16 Maja 2024 04:39:28
Zdjęcia użytkowników
nelus2403 Sophika
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TOWARZYSKIE » Hyde Park
 Drukuj temat
Stopień sprężania - teoria vs praktyka- może coś nie widzę. 
michor
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2013 11:40
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Dobra Pany, bo zgłupiałem Smile
Może czegoś nie widzęSmile

Mamy 2 silniki w Lancii K:
1) 2.0 20v n/a - 155 KM
2) 2.0 20v turbo - 220 KM - było też we fiacie coupe - cokolwiek.

Teraz:

silnik 1: stopień sprężania 10,4:1
silnik 2: stopień sprężania 8:1 (no bo turbo)

I teraz jeszcze dalej:
(wszystkie dane z książki serwisowej więc bez lipy i raczej pewne)

średnica tłoka - 82 mm (taka sama dla obu silników)
skok tłoka - 75,65mm (taki sam dla obu silników)

W efekcie = pojemność ta sama czyli
(pole powierzchni koła to pi x r^2 - objętość walca to pole koła x wysokość)
(liczone już w cm żeby było prościej)
3,14 x 4,1 cm^2 x 7,565 cm = 399,51 cm3 na cylinder x 5 = 1997,51 = 1998 podawane przez fabrykę.

No i tu jest zgodność.

Teraz:
objętość komory spalania w głowicy (czyli objętość powyżej UPG) - 39 cm3 - dla obu silników podana taka sama.

Stopień sprężania to w dużym skrócie stosunek objętości cylindra do objętości w GMP - w naszym przypadku, objętośćw DMP to objętośc wyliczonego cylindra + objętość komory spalania =

Objętość DMP = 399,51+39 = 438,51 cm3
zaś o
Objętość GMP = 39cm3

No i tera co? wychodzi mi stopień sprężania = 399,51 cm3 /39 cm3 = 10,24 - czyli dla N/a wychodzi ok.
(jedynkę sobie odejmujemy bo porównanie jest 10,24:1 - jak byśmy całość podzielili to by wyszło 11,24)

To co?

Albo w serwisówce coś nakłamali co do objętości,
albo odprężyli tylko uszczelką?

jeszcze w n/a taki bład jestem w stanie tolerować przy obliczeniach

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 15-01-2013 11:40
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2013 11:52
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tadam Grin

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2013 11:55
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Co tadam? Grin
O co Cię biega? Grin

- 2,4 ma większe/grubsze czopy korbowodów niż 2.0 Smile
(a z książki wynika że wał 20v i 20vt są identyko)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2013 12:14
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ale o co kaman? jakie w końcu pytanie? czy może to stwierdzenie Grin

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
michor
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2013 12:31
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

No pytanie skąd inny stopień sprężania skoro nie ma podstaw do niego na podstawie danych z książki.


Ale już se znalazłem że fabryka nakłamała i 2.0 20VT wcale nie ma 1998 tylko więcej bo tłoki są deczko wklęsłe.

Niestety 2,4 ma średnicę tłoka 83 więc nie da się tego w taki sposób zrobić -> ale wossner robi tłoki 83 do 2.0 20VT Grin


[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2013 12:45
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ale grubsza ciut uszczelka, lekko wklęsłe tłoki i heja, masz 8:1 Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
CyccX
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2013 16:30
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

zapewne te dwa silniki różnią się tylko konstrukcją tłoka, daltego stopień sprężania jest inny. Tym bardziej że oba silniki byly montowane w tym samym modelu auta, więc zapewne są bliźniaczo podobne, a odprężenie zrealizowali poprzez inne tłoki - najprostsze i skuteczniejsze wyjście.

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
michor
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2013 17:43
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@CyccX No tak. Już do tego doszedłem tylko:

zmiana CR z 10,2 na 8 to raczej na 5 cylindrach trochę pojemności sie uzbieraSmile

(ale kumpel mi w sumie powiedział że pewnie nakłamali żeby 2.0 nie przekroczyć ze względów podatkowych.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: