Menu główne
Forum
Klubowicze
emZi |
Dodany dnia 23-09-2013 16:43 |
Postów: 1307 Data rejestracji: 08.01.2007 18:48 Skąd: lubelskie Lublin |
Witam!
Moja wątpliwość i jednocześnie pytanie do Was dotyczy jasnego i jednoznacznego określenia jak należy poprawnie montować te jakby papierowe uszczelki dodawane do pompy wody. W C3J (mój przypadek) nowa pompa wody dostarczana jest z dwiema uszczelkami - jedna do bloku, druga pomiędzy połówki pompy. Dotychczas (jeszcze nie za mojej kadencji) pompę wody miałem zmontowaną na takowe uszczelki z dodatkiem czerwonego silikonu i nigdy nic nie ciekło. Miałem podobny zamiar, jednak póki co od wielu osób nasłuchałem się że to bez sensu, bo nic nie ma prawa się wydarzyć i żebym montował na sucho. W necie poszperałem trochę i nawet znalazłem informacje, że silikon + papierowe uszczelki to wręcz zakazane połączenie Z kolei z innych źródeł dostałem info, że nigdy nie na sucho - zawsze jakiś smar, towot albo chociażby olejem liźnięte. To jak w końcu winno się te uszczelki montować: - zupełnie na sucho? - liźnięte smarem/olejem? czy - dla bezpieczeństwa z silikonem? Z góry dzięki Szybkiego powrotu do pełni zdrowia Robert
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-09-2013 16:43 |
tomek1405 |
Dodany dnia 23-09-2013 17:30 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
ja u siebie montowalem pompe wody tylko na ta papierowa uszczelke ale na bardzo dokladnie oczyszczona powierzchnie. Skrecone z czuciem az stawia opor i sucho. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
gielab0019 |
Dodany dnia 23-09-2013 19:11 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
stosujesz silikon o barwie czerwonej i będziesz mieć dobre uszczelnienie .
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
grzesio |
Dodany dnia 23-09-2013 19:37 |
Postów: 1231 Data rejestracji: 30.11.2008 19:54 Skąd: pomorskie Banino |
dirko Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 11755km
|
emZi |
Dodany dnia 23-09-2013 20:12 |
Postów: 1307 Data rejestracji: 08.01.2007 18:48 Skąd: lubelskie Lublin |
na tą uszczelkę?
Szybkiego powrotu do pełni zdrowia Robert
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
|
grzesio |
Dodany dnia 23-09-2013 20:31 |
Postów: 1231 Data rejestracji: 30.11.2008 19:54 Skąd: pomorskie Banino |
same dirko nic innego Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 11755km
|
Bot |
Dodany dnia 23-09-2013 20:34 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
Ja też na sucho normalnie zakładałem i nic nie leci. Oryginalnie też nie bylo na żaden silnikon, ten silnikon chyba bardziej zapobiegawczo : )
http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 23-09-2013 21:13 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Jak jest nowa uszczelka i dobrze oczyscisz powierzchnie to zaden silikon nie jest potrzebny. Jak sa jakies ubytki w materiale to wtedy sie uzupelnia silikonem a nie zapobiegawczo smaruje. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
gielab0019 |
Dodany dnia 23-09-2013 21:29 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
@tomek1405 a nie sądzisz , że w 23letnim aucie nie ma ubytków lekkich
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
Driver0 |
Dodany dnia 23-09-2013 21:33 |
Postów: 32 Data rejestracji: 09.02.2013 20:04 Skąd: lubelskie Lublin |
przesmarowanie uszczelki spowoduje jej lekkie nadpuchniecie i przy montażu lepiej uszczelni Moje auto: ładne, szybkie i wygodne, benzyna+LPG
|
|
|
emZi |
Dodany dnia 23-09-2013 22:08 |
Postów: 1307 Data rejestracji: 08.01.2007 18:48 Skąd: lubelskie Lublin |
Jednym słowem ciężko o jednoznaczną i jasną odpowiedź... :/
Nie mam ubytków takich które mogłyby rażąco wpłynąć na szczelność, także odpuszczę sobie silikon. Zmontuję uszczelki raczej zupełnie na sucho, albo ewentualnie czymś lekko przejadę palcem. Pytanie tylko czym (jeśli już) - rzeczywiście np. olejem silnikowym czy może lepszy jakiś smar albo towot? Szybkiego powrotu do pełni zdrowia Robert
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
|
gielab0019 |
Dodany dnia 23-09-2013 22:10 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
co ja czytam mnie uczono , że uszczelnienia tego typu to się silikonem smaruje ... uszczelki miski olejowej , dekla zaworów oraz pompy paliwa(126p np) , pompy wody jeśli jest taka konieczność
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
gp3090 |
Dodany dnia 23-09-2013 22:11 |
Postów: 776 Data rejestracji: 14.05.2010 21:26 Skąd: wielkopolskie Gniezno |
ciezko kupic dirko i miec pewnosc ze nie poleci ani kropelka? Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
|
maestro |
Dodany dnia 23-09-2013 22:23 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
takim wynalazkiem to heniu w stodole robi. Popieram. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
emZi |
Dodany dnia 23-09-2013 22:25 |
Postów: 1307 Data rejestracji: 08.01.2007 18:48 Skąd: lubelskie Lublin |
@gp3090
Hmm, kolejny uczony... A nie uczono ze zrozumieniem czytać? Byłem już spokojny i chciałem uniknąć tego rozwinięcia, ale widzę, że chyba jednak się nie da. Czy ja się pytam czym uszczelnić albo na co złożyć, żeby nie ciekło? Nowa pompa, do nowej pompy dodają uszczelki papierowe i po coś one są w zestawie - jak mniemam żeby użyć ich do montażu tejże pompy? I oto jest mój temat z jednym jasnym i klarownie postawionym pytaniem - mianowicie jak się je prawidłowo montuje. Niepotrzebne mi odpowiedzi "dirko" albo "na silikon", bo to zupełnie inne metody montażu. Szybkiego powrotu do pełni zdrowia Robert
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 23-09-2013 22:36 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ładuj sam papier, jak coś nie tego to dopiero spróbujesz innych metod wywaliłeś starą pompę? bo kółko chętnie bym wziął Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
gp3090 |
Dodany dnia 23-09-2013 22:43 |
Postów: 776 Data rejestracji: 14.05.2010 21:26 Skąd: wielkopolskie Gniezno |
@emZi Po co te nerwy. Człowiek chce pomóc i Ci doradzić żeby nie leciało, żebyś dwa razy nie musiał płynu spuszczać, a tu fochy. Po co o coś pytać skoro chce się zrobić i tak po swojemu. To tak samo jak z miska olejową. Sa dostępne korkowe uszczelki. Ale jak je założysz to i tak poleci olej. A złożysz na dirko i sucho. @Kujtek powinienem mieć takie kółko @emZi A jak już chcesz tą swoją uszczelke włożyć to ją właśnie dirko posmaruj a nie czerwonym silikonem który mega papracko wygląda. Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
|
emZi |
Dodany dnia 24-09-2013 09:47 |
Postów: 1307 Data rejestracji: 08.01.2007 18:48 Skąd: lubelskie Lublin |
@gp3090
No właśnie po to "nerwy" były, bo na pewnym etapie chyba nie przeczytałeś do końca mojego pierwszego postu albo nastąpił jakiś inny defekt pomiędzy odczytaniem a momentem, w który tak Ty jak i jeszcze dwie czy trzy osoby postanowiły odpowiedzieć. Od samego początku pytałem jak prawidłowo montuje się papierowe uszczelki, a nie jak i na co wmontować nową pompę wody żeby nie ciekło. Generalnie miałem w ogóle nie wspominać o pompie, ale pomyślałem, że może jednak to ważne i lepiej doprecyzować z uszczelką do czego mam styczność. Używałem dirko (sam mam tak miskę wklejoną), różnych past, a czasem i gdzieniegdzie silikonu do jakiś drobnych niewidocznych uszczelnień - więc trochę różnych metod znam. Z montażem papierowej uszczelki spotkałem się natomiast pierwszy raz i generalnie miałem plan zakładać na sucho. Jednakże przy demontażu swojej poprzedniej pompy odkryłem na uszczelkach silikon, a w międzyczasie od kilku innych osób usłyszałem, że lepiej jakimś tłustym lekko pociągnąć aniżeli zupełnie na sucho... toteż zrodziły się wątpliwości. Dlatego właśnie chciałem je tutaj wyjaśnić, żeby mieć 100% pewność i wiedzę jak teraz i w przyszłości postępować z tego typu uszczelnieniem. I nie ukrywam, że jestem zdumiony Twoim zdziwieniem skąd moje nerwy. Choć słowo nerwy to akurat trochę za dużo powiedziane. A żeby lepiej zobrazować... To trochę tak jakbyś założył temat w dziale "kupię" i poszukiwał R19 ph1 hatchback, a połowę odpowiedzi dostawałabyś z linkami do sedana albo cabrio - i ph1 i ph2. Niby to także Renault 19, tak jak dirko również jest metodą uszczelnienia, ale chyba nie do końca o to pytałeś? Tak czy owak dzięki wszystkim i każdemu z osobna za odpowiedzi i sugestie Edytowane przez emZi dnia 24-09-2013 09:53 Szybkiego powrotu do pełni zdrowia Robert
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |