16 Maja 2024 13:16:41
Zdjęcia użytkowników
Toretto ChrisG
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TOWARZYSKIE » Hyde Park
 Drukuj temat
A tak z innej beczki - gwintowanie 120 otworów 
michor
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 14:36
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Pany.

Bo umrę nad tymi felgami Ninja

musze nagwintować 120 otworów.
Jakaś rada jak to szybko zrobić?

Podobno są takie wiertła gwintujące - używał ktoś?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 21-01-2013 14:36
Awatar
R9GTX
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 14:58
Moderator Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

gwintowniki maszynowe. Najlepiej wkrętarką bądź wiertarka z regulacją obrotów. Koszt trzech takich gwintowników to ~ 20zł

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
michor
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 15:00
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

o to to.

Mam wiertarę z "czułym spustem" Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
R9GTX
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 15:02
Moderator Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

więcej nic Ci nie powiem bo ze dwa razy tylko to widziałem z czego raz robiłem... Majster pewnie wie więcej bo na codzień podobno z takim czymś obcuje

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
michor
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 15:09
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

o to to.
niech się wypowie szefu.

Bo kurnia 120 otworów?

Chyba że rozwiercę na z 5 na 6 i na poxilinę powklejam ubaw

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
R9GTX
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 15:14
Moderator Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

niewiem Pfft ja robiłem tylko 3 przy skrzyni biegów honkera to się nie znam Pfft

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
kosiarz79
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 15:58
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

michor napisał/a:
Pany.

Bo umrę nad tymi felgami Ninja

musze nagwintować 120 otworów.
Jakaś rada jak to szybko zrobić?

Podobno są takie wiertła gwintujące - używał ktoś?
hmm co we felgach gwintujesz?bo w temacie nie jestem Grin gwintownik maszynowy -idzie na raz nie na 3 ale gwint troche gorszy niz normalnymi -zalecane dobre oliwienie i uwaga przy przechodzeniu bo jak zlamiesz to bedzie wesolo Grin ja tam kiedys gwintowalem kilkaset otworow dzienie hi hi -urok bycia slusarzem ubaw

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
michor
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 16:43
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@kosiarz79 mam fałszywe śrubko-nity. a że do polerowania muszą out - no to inne śrubki wrzucę.

Tylko ciąglę się zastanawiam czy rozwiercać i gwintować czy nie zrobić większych otworów i na klej nie wrzucić.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
kosiarz79
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 16:50
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

michor napisał/a:
@kosiarz79 mam fałszywe śrubko-nity. a że do polerowania muszą out - no to inne śrubki wrzucę.

Tylko ciąglę się zastanawiam czy rozwiercać i gwintować czy nie zrobić większych otworów i na klej nie wrzucić.
a nie uszkodzisz felg?przez wiercenie jak sadze to bedzie na przelot-pytanie czy wszystko bedzie szczelne z aluminium jaja sie robia i gwint slaby jeszce zalezy jakie grube to jest PRZY GWINTOWANIU ALUMINIU NAJLEPIEJ SIE UZYWA NAFTY JAKO SMAROWANIE .jak na przelot otwory nie beda to odradzam uzywac wiertarki i maszynowy gwintownik tez nie bardzo

Edytowane przez kosiarz79 dnia 21-01-2013 16:54
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
michor
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 16:53
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

fabrycznie jest na wylot.
ja tylko rozwiercam ozdobne nity które są wprasowane w otwory w feldze.

Felga jest jednocześciowa -a te nity to tylko do ozdoby.

normalnie chyba wiertło 5 wchodzi bez naruszania felgi -> tylko nit nawiercam.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
kosiarz79
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 16:56
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

michor napisał/a:
fabrycznie jest na wylot.
ja tylko rozwiercam ozdobne nity które są wprasowane w otwory w feldze.

Felga jest jednocześciowa -a te nity to tylko do ozdoby.

normalnie chyba wiertło 5 wchodzi bez naruszania felgi -> tylko nit nawiercam.
to az ci zazdrosze roboty Grin a te stare jak wyjmiesz?jak zeszlifowane beda na rowno to zaopatrz sie w punktakt bo wiertlo bedzie jezdzic

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
michor
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 17:10
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

nie - od tyłu rozwiercam bo nie są na równo tylko są lekko zagłębione i jest prościej.

Z wierzchu mają taki łeb jak śruba z kołnierzem więc od frontu nie mam zamiaru ich dotykać.

Od tyłu wierce a potem kluczem 8 czy morsem zrywam do końca i ładnie wychodzą (na razie 3 ale metoda opracowana)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
R9GTX
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 17:12
Moderator Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

gwintownik normalnie wyjmie kręcąc w drugą stronę a jak na wylot to pół roboty bo z wrzeciona wyjmie i po sprawie

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
kosiarz79
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 17:24
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

R9GTX napisał/a:
gwintownik normalnie wyjmie kręcąc w drugą stronę a jak na wylot to pół roboty bo z wrzeciona wyjmie i po sprawie
na przelotowym otworze tak zrobi na nieprzelotowym kiepsko bym to widzial mimow szystko uwazaj zeby ci sie jajowate otworki nie porobily bo jeszcze tylko 117 szt Grin cale szczescie ze ja mam normalne fele i wiertare stolowa Pfft bys blizej mieszkal to bym ci pozyczyl na pare dni

Edytowane przez kosiarz79 dnia 21-01-2013 17:26
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
michor
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2013 17:39
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@kosiarz79 Jak będą jajowate to walę temat gwintowania.

Fakt -ładnie by było nagwintowąć i zrobić na "ładnie" ale jak nie pójdzie to JB weld albo inna poxilina i ogień.


[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
kosiarz79
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2013 16:14
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

michor napisał/a:
@kosiarz79 Jak będą jajowate to walę temat gwintowania.

Fakt -ładnie by było nagwintowąć i zrobić na "ładnie" ale jak nie pójdzie to JB weld albo inna poxilina i ogień.

to juz lepiej hmm epidan o ile dobrze pamietam kleilem felge jak mi rant scielo w lagunie Grin z opony wiele nie zostalo 2 skladnikowy i 20razy lepsyz od poxipolu -sciagalem resztki opony szlifiera i sie zagapilem i troche od srodka felge ruszylem Grin a teraz cicho bo sie wyda Rotfl

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
michor
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2013 16:37
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Byle się trzymało nie?Smile

I tak i tak do ozdoby to jest...

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2013 16:40
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

aluminium wbrew pozorom ciężki temat. łatwo spierdzielić no i "jak nie posmarujesz to daleko nie pojedziesz".

Jaki tam otwór masz pod to? Aż 5mm? To już na M6 za wiele deczko.

Na Twoim miejscu bym to olał i powklejał. Bezpiecznie i bez pękniętych gwintowników - bo kto mordował sie z wyjęciem ten wie o co chodzi.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2013 17:00
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

no tego się boje. Przy 120 otworów statystycznie 3% spierdzielone czyli mi wychodzi 5 śrubek conajmniej Pfft

No wiertło 5 z zapasem to rozwierca.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2013 17:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@michor To jaki Ty tam gwint chcesz jak 5+ jedziesz?

Wklejaj.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: