynia z jakiejś malej benzyny. Na trojce rusza z miejsca z piskiem opon, taj, jak powinien na jedynce. Zas na jedynce, to nawet nie ma miowy o jeździe. Dobrze biegnąc wyprzedzisz mnie. Sprzęgło sie nie slizga. Postaram sie spisać symbole, ale ze skrzynia bedzie cięzko, bo tam pod maska clio ma strasznie upchane. Co do prędkości, to sprawdzalem na nawigacji. Licznik mi nie pokazuje. Nie wiem dlaczego Edytowane przez Xperia dnia 22-12-2012 18:09 |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 22-12-2012 18:04 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
moze jak wrzucisz trojke to wskakuje jedynka?
Treść dodana dnia 22-12-2012 18:07: to ze masz diesla nie ma nic do rzeczy, mozesz miec i elektryczny hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Xperia |
Dodany dnia 22-12-2012 18:17 |
Postów: 4 Data rejestracji: 22.12.2012 14:32 Skąd: - |
Błagam..... mam prawko ponad 30 lat i moja praca polega na jeżdzeniu. Umiem odróżnić wrzucanie 1 od 3. jak pisze na 3 jadę.... na jeden....... lepiej nie mowic. Biegi wchodza slicznie. Silnik jest ok, pompa tez, rozrząd i wtryski. Sprzęgło sie nie slizga. nie wiem, co mogł zrobic poprzedni wlasciciel, na samochodzie sa naklejki jakiegos klubu KTS. Dzwonilem do niego, twierdzi, ze na KTS-ach tym autem nie jedzil, bio to diesel. Ale fakt, ze po miescie jestem nie do pokonania. Szcegolnie na swiatłach.tak do setki, to kola nie przestają piszczeć. Później kończą sie obroty, jakie jest w stanie ten siklnik osiagnąc.
Edytowane przez Xperia dnia 22-12-2012 18:18 |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 22-12-2012 18:43 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
nie kwestionuję niczyjego doświadczenia, pytałem bo myślałem że ten wodzik krzywy czy coś, bo zdarzało się że komuś źle bieg wchodził bo krzywe to było
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 22-12-2012 18:46 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Xperia To dośc dziwne bo wyraźnie wygląda na poprzestawiany lewarek. Hm.
Na odległość bardziej nie pomogę, ale gdybyś nadal drązył temat to dziekuje z góry za opisywanie i wyjaśnienie problemu. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Xperia |
Dodany dnia 22-12-2012 18:59 |
Postów: 4 Data rejestracji: 22.12.2012 14:32 Skąd: - |
Program Dialosys wskazuje ze powinienem miec skrzynie serji JBS. Może za dnia uda mi sie tam w jakis sposób zobaczyc, ale wątpię. Dostępnośc na poziomie 0 |
|
|
maestro |
Dodany dnia 22-12-2012 20:27 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Clio 1 w dieslu ma skrzynie taką samą jak R19 w dieslu - JB3 028. Taka sama skrzynia jest przy benzynowym silniku 1,7 73KM F3N L740. Na bank masz napęd prędkościomierze przez linkę, a czemu nie działa licznik to już nie wiadomo. Wyjęcie skrzyni (samo w sobie jako chodzi o demontaż) trudne nie jest, z zamknietymi oczami odkrece Ci wszystkie śruby. Problem jest jedynie żeby ją samą wytargać już z auta.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
TermiFNFAL |
Dodany dnia 01-06-2019 03:22 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
A ja sądzę że miał skrzynię od benzyny Ostatnio zęby zjadłem na skrzyniach jb3 przy swapie do 16V ba, nawet nauczyłem się je naprawiać...
Wsadziłem sobie do 16V skrzynię jb3041 czyli jedną z prawie najdłuższych możliwych w jb3 (Clio diesel). Do tego zamieniłem piąte biegi z JB3083 - jednocześnie skracając piątkę w 041 i wydłużając w 083 Edytowane przez TermiFNFAL dnia 01-06-2019 03:32 Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |