Menu główne
Forum
Klubowicze
Fanatyk |
Dodany dnia 26-04-2013 16:03 |
Postów: 47 Data rejestracji: 06.06.2011 20:25 Skąd: dolnośląskie Bardo |
Witam, ostatnio mam taki problem, auto na gazie zaczzeło mi ciężej odpalać(tzn. musze dłużej go przetrzymać zeby odpalic) i mi gaśnie gdy hamuje i dojeżdżam do skrzyżowania, czym to może byc spowodowane? Świece, filterek ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 227000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 26-04-2013 16:03 |
jonowaty |
Dodany dnia 26-04-2013 16:27 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
na gazie się nie odpala !
filtr kiedy miałeś wymieniany ? na benzynie ci chodzi ? " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Fanatyk |
Dodany dnia 26-04-2013 17:00 |
Postów: 47 Data rejestracji: 06.06.2011 20:25 Skąd: dolnośląskie Bardo |
na benzynie chodzi dobrze, filtr niecały rok temu wymieniany byl Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 227000km
|
|
|
buncol121 |
Dodany dnia 26-04-2013 17:45 |
Postów: 101 Data rejestracji: 16.04.2012 10:58 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
i póżniej teksty że gaz zabija silnik.
NIE ODPALAMY SILNIKA NA GAZIE Na gaz przęłączamy gdy silnik ma min 35 C. Może masz już dobity parownik raczej na pewno jedz do gazownika . Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 152000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 26-04-2013 20:36 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
jaki ma przebieg parownik,
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
Snorky |
Dodany dnia 26-04-2013 20:48 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Jak dojeżdżasz do skrzyżowania, samochód jeszcze jedzie i wrzucasz na luz to wtedy gaśnie, czy zatrzymujesz się i wtedy gaśnie?
Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
valdezdle |
Dodany dnia 26-04-2013 21:25 |
Postów: 656 Data rejestracji: 08.03.2011 21:45 Skąd: dolnośląskie Chojnów |
czego sie burzycie może gość odpala na lpg dopiero ciepły silnik i wtedy też ciężko mu pali, ja bym pogmerał przy regulacji instalacji dawki itp. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 999999km
|
buncol121 |
Dodany dnia 27-04-2013 10:20 |
Postów: 101 Data rejestracji: 16.04.2012 10:58 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
valdezdle napisał(a): czego sie burzycie może gość odpala na lpg dopiero ciepły silnik i wtedy też ciężko mu pali, ja bym pogmerał przy regulacji instalacji dawki itp. Przecież napisał że odpala silnik na gazie. W parowniku są takie gumowe membranki i gdy wpada do nich zimny gaz ( nawet do -20 C ) membranki po prostu pękają. Dlatego parownik jest podgrzewany płynem z układu chłodzenia żeby zapobiec uszkodzeniu parownika i reszty silnika bo odpalając silnik na gazie gaz nie przechodzi do fazy lotnej i silnikowi jest ciężko przepalić taka mieszanke. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 152000km
|
Fanatyk |
Dodany dnia 27-04-2013 11:26 |
Postów: 47 Data rejestracji: 06.06.2011 20:25 Skąd: dolnośląskie Bardo |
Jak opale na benzynie i ręcznie musze przełączyć ma gaz to mi też gaśnie. Snorky- jak dojezdzam do skrzyzowania auto jedzie i gasnie jeszcze podczas jazdy Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 227000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 27-04-2013 11:49 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
buncol121 napisał(a): valdezdle napisał(a): czego sie burzycie może gość odpala na lpg dopiero ciepły silnik i wtedy też ciężko mu pali, ja bym pogmerał przy regulacji instalacji dawki itp. Przecież napisał że odpala silnik na gazie. W parowniku są takie gumowe membranki i gdy wpada do nich zimny gaz ( nawet do -20 C ) membranki po prostu pękają. Dlatego parownik jest podgrzewany płynem z układu chłodzenia żeby zapobiec uszkodzeniu parownika i reszty silnika bo odpalając silnik na gazie gaz nie przechodzi do fazy lotnej i silnikowi jest ciężko przepalić taka mieszanke. No nie do końca jest dlatego podgrzewany, ale to jest mniej więcej efekt jeżeli by nie był. Rozprężanie gazy ze stanu ciekłego do lotnego to przemiana endotermicza-> czyli gaz pobiera energię z otoczenia. W efekcie, jeżeli reduktor nie byłby podgrzewany-> zamarznie. Na SAMYM gazie jest ciężko odpalić na zimno, nawet jak jest wszystko w porządku (przynajmniej ja tak miałem w F3N'ie że trzeba było go pokręcić trochę zanim zagadał. Tak jak Buncol121 napisał-> odpalanie na gazie MOŻE być szkodliwe dla parownika, na 100% szkodliwe dla parownika jest jego duże obciążanie na zimnym silniku. Ja osobiście w F3N'ie moim, od pewnego momentu odpalałem ZAWSZE i TYLKO na gazie, czy -20 czy +20 i jakoś jeździł. Z parownikiem problemów po ponad 100k przebiegu nie miałem. Podstawa to traktować parownik jak turbosprężarkę- jak jest zimny silnik to nie ciskać mocno (i tu napiszę jeszcze jedno- tu nie chodzi o obroty silnika tylko obciążenie. Lekko naciśnięty gaz przy 3,5k RPM może dawać taki sam wydatek jak gaz w podłodze przy 1,8k RPM- o tym też nikt nie pamięta a potem jest płacz) Przełączanie zawsze z przegazówką. Niewiele sterowników jest w stanie w 2gen czy 1,5 gen zastosować nakładanie się paliwa (a na pewno wielu gazowników tego nie używa przy konstruowaniu instalacji) więc zawsze jest ten ułamek sekundy że brakuje paliwa. Podstawy: 0) JAKA to jest INSTALACJA? Sekwencja na 8 garów? czy mikser i śruba? 1) powietrze nie wieje prosto w dolot? - jeżeli tak, nie powinno. Skierować wlot w dół/gdziekolwiek indziej byle nie w kierunku jazdy 2) parownik zamontowany jest poprawnie? - wzdłuż osi samochodu? Mimo wszystko, potwierdzam podejrzenia-> parownik może być trafiony. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Fanatyk |
Dodany dnia 28-04-2013 16:30 |
Postów: 47 Data rejestracji: 06.06.2011 20:25 Skąd: dolnośląskie Bardo |
-mikser i śruba -wlot w kierunku jazdy, tylko że jest za zderzakiem i powietrze raczej bezpośrednio nie powinno wlatywać -parownik wzdłuż osi na tym parowniku juz jest przejechane ok. 140 tys km. od jakiegoś czasu szronieje mi rura od wlotu powietrza która jest pod parownikiem. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 227000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |