Menu główne
Forum
Klubowicze
papson10 |
Dodany dnia 24-04-2013 16:07 |
Postów: 11 Data rejestracji: 24.04.2013 15:48 Skąd: - |
Witam. jestem tu nowy, nie wiem czy dobrze trafiłem w dział. Jak nie to sorry wielkie. Otóż jestem Patryk 19 lat i kupiłem sobie R19, to mój pierwszy samochód i strasznie mi się podoba. Ale mam kilka następujących problemów odnośnie jego użytkowania: Pierwszy jest następujący. Po poprzednim właścicielu jest jeszcze w chłodnicy i układzie mieszanka płynu z wodą , strasznie zamulone. Nie wiem czy z tego powodu czy dlatego że padł mi czujnik w chłodnicy wentylator się nie załącza więc postanowiłem zrobić go "na krótko" i sam go włączam.( tak , zamierzam kupić nowy czujnik) . kolejna sprawa to to że samochód obojętnie od stylu jazdy i miejsca pali ok.11-12 litrów na sto co mnie przeraża. Słyszałem że niedogrzany silnik ( poruszana kwestia chodzącego wciąż wentylatora chłodnicy) może sprawiać że jest tak duże spalanie, słyszałem że również może mieć na to wpływ : sonda lambda, zanieczyszczony filtr paliwa, złe ciśnienie w oponach. Co wy na to? Warto dodać że miałem już stłuczkę ( wpadłem w poślizg) i łupem w płot prawym przednim bokiem. blacharz gdy naprawiał samochód wywalił z niego coś co nazywał coś na styl " filtr gazów powrotnych czy powracających" i mówił że nie opłaca się tego wymieniać i bez tego samochód będzie świetnie chodził. Fakt - chodzi świetnie ale strasznie żre paliwo Co do wyglądu tej części była to ok. 20-30 cm tuba o średnicy na ok ok. 5cm z jednej strony miała 2 małe rureczki zaś z drugiej dość spory wlot. Znajdowała się z prawej strony z przodu w okolicach zderzaka chyba pod zbiornikiem na płyn do spryskiwaczy. Kolejna sprawa to nierówne obroty na luzie , raz szybkie i mocne a raz słabe i wolne. Mam jeszcze jedno pytanie jakiego oleju do niego używać, poprzedni właściciel użytkował i mówił że najlepszy jest mineralny elf sport 15w40 ( z tego co kojarzę) co o tym sądzicie Mój samochód to R19 I wersja z silnikiem 1,4 dm3 hatchback z 1992 roku. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 24-04-2013 16:07 |
michor |
Dodany dnia 24-04-2013 16:39 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
papson10 napisał(a): Witam. jestem tu nowy, nie wiem czy dobrze trafiłem w dział. Jak nie to sorry wielkie. Otóż jestem Patryk 19 lat i kupiłem sobie R19, to mój pierwszy samochód i strasznie mi się podoba. Ale mam kilka następujących problemów odnośnie jego użytkowania: Pierwszy jest następujący. Po poprzednim właścicielu jest jeszcze w chłodnicy i układzie mieszanka płynu z wodą , strasznie zamulone. Nie wiem czy z tego powodu czy dlatego że padł mi czujnik w chłodnicy wentylator się nie załącza więc postanowiłem zrobić go "na krótko" i sam go włączam.( tak , zamierzam kupić nowy czujnik) . kolejna sprawa to to że samochód obojętnie od stylu jazdy i miejsca pali ok.11-12 litrów na sto co mnie przeraża. Słyszałem że niedogrzany silnik ( poruszana kwestia chodzącego wciąż wentylatora chłodnicy) może sprawiać że jest tak duże spalanie, słyszałem że również może mieć na to wpływ : sonda lambda, zanieczyszczony filtr paliwa, złe ciśnienie w oponach. Co wy na to? Wymień ten czujnik i tyle. Skoro wentylator działa na krótko-> czujnik jest zepsuty. Znajdź w FAQ temat jak wygląda odpowiednia temperatura na wskaźniku - i na razie doraźnie, włączaj go wtedy kiedy silnik ją przekroczy. Spalanie policz uczciwie- pełen bak, 100 km (albo do rezerwy) i znów pełen bak do pierwszego odbicia. Wtedy będziesz dokładnie wiedział ile pali, i się nagle okaże że pali 8- co jest normalne. Odpowiedź "bo za 50 to przejeżdżam 80km co daje... " jest o kant opony. Warto dodać że miałem już stłuczkę ( wpadłem w poślizg) i łupem w płot prawym przednim bokiem. blacharz gdy naprawiał samochód wywalił z niego coś co nazywał coś na styl " filtr gazów powrotnych czy powracających" i mówił że nie opłaca się tego wymieniać i bez tego samochód będzie świetnie chodził. Fakt - chodzi świetnie ale strasznie żre paliwo Co do wyglądu tej części była to ok. 20-30 cm tuba o średnicy na ok ok. 5cm z jednej strony miała 2 małe rureczki zaś z drugiej dość spory wlot. Znajdowała się z prawej strony z przodu w okolicach zderzaka chyba pod zbiornikiem na płyn do spryskiwaczy. To nie ma znaczenia. Chodzi o to, że jak Ci się przewietrza bak z oparów, to zostawały fabrycznie w tym filtrze- sprawa czysto ekologiczna i nic więcej. Na 100% nie ma wpływu na spalanie. Kolejna sprawa to nierówne obroty na luzie , raz szybkie i mocne a raz słabe i wolne. Rozwiązań może być kilka- FAQ, a po pierwsze 1,4dm3 to za mało informacji o silniku. W FAQ jest temat "jaki mam silnik" i wtedy przeszukuj FAQ dla danego silnika. Na 99% rozwiązanie tam już jest. Mam jeszcze jedno pytanie jakiego oleju do niego używać, poprzedni właściciel użytkował i mówił że najlepszy jest mineralny elf sport 15w40 ( z tego co kojarzę) co o tym sądzicie Olej jak olej- minerał 15W40 może być. Mój samochód to R19 I wersja z silnikiem 1,4 dm3 hatchback z 1992 roku. j.w. - sprawdź w FAQ dokładnie jaki to silnik, bo 1,4 to za mało informacji. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
papson10 |
Dodany dnia 24-04-2013 17:10 |
Postów: 11 Data rejestracji: 24.04.2013 15:48 Skąd: - |
No to tak: Mam C3J TR wtrysk jednopunktowy 58 KM z tym że ja mam francuski samochód Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d
|
|
|
michor |
Dodany dnia 24-04-2013 17:15 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@papson10 francuski? no francuski bo to renault...
To jak już wiesz jaki masz silnik, to zapraszam do FAQ. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
papson10 |
Dodany dnia 24-04-2013 17:43 |
Postów: 11 Data rejestracji: 24.04.2013 15:48 Skąd: - |
mam jeszcze pytanie czy to że mam zasyfioną chłodnicę i straszny "żur" w układzie może powodować złą pracę czujnika bo gdy go podłączam normalnie to wentylator się włącza ale gdy zgasze samochód a płyn już się dawno zagotował Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d
|
|
|
monterek5 |
Dodany dnia 24-04-2013 17:44 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
myślę ze powinieneś kupić płuczkę do układów chłodzenia i zaczęcia od wyplukania i wymycia całego układu chłodzenia i wymiany płynu na nowy, łącznie z wyjęciem i wyczyszczeniem termostatu, a jako ze cieplo już to zalej najpierw woda i sprawdź czy pomoglo Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
michor |
Dodany dnia 24-04-2013 18:12 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
czujnik możesz sprawdzić zapalniczką - podepnij jak powinien być i grzej płomieniem. W pewnym momencie wentylator sie załączy-> albo nie.
płukanie swoją drogą i PŁYN nie woda. od wody wszystko koroduje i potem jest "żur"... [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
buncol121 |
Dodany dnia 24-04-2013 20:59 |
Postów: 101 Data rejestracji: 16.04.2012 10:58 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
wylej ten syf co masz w układzie chłodzenia przepłukaj wodą z węza , przepłukaj porządnie chłodnice najlepiej ja zdemontuj wtedy można wszystko wylać razem z tym syfem , zalej płynem i będzie ok.
To co rozwaliłeś to najprawdopopdobniej filtr węglowy nie wiem jak auto działa bez niego więc nie będe ci tu mieszał. trzeci sprawa obroty. Może być EGR o ile go masz ewentualnie świece ,kable. Spalanie- Powiem ci tak ten silniczek jest za słaby na tą budę i spalanie na poziomie 10l to norma. Ewntualnie sprawdzi filtr paliwa i powietrza bo może zamało dmucha mu tam . olej 15w-40 jak pisał michor jest w sam raz . Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 152000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |