Menu główne
Forum
Klubowicze
death |
Dodany dnia 05-04-2013 08:45 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
Bawił sie ktoś w obicie podsufitki alcantara? Ewentualnie boczków ale wszystko domowym sposobem-nie w zakładzie który się tym zajmuje. Jak to cenowo wygląda Sa jakieś rodzaje alcantary(lepsza-gorsza) Trudno to zrobić ładnie? Co sie używa do obijania i jak sie to robi ? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 05-04-2013 08:45 |
Snorky |
Dodany dnia 05-04-2013 09:03 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Boczków jeszcze nie robiłem - jestem w trakcie. Podsufitka jest w planach.
Robiłem deskę rozdzielczą i całkiem łatwo się to robi. Trzeba tylko mieć dużo czasu i cierpliwości. Jeżeli jesteś narwany czy chcesz to na szybkości zrobić to sobie odpuść, bo wyjdzie kiszka, zniechęcisz się i stracisz kasę. Im więcej czasu na to tym lepiej będziesz miał to zrobione. Ogólnie to można samemu robić, ale jak masz dostępne dodatkowe ręce to na pewno się przydadzą. Deskę robiłem tak: - odtłuszczenie (ze wszystkich plaków i innych środków pielęgnujących) - ułożenie i dopasowanie materiału - nałożenie kleju w spray'u (miejscowo) i przyklejanie materiału w tych miejscach i przypinana pinezkami. Deskę obiłem materiałem w 1 kawałku - bez cięcia, szycia i sztukowania. Za 1mb (1m x 1,4m) na allegro zapłacisz od 20pln. Ja tam miałem bez żadnej gąbki i jest bardzo dobrze. Im drożej tym ponoć lepiej, bo dochodzi gąbka. Jak będziesz szukał to patrz na gramaturę - z tego co wiem, to im większa gramatura tym grubszy materiał. Niektórzy bawią się w szycie, przyszywanie nitką bądź zszywkami, a ja użyłem kleju i daje radę. Boczki i podsufitkę będę tak samo robił. Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
death |
Dodany dnia 05-04-2013 09:24 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
@Snorky Pokazał bys fotkę? No ja myślę nad podsufitka mam druga(o ile PH1 a PH2 taka sama;P) Czym odtłuściłeś? Normalnie moczyć podsufitkę rozpucholem itp? Drugi problem jest ze z szybrem i zasuwkę tez by sie przydało Dobrze sie naciąga alcantara w miarę żeby nie pozostawały jakieś nierówności? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
Snorky |
Dodany dnia 05-04-2013 10:26 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
@death proszę:
w trakcie obijania (akupunktura pinezkowa): [img]http://imageshack.us/a/img835/3416/img20130305103836.th.jpg[/img] is not a valid Image. efekt: [img]http://imageshack.us/a/img443/8095/dscn1677q.th.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://imageshack.us/a/img855/7059/dscn1679o.th.jpg[/img] is not a valid Image. Deska to wiesz - plastik to zwykłym rozpuszczalnikiem leciałem. W przypadku klejenia materiału do materiału (podsufitka, boczki) to tylko zadbaj, żeby czyste było - przeprać, odkurzyć i sądzę, że powinno być ok. Jak nasączysz rozpuszczalnikiem to może rozpuszczać klej i nie będzie się trzymać. Na desce u mnie właśnie widać, że da się nieco naciągnąć. Jak to deska w ph2 - swoje zakręty, zakrzywienia, góry i doliny ma, ale da się właśnie nieco naciągnąć. Zasuwka szybra to nie problem chyba. Nie wiem, jak to dokładnie tam wygląda (bo nie mam), ale pamiętaj jedną rzecz - tam gdzie czegoś nie widać to można przykombinować Na przykład zawijasz materiał na zasuwce, naciągasz i strzelasz zszywaczem tapicerskim - dobrze trzyma i nie widać od środka. Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 05-04-2013 10:38 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
żeby wyjąc zasuwke to nie wiem czy tylko wystarczy szybe wyjac, chyba trzeba szyber opuscic a dachu
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
jachim92 |
Dodany dnia 05-04-2013 10:42 |
Postów: 1544 Data rejestracji: 18.07.2010 20:55 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
Ja robiłem alcantarą tyle, ze juz tą grubszą i roboty od uja i jeszcze więcej nerwów... uzywałem do tego kleju kontaktowego
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210320km
|
maestro |
Dodany dnia 05-04-2013 10:45 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
zwykła podsufitka jest troche inna w budowie niż ta od szybra.ta od szybra jest cienka i na piance, co wbrew pozorom pomaga w porównaniu do tej oryginalnej bez szybra. no i przy szyberdachu jest ona prosta/płaska, a zawiniecia sa tylko po bokach dachu i przy otworze na szyber ale tam idzie ramka plastikowa
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
death |
Dodany dnia 05-04-2013 10:55 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
Końce podsufitki to juz pikuś myślę Więcej materiału i zawinąć i jak Maestro pisze jest ramka Tez się zastanawiam jak wygląda wyjecie zasuwki właśnie;/ Podsufitka myślę ze łatwiejsza do ogarnięcia niż deska? Prostsza-brak jakiś większych górek itd jak na desce Na all szau nie ma z materiałem;/ Cos tam jest ale nie ma czarnego(a typowo czarny szukam) i chyba normalna bez gąbki(ale czy lepsza z gąbka jest)? Nie wiem jak to wygląda ale ze tak powiem-chciał bym osiągnąć cos takiego jak ori podsufitka w sensie nie gruby materiał bardzo(co pianka pewnie pogrubi) tylko aby przylegalo Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
Snorky |
Dodany dnia 05-04-2013 11:06 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
@death Podsufitka 10000 razy łatwiejsza niż deska, bo deska to tak jak pisałem - górki, doliny i zawijasy. Podsufitka - płaska powierzchnia bez większych wypukłości.
Alkantary z gąbką nie miałem - nie wiem jak to się zachowuje. Bez gąbki dobrze się układa i daje się lekko naciągać. No i cieńsza niż z gąbką. Jak to czarnej nie ma? http://allegro.pl...74837.html Konkretnie: 5397 Głęboka czerń(wersja elastyczna - soft) (na samym dole). Treść dodana dnia 05 kwiecień 2013 11:09: Ewentualnie masz tutaj: http://allegro.pl...83428.html Kolor nr 23 http://allegro.pl...33261.html Kolor nr N-2014-W Edytowane przez Snorky dnia 05-04-2013 11:09 Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
death |
Dodany dnia 05-04-2013 11:31 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
a widzisz-zle wpisywalem Dzieki Obadam co i jak i ile i zobaczymy A teraz pytanie czym to kleic i jak zeby bylo rowno Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
Snorky |
Dodany dnia 05-04-2013 11:45 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Różnie sprzedawcy wpisują i czasem ciężko znaleźć. Widziałem nawet "alkantra".
Co do kleju - na plastiku sprawdził się klej w spray'u typowo do klejenia materiałów (w LIDL'u jakiś czas temu był - 200ml za 15pln = przepłaciłem ). Teraz zamówiłem od kolesia cuś takiego: http://allegro.pl...00423.html Nie jest w spray'u, więc trza będzie pędzlem machać, ale sądzę, że klejenie materiał - materiał to lepiej będzie się taki sprawdzał, bo zbyt szybko nie będzie wsiąkał w materiał boczka czy podsufitki. A spray to wiesz - psikniesz na plastik czy inne tworzywo to zostanie, a psikniesz na materiał to wsiąknąć może. No i of koz - nakładasz klej na kawałek podsufitki \ boczka, nakładasz materiał, przyciskasz, chwilę czekasz, aż przyschnie i jazda dalej. Edytowane przez Snorky dnia 05-04-2013 11:51 Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
death |
Dodany dnia 05-04-2013 12:17 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
@Snorky Tylko teraz jak pędzlem to zeby nie przesadzić żeby alcantara nie przesiąkła;/ Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
Snorky |
Dodany dnia 05-04-2013 12:28 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
@death z wyczuciem. Najlepiej jak po prostu gdzieś popróbujesz. Ja tak będę robił.
Wydaje mi się, że i tak większość kleju wsiąknie w podsufitkę. Jak dla mnie metoda prób i błędów. Spray'em też możesz przypadkowo napsikać za dużo w jakimś miejscu. Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 05-04-2013 12:34 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
najlepszy jest ten w sprayu, nie upierdzielisz sie a i szybkość roboty idzie.
po za tym ja bym sprobował mimo wszystko na gąbce materiał. zasuwki nie wyjmiesz na pewno spodem, na bank górą, a że jest większa od szyby to chyba jednak trzeba szyber opuscic Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
death |
Dodany dnia 05-04-2013 12:55 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
a w tym problem jest ze nie bede wyciagal narazie tylko z drugiej robie alcantare;P i nie wiem jak z ta zasuwka zrobic- ale tez mam szybe drugi chyba to obadam Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
maestro |
Dodany dnia 05-04-2013 13:06 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
na bank jej nie wyjmiesz "do środka", ale olej to. zrobi sie cieplej, to szyber 6 srub i opuszczasz na fotele i juz powinno pojsc.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 05-04-2013 13:14 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@maestro Panie, a jak podsufitkę całą opuści to tejże zasuwki nie wyjmie? A tak BTW, jak wytargać podsufitkę z auta?
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
death |
Dodany dnia 05-04-2013 13:17 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
@dj_mafiozo z tego co kojarzę to jest klejona do dachu w paru miejscach - trzeba jakos oderwać - mi sie udało słupki ściągasz i wyjmujesz bagażnikiem jak HB a jak sedan to tylnymi drzwiami powinna wyjść Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 05-04-2013 13:20 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Snorky Snorky, bajka to wygląda... Tylko fotele trochę nie naciągnięte, ale wiem, że sam je robiłeś i szacun wielki. Mam zamiar latem też się tak pobawić, tylko mi się widzi kierownica obszyta alcantarą i tylko na "za dziesięć trzecia" skórą, tylko u mnie na pewno jaśniejsza kolorystyka współgrająca z srebrnym lakierem.
PS. Trzeba było maskownice głośników czarne założyć, lepiej by wyglądało. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
maestro |
Dodany dnia 05-04-2013 13:24 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@death na rzepy jest jak jest szyberdach. od spodu masz całą blache, dostep do wszystkiego jest tylko od góry wiec trzeba rozdzielic szyber od dachu. miałem gdzies wyjeta tą zasuwke ale nie pamietam jak to zrobiłem na pewno na wyjetej całosci.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |