26 Kwietnia 2024 17:45:41
Zdjęcia użytkowników
Radek_0089 JacekT
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
wiązka do wtryskiwaczy PB F3P 1.8i 93r. 
mazzurr
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 03-09-2013 07:50
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

Witam. Jestem nowy na Tym forum, więc przepraszam za jakiekolwiek błędy. Mam problem z wiązką, ponieważ niewiem, które przewody są odpowiedzialne za pracę wtryskiwaczy PB. Dokładnie to chodzi mi o to, żeby w czasie pracy silnika na gazie wyłączało mi wtryskiwacze paliwowe, bo gaziarz jak zrobił to wstawił włącznik na pompę paliwa żeby ręcznie ją wyłączać. Z organoleptyki po prawej stronie głowicy jest kostka z przewodami od wtryskiwaczy. Od wtryskiwaczy idzie 8 przewodów 4 fioletowe i 4 białe a później schodzą się w 2 białe i 2 fioletowe. I teraz moje pytanie. Które przewody muszę odłączyć, żeby nie pracowała mi listwa paliwowa na gazie? Dziękuję i Pozdrawiam. Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-09-2013 07:50
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 03-09-2013 10:17
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Właśnie te.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
mazzurr
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-09-2013 12:07
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

Tylko które mam przeciąć i wstawić na nie przekaźnik, żeby podczas pracy silnika na gazie odcięło mi wtryskiwacze benzynowe?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-09-2013 12:16
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

dwa kable idące od komputera, miernik w dłoń i szukasz, od strony komputera są to piny 20 i 21, czyli drugi i trzeci pin, w dolnym rzędzie złącza od strony komputera

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
michor
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 03-09-2013 12:47
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

mazzurr napisał(a):

Tylko które mam przeciąć i wstawić na nie przekaźnik, żeby podczas pracy silnika na gazie odcięło mi wtryskiwacze benzynowe?


Wszystko jedno zasadniczo, ale oba w tym samym kolorze - to chyba jasne?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-09-2013 00:23
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@michor Teoretycznie wszystko jedno, w praktyce już niekoniecznie.

@mazzurr Pin z komputera 20 i 21, obstawiam że bedą białe Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mazzurr
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-09-2013 06:57
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

Czyli jak dobrze rozumiem, mam sprawdzić kolory przewodów na ECU pin 20 i 21, przeciąć je i na nich wstawić przekaźniki, tak?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-09-2013 11:33
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@mazzurr z kompa 20 i 21 to jeden sygnał sterujący na wtryskiwacze. Oba tniesz, i odpowiednio łączysz do czegoś co je rozłączy przy pracy na LPG. Tylko troche dalej niż przy samej kostce komputera, bo tak ludzie mają czasem że utną przy samej dupie a potem jest problem bo mało miejsca, bo ciasno, bo sie nie chce dobrze ułożyć i tak dalej.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mazzurr
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2013 07:47
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

Witam. Przeciąłem 2 przewody co idą do wtryskiwaczy i silnik na gazie "głupiał", ponieważ falował na wolnych obrotach i gasł, a gdy spowrotem je spiąłem, to ładnie i równo pracował. Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że pod wiązkę od wtryskiwaczy podpiął sterownik od gazu. Więc czeka mnie wycieczka do gazownika, żeby od podstaw założył mi sterowanie gazem. Tylko dlaczego podpiął się pod wtryskiwacze, skoro na przewodzie od filtra do kolektora jest wstawiony mikser od gazu? Na to pytanie będę musiał sam sobie odpowiedzieć. Dziękuję koledzy za pomoc. Temat uważam za zamknięty.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2013 09:59
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Temat nie jest zamkniety Wink W jaki sposób podpiąłeś wtryskiwacze? Tzn do czego? Przekaźnik je odcina? Z tych przewodów jest także zasilany krokowy od wolnych obrotów. Trzeba go sztucznie zasilić przy pracy na LPG (czarna skrzynka na nadkolu kierowcy, bedzie tam co chwila cykał przekaźnik, trzeba go zasilić)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mazzurr
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2013 20:11
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

Ok, już tłumaczę. Z głównej wiązki wychodzą 4 przewody od wtryskiwaczy (2 siwe i 2 białe) i na kostce z prawej strony silnika przy głowicy rozgałęzia je na 4 fioletowe i 4 białe przewody. Te 2 siwe przeciąłęm między wiązką główną a to kostką koło głowicy i wstawiłem 2 przekaźniki (jeden na przewód). W momencie pracy silnika na benzynie załącza przekaźniki i silnik ładnie pracuje. Gdy przełączę na gaz to te przekaźniki od wtryskiwaczy rozłącza i załącza się przekaźnik od zasilania elektrozaworów gazowych. I właśnie w tym momencie sterownik od gazu (stag 100) głupieje, ponieważ do wysterowania dawką gazu potrzebuje impulsów z wtryskiwaczy. Z moich obserwacji jakiś fachman wywalił silnik krokowy co jest na tej gumowej rurce od parownika do miksera i wstawił "sztywne pokrętło". U mojego wujka w samochodzie (Opel Omega A 2.0 115km) sterownik gazowy jest podpięty pod moduł zapłonowy i na podstawie impulsów z modułu sterownik ustawia dawkę gazu na wolnych obrotach. Wydaje mi się że gdybym u siebie w Reni zamiast pod wtryskiwacze podpiął sterownik pod moduł i wstawił silniczek krokowy na przewodzie zamiast tego "sztywnego pokrętła" byłoby ok.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2013 23:34
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nic z tego. Odcinając w ten sposób wtryskiwacze odcinasz też zasilanie silnika krokowego który jest na górze kolektora, i dlatego nie masz wolnych obrotów na LPG.
To nie sekwencja żeby potrzebowała sygnału z wtryskiwaczy benzynowych.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mazzurr
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2013 07:43
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

Witam. Wnioskując z Twojej wypowiedzi maestro musiałbym poszukać przewodów od silnika krokowego w wiązce co idzie od kostki do wtryskiwaczy, wpiąć go pod któryś z przekaźników którymi odcinam sygnał na wtryskiwacze i wtedy krokowiec pracowałby prawidłowo na benzynie i gazie, tak?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2013 11:38
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie Wink

Paczaj
images28.fotosik.pl/195/a447a266b5639b88.jpg

W zależności od tego co przeciąłeś to sobie luknij.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mazzurr
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2013 17:58
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

Pomysł mam dobry, ale zaczynałem "od dupy strony". Dzięki Twojemu schematowi maestro już wiem, gdzie zrobiłem błąd. Jutro dam znać co mi z tego wyszło.




Wpiąłem się jak na schemacie pod pin 20 i 21 i wszystko działa jak należy Smile Dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu Smile

Edytowane przez mazzurr dnia 08-09-2013 08:42
Jestem amatorem wśród profesjonalistów, ale profesjonalistą wśród amatorów.

I <3 Renault 19 Baccara Grin

Moje auto: Renault 19 phase I, hatchback, 1990r., 1.4 C3J, (1390/58KM), benzyna +LPG 320000km.
Moje auto: Citroen ZX 1.9D, hatchback, 1994r., 1.9 XUD9A (1905/68KM), Diesel, 183000km .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 08-09-2013 22:13
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@mazzurr a już chciałes temat zamykać Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mazzurr
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2013 06:57
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

Hehe fakt faktem maestro znajomi się śmieją ze mnie, że czasami moje konstrukcje to biją MacGyvera na głowe Grin Więc metodą prób i błędów kiedyśtam bym doszedł i to zrobił Wink Wyślij mi na pw swój adres, to wyślę Ci dobre 0,7 za pomoc Wink

Jestem amatorem wśród profesjonalistów, ale profesjonalistą wśród amatorów.

I <3 Renault 19 Baccara Grin

Moje auto: Renault 19 phase I, hatchback, 1990r., 1.4 C3J, (1390/58KM), benzyna +LPG 320000km.
Moje auto: Citroen ZX 1.9D, hatchback, 1994r., 1.9 XUD9A (1905/68KM), Diesel, 183000km .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2013 07:23
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@mazzurr obawiam się że z racji tego że dobre albo z racji tego że to 0.7 - może nie dotrzeć w formie zadowalającej mnie lub w ogóle nie dotrzeć Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mazzurr
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2013 21:49
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

Najwyżej ładnie zapakuje w kilka warstw folii bąbelkowej i jak dam kurierowi żeby uważał, bo tam jest wazon na kwiatki albo cuś w tym stylu Pfft

Jestem amatorem wśród profesjonalistów, ale profesjonalistą wśród amatorów.

I <3 Renault 19 Baccara Grin

Moje auto: Renault 19 phase I, hatchback, 1990r., 1.4 C3J, (1390/58KM), benzyna +LPG 320000km.
Moje auto: Citroen ZX 1.9D, hatchback, 1994r., 1.9 XUD9A (1905/68KM), Diesel, 183000km .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2013 21:51
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@mazzurr Rotfl spoko

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: