08 Maja 2024 04:09:54
Zdjęcia użytkowników
AdiSs_Zgl qsia90
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
problem przy hamowaniu 
Fanatyk
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 16:03
Awatar


Postów: 47

Data rejestracji: 06.06.2011 20:25
Skąd: dolnośląskie
Bardo

Witam, ostatnio mam taki problem, auto na gazie zaczzeło mi ciężej odpalać(tzn. musze dłużej go przetrzymać zeby odpalic) i mi gaśnie gdy hamuje i dojeżdżam do skrzyżowania, czym to może byc spowodowane? Świece, filterek ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 227000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 26-04-2013 16:03
Awatar
jonowaty
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 16:27
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

na gazie się nie odpala !

filtr kiedy miałeś wymieniany ? na benzynie ci chodzi ?

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Fanatyk
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 17:00
Awatar


Postów: 47

Data rejestracji: 06.06.2011 20:25
Skąd: dolnośląskie
Bardo

na benzynie chodzi dobrze, filtr niecały rok temu wymieniany byl

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 227000km
 
buncol121
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 17:45
Awatar


Postów: 101

Data rejestracji: 16.04.2012 10:58
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

i póżniej teksty że gaz zabija silnik.
NIE ODPALAMY SILNIKA NA GAZIE!!
Na gaz przęłączamy gdy silnik ma min 35 C. Może masz już dobity parownik raczej na pewno jedz do gazownika .

Regeneracja Turbosprężarek szybko i profesjonalnie.

http://kkturbospr...index.html


up

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 152000km
 
http://kkturbosprezarki.pl/index.html
luksad2200
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 20:36
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

jaki ma przebieg parownik,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
Snorky
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 20:48
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

Jak dojeżdżasz do skrzyżowania, samochód jeszcze jedzie i wrzucasz na luz to wtedy gaśnie, czy zatrzymujesz się i wtedy gaśnie?

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
valdezdle
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 21:25
Awatar


Postów: 656

Data rejestracji: 08.03.2011 21:45
Skąd: dolnośląskie
Chojnów

czego sie burzycie może gość odpala na lpg dopiero ciepły silnik i wtedy też ciężko mu pali, ja bym pogmerał przy regulacji instalacji dawki itp.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 999999km
 
buncol121
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 27-04-2013 10:20
Awatar


Postów: 101

Data rejestracji: 16.04.2012 10:58
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

valdezdle napisał(a):

czego sie burzycie może gość odpala na lpg dopiero ciepły silnik i wtedy też ciężko mu pali, ja bym pogmerał przy regulacji instalacji dawki itp.


Przecież napisał że odpala silnik na gazie.

W parowniku są takie gumowe membranki i gdy wpada do nich zimny gaz ( nawet do -20 C ) membranki po prostu pękają. Dlatego parownik jest podgrzewany płynem z układu chłodzenia żeby zapobiec uszkodzeniu parownika i reszty silnika bo odpalając silnik na gazie gaz nie przechodzi do fazy lotnej i silnikowi jest ciężko przepalić taka mieszanke.

Regeneracja Turbosprężarek szybko i profesjonalnie.

http://kkturbospr...index.html


up

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 152000km
 
http://kkturbosprezarki.pl/index.html
Fanatyk
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 27-04-2013 11:26
Awatar


Postów: 47

Data rejestracji: 06.06.2011 20:25
Skąd: dolnośląskie
Bardo

Jak opale na benzynie i ręcznie musze przełączyć ma gaz to mi też gaśnie.
Snorky- jak dojezdzam do skrzyzowania auto jedzie i gasnie jeszcze podczas jazdy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 227000km
 
michor
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 27-04-2013 11:49
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

buncol121 napisał(a):

valdezdle napisał(a):

czego sie burzycie może gość odpala na lpg dopiero ciepły silnik i wtedy też ciężko mu pali, ja bym pogmerał przy regulacji instalacji dawki itp.


Przecież napisał że odpala silnik na gazie.

W parowniku są takie gumowe membranki i gdy wpada do nich zimny gaz ( nawet do -20 C ) membranki po prostu pękają. Dlatego parownik jest podgrzewany płynem z układu chłodzenia żeby zapobiec uszkodzeniu parownika i reszty silnika bo odpalając silnik na gazie gaz nie przechodzi do fazy lotnej i silnikowi jest ciężko przepalić taka mieszanke.



No nie do końca jest dlatego podgrzewany, ale to jest mniej więcej efekt jeżeli by nie był.
Rozprężanie gazy ze stanu ciekłego do lotnego to przemiana endotermicza-> czyli gaz pobiera energię z otoczenia.
W efekcie, jeżeli reduktor nie byłby podgrzewany-> zamarznie.

Na SAMYM gazie jest ciężko odpalić na zimno, nawet jak jest wszystko w porządku (przynajmniej ja tak miałem w F3N'ie że trzeba było go pokręcić trochę zanim zagadał.

Tak jak Buncol121 napisał-> odpalanie na gazie MOŻE być szkodliwe dla parownika, na 100% szkodliwe dla parownika jest jego duże obciążanie na zimnym silniku.

Ja osobiście w F3N'ie moim, od pewnego momentu odpalałem ZAWSZE i TYLKO na gazie, czy -20 czy +20 i jakoś jeździł. Z parownikiem problemów po ponad 100k przebiegu nie miałem.
Podstawa to traktować parownik jak turbosprężarkę- jak jest zimny silnik to nie ciskać mocno (i tu napiszę jeszcze jedno- tu nie chodzi o obroty silnika tylko obciążenie. Lekko naciśnięty gaz przy 3,5k RPM może dawać taki sam wydatek jak gaz w podłodze przy 1,8k RPM- o tym też nikt nie pamięta a potem jest płacz)

Przełączanie zawsze z przegazówką. Niewiele sterowników jest w stanie w 2gen czy 1,5 gen zastosować nakładanie się paliwa (a na pewno wielu gazowników tego nie używa przy konstruowaniu instalacji) więc zawsze jest ten ułamek sekundy że brakuje paliwa.

Podstawy:
0) JAKA to jest INSTALACJA? Sekwencja na 8 garów? czy mikser i śruba?
1) powietrze nie wieje prosto w dolot? - jeżeli tak, nie powinno. Skierować wlot w dół/gdziekolwiek indziej byle nie w kierunku jazdy
2) parownik zamontowany jest poprawnie? - wzdłuż osi samochodu?


Mimo wszystko, potwierdzam podejrzenia-> parownik może być trafiony.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Fanatyk
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 16:30
Awatar


Postów: 47

Data rejestracji: 06.06.2011 20:25
Skąd: dolnośląskie
Bardo

-mikser i śruba
-wlot w kierunku jazdy, tylko że jest za zderzakiem i powietrze raczej bezpośrednio nie powinno wlatywać
-parownik wzdłuż osi

na tym parowniku juz jest przejechane ok. 140 tys km.

od jakiegoś czasu szronieje mi rura od wlotu powietrza która jest pod parownikiem.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 227000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: