Menu główne
Forum
Klubowicze
michor |
Dodany dnia 15-01-2013 11:40 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Dobra Pany, bo zgłupiałem
Może czegoś nie widzę Mamy 2 silniki w Lancii K: 1) 2.0 20v n/a - 155 KM 2) 2.0 20v turbo - 220 KM - było też we fiacie coupe - cokolwiek. Teraz: silnik 1: stopień sprężania 10,4:1 silnik 2: stopień sprężania 8:1 (no bo turbo) I teraz jeszcze dalej: (wszystkie dane z książki serwisowej więc bez lipy i raczej pewne) średnica tłoka - 82 mm (taka sama dla obu silników) skok tłoka - 75,65mm (taki sam dla obu silników) W efekcie = pojemność ta sama czyli (pole powierzchni koła to pi x r^2 - objętość walca to pole koła x wysokość) (liczone już w cm żeby było prościej) 3,14 x 4,1 cm^2 x 7,565 cm = 399,51 cm3 na cylinder x 5 = 1997,51 = 1998 podawane przez fabrykę. No i tu jest zgodność. Teraz: objętość komory spalania w głowicy (czyli objętość powyżej UPG) - 39 cm3 - dla obu silników podana taka sama. Stopień sprężania to w dużym skrócie stosunek objętości cylindra do objętości w GMP - w naszym przypadku, objętośćw DMP to objętośc wyliczonego cylindra + objętość komory spalania = Objętość DMP = 399,51+39 = 438,51 cm3 zaś o Objętość GMP = 39cm3 No i tera co? wychodzi mi stopień sprężania = 399,51 cm3 /39 cm3 = 10,24 - czyli dla N/a wychodzi ok. (jedynkę sobie odejmujemy bo porównanie jest 10,24:1 - jak byśmy całość podzielili to by wyszło 11,24) To co? Albo w serwisówce coś nakłamali co do objętości, albo odprężyli tylko uszczelką jeszcze w n/a taki bład jestem w stanie tolerować przy obliczeniach [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 15-01-2013 11:40 |
maestro |
Dodany dnia 15-01-2013 11:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Tadam
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 15-01-2013 11:55 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Co tadam?
O co Cię biega? - 2,4 ma większe/grubsze czopy korbowodów niż 2.0 (a z książki wynika że wał 20v i 20vt są identyko) [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 15-01-2013 12:14 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ale o co kaman? jakie w końcu pytanie? czy może to stwierdzenie
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
michor |
Dodany dnia 15-01-2013 12:31 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
No pytanie skąd inny stopień sprężania skoro nie ma podstaw do niego na podstawie danych z książki.
Ale już se znalazłem że fabryka nakłamała i 2.0 20VT wcale nie ma 1998 tylko więcej bo tłoki są deczko wklęsłe. Niestety 2,4 ma średnicę tłoka 83 więc nie da się tego w taki sposób zrobić -> ale wossner robi tłoki 83 do 2.0 20VT [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 15-01-2013 12:45 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ale grubsza ciut uszczelka, lekko wklęsłe tłoki i heja, masz 8:1
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
CyccX |
Dodany dnia 15-01-2013 16:30 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
zapewne te dwa silniki różnią się tylko konstrukcją tłoka, daltego stopień sprężania jest inny. Tym bardziej że oba silniki byly montowane w tym samym modelu auta, więc zapewne są bliźniaczo podobne, a odprężenie zrealizowali poprzez inne tłoki - najprostsze i skuteczniejsze wyjście.
VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
michor |
Dodany dnia 15-01-2013 17:43 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@CyccX No tak. Już do tego doszedłem tylko:
zmiana CR z 10,2 na 8 to raczej na 5 cylindrach trochę pojemności sie uzbiera (ale kumpel mi w sumie powiedział że pewnie nakłamali żeby 2.0 nie przekroczyć ze względów podatkowych. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |