10 Maja 2024 08:50:28
Zdjęcia użytkowników
remo84 Bot
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
zamiana E6J na F3N 
Rafez
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 01-09-2013 11:12
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 27.10.2011 12:29
Skąd: śląskie
Katowice

Witam. Mam do was pytanie drodzy forumowicze.
Mianowicie, Mam okazje zamienić R19 z silnikem E6J 1.4 na R19 z silnikiem 1.7 F3N w przyzwoitym stanie.
Pytanie do was drodzy forumowicze, czy warto? który silnik jest lepszy, trwalszy? ten z 1.7 też jest w gazie, dobrze ten silnik znosi gaz? warto wogóle czy niezbyt?
Silnik w mojej renówce jest w przyzwoitym stanie, lecz niestety w wielu miejscach dopadła go rdza Sad na nadkolach, od strony kierowcy pod progiem zaczęła brać go, blacha... nie wiem czy jest sens ładować kase w blacharkę, ten z 1.7 ma blacharkę w lepszym stanie...
Jakie jest wasze zdanie?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 01-09-2013 11:12
Awatar
guciowsk
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 01-09-2013 11:26
Awatar


Postów: 2952

Data rejestracji: 18.12.2008 16:49
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

@Rafez Praktycznie identyczne osiągi. Jeżeli blacha naprawdę jest lepsza to można jeżeli tylko troszkę to nie warto. Poza tym W swoim wiesz co masz a po co ktos chce się zamienić, jakby było ok to by nie chciał

Turbo Burbo eL Pi Dżi Rotfl

Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
 
Rafez
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01-09-2013 11:32
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 27.10.2011 12:29
Skąd: śląskie
Katowice

no niby tak. tyle że ten właściciel jest prawie jak rodzina, wiem od kogo bym kupił. byle komu nie chce go sprzedać ino komuś zaufanemu, wiesz o co kaman.
w mojej renówce sie nazbierało trochę, ta blacharka, przednie zawieszenie, powstał jakiś wyciek w okolicach miski, z tyłu coś skrzypi, gaźnik mi robi figle bo raz auto ma buta a raz jest mułem... no i ta blacharka, najwiekszy wydatek. chcąc tym autem jezdzic to bym musiał wydac w blacharke ze 2 tys. bo na odwal sie nie oplaca robic takich rzeczy. ja wiem, w aucie bez rdzy chyba lepiej 2 tys w mechjanike wlozyc hmm? wogole ten silnik 1.7 cieszy sie dobrą opinią czy niezbyt lepszą od E6J?
albo całkowicie innego auta se poszukać ;p

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
 
guciowsk
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 01-09-2013 11:37
Awatar


Postów: 2952

Data rejestracji: 18.12.2008 16:49
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

@Rafez Silnik F3N opisuje tylko jedno zdanie: Oporny na tuning i ciężki do zajechania. Jest wtrysk więc odpadają problemy za gaźnikiem. Normalne auto do jazdy, sportowy nie jest ale mozna nim zrobić milion kilometrów taki benzynowy diesel, w trasie mało pali, w zime na krótkich dystansach dużo

Turbo Burbo eL Pi Dżi Rotfl

Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
 
Rafez
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 01-09-2013 11:43
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 27.10.2011 12:29
Skąd: śląskie
Katowice

dochodzę do wniosku że warto ;] ten E6J nie jest zły, przez 2 lata nie mialem z nim dużych problemów, ale jest nieco "archaiczny" trzeba przyznać. Pierdzielenie sie z tym gaźnikiem, róznie to pracuje, na gazie raz pierdzi raz nie, odpalanie z tym ssaniem ręcznym itp.
Poważnie się zastanowię na tym F3N.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 300000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-09-2013 23:37
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

gdybys raz zrobił gażnik a porządnie to bys nie miał z nim problemów. silnik świetny i gdy jest cały układ w dobrym stanie to F3Na robi z palcem w .... Wink

ale jezeli f3n jest z gazem to bierz.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
R9GTX
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-09-2013 23:40
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

chętnie przyjmę gaźnik jak fura na złom będzie szła

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
zajac93
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 02-09-2013 06:50
Awatar


Postów: 375

Data rejestracji: 25.07.2012 21:51
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olecko

@maestro Dokładnie miałem to samo zeszłej zimy. Gaźnik do domu . Rozbieranie do najmniejszego elementu, mycie w nitro, złożenie na nowo ,regulacja i NIGDY POTEM JUŻ NIE SZARPAŁ a silnik mimo ze u mnie chlał olej to mocy mu nie brakowałoSmile I moim zdaniem e6j jest duzo cichszy .

Moje auto: Skoda Fabia II 2010r 1.6 TDI, diesel, 145000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: