28 Kwietnia 2024 16:57:16
Zdjęcia użytkowników
gielab0019 darekkusnierz
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
1.9 TD 90KM obficie dymi do 2,5 tys obr 
sebubu
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2013 11:21
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 30.11.2009 18:31
Skąd: -

Witam, mam problem z Volvo V40 1,9TD 90KM silnik taki sam jak w waszych Renault'ach :-P
Problem polega na tym że auto nie ma mocy i dymi na czarno do 2500 obrotów, wtedy turbina się "załącza" i dostaje kopa wraca moc i przestaje dymić.
Nie wiem czy to ma wpływ ale stało się tak po czyszczeniu EGR, bo miałem podejrzenia że jest zapieczony, ponieważ auto miało muła podczas ruszania. Zawór EGR był jednak sprawny i nie tak brudny jak myślałem. Westegate przy próbie ruszenia ręką stoi jak beton ale to raczej normalne.
Wąż idący do IC robi się twardy ale wychodzący z IC tak twardy nie jest.
Jakiś czas temu jadąc w trasie miałem takie objawy wtedy się zatrzymałem przeczyściłem filtr powietrza (były w nim dwa suche liście) i objawy ustały więc myślałem że to była wina tych liści.
Może macie jakieś sugestie co do objawów mojej V-ki ?

Moje auto: Volvo V40 1,9TD 90KM, diesel, 255000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 22-05-2013 11:21
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2013 11:26
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

To w końcu sprawdziłeś czy ten intercooler jest szczelny czy nie?

Bo po pomacaniu węży (i takim objawie) powinieneś Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
sebubu
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2013 11:36
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 30.11.2009 18:31
Skąd: -

IC jeszcze nie sprawdziłem, grzebał w aucie będę dopiero za jakieś 4 godziny, na razie chcę zebrać informacje na co zwrócić uwagę.


Treść dodana dnia 22 maj 2013 16:29:

Przed momentem wróciłem z garażu i po zdjęciu węży od IC odkryłem że w kolektorze dolotowym jest pełno osadu i mazi ala' smoła :-/. Przy wejściu w kolektor LDA i EGR jest mokro od czarnej cieczy podobnej do oleju lecz na bagnecie jest tyle ile było. Możliwe żeby tak lało z LDA ?


Treść dodana dnia 22 maj 2013 16:39:

Po zdjęciu wężyka przy LDA było sucho.

Edytowane przez sebubu dnia 22-05-2013 17:39
Moje auto: Volvo V40 1,9TD 90KM, diesel, 255000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2013 17:51
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

egr lubi syf puszczać
weź to wszystko wyczyść nitrem albo środkiem do czyszczenia blach (mocno żrący)

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
sebubu
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2013 18:10
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 30.11.2009 18:31
Skąd: -

Zaślepię EGR przy kolektorze jeśli to pomoże, dymienie i brak mocy przejdzie to w przyszłym tygodniu wyczyszczę kolektor i IC, a jeśli nie to będę się martwił dalej.

Moje auto: Volvo V40 1,9TD 90KM, diesel, 255000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2013 18:37
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@sebubu jak masz syf to wypada wyczyścić a nie to olać

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
sebubu
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2013 19:04
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 30.11.2009 18:31
Skąd: -

Auto ożyło !! Zaślepiłem EGR i zwija asfalt. Byłem przed chwilą na krótkiej jeździe testowej, po braku mocy i dymieniu ani śladu.Jestem mega szczęśliwy ponieważ auta potrzebuję na co dzień (dojeżdżam 25km).
Kolektor i IC wyczyszczę na pewno tylko po prostu teraz nie mam na to czasu, bo będę chciał zdjąć kolektor i IC i wszystko porządnie wymyć jak Bozia nakazała.

Moje auto: Volvo V40 1,9TD 90KM, diesel, 255000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: