10 Maja 2024 20:32:54
Zdjęcia użytkowników
budkas Miras_Stargard
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
Papierowe uszczelki pompy wody - montaż 
emZi
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 16:43
Awatar


Postów: 1307

Data rejestracji: 08.01.2007 18:48
Skąd: lubelskie
Lublin

Witam!

Moja wątpliwość i jednocześnie pytanie do Was dotyczy jasnego i jednoznacznego określenia jak należy poprawnie montować te jakby papierowe uszczelki dodawane do pompy wody. W C3J (mój przypadek) nowa pompa wody dostarczana jest z dwiema uszczelkami - jedna do bloku, druga pomiędzy połówki pompy.

Dotychczas (jeszcze nie za mojej kadencji) pompę wody miałem zmontowaną na takowe uszczelki z dodatkiem czerwonego silikonu i nigdy nic nie ciekło. Miałem podobny zamiar, jednak póki co od wielu osób nasłuchałem się że to bez sensu, bo nic nie ma prawa się wydarzyć i żebym montował na sucho. W necie poszperałem trochę i nawet znalazłem informacje, że silikon + papierowe uszczelki to wręcz zakazane połączenie Frown Z kolei z innych źródeł dostałem info, że nigdy nie na sucho - zawsze jakiś smar, towot albo chociażby olejem liźnięte.

To jak w końcu winno się te uszczelki montować:
- zupełnie na sucho?
- liźnięte smarem/olejem?
czy
- dla bezpieczeństwa z silikonem?

Z góry dzięki Wink

Szybkiego powrotu do pełni zdrowia Robert

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 23-09-2013 16:43
Awatar
tomek1405
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 17:30
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

ja u siebie montowalem pompe wody tylko na ta papierowa uszczelke ale na bardzo dokladnie oczyszczona powierzchnie. Skrecone z czuciem az stawia opor i sucho.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
gielab0019
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 19:11
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

stosujesz silikon o barwie czerwonej i będziesz mieć dobre uszczelnienie .

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
grzesio
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 19:37
Awatar


Postów: 1231

Data rejestracji: 30.11.2008 19:54
Skąd: pomorskie
Banino

dirko

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 11755km
 
emZi
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 20:12
Awatar


Postów: 1307

Data rejestracji: 08.01.2007 18:48
Skąd: lubelskie
Lublin

na tą uszczelkę?

Szybkiego powrotu do pełni zdrowia Robert

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
 
grzesio
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 20:31
Awatar


Postów: 1231

Data rejestracji: 30.11.2008 19:54
Skąd: pomorskie
Banino

same dirko nic innego

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 11755km
 
Bot
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 20:34
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Ja też na sucho normalnie zakładałem i nic nie leci. Oryginalnie też nie bylo na żaden silnikon, ten silnikon chyba bardziej zapobiegawczo : )

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
tomek1405
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 21:13
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Jak jest nowa uszczelka i dobrze oczyscisz powierzchnie to zaden silikon nie jest potrzebny. Jak sa jakies ubytki w materiale to wtedy sie uzupelnia silikonem a nie zapobiegawczo smaruje.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
gielab0019
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 21:29
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

@tomek1405 a nie sądzisz , że w 23letnim aucie nie ma ubytków lekkich ?

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
Driver0
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 21:33
Awatar


Postów: 32

Data rejestracji: 09.02.2013 20:04
Skąd: lubelskie
Lublin

przesmarowanie uszczelki spowoduje jej lekkie nadpuchniecie i przy montażu lepiej uszczelni

Moje auto: ładne, szybkie i wygodne, benzyna+LPG
 
emZi
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 22:08
Awatar


Postów: 1307

Data rejestracji: 08.01.2007 18:48
Skąd: lubelskie
Lublin

Jednym słowem ciężko o jednoznaczną i jasną odpowiedź... :/

Nie mam ubytków takich które mogłyby rażąco wpłynąć na szczelność, także odpuszczę sobie silikon.
Zmontuję uszczelki raczej zupełnie na sucho, albo ewentualnie czymś lekko przejadę palcem. Pytanie tylko czym (jeśli już) - rzeczywiście np. olejem silnikowym czy może lepszy jakiś smar albo towot?

Szybkiego powrotu do pełni zdrowia Robert

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
 
gielab0019
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 22:10
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

co ja czytam mnie uczono , że uszczelnienia tego typu to się silikonem smaruje ... uszczelki miski olejowej , dekla zaworów oraz pompy paliwa(126p np) , pompy wody jeśli jest taka konieczność

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
gp3090
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 22:11
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

ciezko kupic dirko i miec pewnosc ze nie poleci ani kropelka?

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 22:23
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

gielab0019 napisał(a):

stosujesz silikon o barwie czerwonej i będziesz mieć dobre uszczelnienie .

takim wynalazkiem to heniu w stodole robi.

gp3090 napisał(a):

ciezko kupic dirko i miec pewnosc ze nie poleci ani kropelka?

Popieram.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
emZi
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 22:25
Awatar


Postów: 1307

Data rejestracji: 08.01.2007 18:48
Skąd: lubelskie
Lublin

@gp3090
Hmm, kolejny uczony... A nie uczono ze zrozumieniem czytać?

Byłem już spokojny i chciałem uniknąć tego rozwinięcia, ale widzę, że chyba jednak się nie da. Czy ja się pytam czym uszczelnić albo na co złożyć, żeby nie ciekło?

Nowa pompa, do nowej pompy dodają uszczelki papierowe i po coś one są w zestawie - jak mniemam żeby użyć ich do montażu tejże pompy? I oto jest mój temat z jednym jasnym i klarownie postawionym pytaniem - mianowicie jak się je prawidłowo montuje.
Niepotrzebne mi odpowiedzi "dirko" albo "na silikon", bo to zupełnie inne metody montażu.

Szybkiego powrotu do pełni zdrowia Robert

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
 
Kujtek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 22:36
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ładuj sam papier, jak coś nie tego to dopiero spróbujesz innych metod

wywaliłeś starą pompę? bo kółko chętnie bym wziął Grin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
gp3090
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 23-09-2013 22:43
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

@emZi Po co te nerwy. Człowiek chce pomóc i Ci doradzić żeby nie leciało, żebyś dwa razy nie musiał płynu spuszczać, a tu fochy. Po co o coś pytać skoro chce się zrobić i tak po swojemu.



To tak samo jak z miska olejową. Sa dostępne korkowe uszczelki. Ale jak je założysz to i tak poleci olej. A złożysz na dirko i sucho.
@Kujtek powinienem mieć takie kółko



@emZi A jak już chcesz tą swoją uszczelke włożyć to ją właśnie dirko posmaruj a nie czerwonym silikonem który mega papracko wygląda.

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
emZi
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2013 09:47
Awatar


Postów: 1307

Data rejestracji: 08.01.2007 18:48
Skąd: lubelskie
Lublin

@gp3090
No właśnie po to "nerwy" były, bo na pewnym etapie chyba nie przeczytałeś do końca mojego pierwszego postu albo nastąpił jakiś inny defekt pomiędzy odczytaniem a momentem, w który tak Ty jak i jeszcze dwie czy trzy osoby postanowiły odpowiedzieć.

Od samego początku pytałem jak prawidłowo montuje się papierowe uszczelki, a nie jak i na co wmontować nową pompę wody żeby nie ciekło. Generalnie miałem w ogóle nie wspominać o pompie, ale pomyślałem, że może jednak to ważne i lepiej doprecyzować z uszczelką do czego mam styczność. Używałem dirko (sam mam tak miskę wklejoną), różnych past, a czasem i gdzieniegdzie silikonu do jakiś drobnych niewidocznych uszczelnień - więc trochę różnych metod znam.

Z montażem papierowej uszczelki spotkałem się natomiast pierwszy raz i generalnie miałem plan zakładać na sucho. Jednakże przy demontażu swojej poprzedniej pompy odkryłem na uszczelkach silikon, a w międzyczasie od kilku innych osób usłyszałem, że lepiej jakimś tłustym lekko pociągnąć aniżeli zupełnie na sucho... toteż zrodziły się wątpliwości.

Dlatego właśnie chciałem je tutaj wyjaśnić, żeby mieć 100% pewność i wiedzę jak teraz i w przyszłości postępować z tego typu uszczelnieniem. I nie ukrywam, że jestem zdumiony Twoim zdziwieniem skąd moje nerwy. Choć słowo nerwy to akurat trochę za dużo powiedziane.

A żeby lepiej zobrazować...
To trochę tak jakbyś założył temat w dziale "kupię" i poszukiwał R19 ph1 hatchback, a połowę odpowiedzi dostawałabyś z linkami do sedana albo cabrio - i ph1 i ph2. Niby to także Renault 19, tak jak dirko również jest metodą uszczelnienia, ale chyba nie do końca o to pytałeś?

Tak czy owak dzięki wszystkim i każdemu z osobna za odpowiedzi i sugestie Wink

Edytowane przez emZi dnia 24-09-2013 09:53
Szybkiego powrotu do pełni zdrowia Robert

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: