Menu główne
Forum
Klubowicze
mazzurr |
Dodany dnia 03-09-2013 07:50 |
Postów: 48 Data rejestracji: 03.09.2013 07:06 Skąd: lubelskie Parczew |
Witam. Jestem nowy na Tym forum, więc przepraszam za jakiekolwiek błędy. Mam problem z wiązką, ponieważ niewiem, które przewody są odpowiedzialne za pracę wtryskiwaczy PB. Dokładnie to chodzi mi o to, żeby w czasie pracy silnika na gazie wyłączało mi wtryskiwacze paliwowe, bo gaziarz jak zrobił to wstawił włącznik na pompę paliwa żeby ręcznie ją wyłączać. Z organoleptyki po prawej stronie głowicy jest kostka z przewodami od wtryskiwaczy. Od wtryskiwaczy idzie 8 przewodów 4 fioletowe i 4 białe a później schodzą się w 2 białe i 2 fioletowe. I teraz moje pytanie. Które przewody muszę odłączyć, żeby nie pracowała mi listwa paliwowa na gazie? Dziękuję i Pozdrawiam. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 03-09-2013 07:50 |
michor |
Dodany dnia 03-09-2013 10:17 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Właśnie te.
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
mazzurr |
Dodany dnia 03-09-2013 12:07 |
Postów: 48 Data rejestracji: 03.09.2013 07:06 Skąd: lubelskie Parczew |
Tylko które mam przeciąć i wstawić na nie przekaźnik, żeby podczas pracy silnika na gazie odcięło mi wtryskiwacze benzynowe? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 03-09-2013 12:16 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
dwa kable idące od komputera, miernik w dłoń i szukasz, od strony komputera są to piny 20 i 21, czyli drugi i trzeci pin, w dolnym rzędzie złącza od strony komputera Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
michor |
Dodany dnia 03-09-2013 12:47 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
mazzurr napisał(a): Tylko które mam przeciąć i wstawić na nie przekaźnik, żeby podczas pracy silnika na gazie odcięło mi wtryskiwacze benzynowe? Wszystko jedno zasadniczo, ale oba w tym samym kolorze - to chyba jasne? [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 04-09-2013 00:23 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@michor Teoretycznie wszystko jedno, w praktyce już niekoniecznie.
@mazzurr Pin z komputera 20 i 21, obstawiam że bedą białe Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
mazzurr |
Dodany dnia 04-09-2013 06:57 |
Postów: 48 Data rejestracji: 03.09.2013 07:06 Skąd: lubelskie Parczew |
Czyli jak dobrze rozumiem, mam sprawdzić kolory przewodów na ECU pin 20 i 21, przeciąć je i na nich wstawić przekaźniki, tak? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 04-09-2013 11:33 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@mazzurr z kompa 20 i 21 to jeden sygnał sterujący na wtryskiwacze. Oba tniesz, i odpowiednio łączysz do czegoś co je rozłączy przy pracy na LPG. Tylko troche dalej niż przy samej kostce komputera, bo tak ludzie mają czasem że utną przy samej dupie a potem jest problem bo mało miejsca, bo ciasno, bo sie nie chce dobrze ułożyć i tak dalej.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
mazzurr |
Dodany dnia 05-09-2013 07:47 |
Postów: 48 Data rejestracji: 03.09.2013 07:06 Skąd: lubelskie Parczew |
Witam. Przeciąłem 2 przewody co idą do wtryskiwaczy i silnik na gazie "głupiał", ponieważ falował na wolnych obrotach i gasł, a gdy spowrotem je spiąłem, to ładnie i równo pracował. Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że pod wiązkę od wtryskiwaczy podpiął sterownik od gazu. Więc czeka mnie wycieczka do gazownika, żeby od podstaw założył mi sterowanie gazem. Tylko dlaczego podpiął się pod wtryskiwacze, skoro na przewodzie od filtra do kolektora jest wstawiony mikser od gazu? Na to pytanie będę musiał sam sobie odpowiedzieć. Dziękuję koledzy za pomoc. Temat uważam za zamknięty. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-09-2013 09:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Temat nie jest zamkniety W jaki sposób podpiąłeś wtryskiwacze? Tzn do czego? Przekaźnik je odcina? Z tych przewodów jest także zasilany krokowy od wolnych obrotów. Trzeba go sztucznie zasilić przy pracy na LPG (czarna skrzynka na nadkolu kierowcy, bedzie tam co chwila cykał przekaźnik, trzeba go zasilić)
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
mazzurr |
Dodany dnia 05-09-2013 20:11 |
Postów: 48 Data rejestracji: 03.09.2013 07:06 Skąd: lubelskie Parczew |
Ok, już tłumaczę. Z głównej wiązki wychodzą 4 przewody od wtryskiwaczy (2 siwe i 2 białe) i na kostce z prawej strony silnika przy głowicy rozgałęzia je na 4 fioletowe i 4 białe przewody. Te 2 siwe przeciąłęm między wiązką główną a to kostką koło głowicy i wstawiłem 2 przekaźniki (jeden na przewód). W momencie pracy silnika na benzynie załącza przekaźniki i silnik ładnie pracuje. Gdy przełączę na gaz to te przekaźniki od wtryskiwaczy rozłącza i załącza się przekaźnik od zasilania elektrozaworów gazowych. I właśnie w tym momencie sterownik od gazu (stag 100) głupieje, ponieważ do wysterowania dawką gazu potrzebuje impulsów z wtryskiwaczy. Z moich obserwacji jakiś fachman wywalił silnik krokowy co jest na tej gumowej rurce od parownika do miksera i wstawił "sztywne pokrętło". U mojego wujka w samochodzie (Opel Omega A 2.0 115km) sterownik gazowy jest podpięty pod moduł zapłonowy i na podstawie impulsów z modułu sterownik ustawia dawkę gazu na wolnych obrotach. Wydaje mi się że gdybym u siebie w Reni zamiast pod wtryskiwacze podpiął sterownik pod moduł i wstawił silniczek krokowy na przewodzie zamiast tego "sztywnego pokrętła" byłoby ok. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-09-2013 23:34 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Nic z tego. Odcinając w ten sposób wtryskiwacze odcinasz też zasilanie silnika krokowego który jest na górze kolektora, i dlatego nie masz wolnych obrotów na LPG.
To nie sekwencja żeby potrzebowała sygnału z wtryskiwaczy benzynowych. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
mazzurr |
Dodany dnia 06-09-2013 07:43 |
Postów: 48 Data rejestracji: 03.09.2013 07:06 Skąd: lubelskie Parczew |
Witam. Wnioskując z Twojej wypowiedzi maestro musiałbym poszukać przewodów od silnika krokowego w wiązce co idzie od kostki do wtryskiwaczy, wpiąć go pod któryś z przekaźników którymi odcinam sygnał na wtryskiwacze i wtedy krokowiec pracowałby prawidłowo na benzynie i gazie, tak? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 06-09-2013 11:38 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Nie
Paczaj W zależności od tego co przeciąłeś to sobie luknij. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
mazzurr |
Dodany dnia 06-09-2013 17:58 |
Postów: 48 Data rejestracji: 03.09.2013 07:06 Skąd: lubelskie Parczew |
Pomysł mam dobry, ale zaczynałem "od dupy strony". Dzięki Twojemu schematowi maestro już wiem, gdzie zrobiłem błąd. Jutro dam znać co mi z tego wyszło.
Wpiąłem się jak na schemacie pod pin 20 i 21 i wszystko działa jak należy Dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu Edytowane przez mazzurr dnia 08-09-2013 08:42 Jestem amatorem wśród profesjonalistów, ale profesjonalistą wśród amatorów.
I <3 Renault 19 Baccara Moje auto: Renault 19 phase I, hatchback, 1990r., 1.4 C3J, (1390/58KM), benzyna +LPG 320000km. Moje auto: Citroen ZX 1.9D, hatchback, 1994r., 1.9 XUD9A (1905/68KM), Diesel, 183000km . Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 08-09-2013 22:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@mazzurr a już chciałes temat zamykać
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
mazzurr |
Dodany dnia 09-09-2013 06:57 |
Postów: 48 Data rejestracji: 03.09.2013 07:06 Skąd: lubelskie Parczew |
Hehe fakt faktem maestro znajomi się śmieją ze mnie, że czasami moje konstrukcje to biją MacGyvera na głowe Więc metodą prób i błędów kiedyśtam bym doszedł i to zrobił Wyślij mi na pw swój adres, to wyślę Ci dobre 0,7 za pomoc
Jestem amatorem wśród profesjonalistów, ale profesjonalistą wśród amatorów.
I <3 Renault 19 Baccara Moje auto: Renault 19 phase I, hatchback, 1990r., 1.4 C3J, (1390/58KM), benzyna +LPG 320000km. Moje auto: Citroen ZX 1.9D, hatchback, 1994r., 1.9 XUD9A (1905/68KM), Diesel, 183000km . Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 09-09-2013 07:23 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@mazzurr obawiam się że z racji tego że dobre albo z racji tego że to 0.7 - może nie dotrzeć w formie zadowalającej mnie lub w ogóle nie dotrzeć
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
mazzurr |
Dodany dnia 09-09-2013 21:49 |
Postów: 48 Data rejestracji: 03.09.2013 07:06 Skąd: lubelskie Parczew |
Najwyżej ładnie zapakuje w kilka warstw folii bąbelkowej i jak dam kurierowi żeby uważał, bo tam jest wazon na kwiatki albo cuś w tym stylu
Jestem amatorem wśród profesjonalistów, ale profesjonalistą wśród amatorów.
I <3 Renault 19 Baccara Moje auto: Renault 19 phase I, hatchback, 1990r., 1.4 C3J, (1390/58KM), benzyna +LPG 320000km. Moje auto: Citroen ZX 1.9D, hatchback, 1994r., 1.9 XUD9A (1905/68KM), Diesel, 183000km . Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 09-09-2013 21:51 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@mazzurr spoko
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |